Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geschatte totale reisprijs roadtrip

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Femke31!
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Geschatte totale reisprijs roadtrip

Bericht door Femke31! »

Hoi allemaal!

Ik ben even een beetje benieuwd of de geschatte prijs van onze roadtrip in september reeël is.
Ik kom nu uit op ongeveer 6500 euro p.p (we gaan met zijn 2en).
Dit is voor 24 dagen (waarvan 2 overnachtingen bij familie=gratis)
Vlucht a 882 p.p, autohuur 650 p.p, overnachtingen gemiddeld 210 per nacht, eten&drinken per dag 100 p.p, america the beautiful pass, entree universal(+expresspass) en wijnproeverij in Napa.

We gaan van Las vegas een rondje maken richting Yosemite, SF, LA, GC, Zyon&Bryce, LV
We hebben nu een mix van airbnb/motel/hotel.

Ik vind het ergens veel, maar vind het ergens ook meevallen.
Hoor graag jullie mening! :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Geschatte totale reisprijs roadtrip

Bericht door Martin & Marianne »

In ons 2024-verlsag staat bij de laatste dag een opsomming van onze kosten, misschien heb je daar iets aan. Wij kwamen voor 32 dagen uit op ongeveer 10k. Wij hebben echter een aantal keren gekampeerd, dat scheelt behoorlijk in de kosten van de overnachtingen. Maar met 24 dagen zouden jullie wel iets lager uit kunnen komen. Als ik jouw posten optel kom ik ook veel lager uit, hoe is die 6500 pp tot stand gekomen?
Ik mis als grote post de benzinekosten. Maar als de autohuur, tickets en overnachtingen vastliggen heb je het grootste deel toch al inzichtelijk?
Ik denk dat 100 euro pp voor eten en drinken heel ruim is. Hebben jullie hotels met ontbijt of wil je veel in een restaurant ontbijten?

Heb je nog iets gehad aan de reacties in je routetopic?

Marianne
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

€13.000 voor 2 personen, 24 dagen is stevig. Maar ook reëel afhankelijk van jullie programma, voorkeuren en keuzes.
Zeker in de VS zijn de prijzen de afgelopen paar jaar flink gestegen, vooral vluchten, autohuur, hotels en horeca.
Bij mijn eerste reizen kon ik nog voor €500 heen en weer vliegen en voor hetzelfde bedrag voor 3 weken een Standard SUV huren. Die tijden zijn niet meer.
Maar naast de vlucht en autohuur zijn het vooral de dagelijkse kosten die flink kunnen oplopen. En daar zijn keuzes te maken.
Ik zie dat je €210/nacht begroot voor hotels en €100 p.p. voor eten en drinken. Dat telt al op tot €9800 over 24 dagen.
Zelf ga ik in april voor 10 dagen (LV/LA regio) en ben gemiddeld €120/nacht kwijt (waarvan 4 nachten in Treasure Island maar daarnaast een basic hotel in LA).
En (als alleenreizende) ga ik niet 3x per dag in een restaurant eten. Gemiddeld 1x per dag wat uitgebreider eten (middag/avond) aangevuld met hotelontbijt (soms een breakfast in een diner) en vanuit de supermarkt (voor eigen ontbijt, snacks, picknick onderweg of in de hotelkamer). Ik plan op gem. €40/dag (1p). Ik ga op vakantie niet voor fancy hotels of culinaire uitspattingen, zeker niet als ik alleen reis (al is deze reis niet persé low-budget want ik vlieg wel business class met KLM).

Allemaal eigen keuzes die je kan maken. Kies voor de opties die jullie blij maken!

Ik heb hier ooit een Excelletje gekregen en iets verder uitgewerkt om mijn reizen in te plannen en begroten:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... ue&sd=true
Laatst gewijzigd door Frasi op 12 feb 2025, 15:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Hier is al zo veel over geschreven. Gebruik de zoekfunctie bv op “kosten” zoals o.a. dit uitgebreide topic:
viewtopic.php?t=78364&start=140
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Oeps, ik dacht dat de 100 euro eten totaal was, maar het is pp. Dan kom je inderdaad op 6500 euro pp.

Marianne
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

ik vind het erg hoog, ben al zo'n 30 keer geweest gaan dit jaar florida en noordwest doen. EN inderdaad is het e.e.a duurder geworden maar voor ons is 100-120 voor een overnachting het hoogst. Ik denk dat we dit jaar gemiddeld op 70-80 zitten en we zitten zeker niet in de duurste maar ook zeker niet in de goedkoopste hotels. Ik kijk altijd reviews. In florids minstens 4 van de 5 (ivm insekten die veelvuldig aanwezig zijn) in westen mag de beoordeling iets lager zijn. Ook qua eten komen wij max 50 pp uit ik denk gemiddeld 30-40
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Ik vind het ook veel.

Afgelopen jaar reisden wij (2pers)met m’n ouders en vanuit gemak betaalden wij alles gedurende de dag en stuurde ik m’n vader elke dag een tikkie.
Inclusief benzine, boodschappen, eten, koffie, ijsje etc maar zonder de overnachting kwam dat slechts 1 x boven €100 uit voor 2 personen.

Die Amerika the Beautiful pas gaat het verschil in kosten niet maken. Die Universal tickets zijn waarschijnlijk niet goedkoop.

Maar na al deze informatie rest eigenlijk maar 1 vraag.
Wat maakt het uit wat ik of wij duur vinden of uitgeven. Zolang jullie het er voor over hebben is het goed toch?
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door HillBillies »

Tantelotje schreef:
12 feb 2025, 16:04
Wat maakt het uit wat ik of wij duur vinden of uitgeven. Zolang jullie het er voor over hebben is het goed toch?
Precies dit... ikzelf vind het weinig, andere vinden het veel.
Lekker doen wat je zelf wilt (en wat je portomonnee toelaat). De een vindt het een hobby/sport om alles zo goedkoop mogelijk te doen, de ander kijkt nergens naar. Ieder z'n vakantie en lekker van (laten) genieten!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wie zijn wij om te oordelen over hoeveel jij aan je vakantie wilt besteden? :wink: De een zal het veel vinden, de ander vindt het een prima budget. Ik denk dat je vooral moet kijken wat jij er zelf van vindt en wat jij voor een vakantie al deze over hebt.

Amerika is duurder geworden de laatste jaren zoals ook al door anderen aangegeven is. Wat ik voorheen uitgaf in 4 weken tijd, geef ik nu uit in 2 weken. :? Toch weerhoudt het mij niet om naar Amerika te gaan. Sterker nog, de afgelopen jaren ben ik vaker dan voorheen naar Amerika geweest. :mrgreen:

Frasi schreef:
12 feb 2025, 12:43
Ik heb hier ooit een Excelletje gekregen en iets verder uitgewerkt om mijn reizen in te plannen en begroten
Mooi bestand @Frasi :thumbup: Ik heb zelf ook een Excel-bestand als begroting maar deze is veel uitgebreider. Maak er graag gebruik van als je het niet erg vindt. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Coyote Tuurlijk!
Zelf vind ik de reis-verblijf tab het handigst; om overzicht van mijn reserveringen hebben en te zien wat al betaald is.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Voor 100 euro p.p. eten per dag vind ik ook behoorlijk veel. Hier kun je goed op besparen. Een hotel met ontbijt helpt al veel. Soms kun je zelfs een yoghurtje of een stuk fruit meenemen voor bij de lunch of de rest van de dag. Wij kopen ook altijd brood voor de lunch onderweg. Een pakje boter, een pot pindakaas en jam bijvoorbeeld. Evt. gebruiken we dat ook voor ontbijt in het geval we in het hotel niet kunnen ontbijten.
Wij eten zelf als het enigszins kan, bijna niet in restaurants waar bediening is. Scheelt veel geld. Ook omdat ik die snelle bediening niet als service zie, maar je daarvoor wel moet tippen. (O.a. je bent nog met je hoofdgerecht bezig, dan komen ze vragen of je nog een nagerecht wil. Zo niet, dan ligt vervolgens de rekening al op tafel en je bord is nog niet eens leeg... Zal niet overal zo zijn misschien, maar na een paar keer dat meegemaakt te hebben, ben ik er wel klaar mee... Maar goed, ik raak off-topic... :lol: )
Er zijn zoveel verschillende fastfood restaurants om uit te proberen. Vaak is het mogelijk om de friet te verwisselen voor een salade, of je neemt die er extra bij. Bij Subway je broodje laten beleggen met ALLE groentes of een pizza bestellen met verschillende groentes. Zo krijg je toch nog het e.e.a. aan vitamines binnen. En als je friet besteld zonder zout erop, is het niet eens echt zo slecht wat je dan eet. Wij kopen in de supermarkt ook altijd een zakje babyworteltjes en knabbelen daarvan onder het rijden. Doen dat ook wel eens met een bus noten als we de juiste mix kunnen vinden.

Kortom, wij zijn denk ik voor 4 tot 5 tientjes samen per dag wel klaar, inclusief flesjes water en frisdrank. En ik vermoed dat ik dan zelfs nog best hoog geschat heb...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Oef @gera_r!

Ik moet er niet aan denken om zo te moeten reizen.

Niets ten nadele van jullie manier van reizen (lees: eten) in Amerika hoor, maar ik doe juist het tegenovergestelde. :mrgreen: Dat gekneuter met zelf lunch onderweg maken.... :roll: Mij niet gezien, ik eet liever bij een Denny's of Waffle House zodat ik de hele dag genoeg te eten heb gehad. Eten in restaurants waar geen bediening is... :o Alles wij jij als negatief ziet in een restaurant, zie ik juist als positief! :lol: Ik ben per dag zo'n USD 40 - 50 aan eten kwijt (breakfast en dinner).

Gelukkig kan iedereen reizen op de manier zoals hij of zij dat wil. 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rockbeer
Amerika-ontdekker

Bericht door Rockbeer »

Ik ga in september-oktober voor 27 dagen het standaardrondje West-Amerika doen met hier en daar een -andere persoonlijke keuze. Vooral de hotels zijn dan per persoon wel behoorlijk duur natuurlijk. Vooral Springdale is wel echt een forse prijs. Maar ik begroot ongeveer dit: (ik reken wel gewoon in euro’s, de koers is toch nagenoeg 1:1)

Vlucht: 1800 euro retour (premium comfort)
Auto: 1500 euro huurprijs
Benzine: ca 5000km, rond ik af naar 500 euro
Overnachtingen: 4000 euro
Breakfast/Lunch + dinner 75 euro * 27 dagen = ca. 2000 euro
Overige activiteiten: 1000 euro

Totaal: 10.800 euro. Mogelijk kan het eten wel iets goedkoper (ik zal niet al te vaak naar sterren restaurants gaan in mijn eentje) maar ik houd er niet van om tijdens deze once in a lifetime trip (zo zie ik het nu) op elk dubbeltje te moeten letten.

Maar zoals anderen ook aangeven: laat je niet gek maken door wat een ander uitgeeft. Iedereen beleeft op zijn of haar eigen methode een vakantie met een voor hem/haar passend budget.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer