Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Routekaart Maps beperkt met 10 punten???

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Minonbos
Amerikafan

Re: Routekaart Maps beperkt met 10 punten???

Bericht door Minonbos »

@Martin & Marianne
@Mies2301

Thx voor jullie reacties!!

Marianne, 40 is idd veel maar had ook naast routekaart een To Do-kaart op die manier willen maken.

In de tussentijd heb ik zelf lopen "stoeien" met deze uitleg: https://www.windowsdigitals.com/google- ... -10-stops/

Hieronder mijn URL die in GoogleMaps gezet moet worden:
https://www.google.com/maps/dir/Seattle ... de+Staten/

VRAAG:
Hoe krijg ik de lijnen van A - B - C etc .i.p.v. rondjes op de kaart?
steview1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door steview1 »

Dit probleem van "Maps" (max 10 tussenstops) intrigeert mij al jaren (zonder dat ik overigens erg veel moeite heb gedaan om het te "fixen".... Daarom: bedankt voor je tip:
Minonbos schreef:
24 okt 2024, 11:49
https://www.windowsdigitals.com/google- ... -10-stops/
Ik heb mijn route (3 delen) van deze zomer (rondje Las Vegas via California, Oregon, Idaho, Montana en Utah) eens samengevoegd op de aangegeven manier. Daarbij had ik diverse punten die niet correct werden herkend. Waren WEL goed in de deelroute, maar niet in de samengevoegde route. Dat komt omdat je volgens de procedure de lange "cijfers-en-letters string" na het "@" symbool weglaat.

Zo werd 1 van mijn tussenstops, het Antler Motel in Chester CA alleen weergegeven met "Antler" en de samengevoegde route vond daarvoor Antler in Saskatchewan, Canada.... Ook mijn laatste stop bijvoorbeeld (Tahiti Resort in Las Vegas) werd alleen weergegeven als "Tahiti" - je begrijpt het al: dat ging dus naar het Zuidzee-eiland! Mijn route kwam er dus ook niet met blauwe lijn uit.

In de volgens procedure samengevoegde URL moest ik de mislukte tussenstops zelf aanpassen - bijv. van alleen "Antlers" naar "Antlers+Inn+Chester+Ca". En bijvoorbeeld van "Tahiti" naar "Tahiti+Resort+Las+Vegas". Nadat ik dit voor de overige mislukte tussenstops ook had gedaan kwam mijn route er helemaal correct uit! MET blauwe lijn.

VOOR JOUW PROBLEEM:
Ik heb even de link voor jouw route bekeken, en zag daarin 2 tussenstops ("Alpine Motel") en ("The View Hotel"). Als je op de link klikt zie je op de Google Maps kaart dat die 2 tussenstops in Landgraaf (Alpine Hotel) en in Utrecht (Rooftop View) terechtkomen. Als ik die 2 tussenstops weghaal uit Google Maps (met het kruisje in de linker kolom) zie je WEL netjes de route met blauwe lijn!

Dus jouw oplossing is om die 2 tussenstops in de URL aan te passen met 1 of 2 extra kenmerken, zoals een plaatsnaam of straatnaam (zie mijn eigen voorbeeld hierboven....)

Het is een heel verhaal, maar ik hoop dat je er uit komt! Zo niet laat maar weten.....
Ik hoop ook dat anderen er iets aan hebben.
https://houtensglorie.wordpress.com
1974-1976 stage in Los Angeles + roadtrip LA > Florida > New York
1979 Zuidwesten
1984/1985 2x Phoenix (werk) + vakantie Hawaii
1998 Boston (werk)
2005 Zuidwesten
2014 Noordwesten - ZW-Canada
2024 Noordwesten vanuit Vegas
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

@steview1

Hi,

:thumbup: Dank dat je de moeite hebt genomen uitgebreid te reageren/uit te leggen.

Ik zal er komend weekend mee gaan “stoeien” en meld mij sowieso weer of het gelukt is of niet

Fijne avond verder!
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

@steview1

Hi,

Het is gelukt dankzij jouw hulp!!! :clap: --> Zie bijlage

Super blij mee!!!

Nogmaals dank en een fijn weekend!
Bijlagen
Routekaart_GoogleMaps_met_meer_dan_10_punten_PDF.pdf
Gelukt :)
(129.41 KiB) 58 keer gedownload
steview1
Amerika-ontdekker

Bericht door steview1 »

Top!!!
Ik ben ook blij met jouw eerdere link....

Succes met je rondreis verder!
https://houtensglorie.wordpress.com
1974-1976 stage in Los Angeles + roadtrip LA > Florida > New York
1979 Zuidwesten
1984/1985 2x Phoenix (werk) + vakantie Hawaii
1998 Boston (werk)
2005 Zuidwesten
2014 Noordwesten - ZW-Canada
2024 Noordwesten vanuit Vegas
bikkiebik
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door bikkiebik »

Ik heb Google Maps even bestudeerd, en valt me op dat ze op een specifieke manier omgaan met punten op een kaart. Aan de hand daarvan gauw een Google Sheet gemaakt waarbij je zelf je stops/hotels kunt invullen, deze worden vertaald naar punten op een kaart.

Het is niet uigebreid getest, maar met de voorbeeldroute lijkt het te werken.
Misschien heeft iemand er iets aan:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... -y0k/copy
{8B1226A1-C7E5-4C6A-B2EB-B52D3CA7440C}.png
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Raziel »

bikkiebik schreef:
28 okt 2024, 11:41
Ik heb Google Maps even bestudeerd, en valt me op dat ze op een specifieke manier omgaan met punten op een kaart. Aan de hand daarvan gauw een Google Sheet gemaakt waarbij je zelf je stops/hotels kunt invullen, deze worden vertaald naar punten op een kaart.

Het is niet uigebreid getest, maar met de voorbeeldroute lijkt het te werken.
Misschien heeft iemand er iets aan:
@bikkiebik Bedankt...handig !! :thumbup:
HillBillies
Amerikafan

Bericht door HillBillies »

@bikkiebik
Inderdaad handig!

Als Google nu eindelijk eens de optie om ook bij meerdere punten een reisdatum in de toekomst in te vullen toe gaat staan dan was het helemaal perfect.

Nu zit in je de winter je route te plannen voor de zomer, van A naar B met een datum in de toekomst zodat er geen rekening wordt gehouden met de huidige wegafsluitingen door bijv. sneeuwval etc..
Dat allemaal weer in een excel oid zetten, erg omslachtig!
bikkiebik
Amerika-newbie

Bericht door bikkiebik »

Geen dank, veel plezier ermee!
Maps is inderdaad een prachtige tool, maar voor een uitgebreidere planning kent het zeker zijn beperkingen.
diver99
Amerikafan

Bericht door diver99 »

lsl schreef:
14 jul 2015, 21:18
Op 2 punten is Google Maps er de laatste jaren niet beter op geworden: eerst (veel) trager, daarna beperkt tot 10 routepunten.
Probeer Bing eens uit of probeer de -zeer goede- offline "Microsoft Street & Trips" te vinden en installeer die.
Die van Microsoft heb ik maar is inmiddels wel verouderd natuurlijk. Is van 2013 en wordt niet meer ondersteund of geupdate. Mocht je een manier weten om te updaten dan hoor ik het graag
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat Streets & Trips nog steeds prima werkt als het je om een routekaart gaat met meer dan 10 punten, of als je wilt dat wegen die op dit moment gesloten zijn wel worden meegenomen.
Het lijkt mij dat Bing niet gek is. Ik heb het net uitgeprobeerd en hij neemt keurig wegen als de Tioga Road, en de Trail Ridge Road en gaat dwars door Yellowstone, met nu al 15 stops. Hij waarschuwt wel voor de afsluitingen, dus ook bruikbaar voor het plannen van een route in de wintermaanden.

Waarom GoogleMaps dit niet mogelijk maakt is mij een raadsel. Ik heb ze (weer) een suggesties gedaan hierover.

Marianne
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer