Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ThomasB98: advies gevraagd! Rondreis Zuidwest-Amerika.
Re: Reis ThomasB98: advies gevraagd! Rondreis Zuidwest-Amerika.
@ Iedereen, super bedankt voor alle informatie en adviezen! Ik ga ermee aan de slag. En ik zal zeker vaker wat dingen vragen op het forum
@roelb Mega bedankt voor de uitermate gedetailleerde route optie! Hier kan ik zeker wat mee.
@roelb Mega bedankt voor de uitermate gedetailleerde route optie! Hier kan ik zeker wat mee.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je een filmliefhebber bent, moet je zeker Death Valley (Star Wars) niet overslaan, en daarna stoppen in Lone Pine,de Alabama Hills zijn het decor geweest (en nog steeds) voor ontelbare films en series.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even wat opmerkingen/aanvullingen op de reactie van RoelB.
- een overnachting in de Bright Angel Lodge kan een stuk goedkoper. Zeker als je een eigen badkamer niet nodig vindt (de badkamers en toiletten op de gang zijn dichtbij en waren erg netjes toen wij er waren). Er zijn ook kamers met een wastafel en toilet, maar geen douche/bad. Maar ook een kamer met eigen badkamer is goedkoper dan een cabin. Mocht er nu niets beschikbaar zijn check het dan regelmatig, er zijn altijd annuleringen. Ik had voor ons verblijf al naar ons 2024-verslag verwezen. Wij hadden een kamer met badkamer. Deze standard rooms kosten 177 dollar, die met toilet en wastafel 172 dollar.
- Kayenta kan voor een overnachting bij MV, maar is een nogal troosteloze plaats. Het mooiste (en duurste) is the View. Of kijk in Mexican Hat. De San Juan Inn heeft kamers vanaf 132 dollar.
- de Toodstool Hoodoos zijn inderdaad leuk om te bezoeken. Je kunt dat doen op weg van Page naar Bryce, dan rij je er langs. Zie hier voor ons bezoek. In Page is een bezoek aan een van de Antelope Canyons en aan Horseshoe Bend de moeite waard. Wij vonden de rondleiding bij de Glen Canyon dam ook interessant. En de boottocht over de Colorado is ook leuk om t doen. Als je tijd hebt tussen de Grand Canyon en Page is een bezoek aan Lee's Ferry ook leuk. Zie hier.
- In Zion is de Lodge een aanrader. Je kunt dan ook met de auto de canyon in - tot aan de lodge. Als je verder het park in wilt ben je wel afhankelijk van de shuttlebussen. Maar je hebt geen last van de drukte bij het startpunt van de shuttlebussen.
- als je tijd hebt voor een overnachting tussen Zion en LAS Vegas kun je naar de Northshore Inn kijken. Dat geeft je de gelegenheid om heel vroeg al een wandeling in Valley of FIre te doen. Het kan zijn dat er trails afgesloten zijn maar er is altijd wel iets open. De 7 wonders trail was een van de hoogtepunten van onze afgelopen vakantie.
- Tussen LV en Yosemite zijn twee overnachtingen aan te raden. Stovepipe Wells kan. Bij Furnace Creek zit je echter wel mooi voor een bezoek aan Zazbriskie Point bij laagstaande zon. Onderweg naar Mammoth Lakes of Lee VIning is het Ancient Brislecone Pines Forest prachtig. Vergeet ook niet om bij de Alabama Hills te kijken. Andere bezienswaardigheden en wandelingen: Little Lakes Valley Loop, Devils Postpile en Rainbow Falls, Mono Lake, Bodie. Je kunt dit allemaal via onze index vinden in onze verslagen.
- langs de Tioga Road heb je prachtige wandelingen zoals die naar Soda Springs (of verder naar Glen Aulin), langs Tenaya Lake, de Pothole Dome en Olmsted Point.
- als je van wandelen houdt is in Yosemite de Panorama Trail prachtig om te den. Overnachten in het park is dan wel handig.
Marianne
- een overnachting in de Bright Angel Lodge kan een stuk goedkoper. Zeker als je een eigen badkamer niet nodig vindt (de badkamers en toiletten op de gang zijn dichtbij en waren erg netjes toen wij er waren). Er zijn ook kamers met een wastafel en toilet, maar geen douche/bad. Maar ook een kamer met eigen badkamer is goedkoper dan een cabin. Mocht er nu niets beschikbaar zijn check het dan regelmatig, er zijn altijd annuleringen. Ik had voor ons verblijf al naar ons 2024-verslag verwezen. Wij hadden een kamer met badkamer. Deze standard rooms kosten 177 dollar, die met toilet en wastafel 172 dollar.
- Kayenta kan voor een overnachting bij MV, maar is een nogal troosteloze plaats. Het mooiste (en duurste) is the View. Of kijk in Mexican Hat. De San Juan Inn heeft kamers vanaf 132 dollar.
- de Toodstool Hoodoos zijn inderdaad leuk om te bezoeken. Je kunt dat doen op weg van Page naar Bryce, dan rij je er langs. Zie hier voor ons bezoek. In Page is een bezoek aan een van de Antelope Canyons en aan Horseshoe Bend de moeite waard. Wij vonden de rondleiding bij de Glen Canyon dam ook interessant. En de boottocht over de Colorado is ook leuk om t doen. Als je tijd hebt tussen de Grand Canyon en Page is een bezoek aan Lee's Ferry ook leuk. Zie hier.
- In Zion is de Lodge een aanrader. Je kunt dan ook met de auto de canyon in - tot aan de lodge. Als je verder het park in wilt ben je wel afhankelijk van de shuttlebussen. Maar je hebt geen last van de drukte bij het startpunt van de shuttlebussen.
- als je tijd hebt voor een overnachting tussen Zion en LAS Vegas kun je naar de Northshore Inn kijken. Dat geeft je de gelegenheid om heel vroeg al een wandeling in Valley of FIre te doen. Het kan zijn dat er trails afgesloten zijn maar er is altijd wel iets open. De 7 wonders trail was een van de hoogtepunten van onze afgelopen vakantie.
- Tussen LV en Yosemite zijn twee overnachtingen aan te raden. Stovepipe Wells kan. Bij Furnace Creek zit je echter wel mooi voor een bezoek aan Zazbriskie Point bij laagstaande zon. Onderweg naar Mammoth Lakes of Lee VIning is het Ancient Brislecone Pines Forest prachtig. Vergeet ook niet om bij de Alabama Hills te kijken. Andere bezienswaardigheden en wandelingen: Little Lakes Valley Loop, Devils Postpile en Rainbow Falls, Mono Lake, Bodie. Je kunt dit allemaal via onze index vinden in onze verslagen.
- langs de Tioga Road heb je prachtige wandelingen zoals die naar Soda Springs (of verder naar Glen Aulin), langs Tenaya Lake, de Pothole Dome en Olmsted Point.
- als je van wandelen houdt is in Yosemite de Panorama Trail prachtig om te den. Overnachten in het park is dan wel handig.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En dan ook even het filmmuseum meenemen! Een overnachting in het ow Villa Hotel is ook erg leuk.
Marianne
Klopt. Maar ik ga er even vanuit dat de OP een kamer met badkamer wel als minimum niveau heeft. En dan zijn de cabins van Bright Angel een prima keuze en qua prijs vergelijkbaar met een motelkamer in Tusayan, maar wel alleen 1-queens en geen koeling. Kachina en Thunderbird zijn weer net wat duurder, maar wel 1-king rooms en (iets van) koeling. 2,5 jaar geleden in de nieuwe kamers van de Maswik lodge gezeten, die waren wel echt prima, maarja, niet direct aan de rim uiteraard.Martin & Marianne schreef: ↑23 jan 2025, 17:23- een overnachting in de Bright Angel Lodge kan een stuk goedkoper.
Er is nog een optie: 's avonds naar Page rijden. Alleen dan mist de OP het mooie uitzichtpunt bij Marble Canyon, wat altijd wel de moeite waard is om even te stoppen. En dan moeten ze ook "terug" voor Horseshoe bend. Maar verder maakt het m.i. allemaal niet zoveel uit daar, het is uiteindelijk maar een bed voor de nacht.Martin & Marianne schreef: ↑23 jan 2025, 17:23- Kayenta kan voor een overnachting bij MV, maar is een nogal troosteloze plaats. Het mooiste (en duurste) is the View. Of kijk in Mexican Hat. De San Juan Inn heeft kamers vanaf 132 dollar.
Klopt ook. Maar voor een weekend in september (waar Yosemite op uit kwam in die aanzet die ik gaf) vrijwel onmogelijk, zelfs met dagelijks checken. Als er een kamer is, bv in de Yosemite lodge, die nog wel betaalbaar is (maar nog steeds $360 per nacht!), dan zou ik dat ook zeker aanbevelen. The Ahwahnee is ook nog een optie, maar dan komt er weer $200 extra bij en wordt het wel erg kostbaar om een uur rijden te vermijden. Uiteraard kan kamperen in Curry Village ook, maar een tent kost ook al snel $200.Martin & Marianne schreef: ↑23 jan 2025, 17:23- als je van wandelen houdt is in Yosemite de Panorama Trail prachtig om te den. Overnachten in het park is dan wel handig.
@Op: ter info: travelyosemite.com is de officiele website voor alle accommodaties in het park zelf.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij de Bright Angel lodge zijn zoals ik aangaf ook standard rooms met complete badkamer. Die kosten 177 dollar, dus toch wel een stuk goedkoper dan een cabin.
Marianne
Marianne
Ik hoor/lees dat in de periode van eind september het kan gebeuren dat Tioga gesloten is ivm het weer, echter zie ik dat in de afgelopen 10 jaar de weg pas dicht ging in november en soms in oktober. Is dit inderdaad een risico die je neemt? Ik zou rond 26 september ongeveer over de Tioga Road rijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De kans dat hij in september (tijdelijk) dicht is, is heel klein. Je kunt natuurlijk de route omdraaien, dan ben je er iets eerder.
Wat je trouwens ziet bij de sluitingsdagen zijn de definitieve sluitingsdagen; de tijdelijke sluitingen zie je daar niet staan. Maar ik zou me daar geen zorgen over maken.
Marianne
Wat je trouwens ziet bij de sluitingsdagen zijn de definitieve sluitingsdagen; de tijdelijke sluitingen zie je daar niet staan. Maar ik zou me daar geen zorgen over maken.
Marianne
Geen zorgen ! Soms is ie ff dicht. Vorig jaar oktober toevallig net toen wij er overheen wilden….. , hahaha. Gelukkig om 12.00 uur weer open en we konden verder….
En zie daar het voordeel van dingen zelf regelen en je hotels zelf - en direct bij het hotel - boeken.
Mocht er opeens heftige vroege sneeuwval zijn en die weg toch dichtgaan tijdens je trip, dan neem je een uurtje de tijd met de laptop erbij om je route te herschikken, wat hotels te cancellen en wat nieuwe dingen te boeken. Met een reisbureau reis kan dat allemaal niet.
Mocht er opeens heftige vroege sneeuwval zijn en die weg toch dichtgaan tijdens je trip, dan neem je een uurtje de tijd met de laptop erbij om je route te herschikken, wat hotels te cancellen en wat nieuwe dingen te boeken. Met een reisbureau reis kan dat allemaal niet.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De keuze om via Death Valley en de Tioga Road te rijden is in mijn ogen een goede.
Overnachten in Death Valley kan ook in het Panamint Springs Resort, iets verder van de bezienswaardigheden, iets koeler omdat het wat hoger ligt en iets dichter bij Lone Pine.
Houd er rekening mee dat het filmmuseum al om 16:00 of 17:00u sluit.
Vergeet ook Mono Lake en Bodie niet. Overnachten kan behalve in Mammoth Lakes of Lee Vining ook in de Virginia Creek Settlement.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Overnachten in Death Valley kan ook in het Panamint Springs Resort, iets verder van de bezienswaardigheden, iets koeler omdat het wat hoger ligt en iets dichter bij Lone Pine.
Houd er rekening mee dat het filmmuseum al om 16:00 of 17:00u sluit.
Vergeet ook Mono Lake en Bodie niet. Overnachten kan behalve in Mammoth Lakes of Lee Vining ook in de Virginia Creek Settlement.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht