Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Japan
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Japan
Ik overweeg om in de herfst naar Japan te gaan, maar weet eigenlijk niet veel van dat land en maar 1 andere persoon die er geweest is, dus ik ben nog op zoek naar verslagen (video, reisverslag, itinerary,...), om alvast in de stemming te komen en ideetjes op te doen.
Het videoverslag van OrangeDevil heb ik al gevonden, maar als er hier nog andere forumleden zijn die dingen/ervaringen willen delen, dat is altijd welkom!
Het videoverslag van OrangeDevil heb ik al gevonden, maar als er hier nog andere forumleden zijn die dingen/ervaringen willen delen, dat is altijd welkom!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Re: Japan
Ik heb geen ervaring met Japan, maar het Youtube kanaal "Paolo from Tokyo" biedt interessante inzichten over het leven in Japan. Let wel, het is niet echt een reiskanaal, meer een kanaal over hoe het leven in Japan is.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij zijn er in februari 2018 geweest. Ons verslag vind je hier: https://www.michelly.nl/2018_Japan/voorkant.htm
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Er bestaat toch een Japan forum, neem daar eens een kijkje op
https://www.japan-forum.nl/
https://www.japan-forum.nl/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank je wel, @Hockey , @michelly en @els70
Ik ga die dingen zeker eens bekijken!
Ik ga die dingen zeker eens bekijken!
Elke
Hallo,
Ik was in okt/nov 2024 in Japan. Erg recent dus. Ik heb geen reisverslag online staan, maar hier alvast onze route en indruk.
28/10: Tokyo (Asakusa, Ueno, Akihabara, Maid Café)
29/10: Tokyo (Tokyo Tower, Hamarikyu Gardens, Ginza, Imperial Palace)
30/10: Daguitstap vanaf Tokyo naar Kawaguchiko (Chureito Pagoda en Oishi Park)
31/10: Tokyo (Shibuya, Shinjuku, Karaoke)
1/11: Daguitstap vanaf Tokyo naar Nikko (Shinkyo Bridge, Toshogu, Rinnoji, Futarasan, Kanmangafuchi abyss)
2/11: Tokyo (Teamlabs, Akihabara)
3/11: Tokyo - Takayama
4/11: Takayama (Hida no Sato + rondkuieren centrum)
5/11: Takayama - Kyoto (voormiddag Matsuri Yatai Kaikan Museum, namiddag naar Kyoto)
6/11: Kyoto (Fushimi Inari, Kyomizudera, Sannenzaka, Ninenzaka, Gion, Pontocho)
7/11: Kyoto (Arashiyama, Kinkaku Ji)
8/11: Daguitstap vanuit Kyoto naar Nara, in de namiddag op terugweg Byodoin in Uji
9/11: Daguitstap vanuit Kyoto naar Osaka (Osaka castle grounds, Shinsekai, Dotonbori)
10/11: Daguitstap vanuit Kyoto naar Himeji (Himeji Castle, namiddag terug in Kyoto voor Nishiki market en tea ceremony)
11/11: Kyoto - Himeji (namiddag Hiroshima museum en peace park)
12/11: Daguitstap naar Miyajima vanuit Hiroshima
13/11: terug naar huis
Een erg leuke tip die ik alvast kan geven, koop bij de eerste tempel die je tegenkomt een goshuincho. Deze kost niet zoveel geld.
Daarna kan je dan bij (bijna) ieder tempelbezoek voor een klein bedragje een handtekening krijgen in dit boekje, handgeschilderd door een monnik ter plaatse. Je moet je hier maar eens over inlezen.
Een karaoke in Shinjuku is ook een aanrader en net zoals in de films.
Interesse in tech of manga > ga zeker naar Akihabara.
De herfst is overigens een prachtige periode om te gaan. Heel mooie kleuren overal, erg weinig regen en een aangename temperatuur.
Mocht je vragen hebben, stel ze zeker! Ik ben erg enthousiast over het land en zou er zo teruggaan. Alles is daar ook gewoon perfect geregeld en het is zeer makkelijk reizen.
Ik kan ook nog deze site aanraden, een beetje de Bijbel voor Japanreizen: https://www.japan-guide.com/
Ik was in okt/nov 2024 in Japan. Erg recent dus. Ik heb geen reisverslag online staan, maar hier alvast onze route en indruk.
28/10: Tokyo (Asakusa, Ueno, Akihabara, Maid Café)
29/10: Tokyo (Tokyo Tower, Hamarikyu Gardens, Ginza, Imperial Palace)
30/10: Daguitstap vanaf Tokyo naar Kawaguchiko (Chureito Pagoda en Oishi Park)
31/10: Tokyo (Shibuya, Shinjuku, Karaoke)
1/11: Daguitstap vanaf Tokyo naar Nikko (Shinkyo Bridge, Toshogu, Rinnoji, Futarasan, Kanmangafuchi abyss)
2/11: Tokyo (Teamlabs, Akihabara)
3/11: Tokyo - Takayama
4/11: Takayama (Hida no Sato + rondkuieren centrum)
5/11: Takayama - Kyoto (voormiddag Matsuri Yatai Kaikan Museum, namiddag naar Kyoto)
6/11: Kyoto (Fushimi Inari, Kyomizudera, Sannenzaka, Ninenzaka, Gion, Pontocho)
7/11: Kyoto (Arashiyama, Kinkaku Ji)
8/11: Daguitstap vanuit Kyoto naar Nara, in de namiddag op terugweg Byodoin in Uji
9/11: Daguitstap vanuit Kyoto naar Osaka (Osaka castle grounds, Shinsekai, Dotonbori)
10/11: Daguitstap vanuit Kyoto naar Himeji (Himeji Castle, namiddag terug in Kyoto voor Nishiki market en tea ceremony)
11/11: Kyoto - Himeji (namiddag Hiroshima museum en peace park)
12/11: Daguitstap naar Miyajima vanuit Hiroshima
13/11: terug naar huis
Een erg leuke tip die ik alvast kan geven, koop bij de eerste tempel die je tegenkomt een goshuincho. Deze kost niet zoveel geld.
Daarna kan je dan bij (bijna) ieder tempelbezoek voor een klein bedragje een handtekening krijgen in dit boekje, handgeschilderd door een monnik ter plaatse. Je moet je hier maar eens over inlezen.
Een karaoke in Shinjuku is ook een aanrader en net zoals in de films.
Interesse in tech of manga > ga zeker naar Akihabara.
De herfst is overigens een prachtige periode om te gaan. Heel mooie kleuren overal, erg weinig regen en een aangename temperatuur.
Mocht je vragen hebben, stel ze zeker! Ik ben erg enthousiast over het land en zou er zo teruggaan. Alles is daar ook gewoon perfect geregeld en het is zeer makkelijk reizen.
Ik kan ook nog deze site aanraden, een beetje de Bijbel voor Japanreizen: https://www.japan-guide.com/
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Vroeger jaren was Japan een heel duur land, tegenwoordig vrij goedkoop op gebied van eten, hotels en vervoer, kledij enzovoort.. [veel goedkoper dan de US ]
In tokyo kan je best voor de metro een Pasmo of Suica kopen, dit is een soort van Oyster kaart zoals in Londen. Laat je ook niet afschrikken door de metro map het is veel eenvoudiger dan dat het lijkt. De meeste toeristische hotspots bevinden zich op de Yamanote Line die gaat in een cirkel rond de stad.
In tokyo kan je best voor de metro een Pasmo of Suica kopen, dit is een soort van Oyster kaart zoals in Londen. Laat je ook niet afschrikken door de metro map het is veel eenvoudiger dan dat het lijkt. De meeste toeristische hotspots bevinden zich op de Yamanote Line die gaat in een cirkel rond de stad.
[30/10: Daguitstap vanaf Tokyo naar Kawaguchiko (Chureito Pagoda en Oishi Park)
/quote]
Om de drukte van Tokyo eens te ontsnappen zijn er veel daguitstappen.
Laatste keer dat ik er was had ik voor een daguitstap gekozen voor Hakone freepass.
Is een soort pakket voor 1 prijs waarbij je een gans gebied kan bezoeken vrij gevarieerd, alles is inbegrepen. Trein van tokyo naar Odaware [startpunt van de tocht] Boottocht [met veel geluk zie je tijdens de boottocht in de verte Mount fiji ] , kabelbaan, bus. Het sluit allemaal perfect op elkaar aan.
https://www.odakyu.jp/english/passes/hakone/
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Elke! Ik vond Japan een fantastisch land waar je ook prima uit de voeten kunt met openbaar vervoer. Er zijn speciale treinabonnementen voor toeristen en maken het ook een stuk betaalbaarder dan datzelfde vervoer voor de Japanners zelf. Ik ben er jammer genoeg voor het laatste in 2005 geweest, dus ik denk niet dat je veel zult hebben aan mijn reisverslag van destijds. Maar sommige zaken veranderen echter weinig, dus je kunt altijd even kijken op mijn website.
Die treinabo's zijn jammergenoeg niet meer interessant. De Japan rail pass is ongeveer verdubbeld in prijs dacht ik.Loek schreef: ↑21 jan 2025, 19:56Hoi Elke! Ik vond Japan een fantastisch land waar je ook prima uit de voeten kunt met openbaar vervoer. Er zijn speciale treinabonnementen voor toeristen en maken het ook een stuk betaalbaarder dan datzelfde vervoer voor de Japanners zelf. Ik ben er jammer genoeg voor het laatste in 2005 geweest, dus ik denk niet dat je veel zult hebben aan mijn reisverslag van destijds. Maar sommige zaken veranderen echter weinig, dus je kunt altijd even kijken op mijn website.
Hier kan je uitrekenen of het voordelig is voor je reis: https://www.japan-guide.com/railpass/
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Best mogelijk dat het break even punt verder weg ligt nu. Die site is wel handig. Ik heb even de stations ingevuld die wij destijds deden en voor ons zou het ook vandaag de dag nog wel lonen, al is het verschil niet meer zo groot als in 2005. Wij hebben vrij veel getreind, het zal van geval tot geval wel verschillen. Ik vond het wel verdomd makkelijk, want je hoefde nooit in de rij voor een kaartje en je kon overal zo doorlopen naar je spoor van vertrek. Dat gemak is mij wel ook iets waard.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 2754 Weergaves
-
Laatste bericht door Orangedevil