Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bestemming rondreis jonge kids
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Bestemming rondreis jonge kids
Na 3 hele mooie rondreizen, zonder kids, willen we rond juni met onze twee dochters (1 en 4 jaar) voor het eerst met hun gaan! Het is even geleden dat ik actief was op het forum, maar na al die jaren begint het weer enorm te kriebelen!
Er zijn natuurlijk nog zoveel mooie plekken te bezoeken in Amerika, maar we zoeken vooral ook een regio wat goed te doen is met kinderen, dus niet al te lange afstanden en wat langer op 1 plek. We houden vooral van de natuur, wat minder van de steden.
Florida zou een optie zijn, maar zijn we al eens geweest en alleen Florida zouden we liever niet willen.
Ben benieuwd naar jullie tips!
Alvast bedankt voor jullie inspiratie!
2016: zuidwesten (rondje Las Vegas/sf/la)
2018: zuidwesten (las vegas-salt lake-Yellowstone etc)
2019: Deep South (smokey mountains-charleston) en Florida
Er zijn natuurlijk nog zoveel mooie plekken te bezoeken in Amerika, maar we zoeken vooral ook een regio wat goed te doen is met kinderen, dus niet al te lange afstanden en wat langer op 1 plek. We houden vooral van de natuur, wat minder van de steden.
Florida zou een optie zijn, maar zijn we al eens geweest en alleen Florida zouden we liever niet willen.
Ben benieuwd naar jullie tips!
Alvast bedankt voor jullie inspiratie!
2016: zuidwesten (rondje Las Vegas/sf/la)
2018: zuidwesten (las vegas-salt lake-Yellowstone etc)
2019: Deep South (smokey mountains-charleston) en Florida
Re: Bestemming rondreis jonge kids
Wij zijn net terug van deze reis met een dreumes van 15 maanden:
viewtopic.php?f=36&t=79806&p=1320278#p1320278
Is ons goed bevallen. Geen grote reisdagen, mooie natuur en genoeg afwisseling zonder heel veel te reizen (ca 2000 miles in 24 dagen). Expres ook geen grote steden aangedaan behalve Las Vegas als aanvlieglocatie.
Bij verdere vragen over reis of reizen met jong kind hoor ik het wel. Weet in ieder geval dat Amerika heel erg kindvriendelijk is.
viewtopic.php?f=36&t=79806&p=1320278#p1320278
Is ons goed bevallen. Geen grote reisdagen, mooie natuur en genoeg afwisseling zonder heel veel te reizen (ca 2000 miles in 24 dagen). Expres ook geen grote steden aangedaan behalve Las Vegas als aanvlieglocatie.
Bij verdere vragen over reis of reizen met jong kind hoor ik het wel. Weet in ieder geval dat Amerika heel erg kindvriendelijk is.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Dan zou ik er al niet aan beginnen om minimaal een uur of 7 in een vliegtuig te gaan zitten. Minimaal 3 uur vantevoren al op een vliegveld rond te moeten hangen. Of daarna nog is een eeuwigheid in de rij gaan staan om het land binnen te komen.
Onze kinderen zijn inmiddels zover dat ze liever zonder papa en mama op vakantie gaan. En dat vinden beide partijen okay!!
Wat wij hebben geleerd in de tijd dat ze jong waren was dat ze vooral geweldig in hun sas waren met een emmer water en een emmer zand. En of die emmer nu achter in de tuin, Limburg, Spanje, Zuid Afrika, Thailand of Amerika stond maakte op geen enkele manier verschil.
Dus ik zou bijna willen zeggen, bespaar jezelf de moeite. Maar uiteraard moet iedereen lekker doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.
Toen de oudste twee onder de 4 waren zijn we naar Australie geweest. Toen de jongste 1 was zijn we naar Canada geweest.
Washington vond ik een fijne bestemming. Belangrijkste voor de kinderen is dat er zeer regelmatig een zwembad is. En wij reden vooral ten tijde van de middagslaapjes.
Washington vond ik een fijne bestemming. Belangrijkste voor de kinderen is dat er zeer regelmatig een zwembad is. En wij reden vooral ten tijde van de middagslaapjes.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
Wij hebben altijd veel gereisd met jonge kinderen, ook in Azie en Zuid-Amerika, dus in mijn ogen kan elke bestemming in de VS heel goed. Natuurlijk wel je planning wat aanpassen, je kunt met jonge kinderen gewoon minder op een dag doen, en er zijn dingen die niet kunnen, maar de meeste dingen zijn geen probleem.
