Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mercante : Oktober 2025
Reis Mercante : Oktober 2025
Op 12 oktober 2025 vliegen we vanuit Amsterdam naar San Francisco. Vanuit hier zullen we met een huurauto een ik denk mooie trip maken door Amerika. Tot nu toe heb ik de reis zo uitgeplozen.
12 Okt - Aankomst SFO, Yosemite (Oakhurst)
13 Okt - Yosemite - Yosemite
14 Okt - Yosemite - Yosemite
15 Okt - Yosemite - Bishop
16 Okt - Death Valley - Las Vegas
17 Okt - Las Vegas - Las Vegas
18 Okt - Las Vegas - Valley of Fire - Zion
19 Okt - Zion - Zion
20 Okt - Zion - Zion
21 Okt - Zion - Page
22 Okt - Page - Monument Valley
23 Okt - Monument Valley - Grand Canyon
24 Okt - Grand Canyon - Grand Canyon
25 Okt - Sedona - Kingman
26 Okt - Kingman - Joshua Tree Park
27 Okt - Joshua Tree Park - Joshua Tree Park
28 Okt - Joshua Tree Park - San Diego
29 Okt - San Diego - San Diego
30 Okt - San Diego - San Diego
31 Okt - San Diego - Los Angeles
1 Nov - Los Angeles - Los Angeles
2 Nov - Los Angeles - Anaheim (Disney)
3 Nov - Anaheim (Disney) - Anaheim (Disney)
4 Nov - Anaheim (Disney) - Santa Barbara
5 Nov - Santa Barbara - Monterey
6 Nov - Monterey - Monterey
7 Nov - Monterey - San Francisco
8 Nov - San Francisco - San Francisco
9 Nov - San Francisco - San Francisco
10 Nov - Reisdag terug naar Nederland
Paar punten waar ik in dit schema rekening mee heb proberen te houden:
1) Vanaf aankomst SFO direct door naar Yosemite is bewust. Wellicht pittig na een lange vlucht. De week dat we aankomen is San Francisco vrij prijzig lijkt het in verhouding met andere dagen, en we willen graag eerst rust. Daarnaast komen we dan niet midden in het weekend aan in Las Vegas wat ook budget technisch wat interessanter is. Ook heb ik nog hoop dat dan ieder geval de Tioga Pass open is
2) Las Vegas wil ik gezien hebben, maar heb zelf het gevoel dat 1 volle dag wel genoeg is voor ons.
3) Joshua Tree Park bewust een dagje langer. Heb daar een mooie accommodatie gezien waar we nog een extra rustdag kunnen houden. Wellicht als ik die ergens anders zie kan ik deze verschuiven.
4) Monterey heb ik voor nu een extra dag. We willen een walvis expeditie doen, die zal +- 8 uur in besla nemen.
5) De opzet is een beetje bedoeld om niet te gehaast het rondje te maken. Ik hoop dat dat gelukt is. Arches en Bryce heb ik om die reden niet meegenomen in het rondje.
Hebben jullie toevallig nog aanvullingen of tips om de reis te verbeteren?
12 Okt - Aankomst SFO, Yosemite (Oakhurst)
13 Okt - Yosemite - Yosemite
14 Okt - Yosemite - Yosemite
17 Okt - Las Vegas - Las Vegas
18 Okt - Las Vegas - Valley of Fire - Zion
19 Okt - Zion - Zion
20 Okt - Zion - Zion
21 Okt - Zion - Page
22 Okt - Page - Monument Valley
26 Okt - Kingman - Joshua Tree Park
27 Okt - Joshua Tree Park - Joshua Tree Park
28 Okt - Joshua Tree Park - San Diego
29 Okt - San Diego - San Diego
30 Okt - San Diego - San Diego
31 Okt - San Diego - Los Angeles
1 Nov - Los Angeles - Los Angeles
2 Nov - Los Angeles - Anaheim (Disney)
3 Nov - Anaheim (Disney) - Anaheim (Disney)
4 Nov - Anaheim (Disney) - Santa Barbara
5 Nov - Santa Barbara - Monterey
6 Nov - Monterey - Monterey
7 Nov - Monterey - San Francisco
8 Nov - San Francisco - San Francisco
9 Nov - San Francisco - San Francisco
10 Nov - Reisdag terug naar Nederland
Paar punten waar ik in dit schema rekening mee heb proberen te houden:
1) Vanaf aankomst SFO direct door naar Yosemite is bewust. Wellicht pittig na een lange vlucht. De week dat we aankomen is San Francisco vrij prijzig lijkt het in verhouding met andere dagen, en we willen graag eerst rust. Daarnaast komen we dan niet midden in het weekend aan in Las Vegas wat ook budget technisch wat interessanter is. Ook heb ik nog hoop dat dan ieder geval de Tioga Pass open is
2) Las Vegas wil ik gezien hebben, maar heb zelf het gevoel dat 1 volle dag wel genoeg is voor ons.
3) Joshua Tree Park bewust een dagje langer. Heb daar een mooie accommodatie gezien waar we nog een extra rustdag kunnen houden. Wellicht als ik die ergens anders zie kan ik deze verschuiven.
4) Monterey heb ik voor nu een extra dag. We willen een walvis expeditie doen, die zal +- 8 uur in besla nemen.
5) De opzet is een beetje bedoeld om niet te gehaast het rondje te maken. Ik hoop dat dat gelukt is. Arches en Bryce heb ik om die reden niet meegenomen in het rondje.
Hebben jullie toevallig nog aanvullingen of tips om de reis te verbeteren?
Laatst gewijzigd door Mercante op 20 jan 2025, 06:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Mercante : Oktober 2025
Je schema is wat lastig lezen. Op welke dag rij je bijvoorbeeld naar Sedona? Zet het liever in een van/naar schema per dag, dus zo:
12-okt naar Oakhurst
13-okt Oakhurst - Yosemite
14-okt Yosemite - Yosemite
15-okt Yosemite - Bishop
16-okt Bishop - Las Vegas
17-okt Las Vegas - Las Vegas
18-okt Las Vegas - Zion
etc.
Ik weet niet hoe laat je aankomt op SFO maar het lijkt me wel ver om nog naar Oakhurst te rijden. En waarom Oakhurst? Neem liever de 120 of 140 het park in. Als je naar de Mariposa Grove wilt is Oakhurst wel een goede keuze voor de eerste nacht. Voor de andere nachten is iets in de vallei beter. Hou er rekening mee dat de dagen kort zijn in oktober en dat het 1,5 uur rijden is van Oakhurst naar de vallei.
Tussen Yosemite en Las Vegas zijn twee overnachtingen wel mooi; dan heb je ook tijd voor de Tioga Road en voor bijvoorbeeld Bodie en Mono Lake en meer tijd voor Death Valley. Ik vind het nu wat gehaast. Een overnachting in DV betekent ook dat je al op tijd in LV kunt zijn; wellicht is 1 nacht daar dan voldoende.
VoF is in oktober aangenaam, je zou daar wat wandelingen kunnen doen. Ik zou dan ook een overnachting daar wel mooi vinden. Kijk eens hier en hier voor onze ervaring vorig jaar.
Bryce overslaan is wel eg jammer. Je zou Bryce mee kunnen nemen en de overnachting in Kingman laten vallen.
Ik neem aan dat je niet vanuit LA naar Disney gaat maar dat je in Anaheim overnacht? Ik zou dat doen na San Diego. En dan daarna nog twee nachten in LA.
Voor de kust is de verdeling beter als je pas na Santa Barbara stopt, bijvoorbeeld in Pismo Beach.
Marianne
12-okt naar Oakhurst
15-okt Yosemite - Bishop
18-okt Las Vegas - Zion
etc.
Ik weet niet hoe laat je aankomt op SFO maar het lijkt me wel ver om nog naar Oakhurst te rijden. En waarom Oakhurst? Neem liever de 120 of 140 het park in. Als je naar de Mariposa Grove wilt is Oakhurst wel een goede keuze voor de eerste nacht. Voor de andere nachten is iets in de vallei beter. Hou er rekening mee dat de dagen kort zijn in oktober en dat het 1,5 uur rijden is van Oakhurst naar de vallei.
Tussen Yosemite en Las Vegas zijn twee overnachtingen wel mooi; dan heb je ook tijd voor de Tioga Road en voor bijvoorbeeld Bodie en Mono Lake en meer tijd voor Death Valley. Ik vind het nu wat gehaast. Een overnachting in DV betekent ook dat je al op tijd in LV kunt zijn; wellicht is 1 nacht daar dan voldoende.
VoF is in oktober aangenaam, je zou daar wat wandelingen kunnen doen. Ik zou dan ook een overnachting daar wel mooi vinden. Kijk eens hier en hier voor onze ervaring vorig jaar.
Bryce overslaan is wel eg jammer. Je zou Bryce mee kunnen nemen en de overnachting in Kingman laten vallen.
Ik neem aan dat je niet vanuit LA naar Disney gaat maar dat je in Anaheim overnacht? Ik zou dat doen na San Diego. En dan daarna nog twee nachten in LA.
Voor de kust is de verdeling beter als je pas na Santa Barbara stopt, bijvoorbeeld in Pismo Beach.
Marianne
Bedankt! Inderdaad dan is het schema wat overzichtelijker. Ik heb het even in de hoofdpost aangepast.Martin & Marianne schreef: ↑19 jan 2025, 19:40Je schema is wat lastig lezen. Op welke dag rij je bijvoorbeeld naar Sedona? Zet het liever in een van/naar schema per dag, dus zo:
12-okt naar Oakhurst
15-okt Yosemite - Bishop
18-okt Las Vegas - Zion
etc.
Marianne
Aankomst op SFO is om 11:50. Oakhurst is inderdaad deels gekozen vanwege de Mariposa Grove. Anderzijds vind ik het budget technisch interessanter. De prijzen vond ik voor zover ik nu zag in plaatsen als El Portal en Yosemite Valley dusdanig hoog, dat ik het niet vond opwegen tegen de kwaliteit die we daar krijgen. Anders gaat de voorkeur wel uit om vanaf de tweede dag die kant op te gaan.
Bodie lijkt mij inderdaad tof! Ik ga is kijken of ik daar een dag extra voor kan inplannen. Zelfde geldt voor Valley of Fire. Jullie ervaringen zijn mooi daar.
Mocht ik kunnen kiezen tussen Bryce, en de overnachting skippen in Kingman zou ik dat 100% doen. Kingman voelt nu ook een beetje als een "verplichte" stop. Echter is anders de reistijd 5,5 uur van Sedona naar Joshua Tree Park. Dat vind ik ook niet echt een optie.
LA / Disney is inderdaad voor Disney overnachten in Anaheim. Als we dat een dag naar voren halen zitten we in het weekend. Vandaar dat die gepland was op de maandag & dinsdag ivm drukte. Misschien met schuiven op de eerdere dagen komen we daar alsnog op terecht.
De stop langs de kust is inderdaad een goede om wat verder te pakken, om zo dit wat beter onder te verdelen.
Ik ga er mee aan de slag
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zeker Kingman overslaan en die 5,5 uur voor lief nemen; dat is toch goed te doen op 1 dag? Zeker omdat je daarna twee nachten hebt bij Joshua Tree.
Ik begrijp dat Oakhurst meer luxe biedt maar in het park overnachten heeft natuurlijk andere kwaliteiten, zoals minder reistijd. Bedenk dat het als het donker is ook echt donker is; als je dan nog naar Oakhurst moet rijden is dat niet prettig.
Misschien heb je voor de rit van Yosemite (Wawona) en de TIoga Pass en verder iets aan ons 2019-verlsag. En voor Bodie en Mono Lake zie ons 2013-verslag.
Het is niet toegestaan en zeker niet nodig om bovenliggende berichten volledig te quoten.
Marianne
Ik begrijp dat Oakhurst meer luxe biedt maar in het park overnachten heeft natuurlijk andere kwaliteiten, zoals minder reistijd. Bedenk dat het als het donker is ook echt donker is; als je dan nog naar Oakhurst moet rijden is dat niet prettig.
Misschien heb je voor de rit van Yosemite (Wawona) en de TIoga Pass en verder iets aan ons 2019-verlsag. En voor Bodie en Mono Lake zie ons 2013-verslag.
Het is niet toegestaan en zeker niet nodig om bovenliggende berichten volledig te quoten.
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik zou zeker de stop in Kingman skippen. 5.5 uur is prima te doen. Het is anders (vind ik) dan hier een paar uur over de A2 rijden. En dan nog is dat ook overkomelijk als je op de volgende plaats 2 nachten verblijft.
Maar vooral houd ik niet van die stops onderweg op een plek war ik niet perse nog wat wil doen, maar dan puur omdat ik niet verder wil rijden. Zo hadden wij afgelopen jaar ook 2 reisdagen van 7-8 uur. Is dat perse leuk? Nee. Maar wilden we de afstand tussen Oregon en Yellowstone zo snel mogelijk overbruggen? Ja. Dus elke overnachting die ik daar niet hoef te besteden kan ik verblijven daar waar het mooi is.
Ik zou er ongeveer een halve seconde over na hoeven denken of ik m'n overnachting in Kingman zou willen inruilen tegen een overnachting in Bryce.
Ik reken ons tot goede chauffeurs. Mijn vriend is beroepschauffeur. En zeker hij is dus echt wel wat gewend.
Maar ik heb zelden een rottigere rit meegemaakt als toen we in het pikkedonker van Denver naar Custer 'moesten' rijden omdat we auto gedoe hadden gehad en uiteindelijk pas om 18.00 uur vertrokken in Denver. En dan was het bij ons nog eind juni en dus nog lange tijd licht voordat we om 23.30 uur eindelijk in Custer waren. Dat is nog veel erger wanneer je een groot stuk door bebossing moet rijden.
En dan gaat het nog niet eens over het feit dat het pikkedonker is. Maar vooral om al die glimmende oogjes die je langs de weg ziet staan en waar je telkens met samengeknepen billen hoopt dat er maar niks oversteekt want tegen de tijd dat je die oogjes ziet, kun je helemaal niks meer doen.
Oakhurst naar de vallei is 1,5 uur rijden. Als het niet druk is.
De zon gaat rond 18.30 onder. Maar in de bossen is het dan gewoon gelijk echt donker. Dat zou zeker niet mijn voorkeur hebben. Als je niet in de vallei wilt verblijven, dan zou ik kijken of El Portal opties heeft.
De kwaliteit van deze plaatsen zit hem in de locatie. Niet in de luxe. En - maar dat is mijn mening - luxe is ook helemaal niet zo belangrijk want je bent toch bijna niet op je kamer. Wat voor mij dan vooral uitmaakt is hoe lang ik onderweg ben om de locatie te bezoeken.
Als ik in NL naar Rotterdam wil, boek ik ook geen hotel in Den Bosch. Ik snap dat de vergelijking niet helemaal op gaat, maar dat is wel de afstand waar je het over hebt.
Maar vooral houd ik niet van die stops onderweg op een plek war ik niet perse nog wat wil doen, maar dan puur omdat ik niet verder wil rijden. Zo hadden wij afgelopen jaar ook 2 reisdagen van 7-8 uur. Is dat perse leuk? Nee. Maar wilden we de afstand tussen Oregon en Yellowstone zo snel mogelijk overbruggen? Ja. Dus elke overnachting die ik daar niet hoef te besteden kan ik verblijven daar waar het mooi is.
Ik zou er ongeveer een halve seconde over na hoeven denken of ik m'n overnachting in Kingman zou willen inruilen tegen een overnachting in Bryce.
Ik reken ons tot goede chauffeurs. Mijn vriend is beroepschauffeur. En zeker hij is dus echt wel wat gewend.
Maar ik heb zelden een rottigere rit meegemaakt als toen we in het pikkedonker van Denver naar Custer 'moesten' rijden omdat we auto gedoe hadden gehad en uiteindelijk pas om 18.00 uur vertrokken in Denver. En dan was het bij ons nog eind juni en dus nog lange tijd licht voordat we om 23.30 uur eindelijk in Custer waren. Dat is nog veel erger wanneer je een groot stuk door bebossing moet rijden.
En dan gaat het nog niet eens over het feit dat het pikkedonker is. Maar vooral om al die glimmende oogjes die je langs de weg ziet staan en waar je telkens met samengeknepen billen hoopt dat er maar niks oversteekt want tegen de tijd dat je die oogjes ziet, kun je helemaal niks meer doen.
Oakhurst naar de vallei is 1,5 uur rijden. Als het niet druk is.
De zon gaat rond 18.30 onder. Maar in de bossen is het dan gewoon gelijk echt donker. Dat zou zeker niet mijn voorkeur hebben. Als je niet in de vallei wilt verblijven, dan zou ik kijken of El Portal opties heeft.
De kwaliteit van deze plaatsen zit hem in de locatie. Niet in de luxe. En - maar dat is mijn mening - luxe is ook helemaal niet zo belangrijk want je bent toch bijna niet op je kamer. Wat voor mij dan vooral uitmaakt is hoe lang ik onderweg ben om de locatie te bezoeken.
Als ik in NL naar Rotterdam wil, boek ik ook geen hotel in Den Bosch. Ik snap dat de vergelijking niet helemaal op gaat, maar dat is wel de afstand waar je het over hebt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Pas het in het vervolg liever in een nieuw bericht aan, anders zijn de opmerkingen niet meer te volgen.
Het gaat ook niet helemaal goed nu, overnacht je nu in Bishop of in Death Valley? JE hebt hier hoe dan ook weinig tijd vind ik.
En wanneer rij je naar Sedona?
Als je een spreadsheet gebruikt dan kun je bij "van" verwijzen naar "naar" in de regel erboven; dan gaat het altijd goed. En dat is heel belangrijk met het reserveren van de accommodatie. En met het bepalen van de reistijd.
Marianne
Ik ben daar ook nog niet helemaal tevreden over, en ga is opnieuw puzzelen hoe het uitkomt. Het wordt ieder geval een route met Bryce erbij, en Kingsman gaan we skippen vanuit Sedona en rijden we door naar Joshua Tree Park.
Als ik het nieuwe opzetje af heb zal ik hem hier weer delen met de vraag of jullie er dan wederom weer een blik op kunnen werpen.
Als ik het nieuwe opzetje af heb zal ik hem hier weer delen met de vraag of jullie er dan wederom weer een blik op kunnen werpen.
Wat natuurlijk wel kan is na je 2e dag Sedona (ik ga er vanuit dat je er minimaal 1 nacht slaapt) wel alvast aan het einde van de dag een stukje naar Flagstaff of Williams rijdt. Scheelt heel veel in overnachtingsprijs en je bent een beetje op weg naar JT.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 949 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 23 Reacties