Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

VRBO aan te bevelen?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Meissie22
Amerika-ontdekker

VRBO aan te bevelen?

Bericht door Meissie22 »

Voor de meivakantie heb ik een accommodatie geboekt bij Expedia nl Hilton aqua sol west (LikiTiki) maar ik denk dat het toch te klein is en we willen een villa met 3 of 4 slaapkamers
Op VRBO staan verschillende maar ik heb daar nog nooit geboekt, is dit een betrouwbare verhuur site?
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: VRBO aan te bevelen?

Bericht door asv60 »

Kijk eens hier: https://www.primevillasorlando.com

of hier: https://www.enchantedvacationvillas.com

Deze villa's worden verhuurd door Nederlandse managementcompany's
Ik ken hen persoonlijk en kan ze echt aanbevelen.

PS: op zich is VRBO prima natuurlijk, maar daar betaal je altijd een extra bedrag aan kosten voor VRBO.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

VRBO is slechts een zoeksite waar huiseigenaren hun accommodatie kunnen plaatsen.
Zoals hierboven al wordt vermeld: je betaalt wel servicekosten.
Ik gebruik deze site ook regelmatig om te zoeken maar zal zelden via zo'n site boeken. Met wat speurwerk vind je de accommodatie vaak rechtstreeks.
Ik neem ook regelmatig contact op met een eigenaar (kan ook via VRBO). Krijg ik geen respons (of pas na lange tijd) dan boek ik die accommodatie sowieso al niet. Want wat als er iets mis zou zijn met zo'n accommodatie dan hoef je ook niet op een reactie te rekenen.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@Meissie22 Inderdaad zijn de kosten bij VRBO hoog, kijk maar eens naar hoe de kosten zijn opgebouwd en wat er als fee naar VRBO gaat.
Maar het echte probleem met VRBO vind ik dat als er wat is met de rental en je er met de verhuurder niet uitkomt, VRBO niet thuis geeft. Ik heb dat lang geleden gehad en daarna nooit meer bij VRBO geboekt. Een verhuurder in Florida kwam de huurovereenkomst niet na, maar VRBO gaf niet thuis om te helpen om tot een oplossing te komen. Hun letterlijke reactie: "Dat is iets tussen u en de verhuurder sir". Waar betaal ik die fee dan voor?

Daarnaast zijn hun annuleringsregelingen in veel gevallen onvoordelig. Ik zou er niet boeken.
Meissie22
Amerika-ontdekker

Bericht door Meissie22 »

Dank voor de reacties!

Is er toevallig iemand kortgeleden nog in Hilton Vacation Club aqua sol (LikiTiki) geweest?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Toevallig recent nog via VRBO een villa in Florida geboekt en tot nu toe zijn de ervaringen positief al heb ik nog geen contact met VRBO gehad. Is ook niet nodig geweest. Wel hebben we inmiddels goed contact met de eigenaren van de villa die we gehuurd hebben. Ze reageren vlot op berichten (via VRBO app) of email. De volledige huur is al betaald en we hebben alles al ontvangen om straks het huis te betreden. :D

Had dit zonder VRBO gekund? Misschien wel. Tot nu toe hebben wij hen niet echt nodig gehad, behalve om de betalingen te doen. Wij hebben echter bewust gekozen om het via VRBO te laten lopen. Het is alweer even geleden dat we een villa gehuurd hebben in Florida (2009) en we hebben daarom voor VRBO gekozen ipv rechtstreeks via een eigenaar. Dan is het ook altijd maar afwachten hoe het gaat en hoe de betalingen verlopen. Liever veilig betalen via VRBO dan creditcardnummers aan de eigenaar te moeten verstrekken of de huurprijs via overschrijving te moeten doen. Ook de borg kon nu dmv een verzekering ipv zelf USD 1.500 als borg te moeten ophoesten en overmaken naar de eigenaar. Kortom, genoeg redenen om het via VRBO te laten lopen. Dan hebben we in ieder geval iets om op terug te vallen mocht er iets gebeuren in de tussentijd. We herinneren ons allemaal de Covid-periode nog wel toch? :?

Dat VRBO servicekosten berekent nemen we voor lief, dat weet je als je via een organisatie als deze boekt. We hebben ook op de eerder genoemde websites gekeken maar vonden het aanbod minder en de huurpijs hoger dan de villa's op VRBO waar wij in geïnteresseerd waren. En ook deze websites zullen het niet voor niets doen neem ik aan. Wij vonden het aanbod op VRBO ruim voor de prijs dat wij maximaal voor een villa wilden betalen.

Over enkele maanden kan ik pas echt een oordeel geven. 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer