Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
remco_rc
Amerika-ontdekker

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door remco_rc »

Frasi schreef:
18 jan 2025, 23:49
@remco_rc : Lees even een paar pagina's terug. Er is al veel geschreven over deze kortingscode van Alamo.de
De huidig werkende code is THPPS15 en deze is voor zover bekend zonder problemen (of vereisten) te gebruiken.

Ik heb geen probleem met een intermediair maar zou mijn auto altijd bij een van de grotere/bekende verhuurders boeken.
Dus evt. via Autoeurope.nl (inloggen), uscarhire.com (code 388), https://partners.rentalcar.com/ustravel-nl, alamo.de (THPPS15), expedia.nl of rechtstreeks bij bijv. Hertz (CDP510000 of andere codes die hier circuleren).

@hanneke_vv Bedenk dat een Full-size SUV zoals een Tahoe een 7-zitter is, maar niet elke 7-zitter is zo groot als een Tahoe. Er zijn SUV modellen waar in de kofferruimte een rugleuning omhoog geklapt kan worden. Dan hebt je 7 zitplaatsen maar nog amper bagageruimte. Een Nissan Pathfinder is hier een voorbeeld van (https://www.nissanusa.com/content/dam/N ... -seats.jpg). Als je met z'n vieren meerdere dagen op weg gaat, zou ik voor een full-size SUV gaan (een standaard USV is dan toch krap). Ik zou ook verder kijken dan alleen boekingen via Sunnycars of Hertz (zie wat voorbeelden van sites hierboven).
Op het Rental Car center zitten alle verhuurders bij elkaar en heb de dus de meest ruime keuze uit verhuurders én auto's. Omdat dit center een paar km van de luchthaven ligt, pendelt er een gratis shuttlebus tussen. Mar je kan dus ook met een taxi/Uber, de Deuce bus of je eigen camper naar het rental car center rijden. Dit laatste is wellicht nog het makkelijkst: met de camper naar het rental center, samen de auto ophalen (om beide als bestuurder geregistreerd te worden) en dan buiten pikt een van jullie de camper weer op.
Een camper kan je niet overal parkeren in LV dus wellicht kan je die dan direct inleveren en de spullen in de auto overhevelen.
Bedankt voor deze hele goede tips. Al veel zitten vergelijken maar ik denk dat ik via usa cargire met code 388 bij alamo in Miami een full size suv ga huren. Ik lees veel negatieve reviews over budget, dollar, thrifty in Miami. Alamo is misschien niet de goedkoopste maar komt wel weg met erg goede recensies.
The_Realest
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door The_Realest »

Goedemorgen allemaal,

Ik ben nu bij uscarhire aan het kijken voor een auto. Het enige wat ik mij afvraag is of je de one way fee nog los moet betalen of zit dat bij de gequote prijs erin? Iets zegt mij dat je dit nog los moet betalen.

Afbeelding
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

@The_Realest Als je op 'book now' klikt dan staat er dat het er nog bij komt en ter plaatse moet worden betaald. Ik zit ook met een one-way fee en vond een hele goede deal met Budget via Autoeurope. Scheelde minimaal 500 EUR met alle andere verhuurders.
The_Realest
Amerika-ontdekker

Bericht door The_Realest »

Ah ik zie het inderdaad nu ik op book now klik! Bedankt.

Autoeurope is helaas duurder voor mijn reis, vooralsnog is ustravel het goedkoopste. Maar ik heb nog 2 maanden en de prijs is al leuk gezakt 😉
pretberg
Amerikafan

Bericht door pretberg »

Via Autoeurope een Ford Edge gehuurd bij Budget voor 790 euro in de periode 19 juli t/m 6 augustus op JFK airport. Leek mij een goede prijs op dit moment.
Kan alleen nergens vinden of Budget of een skip the counter variant heeft. Iemand een idee hierover?
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

@pretberg Budget heeft Fastbreak. Zie het bericht van Bedeve van 2 aug 2024 iets verder terug in dit forum.
Ik heb me hiervoor aangemeld (met als land Netherlands Antilles). Heb nu een mail gestuurd naar Budget met de vraag om dit in mijn profiel te wijzigen naar Nederland. Daarna wil ik dan proberen om mijn bestaande boeking bij Budget (Via Autoeurope) te linken. Heb Budget Nederland gebeld maar die kunnen dat helaas niet.
pretberg
Amerikafan

Bericht door pretberg »

@Glorious dan gaan we dit ook maar eens proberen. Dat gaat via andere verhuurders dan toch makkelijker maar ja daar waren de prijzen weer veel hoger.

Gelukt om een account aan te maken en met het reserveringsnummer van Budget wat op de voucher stond ook de reservering kunnen koppelen.
Heb als land Germany gekozen omdat Autoeurope daar gevestigd is.
Laatst gewijzigd door pretberg op 24 jan 2025, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Raziel »

Glorious schreef:
24 jan 2025, 11:25
@pretberg Budget heeft Fastbreak. Zie het bericht van Bedeve van 2 aug 2024 iets verder terug in dit forum.
Ik heb me hiervoor aangemeld (met als land Netherlands Antilles). Heb nu een mail gestuurd naar Budget met de vraag om dit in mijn profiel te wijzigen naar Nederland. Daarna wil ik dan proberen om mijn bestaande boeking bij Budget (Via Autoeurope) te linken. Heb Budget Nederland gebeld maar die kunnen dat helaas niet.
Ik probeer het ook maar als ik CC gegevens moet invullen accepteert ie dat niet en kan ik niet verder met registreren en kan ze dan ook niet mailen...
:sadcry:
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

@Raziel Dat gebeurde bij mij ook op de Nederlandse site bij Quickpass. Kreeg een foutmelding na invoeren cc gegevens. Heb toen gebeld en de call center medewerker probeerde nog om mijn Budget reserveringsnummer onder Quickpass in te voeren maar dat ging niet. Hij wist niet met duidelijkheid te zeggen wat het probleem is maar hij vermoedde dat het komt doordat het een boeking via een broker is.

Fastbreak is het loyalty programma van Budget. Waarmee je ook een soort van Skip the counter service krijgt. Ik heb me hier ook aangemeld maar ik kan mijn reservering niet onder mijn profiel hangen: "Reservation Number is not associated with your profile"
Ik probeer ze eens te bellen dit weekend.
Rockbeer
Amerika-ontdekker

Bericht door Rockbeer »

Wat een verschil in prijzen inderdaad. Ik was al enkele weken/maanden aan het kijken naar de prijzen voor een huurauto van Las Vegas/Las Vegas op 22 september tot en met 18 oktober. De prijzen kwamen eigenlijk nooit onder de 1500 euro uit bij de aanbieders die ik bekeek en de goedkoopste leek vandaag zelfs 1750 euro gepasseerd te zijn.

Totdat ik door dit topic leerde van het bestaan van Auto Europe, met goede recensies van in elk geval de forumleden hier. Ik heb hier een deal (AVIS) kunnen scoren voor nog onder de 900 euro. In m'n eentje heb ik toch geen SUV nodig dus waarom zoveel meer uitgeven aan een heel erg grote auto.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Ik heb het al eerder gezegd maar let bij autoeurope op de aansprakelijkheidsverzekering. Bij sommige verhuurders staat er geen bedrag en volgens de support daar is het dan de wettelijke per staat wat zo laag kan zijn als 10000
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

@ONYX666

Ik heb mijn voucher en de website van Autoeurope nagekeken en daar staat het volgende vermeld:
image.png
image.png (25.51 KiB) 374 keer bekeken
image.png
Ik ga ervan uit dat in elke staat 1.000.000 van toepassing is en geen 10.000.
brigittf
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door brigittf »

Ook wij gaan eindelijk weer naar de usa en zijn op zoek naar een auto.
Voor de dekking heb ik contact gezocht met Autoeurope en ik kreeg als antwoord dat de dekking verschilt per verhuurder.
Ik zou dus niet automatisch uitgaan van de 1.000.000 die op hun site vermeld staat.

Brigitte
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

Ik heb voor de zekerheid even gebeld met Autoeurope en voor mijn boeking bij Budget is het inclusief ALI/SLI met coverage van 1 Mio.
Zoals vermeld op de voucher.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Waar UStravel mij eerder meldde dat de SLI bij hun Alamo verhuur weer terug zou gaan naar 1 miljoen, geven ze nu aan dat het toch 300.000 blijft.
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door diver99 »

Glorious schreef:
25 jan 2025, 10:09
@ONYX666

Ik heb mijn voucher en de website van Autoeurope nagekeken en daar staat het volgende vermeld:

image.png

image.png

Ik ga ervan uit dat in elke staat 1.000.000 van toepassing is en geen 10.000.
Is heel apart want ik heb ook geboekt bij Autoeurope, ook Budget en heb maar 300K aansprakelijkheid. Heb jij soms via een andere site dan .nl geboekt?
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

@diver99 De medewerker van Autoeurope gaf aan dat het 1Mio is zoals ook vermeld op hun website.

Als ik echter verder ga spitten op de website van Budget zie ik ook daar verschillende bedragen voorbij komen. Via de Nederlandse site (waar ik mijn reservering kan inzien) wordt verwezen naar de algemene voorwaarden. Daar hangt een brochure onder met de naam "Country specific conditions". Daarin staat het volgende:
image.png
image.png (47.55 KiB) 304 keer bekeken
Ga je echter kijken op de US website van Budget dan vind ik de volgende informatie:
https://www.budget.com/en/products-serv ... -insurance

Daar kun je een brochure downloaden die vermeld 500k.
Ik heb vanmorgen eenzelfde brochure op budget.com gevonden die weer 1Mio vermeld.

Het lijkt erop dat op 01012025 de brochure geupdate is naar 500k. Terwijl in de vorige versie van aug 2024 nog 1Mio stond.

Waar heb jij 300k gezien?
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door diver99 »

@glorius, in mijn reservering. ik zal nog eens een keer goed spitten. Volgens mij gelden de Amerikaanse folders niet voor ons aangezien wij in Europa geboekt hebben tegen de daar geldende regels.
Laatst gewijzigd door diver99 op 25 jan 2025, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij hebben ook een reservering staan bij Budget via autoeurope.nl. Op de voucher staat ook het Budget reserveringsnummer waarmee ik onze reservering kan terugvinden op zowel budget.com als budget.nl. Ik ga ervan uit de de SLI tot 500k dekt. Zoals vermeld op budget.com. https://www.budget.com/en/products-serv ... -insurance
Ferno67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ferno67 »

Hmm, ik leest dit nu ook. Ik heb een reservering staan bij autoeurope voor een auto bij Alamo en zie het volgende:

"rentals commencing 01/01/2025 coverage is limited to $300.000 USD per accident" Wetende hoe de claim cultuur in Amerika is lijkt mij dit te weinig.
Al moet ik zeggen dat ik mij nog niet goed ingelezen heb in de SLI wat het precies inhoudt en waar je het voor nodig hebt.

Waarom doet Alamo dit en zo een groot verschil? Om ons een extra koop dienst (lees supplement) door onze strot te duwen?

Vaag, dacht dat ik mijn boeking rond had, ga nu toch maar weer verder zoeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer