Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.
Ok, dan heb je die ervaring dus dan zal het voor jullie wel kloppen!
Een lunchstop en boodschappen moet je met de auto ook en ikzelf rijd net zo hard/zacht als de auto's (ook op de bochtige bergpassen) dus ik doe er niets langer over dan met de auto.
Een lunchstop en boodschappen moet je met de auto ook en ikzelf rijd net zo hard/zacht als de auto's (ook op de bochtige bergpassen) dus ik doe er niets langer over dan met de auto.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Mijn man rijdt meestal 90 km/ uur, maximaal 60 mph. Harder vinden we niet fijn, teveel gerammel.
Denk dat we Goldfield maar skippen. We gaan ook naar Oatman, Nelson en Bodie; hopelijk missen we niet teveel als we Goldfield skippen. Ben bang dat het anders een te lange reis dag wordt.
Denk dat we Goldfield maar skippen. We gaan ook naar Oatman, Nelson en Bodie; hopelijk missen we niet teveel als we Goldfield skippen. Ben bang dat het anders een te lange reis dag wordt.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
- Amerika-expert
Ik heb als back up voor Yosemite Indian flat geboekt laatst; maar goed ook, gezien de berichten nu over de pines campings die voorlopig niet te boeken zijn voor de zomer
Yosemite National Park is delaying the sale of camping nights for five campgrounds (Upper Pines, Lower Pines, North Pines, Wawona, and Hodgdon Meadow). This delay affects reservations from June 15 - July 14. We understand the impact this has on visitors who are planning camping trips to the park. We are grateful for your patience. Our goal is to release these campground nights as soon as possible and we will provide at least a seven-day advance notice before reservations go on sale. The notice will be posted to the park's website and social media feeds.

Yosemite National Park is delaying the sale of camping nights for five campgrounds (Upper Pines, Lower Pines, North Pines, Wawona, and Hodgdon Meadow). This delay affects reservations from June 15 - July 14. We understand the impact this has on visitors who are planning camping trips to the park. We are grateful for your patience. Our goal is to release these campground nights as soon as possible and we will provide at least a seven-day advance notice before reservations go on sale. The notice will be posted to the park's website and social media feeds.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dubbele post Jill.
Eerst maar eens afwachten. Als ze niet open gaan zijn er wel meer problemen.
Marianne

Eerst maar eens afwachten. Als ze niet open gaan zijn er wel meer problemen.
Marianne
-
- Amerika-expert
Merk dat ik soms wat onrustig word van de ontwikkelingen in de VS; ook met het oog op de NP's; blijven die open? Is het verstandig denken jullie om een plan B reis alvast voor te bereiden? Er is natuurlijk heel veel meer moois te zien dan enkel de parken.
Laatst gewijzigd door jill1234 op 19 feb 2025, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Sluiting is volgens mij niet aan de orde, maar een personeelsreductie van 5-10% zal wel invloed hebben op de diensten. Het zal van park tot park verschillen. Hier wat recente artikelen over de mogelijke effecten:
https://www.politico.com/news/2025/02/1 ... s-00204670
https://apnews.com/article/trump-nation ... 95aac5dadc
https://www.politico.com/news/2025/02/1 ... s-00204670
https://apnews.com/article/trump-nation ... 95aac5dadc
-
- Amerika-expert
Bedankt voor de linkjes; ik maak me niet eens zoveel zorgen om of parken sluiten, maar wel dat bijvoorbeeld shuttles veel minder frequent rijden met alle gevolgen van dien. Maar we hebben er geen invloed op, denk dat ik een globaal plan B maak.
Er is wel kans op een government shutdown na 14 maart als de huidige tijdelijke financiering van de federale overheid afloopt. Dat kan een onzekere factor zijn voor mensen die vlak na deze datum parken willen bezoeken.
Wat houdt een government shutdown precies in? Wat is dan niet meer te bezoeken?

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gebruik ook de zoekfunctie eens voor shutdown (je kunt bijvoorbeeld alleen op onderwerpregel zoeken, dat beperkt het aantal topics). Dit is wel een mooi topic.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
Ik ben bezig met ons roadbook en bij dag 14 beland: de Tioga Pass. Vorige keer hebben we gezwommen in en gepicknickt bij Tenaya Lake en hebben we bij Olmsted Point gestopt. Dit keer willen we iets meer stoppen; nu zag ik op de wandelingen site van @Martin & Marianne dat er bij Olmsted Point en Tenaya Lake ook een wandelroute is. Bij Olmsted Point zijn we uitgestapt maar ik zag geen trail? Waar start die? En is het bij Tenaya Lake gewoon letterlijk een rondje om het meer? Daar kun je overal starten dan? En er loopt een pad volledig rondom het meer?
Ik zag ook nog de Soda Springs wandeling: is deze de moeite waard? We gaan ook naar Sequoia dus de Merced Grove zullen we niet bezoeken.
Ik zag ook nog de Soda Springs wandeling: is deze de moeite waard? We gaan ook naar Sequoia dus de Merced Grove zullen we niet bezoeken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij liepen in 2015 een stuk rond Tenaya Lake, niet het hele rondje. Zie hier ons verslag. Het was niet onaardig, maar viel mij wat tegen. Voor meer informatie en foto's zie https://www.yosemitehikes.com/tioga-roa ... a-lake.htm.
Soda Springs is niet heel spectaculair, maar een prettige, vlakke wandeling, met schitterende uitzichten (vergelijkbaar met die in het verslag hierboven). Je zou ook nog verder kunnen lopen, richting Glen Aulin. Je kunt net zo ver gaan als je wilt. Zie daarvoor hier ons verslag.
Bij Olmsted Point heb je inderdaad geen trail, maar je kunt via je eigen route naar het uitzichtpunt lopen.
Ik had je eerder al gewezen op de Pothole Dome. Die hebben wij pas redelijk recent ontdekt en ik vond dat een leuke wandeling. Wel iets meer klauteren als je er omheen loopt. Maar lekker om door het water te waden en leuk voor een picknick. Zie hier ons verslag.
Marianne
Soda Springs is niet heel spectaculair, maar een prettige, vlakke wandeling, met schitterende uitzichten (vergelijkbaar met die in het verslag hierboven). Je zou ook nog verder kunnen lopen, richting Glen Aulin. Je kunt net zo ver gaan als je wilt. Zie daarvoor hier ons verslag.
Bij Olmsted Point heb je inderdaad geen trail, maar je kunt via je eigen route naar het uitzichtpunt lopen.
Ik had je eerder al gewezen op de Pothole Dome. Die hebben wij pas redelijk recent ontdekt en ik vond dat een leuke wandeling. Wel iets meer klauteren als je er omheen loopt. Maar lekker om door het water te waden en leuk voor een picknick. Zie hier ons verslag.
Marianne
-
- Amerika-expert
Ja, Pothole Dome heb ik naar gekeken; heel mooi, maar er is maar een kleine parking, dat gaat denk ik niet lukken met de camper, maar wie weet. Ik neem het in elk geval op in ons road book. Spreekt me meer aan (de plaatjes) dan Soda Springs.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Parkeren kan inderdaad een probleem zijn. Op zich kan dat wel bij de Pothole Dome met een camper. Als het lukt zou ik dat zeker doen.
Bij Soda Springs gaat het met name om de wandeling ernaartoe, niet om de bestemming.
Marianne
Bij Soda Springs gaat het met name om de wandeling ernaartoe, niet om de bestemming.
Marianne
-
- Amerika-expert
Vandaag om 16 uur geprobeerd (om te kijken hoe snel het zou gaan) om een plek op Lodgepole te bemachtingen. Niet gelukt, waren ook maar 4 plekjes voor een 28ft camper vrij; je mag daar 14 dagen staan dus heel veel plekken zijn echt nog dagen vooruit volgeboekt...
Ik ga dus straks ook maar proberen 12 dagen voor onze eigenlijke aankomstdag te proberen voor 14 dagen te reserveren. Bizar.
Dorst Creek was onze 2e keus maar die gaat misschien heel 2025 niet open. Heb wel als back up Upper Stoney Creek maar daar komt de shuttle niet, dus liever annuleer ik die t.z.t. weer.
Verder ben ik heel benieuwd wanneer er een update komt over het reserveren van de campings in Yosemite. 15 maart zijn wij aan de beurt, maar ik vraag het me af...
Ik ga dus straks ook maar proberen 12 dagen voor onze eigenlijke aankomstdag te proberen voor 14 dagen te reserveren. Bizar.
Dorst Creek was onze 2e keus maar die gaat misschien heel 2025 niet open. Heb wel als back up Upper Stoney Creek maar daar komt de shuttle niet, dus liever annuleer ik die t.z.t. weer.
Verder ben ik heel benieuwd wanneer er een update komt over het reserveren van de campings in Yosemite. 15 maart zijn wij aan de beurt, maar ik vraag het me af...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vervelend dat Lodgepole ook zo snel gaat. Het is inderdaad fijn om daar te staan vanwege de shuttlebussen. Maar als het niet lukt is een van de andere campings ook prima; je kunt dan de camper op een parking zetten en vandaar met de shuttlebus de diverse bezienswaardigheden bezoeken.
Zie hier voor parkeermogelijkheden.
Marianne
Zie hier voor parkeermogelijkheden.
Marianne
-
- Amerika-expert
Vandaag weer geprobeerd om een plekje te bemachtigen op Lodgepole (oefenen), maar er was maar 1 plek beschikbaar dus natuurlijk niet gelukt. Dat wordt echt een uitdaging. Gelukkig hebben we een back up, maar liefst laten we de camper natuurlijk op de camping staan.
- Bijlagen
-
- Afbeelding1.png (75.24 KiB) 3699 keer bekeken
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hopelijk gaat het lukken!
Mocht Yosemite niets worden dan zou je twee nachten Cedar Grove kunnen doen.
Marianne
Mocht Yosemite niets worden dan zou je twee nachten Cedar Grove kunnen doen.
Marianne
Vandaag of inmiddels wel gelukt, Jill? Hope so!
Het is mij vandaag gelukt om 2 nachten op Lodgepole te boeken; heel blij mee!
Het is mij vandaag gelukt om 2 nachten op Lodgepole te boeken; heel blij mee!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 3942 Weergaves
-
Laatste bericht door nmeijers
-
- 6 Reacties