Onze eerste reis naar de VS was met een baby die daar 1 werd, we deden een rondje Houston via Louisiana en Arkansas. Niet heel toeristisch, maar we wilden zowel in Houston als Baton Rouge vrienden opzoeken. Heel leuke vakantie gehad. Her hangt er dus maar net vanaf van wat je zoekt, je kunt overal een geslaagde vakantie hebben.
Onze eerste reis naar de VS was met een baby die daar 1 werd, we deden een rondje Houston via Louisiana en Arkansas. Niet heel toeristisch, maar we wilden zowel in Houston als Baton Rouge vrienden opzoeken. Heel leuke vakantie gehad. Her hangt er dus maar net vanaf van wat je zoekt, je kunt overal een geslaagde vakantie hebben.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Genoeg te lezen/spelen meenemen voor de reisdagen (en evt een tablet voor onderweg) en dan is het echt wel prima te doen met jonge kinderen. Is onze ervaring. Een keer alleen met de oudste (toen bijna 2 jaar oud) rondje Denver-Yellowstone-Moab-Denver gemaakt. En een keer met beide kids (1 en 4 jaar oud) het rondje Vancouver, Jasper/Banff, Glacier, Seattle gemaakt. Veel in Airbnb's en hotel+zwembad verbleven en ze hebben zich uitstekend vermaakt. In de steden doe je het rustig aan, maar dat is thuis niet anders. En in de parken maak je gewoon steeds wat korte wandelingen.
Nee, een vakantie naar Amerika maak je niet voor de kinderen, maar kinderen vermaken zich overal wel. En op die leeftijd hebben ze nog elke dag vakantie op de opvang en groep 1 Nu is het jullie beurt. Dus gewoon doen @sophie1990!
Nee, een vakantie naar Amerika maak je niet voor de kinderen, maar kinderen vermaken zich overal wel. En op die leeftijd hebben ze nog elke dag vakantie op de opvang en groep 1 Nu is het jullie beurt. Dus gewoon doen @sophie1990!
-
- Amerika-newbie
Dat vind ik ook! en waarom jezelf te kort doen en niet naar ons favoriete vakantieland gaan, terwijl het juist nu zo makkelijk nog kan buiten de schoolvakanties.Grunner schreef: ↑22 nov 2024, 11:31Genoeg te lezen/spelen meenemen voor de reisdagen (en evt een tablet voor onderweg) en dan is het echt wel prima te doen met jonge kinderen. Is onze ervaring. Een keer alleen met de oudste (toen bijna 2 jaar oud) rondje Denver-Yellowstone-Moab-Denver gemaakt. En een keer met beide kids (1 en 4 jaar oud) het rondje Vancouver, Jasper/Banff, Glacier, Seattle gemaakt. Veel in Airbnb's en hotel+zwembad verbleven en ze hebben zich uitstekend vermaakt. In de steden doe je het rustig aan, maar dat is thuis niet anders. En in de parken maak je gewoon steeds wat korte wandelingen.
We zitten nu te kijken naar een rondje noordwest vanaf Seattle voor vier weken. En daar zullen dan idd wat pittigere reisdagen tussen zitten, maar dat hadden we afgelopen zomer naar frankrijk ook last van
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In je eerste post schreef je dat je niet te lange afstanden wilt rijden. Dat lijkt me ook goed haalbaar in het noordwesten, zeker als je 4 weken hebt. Waarom dan de pittige reisdagen?
Wij waren in 2006 met de kinderen in juli het noordwesten. Er lag toen nog veel sneeuw in de hoger gelegen gebieden. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Het is niet nodig en niet toegestaan om bovenstaande berichten te quoten.
Marianne
Wij waren in 2006 met de kinderen in juli het noordwesten. Er lag toen nog veel sneeuw in de hoger gelegen gebieden. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Het is niet nodig en niet toegestaan om bovenstaande berichten te quoten.
Marianne
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben blij dat iemand dit ter sprake brengt. Met hele jonge kinderen zou ik zelf ook niet zo'n reis maken (al ben ik de eerste om toe te geven dat ik überhaupt al niet zo'n reiziger ben). Je geeft handenvol geld uit en als ouders is het een hoop gedoe en gestress. En de kinderen zullen zich er uiteindelijk helemaal niets van herinneren. Onze tweeling is nu bijna veertien, maar toen ze nog heel jong waren, hebben wij ook niet naar Nederland gereisd. (Wij wonen in Seattle, WA.) Als men onze meiskes wilden zien, dan moesten ze maar onze kant op komen. En toen we wel naar Nederland gingen (ik meen toen ze zes waren) en daarna vroegen wat ze het leukst hadden gevonden, was dat een of ander parkje met klimrek waar we 'n middagje naar toe waren gegaan.Almere vak V schreef: ↑15 okt 2024, 11:00Dus ik zou bijna willen zeggen, bespaar jezelf de moeite. Maar uiteraard moet iedereen lekker doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.
Zoals Almere Vak V al zei, zijn hele jonge kinderen blij met wat zand, water en een schep, en daar hoef je niet de halve wereld voor af te reizen. Ik zou persoonlijk met hele kleine kinderen gewoon wat dagtrips binnen Nederland (of België of Duitsland) maken en wachten met grote reizen naar de V.S. of zo tot ze ouder zijn, zodat ze er ook werkelijk iets aan hebben.
Maar zoals Almere Vak V ook al aangaf, ieder z'n meug.
Succes ermee!
Mocht je overigens toch gaan en je wilt nog tips voor kindvriendelijke activiteiten in en rond Seattle, dan laat maar weten.
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
Tja, daarover verschillen de meningen natuurlijk. Wij hebben geweldige herinneringen aan alle reizen die we met baby's, peuters en kleuters hebben gemaakt. Soms waren er natuurlijk wat beperkingen, maar het meeste is gewoon mogelijk, en wij vonden het niet extra stressvol (een saaie vakantie dicht bij huis zou voor mij dan weer niet iets zijn waar in van oplaad). Nee, onze kinderen herinneren zich uiteraard niet of nauwelijks die reizen, maar ze hebben op het moment zelf een leuke tijd gehad. Maar dat is ook weer verschillend per kind natuurlijk, en is deels ook gewenning.
Terug in Texas!
Het is heerlijk om met kleine kinderen op reis te zijn. Je ervaart de reis zo anders, rustiger. Kijkt ook meer door de ogen van een kind en je hebt ook leuk contact met anderen. Als je kinderen goed tegen de vliegreis kunnen en autorijden, gewoon doen!
Mijn zoon bleek toen hij klein was overigens niet tegen de lange autoritten te kunnen (sliep ook niet in de auto) en zijn we vooral op de citytrips naar de oostkust en Europa overgegaan. Nu (14 jaar) is hij fan van rondreizen en citytrips (bij voorkeur Azië )
Mijn zoon bleek toen hij klein was overigens niet tegen de lange autoritten te kunnen (sliep ook niet in de auto) en zijn we vooral op de citytrips naar de oostkust en Europa overgegaan. Nu (14 jaar) is hij fan van rondreizen en citytrips (bij voorkeur Azië )
-
- Amerika-newbie
Het zal voor iedereen een persoonlijke afweging zijn, dus de meningen zullen verschillen.
We willen idd geen lange afstanden, maar toch zullen de reisdagen pittiger zijn dan geen reisdagen, dat bedoelde ik meer. Maar daar stel je je dan op in.
Bedankt voor jullie reacties, ik zal naar je reisverslag kijken Marianne! (En niet quoten )
We willen idd geen lange afstanden, maar toch zullen de reisdagen pittiger zijn dan geen reisdagen, dat bedoelde ik meer. Maar daar stel je je dan op in.
Bedankt voor jullie reacties, ik zal naar je reisverslag kijken Marianne! (En niet quoten )
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Komt helemaal goed, wij trekken ook overal naar toe. Ik doe het niet alleen voor de kinderen, maar ook voor mezelf. Hebben veel mooie herinneringen gemaakt tijdens lange reizen en daar willen we gewoon mee doorgaan.
Zijn dit jaar (net een week terug) met een kind van 4 jaar en een van 10 maanden in het zuiden geweest. Vertrek vanuit Dallas, Tulsa, OK; Branson, MI; Little Rock, AR; Beaumont, Tx, daarna nog door gevlogen naar Mexico en daar een weekje aan het strand gezeten in Cancun en wat Maya ruïnes bezocht.
Vooral in de regio Little Rock en Branson zijn er veel leuke state parks te vinden. Weet ook dat dit een regio is die niet direct bij iedereen tot de verbeelding spreekt.
Volgend jaar vliegen we voor 6 weken naar Australië, Fiji en Samoa voor we te dealen hebben met de leerplicht
Zijn dit jaar (net een week terug) met een kind van 4 jaar en een van 10 maanden in het zuiden geweest. Vertrek vanuit Dallas, Tulsa, OK; Branson, MI; Little Rock, AR; Beaumont, Tx, daarna nog door gevlogen naar Mexico en daar een weekje aan het strand gezeten in Cancun en wat Maya ruïnes bezocht.
Vooral in de regio Little Rock en Branson zijn er veel leuke state parks te vinden. Weet ook dat dit een regio is die niet direct bij iedereen tot de verbeelding spreekt.
Volgend jaar vliegen we voor 6 weken naar Australië, Fiji en Samoa voor we te dealen hebben met de leerplicht
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Precies dit! Er is helemaal niks mis mee om het voor jezelf te doen. En dat is een dikke prima wat mij betreft. Zolang je dat zelf ook maar in de gaten hebt.
Maar de leuterverhalen die ik af en toe voorbij hoor komen, niet alleen hier trouwens, over een dreumes of peuter die zo genoten heeft op het strand van de Malediven, of van de heerlijke vliegreis naar Nieuw Zeeland, of van de culinaire hoogstandje in de binnenlanden van Laos. Hou op zeg. Dat je het jezelf wijs wilt maken, be my guest, mij niet bellen...
Wat leuk dat jullie een rondreis gaan maken met 2 jonge kinderen!
Wij zijn zelf ook al regelmatig als stel naar Amerika geweest, en inmiddels ook alweer heel wat jaren later en 2 kinderen verder begint het ook weer enorm te kriebelen. Wij gaan volgend jaar ook weer naar Amerika, met onze 2 kinderen van 3 en 1.
We doen het inderdaad ook voor onszelf, onze kinderen zal het niet uitmaken of ze nou op de Veluwe, Terschelling of in Amerika zijn. Ze herinneren zich het niet, maar wij hebben zelf gewoon zin in weer een mooie reis.
En op het moment zelf daar zullen ze het vast leuk vinden. Wij hebben besloten naar het zuidwesten te gaan, en het echt rustiger aan te doen dan vorige reizen en kortere reisdagen te maken en vaker meerdere nachten op 1 plek te blijven. Ben heel benieuwd naar jullie route.
Wij zijn zelf ook al regelmatig als stel naar Amerika geweest, en inmiddels ook alweer heel wat jaren later en 2 kinderen verder begint het ook weer enorm te kriebelen. Wij gaan volgend jaar ook weer naar Amerika, met onze 2 kinderen van 3 en 1.
We doen het inderdaad ook voor onszelf, onze kinderen zal het niet uitmaken of ze nou op de Veluwe, Terschelling of in Amerika zijn. Ze herinneren zich het niet, maar wij hebben zelf gewoon zin in weer een mooie reis.
En op het moment zelf daar zullen ze het vast leuk vinden. Wij hebben besloten naar het zuidwesten te gaan, en het echt rustiger aan te doen dan vorige reizen en kortere reisdagen te maken en vaker meerdere nachten op 1 plek te blijven. Ben heel benieuwd naar jullie route.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Het klopt dat de kinderen zich niets tot weinig herinneren. Bij de jongste van 1 zal dat zeker zo zijn, maar bij die van 4 is het alweer anders. Wij zijn voordat onze kinderen leerplichtig waren 3x naar Amerika geweest, heerlijk. We hebben er dikke foto boeken van laten maken, die de kids ook nu (13 en 10) nog steeds leuk vinden om te bekijken. En zeker als er weer nieuwe plannen worden gemaakt.
Tips die wij kregen/gebruikten:
- Neusspray, lolies, andere zuigsnoepjes, drinken etc voor het opstijgen en landen.
- Goed kijken naar je vliegtijden, dat een beetje gunstig plannen (mits je kids al een beetje ritme hebben qua slapen). Wij 'maakten' de kinderen vooral behoorlijk moe vooraf op de luchthaven. Eenmaal in het vliegtuig lagen ze 5 van de 6 vluchten beide al te slapen. Ideaal
- Vaak, in ieder geval bij ons, zijn de kids relaxed en rustig als papa en mama dat ook zijn. Je hoort allerlei verhalen, misschien zelf ook wel meegemaakt op jullie reizen, over schreeuwende/huilende kinderen etc.....vaak zijn daarbij de ouders ook gestressed, korte lontjes etc.
- Die van ons vonden het vliegen ook echt geweldig. Stukje lopen in de gangpaden, aandacht van de stewardessen en andere passagiers.
- Wij namen meerdere kleine kado'tjes mee op de vluchten -> soms nieuwe dingen, soms oude dingen die weer ingepakt waren. Vonden ze geweldig, alsof het een verjaardag was. Ze zijn dan al druk met uitpakken, daarna spelen.
- Wat iemand al zei, reizen tijdens de slaapmomentjes
- Wij zijn geregeld opzoek gegaan naar leuke playgrounds. Soms tips gekregen in hotels van andere gezinnen, soms van locals in de supermarkt/bij de kassa (gewoon zelf vragen), maar ook gewoon langs bij toeristenbureau's en daar vragen. Heerlijk om de kids daar te laten spelen, even lunchen etc.
- Hotels met zwembaden, was bij ons een must. Voor de jongste kochten we daar van die zwemvestjes.
- En vooral: genieten, veel momenten vastleggen voor later. Vakantie is voor ons samenzijn met het gezin. Dat kan thuis, op de veluwe, in frankrijk maar ook gewoon in Amerika. Als het kan, lekker doen. Helemaal nu je nog net buiten de schoolvakanties zou kunnen.
Tips die wij kregen/gebruikten:
- Neusspray, lolies, andere zuigsnoepjes, drinken etc voor het opstijgen en landen.
- Goed kijken naar je vliegtijden, dat een beetje gunstig plannen (mits je kids al een beetje ritme hebben qua slapen). Wij 'maakten' de kinderen vooral behoorlijk moe vooraf op de luchthaven. Eenmaal in het vliegtuig lagen ze 5 van de 6 vluchten beide al te slapen. Ideaal
- Vaak, in ieder geval bij ons, zijn de kids relaxed en rustig als papa en mama dat ook zijn. Je hoort allerlei verhalen, misschien zelf ook wel meegemaakt op jullie reizen, over schreeuwende/huilende kinderen etc.....vaak zijn daarbij de ouders ook gestressed, korte lontjes etc.
- Die van ons vonden het vliegen ook echt geweldig. Stukje lopen in de gangpaden, aandacht van de stewardessen en andere passagiers.
- Wij namen meerdere kleine kado'tjes mee op de vluchten -> soms nieuwe dingen, soms oude dingen die weer ingepakt waren. Vonden ze geweldig, alsof het een verjaardag was. Ze zijn dan al druk met uitpakken, daarna spelen.
- Wat iemand al zei, reizen tijdens de slaapmomentjes
- Wij zijn geregeld opzoek gegaan naar leuke playgrounds. Soms tips gekregen in hotels van andere gezinnen, soms van locals in de supermarkt/bij de kassa (gewoon zelf vragen), maar ook gewoon langs bij toeristenbureau's en daar vragen. Heerlijk om de kids daar te laten spelen, even lunchen etc.
- Hotels met zwembaden, was bij ons een must. Voor de jongste kochten we daar van die zwemvestjes.
- En vooral: genieten, veel momenten vastleggen voor later. Vakantie is voor ons samenzijn met het gezin. Dat kan thuis, op de veluwe, in frankrijk maar ook gewoon in Amerika. Als het kan, lekker doen. Helemaal nu je nog net buiten de schoolvakanties zou kunnen.
- Ragjee
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij hebben in 2023 een rondreis gemaakt met onze dreumes. Ze is daar 1 jaar geworden.
Ja, het is anders reizen maar zéker niet minder leuk. Zoals al eerder aangegeven: je ervaart de reis door de ogen van een kind. En zijn er moeilijke momenten? Absoluut.
We hebben eigenlijk alles gedaan wat wij wouden doen, ze ging mee in de draagzak of buggy.
Heel fijne contacten gehad, mooie momenten samen en prachtige herinneringen. We hebben haar op die 4 weken op een heel andere manier gezien en beleefd, ze is echt opgebloeid en het heeft haar verrijkt.
Akkoord: dat hoéft niet in Amerika. Maar als dat is wat jullie graag willen, en je kan je kind die kans geven? Doen.
Hier staat er terug een roadtrip door het zuidwesten gepland deze zomer, daar wordt ze 3 jaar oud. Ook dat wordt een heel andere manier van reizen maar niet minder leuk. Ze zal ons wijzen op de schoonheid van de natuur en details in het leven waar wij als volwassene niet zo zeer meer bij stil staan.
Ja, het is anders reizen maar zéker niet minder leuk. Zoals al eerder aangegeven: je ervaart de reis door de ogen van een kind. En zijn er moeilijke momenten? Absoluut.
We hebben eigenlijk alles gedaan wat wij wouden doen, ze ging mee in de draagzak of buggy.
Heel fijne contacten gehad, mooie momenten samen en prachtige herinneringen. We hebben haar op die 4 weken op een heel andere manier gezien en beleefd, ze is echt opgebloeid en het heeft haar verrijkt.
Akkoord: dat hoéft niet in Amerika. Maar als dat is wat jullie graag willen, en je kan je kind die kans geven? Doen.
Hier staat er terug een roadtrip door het zuidwesten gepland deze zomer, daar wordt ze 3 jaar oud. Ook dat wordt een heel andere manier van reizen maar niet minder leuk. Ze zal ons wijzen op de schoonheid van de natuur en details in het leven waar wij als volwassene niet zo zeer meer bij stil staan.
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
-