Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis psoer: routebespreking.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
psoer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis psoer: routebespreking.

Bericht door psoer »

Is dit een beetje reëel?

Za. Amsterdam - Denver
Zo. Denver
Ma. Denver - Cheyenne
Di. Cheyenne - Rapid City
Wo. Rapid City
Do. Rapid City - Devil’s Tower
Vr. Devil’s Tower - Cody
Za. Cody - Yellowstone
Zo. Yellowstone
Ma. Yellowstone
Di. Yellowstone - Grand Teton
Wo. Grand Teton
Do. Grand Teton - Salt Lake City
Vr. Salt Lake City
Za. Salt Lake City - Capital Reef NP
Zo. Capital Reef NP - Page
Ma. Page - Las Vegas
Di. Las Vegas
Wo. Las Vegas- Los Angeles
Do. Los Angeles
Vr. Los Angeles
Za. Los Angeles - Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Luxe-probleem: welke regio zou wellicht een aanrader zijn?

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is niet het juiste subforum voor de route.
Het lijken mij nogal veel kilometers en je slaat erg veel moois onderweg over (zoals Rocky Mountain NP) of besteedt er (te) weinig tijd aan (Yellowstone, Capitol Reef, South Dakota). Waarom de lus via Page?

Marianne
psoer
Amerika-ontdekker

Bericht door psoer »

Nee, ik weet dat dit niet helemaal de juiste plek is voor mijn vraag. Ik twijfelde ook om de vraag hier te stellen, maar toch maar gedaan omdat het een uitvloeisel op mijn eerste vraag in dit subforum was.

De lus via Page is eigenlijk onbewust. Ik moet een route van Salt Lake City naar Las Vegas hebben. Page zijn we eerder geweest en dat vonden we geweldig daar. Is er een logischere planning?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je graag naar Page wilt is het dus bewust. :wink: Maar het is niet logisch op de route van Capitol Reef naar Las Vegas. Ik zou dan eerder kiezen voor een overnachting bij Bryce zodat je meer tijd hebt voor Capitol Reef en de mooie route langs de UT12.
Naar mijn idee zijn Denver en SLC niet zo interessant, ik zou meer tijd voor Yellowstone uittrekken. Is het nog mogelijk om daar accommodatie te vinden? Is Yellowstone een must? Als je graag naar Page wilt dan is een extra nacht daar ook wel mooi. Wat zou je daar willen doen? Ik neem aan dat je Antelope Canyon en Hoseshoe Bend al hebt gedaan?

Marianne
psoer
Amerika-ontdekker

Bericht door psoer »

Bedankt voor je reactie Marianne.

Voor Denver moeten we een extra dag uittrekken voor de skate-wensen van onze dochter. We willen graag eindigen in LA voor surf-mogelijkheden voor haar daar.
De route er tussen is voor ons 😂

De reis wordt in juli 2026 gemaakt, dus het vinden van een accommodatie moet dan wel lukken.

De twijfel was inderdaad tussen Page en Bryce tussen SLC en LV.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wat zijn je plannen in Cheyenne? Wij reden van Denver in één dag naar South Dakota. Die overnachting kun je dan in South Dakota plannen, daar heb je wel drie overnachtingen nodig. Zonder er geweest te zijn, denk ik te kunnen zeggen dat Rapid City niet de leukste plek is om te overnachten. Wij vonden Custer een leuk plaatsje. Hill City en Keystone worden ook wel genoemd.

Een bezoek aan Devils Tower N.M. hoeft niet lang te duren. Ik zou daarna nog een stuk verder rijden en overnachten in Buffalo of Sheridan.

Ik ben groot fan van (de vijf museums in) het Buffalo Bill Center of the West in Cody. Ik zou me daar een hele dag kunnen vermaken. Helaas sluiten ze om 18:00u. Het toegangsbewijs is wel twee opeenvolgende dagen geldig. Misschien kun je daarmee in de planning rekening houden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
psoer
Amerika-ontdekker

Re: Reis psoer: routebespreking.

Bericht door psoer »

Cheyenne was maar gewoon een overnachtingsplaats onderweg naar met name Mount Rushmore. Om vanaf Denver in 1 keer door te rijden naar Custer (ipv Rapid City) is wel een goed idee! Dat pakken we zeker mee.

Verder bedankt voor jullie reacties en tips. We gaan er eens flink mee stoeien. Was het maar alvast 2026!!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Goed plan om in een keer door te rijden. Wij hebben in 2004 South Dakota bezocht en onze eerste stop na Rocky Mountain NP was Hot Springs. Een vergelijkbare afstand en dat was goed te doen. Wij overnachtten toen in cabins op KOA campings, in Hot Springs en bij Keystone. Die laatste is een prima uitvalsbasis voor onder andere Mt Rushmore. Vergeet ook Crazy Horse niet.
Daarna hadden we een stop in Sheridan en in Cody. Maar je kunt ook een tussenstop minder doen.
psoer schreef:
02 mar 2025, 14:46
De reis wordt in juli 2026 gemaakt, dus het vinden van een accommodatie moet dan wel lukken.
Ik had even dit jaar in mijn hoofd, maar inderdaad, dat moet lukken. :wink: Hou er wel rekening mee dat de accommodatie al ongeveer een jaar van te voren geboekt kan worden. Het is niet gek om dan ook al te kijken want dan zijn de goedkopere optie nog beschikbaar. Zie voor de mogelijkheden www.yellowstonenationalparklodges.com.

Wat betreft de interesses van je dochter; die kunnen in een jaar best wel eens veranderen. Zo kregen wij van onze dochters toen ze volwassen waren het verwijt dat we te weinig gewandeld hadden toen we met z'n vieren naar de VS gingen. :roll:

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 06 mar 2025, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
psoer
Amerika-ontdekker

Bericht door psoer »

Haha nou laat ze het niet wagen om haar interesses te veranderen!!! 😂

Is het wel te doen om vanuit bijvoorbeeld Custer met 1 tussenstop naar YNP te rijden? Dan kom ik rond Sheridan of Billings uit.

Hoeveel dagen/nachten adviseer je voor een beginner die een indruk wil hebben in YNP en in South Dakota?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor Yellowstone zou ik minimaal 4 nachten aanraden. Maar als je van Cody komt en daarna naar Grand Teton rijdt heb je een groot deel van die dagen ook nog voor Yellowstone, dus dan zou het met 3 nachten ook kunnen. Als je in Sheridan overnacht zou ik 4 nachten Yellowstone doen. Het is een ontzettend groot park en de wegen kunnen erg druk zijn. Je hebt ook vaak opstoppingen, bijvoorbeeld als er ergens een beer te zien is of als er een kudde bizons op de weg loopt.
In ons 2015-verslag staat ook een pagina met een planning voor Yellowstone. Misschien heb je iets aan het verslag en aan die planning. Wij hadden toen het park al een paar keer eerdere bezocht en gingen in 2015 ook meer wandelingen maken. Maar ook zonder wandelingen is het fijn om wat extra tijd te hebben, bijvoorbeeld om wat geisers uit te zien barsten (er zijn leukere dan alleen Old Faithful). Ik vind een rangerwandeling ook altijd veel meerwaarde hebben, zeker in een park als Yellowstone waar het interessant is om wat te horen over alle vulkanische activiteiten.

In South Dakota kun je al veel zien met 2 overnachtingen. Maar als je ook naar Badlands wilt is een extra nacht niet gek. Wij hadden er in 2004 3 nachten maar we hadden toen ook wel een nacht minder kunnen doen als wij zonder kinderen gereisd hadden.

Marianne
psoer
Amerika-ontdekker

Bericht door psoer »

Top!
Dank je :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves