Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camping reserveren in het Yosemite National Park.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.
Ikzelf heb altijd maar 1 tabblad open, en wel om de volgende reden (van de recreation.gov site):
"Pro Tip: Do NOT log in to multiple browsers, multiple tabs, or multiple windows using the same account on the day reservations become available. You may be prompted to complete the reCAPTCHA challenge, adding extra time to the reservation process. Keep your eyes on the prize in one reservation window."
Je hebt gezien de tijdsdruk en populariteit toch maar 1 kans, dus het switchen van tabbladen zie ik ook helemaal zitten.
Verder is het denk ik belangrijik om jezelf te realiseren dat het niet gaat om hoelaat jij op "Add to cart" drukt, maar hoelaat jouw verzoek op de server aankomt. Het gaat om milliseconden en dan tellen dingen zoals de snelheid van je pc, soort muis, internetverbinding etc. allemaal mee.
Dit is gewoon iets dat je moet testen. Zelf heb ik altijd de time.is website openstaan op mijn telefoon (waar ik uitlog bij de recreation.gov app), ben ingelogd op mijn laptop en weet dat als ik om 15.59.58 (net voordat die naar 15.59.59 springt) druk ik de melding krijg dat de site nog niet te reserveren is, maar als ik net als die op 15.59.59 springt druk ik deze melding nooit krijg en het verzoek dus na 16.00.00 aankomt op de server. Als ik om 16.00.00 druk is alles al weg. Dit kun je elke dag om 16.00 uittesten en oefenen.
Werkt voor mij tot nu toe altijd, vorig jaar Bryce/Zion/Capitol Reef/Joshua Tree/Sequoia/Yosemite en voor dit jaar is West Glacier en Grant Teton ook al gelukt.
Mbt het langer reserveren en daarna annuleren: Dat heb ik vorig jaar maar 1 keer toe hoeven passen omdat ik zag dat er op de dag dat ik eigenlijk zou moeten boeken maar 2 plekken beschikbaar kwamen (dus weining kans), dit jaar heb ik het bij beide campgrounds gedaan omdat je ziet dat dit helaas toch de trend aan het worden is. Hoe vervelend ook, het geeft je wel wat meer rust als je weet dat als het vandaag niet lukt, je morgen weer een kans hebt en dit jaar heb ik 4 pogingen nodig gehad voor Grant Teton. Voor campgrounds als bijvoorbeeld Yosemite gaat niet natuurlijk en heb je maar 1 kans.
En natuurlijk heb je nog een heel belangrijk ingredient nodig: een portie geluk.
"Pro Tip: Do NOT log in to multiple browsers, multiple tabs, or multiple windows using the same account on the day reservations become available. You may be prompted to complete the reCAPTCHA challenge, adding extra time to the reservation process. Keep your eyes on the prize in one reservation window."
Je hebt gezien de tijdsdruk en populariteit toch maar 1 kans, dus het switchen van tabbladen zie ik ook helemaal zitten.
Verder is het denk ik belangrijik om jezelf te realiseren dat het niet gaat om hoelaat jij op "Add to cart" drukt, maar hoelaat jouw verzoek op de server aankomt. Het gaat om milliseconden en dan tellen dingen zoals de snelheid van je pc, soort muis, internetverbinding etc. allemaal mee.
Dit is gewoon iets dat je moet testen. Zelf heb ik altijd de time.is website openstaan op mijn telefoon (waar ik uitlog bij de recreation.gov app), ben ingelogd op mijn laptop en weet dat als ik om 15.59.58 (net voordat die naar 15.59.59 springt) druk ik de melding krijg dat de site nog niet te reserveren is, maar als ik net als die op 15.59.59 springt druk ik deze melding nooit krijg en het verzoek dus na 16.00.00 aankomt op de server. Als ik om 16.00.00 druk is alles al weg. Dit kun je elke dag om 16.00 uittesten en oefenen.
Werkt voor mij tot nu toe altijd, vorig jaar Bryce/Zion/Capitol Reef/Joshua Tree/Sequoia/Yosemite en voor dit jaar is West Glacier en Grant Teton ook al gelukt.
Mbt het langer reserveren en daarna annuleren: Dat heb ik vorig jaar maar 1 keer toe hoeven passen omdat ik zag dat er op de dag dat ik eigenlijk zou moeten boeken maar 2 plekken beschikbaar kwamen (dus weining kans), dit jaar heb ik het bij beide campgrounds gedaan omdat je ziet dat dit helaas toch de trend aan het worden is. Hoe vervelend ook, het geeft je wel wat meer rust als je weet dat als het vandaag niet lukt, je morgen weer een kans hebt en dit jaar heb ik 4 pogingen nodig gehad voor Grant Teton. Voor campgrounds als bijvoorbeeld Yosemite gaat niet natuurlijk en heb je maar 1 kans.
En natuurlijk heb je nog een heel belangrijk ingredient nodig: een portie geluk.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Klopt, een portie geluk is zeker nodig. Wij hebben ook nooit meer tabbladen open staan maar wel 4 laptops en 4 telefoons 
Ik vind het wel jammer dat het zo gaat; zeker ook omdat we alle keren hebben gezien dat er nog zat plekken vrij waren toen we ter plekke waren. Mensen komen vaak gewoon niet opdagen of nemen niet de moeite te annuleren voor die paar tientjes.
In verband met parkeerissues overnachten wij altijd graag in de parken om met de shuttles het park te bezoeken. Buiten het park overnachten en dan voor dag en dauw op pad moeten in de hoop een parkeerplaats te vinden vinden we niet heel relaxed.
Maargoed, 15 februari ga ik boeken en dan heb ik 15 maart nog eventueel als back up.
Nu eerst op zoek naar een camping die niet vol is rondom June Lake.

Ik vind het wel jammer dat het zo gaat; zeker ook omdat we alle keren hebben gezien dat er nog zat plekken vrij waren toen we ter plekke waren. Mensen komen vaak gewoon niet opdagen of nemen niet de moeite te annuleren voor die paar tientjes.
In verband met parkeerissues overnachten wij altijd graag in de parken om met de shuttles het park te bezoeken. Buiten het park overnachten en dan voor dag en dauw op pad moeten in de hoop een parkeerplaats te vinden vinden we niet heel relaxed.
Maargoed, 15 februari ga ik boeken en dan heb ik 15 maart nog eventueel als back up.
Nu eerst op zoek naar een camping die niet vol is rondom June Lake.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Dat vermoeden zal zeker kloppen; reden waarom ik dat nu ook doe. Op die manier wel 2 nachten Oh Ridge kunnen boeken. Morgen zal ik de teveel gereserveerde dagen weer releasen, maar wij zitten daar helaas iets eerder (14 en 15 juli), waardoor jij daar niets aan zal hebben, aangezien je daar later zal zijn. Jammer; anders hadden we e.e.a. met elkaar kunnen afstemmen. Er zullen zeker ook andere mensen zijn die op dezelfde manier boeken en dus moeten er ook nog meerdere dagen gaan vrijkomen. Alert instellen en regelmatig kijken, ben ik bang. Hoop dat het je alsnog lukt!
-
- Amerika-expert
@RogierS : dat is jammer, maar inderdaad, veel mensen zullen zo geboekt hebben, dus ik hou het in de gaten. Wilde dus zelf 3 dagen eerder boeken dan eigenlijk nodig is, maar dat was dus al te laat. Weer van geleerd zullen we maar zeggen.
Ben heel benieuwd ook hoe het boeken voor Sequoia gaat; daar hebben we nog geen ervaring mee. Daar kun je 4 maanden van te voren boeken, maar dat ga ik dus een stuk ruimer nemen.
Ben heel benieuwd ook hoe het boeken voor Sequoia gaat; daar hebben we nog geen ervaring mee. Daar kun je 4 maanden van te voren boeken, maar dat ga ik dus een stuk ruimer nemen.
Ik zie nog heel wat sites (>30), die per 21 jan nog te boeken zijn; weliswaar voor jullie voor 1 nacht, maar toch. Ik zou dinsdag om 16.00 uur toch proberen 1 van die sites te pakken te krijgen...Wellicht dat het dan voor 1 nacht nog wel zal lukken!
- Ragjee
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Naar SeKi ben ik ook heel benieuwd, die hebben wij ook nodig.
Deze week moeten we Zion en Capitol Reef boeken. Zion kan er ook nog wel hard aan toe gaan herinner ik me, maar dingen als Yosemite spannen wel de kroon. Erg jammer dat het zo moet gaan, maar als je niet meedoet, heb je gewoon niéts.
Deze week moeten we Zion en Capitol Reef boeken. Zion kan er ook nog wel hard aan toe gaan herinner ik me, maar dingen als Yosemite spannen wel de kroon. Erg jammer dat het zo moet gaan, maar als je niet meedoet, heb je gewoon niéts.
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Dank voor bovenstaande, Johan. Zo doe ik het ook en op die manier inderdaad succesvol geweest bij de campings die dagelijks beschikbaar komen. Bij Yosemite bij de laatste proef is het op die manier niet gelukt.HillBillies schreef: ↑19 jan 2025, 08:23Dit is gewoon iets dat je moet testen. Zelf heb ik altijd de time.is website openstaan op mijn telefoon (waar ik uitlog bij de recreation.gov app), ben ingelogd op mijn laptop en weet dat als ik om 15.59.58 (net voordat die naar 15.59.59 springt) druk ik de melding krijg dat de site nog niet te reserveren is, maar als ik net als die op 15.59.59 springt druk ik deze melding nooit krijg en het verzoek dus na 16.00.00 aankomt op de server. Als ik om 16.00.00 druk is alles al weg. Dit kun je elke dag om 16.00 uittesten en oefenen.
Jij hebt dus 1 tabblad open staan en ook maar 1 computer/I phone?
Heb je verder dan een zo groot mogelijke window gekozen of precies de periode dat je in Yosemite wilde staan?
Nog tips wat betreft de grootte van een site? Welke site had je vorig jaar?
Dank alvast voor je verdere hulp.
Top dat je voor 2025 ook alweer alle campings hebt kunnen reserveren!
- Ragjee
- Amerikafan
Erg, maar ik heb zonet al gereserveerd voor onze periode in Zion. Wij hebben 22-24 juli nodig en ik heb vanaf 18 juli geboekt, die ik volgende week dan zal annuleren. Zo plan ik het overal te doen, als dit de manier is om zeker te zijn van een plek. Het voelt ZO verkeerd
-
- Amerika-expert
probeer ik ook maar ik wil vanaf de 20e 2 nachten, maargoed, probeer inderdaad 1 nacht wel te reserveren voor de 21.
-
- Amerika-expert
Begrijpelijk hoor! En inderdaad, het voelt ZO verkeerd...Ragjee schreef: ↑19 jan 2025, 13:41Erg, maar ik heb zonet al gereserveerd voor onze periode in Zion. Wij hebben 22-24 juli nodig en ik heb vanaf 18 juli geboekt, die ik volgende week dan zal annuleren. Zo plan ik het overal te doen, als dit de manier is om zeker te zijn van een plek. Het voelt ZO verkeerd
-
- Amerikafan
@RogierS
Ik zit inderdaad alleen op m'n laptop, waar ik ingelogd ben op de recreation.gov site.
Op m'n telefoon ben ik normaal ook ingelogd in de app, maar daar log ik bewust uit om te voorkomen dat de ReCAPTCHA melding komt.. Op m'n telefoon staat alleen de time.is website open voor de actuele tijd.
Vorig jaar hadden we #109 op North Pines (aan de rivier) voor 2 nachten (via lottery) en daarna nog 1 nacht #15 op Upper Pines. Vorig jaar alleen de site geboekt die ik nodig had, niets extra.
Voor SeKi heb ik vorig jaar een site geboekt die maar 8ft breed was volgens de site, maar de camper was 9ft. Wel vantevoren ingeschat of dit zou passen, dit ging makkelijk omdat ik de afmetingen van de bearlocker weet die op de foto stond. Er was simpelweg niets anders beschikbaar voor de 2 dagen dat wij er waren maar zoals hier al eerder gezegd, in onze loop waren zeker wel 5 plekken die niet bezet waren, wat een zonde.
Dit jaar zelfs 13 en 12 nachten extra geboekt die ik weer moet annuleren, het is niet anders. Of je doet mee met het spelletje of je hebt niets.
Hopelijk kan ik binnenkort Glacier Basin en Maroon Bells ook boeken, al zal die laatste wel erg lastig worden met maar zo'n 5 RV plekken totaal.
Ik zit inderdaad alleen op m'n laptop, waar ik ingelogd ben op de recreation.gov site.
Op m'n telefoon ben ik normaal ook ingelogd in de app, maar daar log ik bewust uit om te voorkomen dat de ReCAPTCHA melding komt.. Op m'n telefoon staat alleen de time.is website open voor de actuele tijd.
Vorig jaar hadden we #109 op North Pines (aan de rivier) voor 2 nachten (via lottery) en daarna nog 1 nacht #15 op Upper Pines. Vorig jaar alleen de site geboekt die ik nodig had, niets extra.
Voor SeKi heb ik vorig jaar een site geboekt die maar 8ft breed was volgens de site, maar de camper was 9ft. Wel vantevoren ingeschat of dit zou passen, dit ging makkelijk omdat ik de afmetingen van de bearlocker weet die op de foto stond. Er was simpelweg niets anders beschikbaar voor de 2 dagen dat wij er waren maar zoals hier al eerder gezegd, in onze loop waren zeker wel 5 plekken die niet bezet waren, wat een zonde.
Dit jaar zelfs 13 en 12 nachten extra geboekt die ik weer moet annuleren, het is niet anders. Of je doet mee met het spelletje of je hebt niets.
Hopelijk kan ik binnenkort Glacier Basin en Maroon Bells ook boeken, al zal die laatste wel erg lastig worden met maar zo'n 5 RV plekken totaal.
-
- Amerika-expert
Vandaag zag ik bij Oh Rigde bij 21 juli op veel plekken op "A" staan; ik dacht nog dat is raar want het is vandaag de 20e, niet de 21e. Er zou dus "NR" moeten staan van Non Reservable. Ik klikte er op en kreeg de melding dat vandaag om 10 uur Eastern Time deze plek beschikbaar kwam. Dus om 15.59.58 heb ik het geprobeerd en inderdaad, gelukt. Site 159. Maar het gekke is (maar in mijn geval wel een geluk) dat de plek gereserveerd is van 20 t/m 21 juli en niet van 21 t/m 22 juli. Het lijkt dus alsof er een bug in de site zit. Heb 2 screenshots die ik probeer toe te voegen waarbij je dus ziet de A van available bij 21 juli staat maar de boekingsbevestiging echt over 20 juli gaat. Ik heb gauw de reservering gewijzigd door een extra nacht toe te voegen want we willen er 2 nachten staan (20 t/m 22 juli)
Groot raadsel dit en ik hoop niet dat er een dubbele boeking is gedaan (want deze site stond zoals je op screenshot kan zien al op "R" van Reserved op 20 juli...
Groot raadsel dit en ik hoop niet dat er een dubbele boeking is gedaan (want deze site stond zoals je op screenshot kan zien al op "R" van Reserved op 20 juli...
Gelukt? Ik zie nu nog 3 sites die voor 21 juli beschikbaar zijn....
Edit: ja, dus. had je bovenstaande bericht nog niet gezien. Top dat het gelukt is! Die bug is herkenbaar en had ik ook last van. Bij de uiteindelijke bevestiging staat e.e.a. goed.
Voor Kings Canyon heb ik nu Hume Lake Campground kunnen reserveren en voor Sequoia wil ik graag in Lodgepole staan, maar die is pas 4 maanden van te voren te boeken. Als back-up heb ik nu Upper Stony Creek gereserveerd. Die annuleer ik dan mocht het lukken om op Lodgepole te reserveren.
-
- Amerikafan
@jill1234
Fijn dat het gelukt is!
Mbt de datums: Ik had het net ook bij het (deels) annuleren van Apgar, alles was 1 dag versprongen. Ik had 3-17 juli gereserveerd en nu stond er 4-18 in de balk bovenin. Aan de zijkant stond het in tekst wel goed overigens.
Zoals @RogierS al zei, op de bevestiging staat het wel goed.
Fijn dat het gelukt is!
Mbt de datums: Ik had het net ook bij het (deels) annuleren van Apgar, alles was 1 dag versprongen. Ik had 3-17 juli gereserveerd en nu stond er 4-18 in de balk bovenin. Aan de zijkant stond het in tekst wel goed overigens.
Zoals @RogierS al zei, op de bevestiging staat het wel goed.
-
- Amerika-expert
Goed te horen dat het toch goed lijkt te gaan.
Ik wilde net mijn reservering bij Mather aanpassen maar dat gaat inderdaad ook niet lekker; ik wacht wel even tot de bug is verholpen.
Ik wilde net mijn reservering bij Mather aanpassen maar dat gaat inderdaad ook niet lekker; ik wacht wel even tot de bug is verholpen.
- Ragjee
- Amerikafan
Die bug ervaar ik ook!
Ons is het vandaag ook gelukt om Fruita Campground plekje Loop C 68 te boeken, met extra dagen die we nadien annuleren.
Momenteel moet ik enkel nog Yosemite te pakken zien te krijgen en 2 nachtjes Lodgepole en 1 nachtje Sentinel Campground mocht dat lukken. En 1 nachtje Mather maar daar gaat het naar mijn gevoel wat rustiger aan toe.
Vandaag had ik wel een irritante situatie. Onze Mastercard werd geblokkeerd omdat ze recreation.gov als fraude zagen. Gelukkig nog kunnen terugvallen op een Visa.
Wat zijn de voorwaarden bij de reserve plekken in SeKi van jullie? Mss dat ik daar ook eens naar kijk, heb daar nog niets in reserve staan. Het is nog maar net onder mijn aandacht dat die schijnbaar ook hard gaan.
Ons is het vandaag ook gelukt om Fruita Campground plekje Loop C 68 te boeken, met extra dagen die we nadien annuleren.
Momenteel moet ik enkel nog Yosemite te pakken zien te krijgen en 2 nachtjes Lodgepole en 1 nachtje Sentinel Campground mocht dat lukken. En 1 nachtje Mather maar daar gaat het naar mijn gevoel wat rustiger aan toe.
Vandaag had ik wel een irritante situatie. Onze Mastercard werd geblokkeerd omdat ze recreation.gov als fraude zagen. Gelukkig nog kunnen terugvallen op een Visa.
Wat zijn de voorwaarden bij de reserve plekken in SeKi van jullie? Mss dat ik daar ook eens naar kijk, heb daar nog niets in reserve staan. Het is nog maar net onder mijn aandacht dat die schijnbaar ook hard gaan.

-
- Amerika-expert
Wij willen ook 3 nachten Sequoia boeken waarvan 2 op Lodgepole en 1 in Grant Grove; welke daar precies moet ik nog bekijken. Dacht nu aan Azalea.
Deze gaan allemaal 4 maanden van te voren pas open om te boeken; dat vind ik wel jammer; dus ik ga wel op zoek alvast naar een alternatief. Ga die Stony Man even bekijken.
Edit: gekeken naar Upper Stony Man en Hume Lake in Sequoia: lijken me ook prachtige campings! Wel gek dat die 6 maanden van te voren boekbaar zijn en Lodgepole en de campings in Grant Grove en Cedar Grove 4 maanden.
Voorkeur bij ons gaat wel uit naar Lodgepole voor 2 van de 3 nachten vanwege de shuttle daar.
Deze gaan allemaal 4 maanden van te voren pas open om te boeken; dat vind ik wel jammer; dus ik ga wel op zoek alvast naar een alternatief. Ga die Stony Man even bekijken.
Edit: gekeken naar Upper Stony Man en Hume Lake in Sequoia: lijken me ook prachtige campings! Wel gek dat die 6 maanden van te voren boekbaar zijn en Lodgepole en de campings in Grant Grove en Cedar Grove 4 maanden.
Voorkeur bij ons gaat wel uit naar Lodgepole voor 2 van de 3 nachten vanwege de shuttle daar.
Dit zijn de annuleringsvoorwaarden wat betreft Upper Stony Creek, die ik als back-up voor Lodgepole heb gereserveerd:
Cancellations
You can cancel the reservation any time before the date of your scheduled arrival. You will receive a refund for your stay, minus the following fees:
$10 cancellation fee
Any reservation fees (only if paid when booking)
Any previous change fees
Deze voorwaarden zijn ook van toepassing op Hume Lake, waar we ook 1 nacht staan. Hume Lake is ook behoorlijk lastig om te reserveren. Upper Stony Creek was geen probleem, maar is geen grote camping.
- Ragjee
- Amerikafan
Zijn deze dan niet 4 maanden voordien? Ik had al eens gekeken voor juli maar zag nog niets beschikbaar?
-