Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dagtrip Death Valley.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lynn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Dagtrip Death Valley.

Bericht door lynn »

Eind februari gaan we een aantal dagen naar Las Vegas. Van daaruit willen we enkele dagtrips doen waaronder Death Valley. In 2015 zijn we er al geweest maar willen graag nog eens terug. Ik zou graag wat tips willen voor een logische indeling zodat we het meeste eruit kunnen halen.
Gr Lynn
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: dagtrip death valley

Bericht door Trom »

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Vroeg vertrekken uit Vegas, via de 160 naar Pahrump en daar de 178 pakken naar Shoshone.
Ontbijt in de Crow Bar in Shoshone, even het kleine museum in wat je daar hebt.
Daarna via Jubilee Pass rd Death Valley in. Stoppen bij Ashford Mill ruins, kort maar interessant om te zien. Doorrijden naar Badwater, laagste punt in Amerika, stukje zoutvlakte op wandelen. Doorrijden en Artist Palette rd nemen, als je daar uit rijdt Devils Golf Course, kort stukje dirt road maar leuk om te zien. Door naar Furnace Creek visitor center om daar even te kijken, en dan verder door naar Mesquite Flat Sand Dunes.
Dan omdraaien en richting Zabriskie Point. Daarna 20 Mules Team Canyon rijden, en als je nog tijd hebt, kan je Dante’s View meepakken. Hele lange dag op die manier met de bekendste punten in recordtempo. Terug via Beatty en de 95.

Heel veel rijden en zien, misschien net te doen.
Veel beter zou het zijn om een overnachting te doen bij Stovepipe Wells, eerlijk gezegd, en hier twee dagen voor nemen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je de kaart op de NPS-site erbij pakt (zie https://nps.gov/deva/planyourvisit/maps.htm, ik gebruik altijd de brochure map in plaats van de standard map) is het niet zo lastig om een logische route te vinden. Op de NPS-site vind je ook tips voor een paar uur of meer voor het park (zie hier).
Zoals ook in de link van Trom te lezen is, is het wel een dag met veel rijden. Eigenlijk zou een overnachting in het park heel mooi zijn zodat je ook een zonsondergang/-opkomst mee kunt maken. Maar in februari staat de zon sowieso laag, zodat je ook wat later op de dag mooie schaduwen hebt.

Wat ik mis in de beschrijving van Earthtrekkers is een bezoek aan het visitor center. Dat zou eigenlijk een van de eerste stops moeten zijn. Als je nog geen entree hebt betaald kun je dat daar doen, en met je entreekaart kun je de park map en het krantje krijgen. Je kunt dan ook informeren naar de staat van de (onverharde) wegen. De genoemde Twenty Mule Team Canyon is een prachtige weg, maar wel onverhard.
Qua toegangswegen is er nog een andere keuze, namelijk via Shoshone. Ik vond dat een mooi route. Zie ook hier voor de routes vanuit Las Vegas.
Ik denk dat de Salt Creek nog niet toegankelijk is, anders is dat een leuke korte wandeling, naar de Salt Creek, waar je pup fish kunt zien.

Wij waren vorig jaar eind april in het park. Misschien heb je iets aan ons verslag (hier en hier).

Marianne
lynn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Dagtrip Death Valley.

Bericht door lynn »

Top! Hier kan ik wat mee, bedankt! :thumbup:
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

Ik weet niet hoelaat de zon daar onder gaat in februari maar wij vonden sterren kijken in Death Valley ook echt een bizarre ervaring.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Absoluut, een overnachting is ook echt een aanrader, de hele melkweg kan je zien als het onbewolkt is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer