Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wordt het een probleem om Amerika en Canada te combineren?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Nicky67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Wordt het een probleem om Amerika en Canada te combineren?

Bericht door Nicky67 »

Hallo allemaal, wij gaan dit jaar beginnen in Seattle, daar halen we ook de huurauto op daarna naar port angeles en vervolgens de ferry naar Vancouver Island. Daar blijven we 10 nachten dan weer terug met de Ferry naar point roberts en vervolgens weer de grens over naar Amerika. Ik ben eigenlijk benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken om Amerika met Canada te combineren, nu Trump loopt te dreigen dat hij van Canada de 51ste staat van de VS wil maken. Heb her en der wel wat berichtgevingen opgevangen dat de sfeer tussen Amerikanen en Canadezen momenteel niet echt gezellig is. Heb toch wel een beetje in mijn achterhoofd dat wij met een Amerikaanse (huur) auto in Canada moeten rondrijden en ook de grens overmoeten. Of zie ik teveel beren op de weg?
mtl
Amerika-expert

Re: Wordt het een probleem om Amerika en canada te combineren?

Bericht door mtl »

Hoezo zou het een probleem zijn?
Nicky67
Amerika-ontdekker

Bericht door Nicky67 »

Zoals ik zei de sfeer tussen Amerikanen en Canadezen is niet erg vriendelijk op het ogenblik. Kennissen van ons waren onlangs bij een ijshockey wedstrijd in Canada en toen het Amerikaanse volkslied werd afgespeeld klonk er een hevig boegeroep. Dit was voorheen absoluut niet het geval.
Ik denk ook zelf niet dat het veel problemen zal geven maar hoop niet door de "vreemde" uitspattingen van Trump dat er een haat ontstaat tussen deze 2, en dat je zodoende op je hoede moet zijn als je met een Amerikaanse auto door Canada rijdt. Was benieuwd hoe andere furum leden hier over denken. Wij gaan sws dit rondje doen, heb bijna ook alles al geboekt.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik woon niet in de buurt van Canada, maar het lijkt mij wel heel erg overdreven om te denken dat je niet meer met een auto met amerikaanse nummerborden in Canada zou kunnen rijden.
Terug in Texas!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hoe reageren wij in Nederland als hier bij voetbal het Duitse volkslied wordt gespeeld? Heeft ook geen invloed op het toerisme van Duitsers naar Nederland.
Nicky67
Amerika-ontdekker

Bericht door Nicky67 »

Het zal ook allemaal wel loslopen denk ik maar misschien kunnen in de komende maanden mede forum gebruikers hun ervaringen hierover delen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Maar als je er echt een slecht gevoel over hebt dan kan je inderdaad beter een andere bestemming zoeken.
Nicky67
Amerika-ontdekker

Bericht door Nicky67 »

M.i. is e.e.a. Niet te vergelijken hoe het er hier in europa er aan toe gaat bij sommige sportwedstrijden. Heb een aantal ijshockey wedstrijden bezocht en daar gebeurde nooit wat altijd wederzijds respect.
Nicky67
Amerika-ontdekker

Bericht door Nicky67 »

mtl schreef:
09 feb 2025, 15:37
Maar als je er echt een slecht gevoel over hebt dan kan je inderdaad beter een andere bestemming zoeken.
Nee ga ik zeker niet doen.
Nogmaals denk ook wel dat het losloopt, maar misschien zijn er toch mede forum gebruikers die toch enig verschil opmerken.
Was ook niet mijn bedoeling om er zo'n issue over te maken maar meer om ervaringen uit te wisselen.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Ik ben eind november, na de presidentsverkiezingen, nog in Seattle en omgeving geweest, daar was er in ieder geval niets van te merken. Ik zou me er ook niet te druk over maken, er zijn heel veel forenzen in die streek die dagelijks de grens oversteken naar Canada en weer terug komen eind van de dag. Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om je Amerikaanse auto vlakbij de grens in te leveren, met OV of iets dergelijks de grens over te gaan en dan met een Canadese auto verder reizen als je je er niet prettig bij voelt.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Wordt het een probleem om Amerika en Canada te combineren?

Bericht door Frasi »

En anders plak je een van deze stickers op je huurauto :lol: :lol:
image.png
image.png (67.57 KiB) 3575 keer bekeken
image.png
image.png (39.8 KiB) 3575 keer bekeken
Maar ik begrijp je zorg; de relatie tussen Amerika en Canada is nu even ernstig bekoeld. Maar ik geloof niet dat Canadezen het munten op individuele personen of auto's. Zeker niet omdat de aangrenzende VS staat redelijk 'blauw' is. En mocht je een kras op je huurauto vinden; je bent all-risk verzekerd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Nicky67
Amerika-ontdekker

Bericht door Nicky67 »

Haha goed plan die stickers.
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

De Canadezen en Amerikanen hebben elkaar nog even graag, maar niet alle Canadezen (en Amerikanen) zijn blij over Trump.

Wij wonen in Vancouver (Canada) en zijn vorige week de grens over geweest voor een dagtripje naar Amerika (Bellingham) en hebben geen problemen ondervonden. Ik merkte wel dat er veel minder Canadese nummerplaten te zien waren dan voorheen bij de winkels en op de wegen. Voor Amerikanen die naar Canada komen is het ook geen probleem en moet je je geen zorgen maken om hier rond te rijden met Amerikaanse nummerplaten. Beantwoord hun vragen, blijf vriendelijk en behandel de grenswachters met respect en ik denk niet dat er problemen gaan zijn. :thumbup:
Bianca B
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Bianca B »

Wij zitten een beetje in het zelfde situatie: vliegen half juni naar Seattle, rijden daarna met de huurauto naar North Cascades NP, daarna grens over naar Vancouver , Vancouver Island en vanaf Victoria gaan we weer met de ferry terug naar Amerika, Port Angeles.
Ik heb mijn twijfels maar ik denk niet dat wij , als toeristen, problemen zullen krijgen.
Het is wel zo dat ik nu, met de actuele politieke ontwikkelingen , niet snel meer een reisje naar Amerika zou boeken. Maar voor deze zomer kunnen wij niets meer veranderen, de reis is geboekt en niet kosteloos annuleerbaar. We gaan dus “ gewoon “. Voor 2026 zijn we aan het oriënteren voor een rondreis Canadese Rockies.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Bianca B schreef:
30 mar 2025, 12:08

Het is wel zo dat ik nu, met de actuele politieke ontwikkelingen , niet snel meer een reisje naar Amerika zou boeken. Maar voor deze zomer kunnen wij niets meer veranderen, de reis is geboekt en niet kosteloos annuleerbaar
Ben toch wel benieuwd (eerlijke vraag), je kan toch, ondanks de kosten, besluiten om niet te gaan?
19 States so far...
Bianca B
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Bianca B »

Natuurlijk kan dat! Maar we gaan toch. Zolang je alle papieren in orde hebt zal er niet veel aan de hand zijn.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Bianca B schreef:
30 mar 2025, 15:57
Zolang je alle papieren in orde hebt zal er niet veel aan de hand zijn.
Wat is het probleem dan?
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij vliegen 4/6 op Seattle en reizen gelijk door naar Delta Canada om de volgende ochtend de ferry naar Vancouver Island te nemen. We komen de 13 weer terug naar de USA via Glacier. Ik hoop dat het allemaal voorspoedig loopt, we zullen zien. Hebben dit allang geleden geboekt, zou nu toch liever alleen in Canada blijven maar we gaan ons toch wel amuseren en de politiek de politiek laten.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hockey schreef:
09 feb 2025, 15:35
Hoe reageren wij in Nederland als hier bij voetbal het Duitse volkslied wordt gespeeld? Heeft ook geen invloed op het toerisme van Duitsers naar Nederland.
Dan snap je de Canadese cultuur niet als je denkt dat dat hier niet anders is. Het uitjouwen van het Amerikaanse volkslied is nu maar onlangs gestart, na Trump met de belachelijke tarieven en zijn 51st state nonsense.

Maar voor de topicstarter: de mensen hier blijven zeggen dat ze geen hekel hebben aan Amerikanen (onze buren, onze vrienden), maar wel aan Trump zijn beslissingen en praatjesmakerij.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Leuke kop trouwens in deze forum post.....zeer actueel :withstupid:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer