Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Amerika
-
maxxie1988
- Amerika-newbie
Reis Amerika
Ik doe nu sport en bewegen niveau 4 en ik wil samen met 2 vrienden van mij naar amerika gaan op daar een opleiding te volgen.
Kunnen de mensen hier mij een aantal tips geven over dingen die je moet ondernemen voor dit soort dingen pas realiseerbaar zijn.
Is aan een kamer komen moeilijk?
Kan je je zomaar inschrijven bij een willekeurige school?
Is een baan krijgen moeilijk want we zullen ook een vorm van inkomen moeten krijgen in Amerika.
Zijn er instanties die je vanuit Nederland geld geven om in Amerika te studeren?
Is het moeilijk om een visum te krijgen?
Hoe zit het met verzekeren?
Een vriend van mij wil graag naar Amerika omdat hij daar al is geweest en de basketbalcoaches in hem een toekomst zien en hij heeft zijn 2 beste maten gevraagd of ze toe zijn aan een avontuur naar Amerika.
De school waarhij voor gevraagd is Montgormery Community College German Town te Washington
Is de school Montgormery Community College een goed aageschreven school en wat zijn je doorgroei mogelijkheden zodra je zal terug keren in Nederland deze vraag stel ik over het algemeen van de opleidingen.
Gebeurt het vaker dat mensen uit het buitland in Amerika op school gaan zijn hier misschien ervaringen?
Kunnen de mensen hier mij een aantal tips geven over dingen die je moet ondernemen voor dit soort dingen pas realiseerbaar zijn.
Is aan een kamer komen moeilijk?
Kan je je zomaar inschrijven bij een willekeurige school?
Is een baan krijgen moeilijk want we zullen ook een vorm van inkomen moeten krijgen in Amerika.
Zijn er instanties die je vanuit Nederland geld geven om in Amerika te studeren?
Is het moeilijk om een visum te krijgen?
Hoe zit het met verzekeren?
Een vriend van mij wil graag naar Amerika omdat hij daar al is geweest en de basketbalcoaches in hem een toekomst zien en hij heeft zijn 2 beste maten gevraagd of ze toe zijn aan een avontuur naar Amerika.
De school waarhij voor gevraagd is Montgormery Community College German Town te Washington
Is de school Montgormery Community College een goed aageschreven school en wat zijn je doorgroei mogelijkheden zodra je zal terug keren in Nederland deze vraag stel ik over het algemeen van de opleidingen.
Gebeurt het vaker dat mensen uit het buitland in Amerika op school gaan zijn hier misschien ervaringen?
De meeste scholen laten buitenlandse studenten toe. Je dient een studentenvisum te hebben. Meestal is dat een F-1 visum. Met toestemming van de universiteit, mag je maximaal 20 uren per week werken op de campus, dus binnen de universiteit. De beloning voor die studentenbaantjes is vaak nogal laag. Op een F-1 visum ("F-1 D/S") mag je doorgaans niet buiten de universiteit werken. Het verkrijgen van een visum is niet zo heel erg lastig wanneer de school je wil hebben en je bent toegelaten. Studenten in de U.S. wonen vaak op de campus in een gebouw van de universiteit, en niet in studentenkamertjes die ze zelf ergens moeten zien te vinden. Ik meen dat het Nederlandse studietoelagensysteem (of hoe dat ook mag heten) ook voor studies in het buitenland geldt. Ziektenkostenverzekeringen voor studenten zijn er vanaf ongeveer $100 per maand. De grotere universiteiten hebben veel buitenlandse studenten, vooral bij technologie en de echte wetenschappen. Een Community College is geen echte universiteit, maar daarvoor geldt in grote lijnen hetzelfde, alhoewel die vaak geen campus hebben.
--john
--john
-
maxxie1988
- Amerika-newbie
Het baantje op de campus, aangeboden door de universiteit, is voor maximaal 20 uur per week. Tussen semesters mag je soms wat langer werken. Het salaris ligt doorgaans niet ver boven het minimumloon, maar het is afhankelijk van de bezigheden. Mijn studenten kregen destijds $12.50 per uur, maar dat waren graduate students en ze deden technisch werk waarmee ze de nodige ervaring hadden. Buiten de school of universiteit mag je alleen onder bepaalde voorwaarden werk aanvaarden. Vaak is dat werk dat van belang wordt geacht voor het succesvol afronden van de studie
[ http://www.unitedstatesvisas.gov/studying.html ].
--john
[ http://www.unitedstatesvisas.gov/studying.html ].
--john
-
maxxie1988
- Amerika-newbie
Bedankt voor het beantwoorden van een aantal vragen.
Hoe zit het precies met het vinden van de juiste school en hoe meld je je aan voor een school?
Zijn hier ook testen aan verbonden voordat je naar zo'n school zou mogen?
Kunnen dit soort dingen vanuit Nederland geregeld worden want als er testen zijn en we worden niet aangenomen dan zou het betekenen dat we een hoop geld uitgeven voor niks.
Alvast bedankt
Hoe zit het precies met het vinden van de juiste school en hoe meld je je aan voor een school?
Zijn hier ook testen aan verbonden voordat je naar zo'n school zou mogen?
Kunnen dit soort dingen vanuit Nederland geregeld worden want als er testen zijn en we worden niet aangenomen dan zou het betekenen dat we een hoop geld uitgeven voor niks.
Alvast bedankt
Ik heb geen idee wat "sport en bewegen niveau 4" is, en naar welke school je wil. De school wil doorgaans wel weten met welk niveau men te maken heeft, en er zijn ook wel toelatingstoetsen (TOEFL, IELTS, e.d.). Ikzelf heb uitsluitend ervaring met universiteiten. Over community colleges weet ik weinig, en over de situatie in Nederland nog minder. Misschien kun je wat duidelijker aangeven wat je nu precies wil? Op dit forum zijn wel een paar F-1 en M-1 studenten actief. Die weten vast een heleboel over de Nederlandse kant van de zaak.
--john
--john
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
En misschien ook zeggen welke studie je juist wil gaan volgen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Reis Amerika
Hoe weet je dat het een goed aangeschreven school is?maxxie1988 schreef: De school waarhij voor gevraagd is Montgormery Community College German Town te Washington
Ik heb ens een search gedaan op Google naar 'Montgormery Community College German Town in Washington'
Ik denk dat Montgormery een spelfout is, dat moet denk ik Montgomery zijn zonder _r_ en waarschijnlijk wordt German Town aan elkaar geschreven als Germantown. Nu is er alleen 1 probleem er bestaat geen Montgomery Community College GermanTown in WA en ook geen German Town.
Ik denk dat je of verkeerd bent voorgelicht of je hebt je gegevens niet goed.
Er is wel een 2 jarige Montgomery College in Maryland die een campus heeft in Germantown. http://www.montgomerycollege.edu/
Ik zie echter bij hun majors geen enkele sport opleiding of richting staan, of het zou de Physical Education Teacher Preparation/Coaching moeten zijn.
Je kunt hier hun placement policy zien http://www.montgomerycollege.edu/Depart ... ement.html
Zoals je kunt zien:
New students who did not learn American English as their first language or who did not attend at least 10 years of school (elementary, middle, high school) in the United States -- U.S. citizens and residents as well as international students -- must take the Academic American English (LOEP) placement test to determine English and reading skills.
http://www.montgomerycollege.edu/Depart ... r/loep.htm
Na de LOEP test moet je nog een Assessment test doen.
Maar misschien is dit helemaal niet het College dat je bedoeld.
--
Tink
Tink
-
maxxie1988
- Amerika-newbie
Ja ik was ook achter die spelfout gekomen van Montgomery college en ook dat Germantown aan elkaar was.
Sport en Bewegen niveau 4 is inderdaad Cios dus een MBO opleiding in Nederland.
Het is eigenlijk niet de bedoeling om Sport en Bewegen te volgen in Amerika want ik zit met sport en bewegen niet echt op mijn plek dus een gehele andere richting zou ook kunnen.
Iets met gezondheid en die stond wel bij majors Health Sciences
Hoe maak je dat soort testen vanuit Nederland? of moet je dan een trip maken naar Amerika
Want ik las ook verder op de site en daar kon ik helemaal geen maryland vinden waarmee ik eventueel zou kunnen bellen.
Wel Rockville, Germantown, Tahona.
Even een toelichting dit hele verhaal is op gang gekomen omdat een vriend van mij 2.10m twee weken naar Amerika is geweest om daar zijn Basketbalskills te laten zien en die coach van de school vond hem erg goed en toen heeft hij mij gevraagd of ik misschien zou mee willen gaan en ik zou in Nederland al van opleiding switchen en dat zou dan de richting Gezondheid zijn.
Zo is het hele verhaal tot stand gekomen.
Sport en Bewegen niveau 4 is inderdaad Cios dus een MBO opleiding in Nederland.
Het is eigenlijk niet de bedoeling om Sport en Bewegen te volgen in Amerika want ik zit met sport en bewegen niet echt op mijn plek dus een gehele andere richting zou ook kunnen.
Iets met gezondheid en die stond wel bij majors Health Sciences
Hoe maak je dat soort testen vanuit Nederland? of moet je dan een trip maken naar Amerika
Want ik las ook verder op de site en daar kon ik helemaal geen maryland vinden waarmee ik eventueel zou kunnen bellen.
Even een toelichting dit hele verhaal is op gang gekomen omdat een vriend van mij 2.10m twee weken naar Amerika is geweest om daar zijn Basketbalskills te laten zien en die coach van de school vond hem erg goed en toen heeft hij mij gevraagd of ik misschien zou mee willen gaan en ik zou in Nederland al van opleiding switchen en dat zou dan de richting Gezondheid zijn.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Reis Amerika
Jawel, dat is wel het College dat wordt bedoeld, denk ik. Germantown is namelijk een voorstad van WashingtonTink schreef:Ik denk dat Montgormery een spelfout is, dat moet denk ik Montgomery zijn zonder _r_ en waarschijnlijk wordt German Town aan elkaar geschreven als Germantown. Nu is er alleen 1 probleem er bestaat geen Montgomery Community College GermanTown in WA en ook geen German Town.
Ik denk dat je of verkeerd bent voorgelicht of je hebt je gegevens niet goed.
Er is wel een 2 jarige Montgomery College in Maryland die een campus heeft in Germantown. http://www.montgomerycollege.edu/
Maar misschien is dit helemaal niet het College dat je bedoeld.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Testen wordt volgens mij ook in Nederland gedaan, maar je zult eerst contact op moeten nemen met de school om te zien of je uberhaupt in aanmerking komt en of ze je begeleiden met je visa aanvraag. Ik weet niet of je voor 2008 nog in aanmerking komt, misschien wordt dat wel 2009.maxxie1988 schreef: Hoe maak je dat soort testen vanuit Nederland? of moet je dan een trip maken naar Amerika
Rockville, Germantown, Tahona zijn steden, en ik weet niet of je Amerika al eens bekeken hebt maar het is opgedeeld in States, zoals Nederland in provincies. Iedere state heeft ook weer z'n eigen bestuur, aan het hoofd staat de Governor(zoals Schwarzenegger in California). Maryland is dus de State.
Germantown - Stad
Maryland - State
USA - Land
Hoop dat het nu wat duidelijker is.
--
Tink
Tink
Je moet ook trouwens heel snel achter zo'n campus baan aangaan. Je kunt je voorstellen dat bijna alle buitenlandse studenten die banen willen, aangezien niemand naast de campus ergens mag werken. Een vriendin van me heeft dus het eerste jaar geen baan op de campus kunnen krijgen! En nu werkt ze in de kantine.. niet de beste banen, laag betaald en moeilijk te krijgen. MAAR als je heel graag in Amerika wilt studeren is het natuurlijk niet zo erg! Zij verdient trouwens iets minder dan $7 per uur (nog geen 5 euro)
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Hier even wat tips van een F-1 student.
Neem contact op met de school waar je naartoe wilt. Dit kan per email of per telefoon. Vraag ze naar hun toelatingseisen voor internationale studenten. Leg ze uit wat je precies wilt gaan doen op hun school, want vaak zijn er meerdere richtingen.
Iedereen kan je wel vertellen hoe het ongeveer werkt, maar het is altijd anders bij de school van JOUW keuze, dus beter is om het zelf na te vragen.
Zoals John al zei; op campus mag je wel werken, maar dan voor max 20 uur (ik mag maar 18 uur per week werken, dat is een regel op mijn school). Salarissen liggen op mijn school rond de $6.25-$12.00, afhankelijk van wat je doet. De meeste community colleges hebben geen dorms, dus dan moet je toch zelf woonruimte regelen. Als de school waar jij naartoe wilt meerdere internationale studenten heeft dan kunnen ze je daar best uitleggen hoe alles in zijn werk gaat.
Ik moest op mijn school de Compass test doen. Ik was al aangenomen toen en kon zelf weten wanneer ik die testen deed. Moest in elk geval voordat ze je gaan indelen bij vakken. Dit is hoe het op een CC werkt, omdat zij ook developmental classes bieden (high school nivo) en je dus op het nivo kunt beginnen waar je scoort. Nadeel is wel dat als je engels niet op college nivo is, je heel veel vakken niet kunt volgen omdat college engels daarbij vereist is. Mijn engels was goed, alleen mijn wiskunde was niet optimaal. Dat heb ik inmiddels opgewerkt en ik start nu komend semester met college algebra (yuk!).
Dus...contact opnemen met de school en die kunnen je alles vertellen over hoe je je dingen moet regelen.
Neem contact op met de school waar je naartoe wilt. Dit kan per email of per telefoon. Vraag ze naar hun toelatingseisen voor internationale studenten. Leg ze uit wat je precies wilt gaan doen op hun school, want vaak zijn er meerdere richtingen.
Iedereen kan je wel vertellen hoe het ongeveer werkt, maar het is altijd anders bij de school van JOUW keuze, dus beter is om het zelf na te vragen.
Zoals John al zei; op campus mag je wel werken, maar dan voor max 20 uur (ik mag maar 18 uur per week werken, dat is een regel op mijn school). Salarissen liggen op mijn school rond de $6.25-$12.00, afhankelijk van wat je doet. De meeste community colleges hebben geen dorms, dus dan moet je toch zelf woonruimte regelen. Als de school waar jij naartoe wilt meerdere internationale studenten heeft dan kunnen ze je daar best uitleggen hoe alles in zijn werk gaat.
Ik moest op mijn school de Compass test doen. Ik was al aangenomen toen en kon zelf weten wanneer ik die testen deed. Moest in elk geval voordat ze je gaan indelen bij vakken. Dit is hoe het op een CC werkt, omdat zij ook developmental classes bieden (high school nivo) en je dus op het nivo kunt beginnen waar je scoort. Nadeel is wel dat als je engels niet op college nivo is, je heel veel vakken niet kunt volgen omdat college engels daarbij vereist is. Mijn engels was goed, alleen mijn wiskunde was niet optimaal. Dat heb ik inmiddels opgewerkt en ik start nu komend semester met college algebra (yuk!).
Dus...contact opnemen met de school en die kunnen je alles vertellen over hoe je je dingen moet regelen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 6847 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 20 Reacties