Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Fleur1994: roadtrip mei 2025.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Reis Fleur1994: roadtrip mei 2025.
Hi allen,
Van 3 mei t/m 22 mei ga ik met een vriendin een rondreis maken door het Zuidwesten. Voor mijzelf wordt dit de 4e rondreis in de USA (2e keer regio zuidwest), voor haar wordt het de eerste keer. Hierom gaan we dus voornamelijk de highlights bezoeken, zie hieronder de opzet voor de route.
03/05 AMS - SFO - aankomst 11:45 - hierna wil ik denk ik nog doorrijden tot aan Monterey
04/05 Monterey - LA
05/05 LA
06/05 LA - Williams (via Joshua Tree )
07/05 Williams - Grand Canyon
08/05 Grand Canyon - Page
09/05 Page
10/05 Page - Bryce Canyon
11/05 Bryce - Zion (overnachting in Springdale)
12/05 Zion
13/05 Zion - Las Vegas
14/05 Las Vegas
15/05 Las Vegas
16/05 Las Vegas - Lee Vining (via Death Valley)
17/05 Lee Vining - Yosemite
18/05 Yosemite
19/05 Yosemite
20/05 Yosemite - San Francisco
21/05 San Francisco
22/05 SFO - AMS - vertrek om 13:45
Ik heb een paar twijfels over de route waar jullie vast wel wat nuttigs over kunnen zeggen.
- Voor zo ver ik online kon vinden, is er nog steeds een deel van de Highway 1 afgesloten. Hierom rijden we deze maar tot aan Monterey en daarna in één stuk door naar LA. Is deze info over Highway 1 nog correct, of zie ik iets over het hoofd wat maakt dat we de route toch helemaal kunnen rijden?
- Hoe verstandig is het om LA mee te nemen in deze reis, gezien de vreselijke branden die nu gaande zijn. Ik snap dat niemand kan weten hoe de stad er over een paar maanden weer aan toe is, maar misschien dat iemand hier ideeën over heeft? Voor mijzelf is LA ook zeker geen must en kunnen we deze skippen, maar mijn vriendin zou wel graag wat dingen willen zien hier.
- Er is maar een heel kleine kans dat de Tioga Pass open is, en daarom vraag ik me af of het verstandig is om vanuit het oosten naar Yosemite te rijden. Is het misschien verstandiger om de route om te draaien en vanuit het westen Yosemite te bezoeken?
Verder nog als algemene opmerking - ik weet dat we laat zijn met reserveren van accommodaties, maar wegens omstandigheden konden we de reis helaas niet eerder vastleggen (en we kunnen ook niet op een later moment in het jaar gaan). Hier ben ik dus al op ingesteld dat we wellicht concessies moeten doen vwb overnachtingen.
Andere tips voor de route zijn natuurlijk ook zeer welkom! Alvast bedankt!
Van 3 mei t/m 22 mei ga ik met een vriendin een rondreis maken door het Zuidwesten. Voor mijzelf wordt dit de 4e rondreis in de USA (2e keer regio zuidwest), voor haar wordt het de eerste keer. Hierom gaan we dus voornamelijk de highlights bezoeken, zie hieronder de opzet voor de route.
03/05 AMS - SFO - aankomst 11:45 - hierna wil ik denk ik nog doorrijden tot aan Monterey
04/05 Monterey - LA
05/05 LA
06/05 LA - Williams (via Joshua Tree )
07/05 Williams - Grand Canyon
08/05 Grand Canyon - Page
09/05 Page
10/05 Page - Bryce Canyon
11/05 Bryce - Zion (overnachting in Springdale)
12/05 Zion
13/05 Zion - Las Vegas
14/05 Las Vegas
15/05 Las Vegas
16/05 Las Vegas - Lee Vining (via Death Valley)
18/05 Yosemite
19/05 Yosemite
21/05 San Francisco
22/05 SFO - AMS - vertrek om 13:45
Ik heb een paar twijfels over de route waar jullie vast wel wat nuttigs over kunnen zeggen.
- Voor zo ver ik online kon vinden, is er nog steeds een deel van de Highway 1 afgesloten. Hierom rijden we deze maar tot aan Monterey en daarna in één stuk door naar LA. Is deze info over Highway 1 nog correct, of zie ik iets over het hoofd wat maakt dat we de route toch helemaal kunnen rijden?
- Hoe verstandig is het om LA mee te nemen in deze reis, gezien de vreselijke branden die nu gaande zijn. Ik snap dat niemand kan weten hoe de stad er over een paar maanden weer aan toe is, maar misschien dat iemand hier ideeën over heeft? Voor mijzelf is LA ook zeker geen must en kunnen we deze skippen, maar mijn vriendin zou wel graag wat dingen willen zien hier.
- Er is maar een heel kleine kans dat de Tioga Pass open is, en daarom vraag ik me af of het verstandig is om vanuit het oosten naar Yosemite te rijden. Is het misschien verstandiger om de route om te draaien en vanuit het westen Yosemite te bezoeken?
Verder nog als algemene opmerking - ik weet dat we laat zijn met reserveren van accommodaties, maar wegens omstandigheden konden we de reis helaas niet eerder vastleggen (en we kunnen ook niet op een later moment in het jaar gaan). Hier ben ik dus al op ingesteld dat we wellicht concessies moeten doen vwb overnachtingen.
Andere tips voor de route zijn natuurlijk ook zeer welkom! Alvast bedankt!
2019 - Zuidwest https://www.polarsteps.com/FleurVoois/4 ... erika-2019
2022 - Zuid- & Midwest https://www.polarsteps.com/FleurVoois/5 ... erika-2022
2024 - Noordoost https://www.polarsteps.com/FleurVoois/9 ... ew-england
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 24
Re: Roadtrip mei 2025
Ik zou LA overslaan maar als je graag Hollywood even wilt zien etc... dan kun je dat doen, maar dan zou ik daar geen volle dag aan opofferen.
De Tioga pass zal wel dicht zijn dus ik zou zoiezo nu al een alternatieve route bedenken.
Ga je camperen of hotels/motels? Denk dat je nog wel hotels/motels kunt vinden toch nu?
De Tioga pass zal wel dicht zijn dus ik zou zoiezo nu al een alternatieve route bedenken.
Ga je camperen of hotels/motels? Denk dat je nog wel hotels/motels kunt vinden toch nu?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Misschien gaat er niet veel meer te zien zijn in Hollywood na de branden.
-
- Amerikakenner
Denk niet dat de stad zelf zal afbranden, zal vooral in de heuvels erom heen zijn waar van nature veel bomen enzo staan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Fleur1994: roadtrip mei 2025.
De brand is volgens mij niet alleen in de heuvels maar ook in de stad.
Ik zou niet na aankomst nog naar Monterey rijden: dat is best nog wel een eind. Wij zijn eens na aankomst baar Redwood City gereden. Dat was goed te doen. Zie daarvoor en voor een stuk van de kust ons 2019-verslag.
Van Monterey naar LA geeft je heel weinig tijd voor de kust, daar zou een extra overnachting wel goed zijn. Ook al zou er nog een stuk afgesloten zijn dan nog is het de moeite waard om tijd aan Monterey en Big Sur te besteden.
Als je Joshua Tree wilt bezoeken dan is het wel een eind rijden naar Williams. Je zou die stop open kunnen laten en ter plekke kijken hoe ver je komt.
Voor de Grand Canyon is een overnachting in het park erg mooi. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Bright Angel Lodge. Die is redelijk betaalbaar. Zie voor reserveringen www.grandcanyonlodges.com.
Ik zou een nacht Las Vegas minder doen en in Death Valley overnachten: je hebt nu veel te weinig tijd voor dit stuk. Kijk ook hiervoor eens in ons 2019-verslag. Maar ook in de verslagen daarvoor. Het is een prachtige route met veel bezienswaardigheden.
Als de Tioga Pass gesloten is, is de Sonora Pass een optie. Of desnoods de CA88. Ik zou iets boeken in Lee Vining en dan ter plekke kijken wat er mogelijk is. Meestal kun je tot 24 uur gratis annuleren, wel goed kijken bij het boeken. Mocht je na Death Valley toch besluiten onderlangs te gaan dan annuleer je Lee Vining en kijk je hoe ver je komt. Op dat stuk zal het niet lastig zijn om iets betaalbaars te vinden.
Voor Yosemite is een overnachting in het park wat mij betreft een aanrader. Zie daarvoor www.travelyosemite.com.
Marianne
Ik zou niet na aankomst nog naar Monterey rijden: dat is best nog wel een eind. Wij zijn eens na aankomst baar Redwood City gereden. Dat was goed te doen. Zie daarvoor en voor een stuk van de kust ons 2019-verslag.
Van Monterey naar LA geeft je heel weinig tijd voor de kust, daar zou een extra overnachting wel goed zijn. Ook al zou er nog een stuk afgesloten zijn dan nog is het de moeite waard om tijd aan Monterey en Big Sur te besteden.
Als je Joshua Tree wilt bezoeken dan is het wel een eind rijden naar Williams. Je zou die stop open kunnen laten en ter plekke kijken hoe ver je komt.
Voor de Grand Canyon is een overnachting in het park erg mooi. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Bright Angel Lodge. Die is redelijk betaalbaar. Zie voor reserveringen www.grandcanyonlodges.com.
Ik zou een nacht Las Vegas minder doen en in Death Valley overnachten: je hebt nu veel te weinig tijd voor dit stuk. Kijk ook hiervoor eens in ons 2019-verslag. Maar ook in de verslagen daarvoor. Het is een prachtige route met veel bezienswaardigheden.
Als de Tioga Pass gesloten is, is de Sonora Pass een optie. Of desnoods de CA88. Ik zou iets boeken in Lee Vining en dan ter plekke kijken wat er mogelijk is. Meestal kun je tot 24 uur gratis annuleren, wel goed kijken bij het boeken. Mocht je na Death Valley toch besluiten onderlangs te gaan dan annuleer je Lee Vining en kijk je hoe ver je komt. Op dat stuk zal het niet lastig zijn om iets betaalbaars te vinden.
Voor Yosemite is een overnachting in het park wat mij betreft een aanrader. Zie daarvoor www.travelyosemite.com.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties tot zover! We hebben gisteren nog eens naar de route gekeken en zijn onder andere tot de conclusie gekomen om LA over te slaan. Daarnaast nog een aantal wijzigingen toegepast. We gaan overigens met de auto, dus hotels/motels/cabins:
03/05 AMS - SFO - Monterey
04/05 Monterey - Big Sur - Lake Isabella
05/05 Lake Isabella - Lake Havasu City
06/06 Lake Havasu City - Grand Canyon
07/05 Grand Canyon - Monument Valley
08/05 Monument Valley - Page
09/05 Page
10/05 Page - Bryce
11/05 Bryce - Zion
12/05 Zion
13/05 Zion - Las Vegas
14/05 Las Vegas
15/05 Las Vegas - Death Valley
16/05 Death Valley - Lee Vining
18/05 Yosemite
19/05 Yosemite
21/05 San Francisco
22/05 SFO - AMS
Opmerkingen/ twijfels
- We willen toch wel proberen om tot aan Monterey te gaan rijden na aankomst. 2 jaar geleden zijn we na aankomst in SLC ook nog zo'n 2,5 uur gaan rijden met nog wat tussenstops en dit was goed te doen
- Over het eerste deel, tot aan de Grand Canyon heb ik wat twijfels. Het zijn op zich redelijk grote stukken om te rijden, maar aan de andere kant zullen we die dagen ook nog wel vroeg wakker zijn en dus wel de tijd hebben om wat verder te rijden. Hebben jullie misschien nog andere tips qua tussenstops?
- ik zit al een poosje de Bright Angel Lodge in de gaten te houden, maar tot nu toe is hij voor de hele maand mei volledig uitverkocht. Ik ga alvast een andere accommodatie (annuleerbaar) boeken en dan de Bright Angel in de gaten houden.
- Het enige wat we tot nu toe hebben geboekt is The View in Monument Valley. Hier was nog net een cabin vrij, dus dit wilde ik alvast vastleggen.
- Hebben jullie nog tips voor accommodatie nabij Yosemite? In het park zelf zijn alleen nog unheated tents beschikbaar en dat lijkt me toch niet fijn in mei. Is Yosemite West bijvoorbeeld nog goed te doen?
Uiteraard zijn andere tips ook weer zeer welkom!
03/05 AMS - SFO - Monterey
04/05 Monterey - Big Sur - Lake Isabella
05/05 Lake Isabella - Lake Havasu City
06/06 Lake Havasu City - Grand Canyon
07/05 Grand Canyon - Monument Valley
08/05 Monument Valley - Page
09/05 Page
10/05 Page - Bryce
11/05 Bryce - Zion
12/05 Zion
13/05 Zion - Las Vegas
14/05 Las Vegas
15/05 Las Vegas - Death Valley
16/05 Death Valley - Lee Vining
18/05 Yosemite
19/05 Yosemite
21/05 San Francisco
22/05 SFO - AMS
Opmerkingen/ twijfels
- We willen toch wel proberen om tot aan Monterey te gaan rijden na aankomst. 2 jaar geleden zijn we na aankomst in SLC ook nog zo'n 2,5 uur gaan rijden met nog wat tussenstops en dit was goed te doen
- Over het eerste deel, tot aan de Grand Canyon heb ik wat twijfels. Het zijn op zich redelijk grote stukken om te rijden, maar aan de andere kant zullen we die dagen ook nog wel vroeg wakker zijn en dus wel de tijd hebben om wat verder te rijden. Hebben jullie misschien nog andere tips qua tussenstops?
- ik zit al een poosje de Bright Angel Lodge in de gaten te houden, maar tot nu toe is hij voor de hele maand mei volledig uitverkocht. Ik ga alvast een andere accommodatie (annuleerbaar) boeken en dan de Bright Angel in de gaten houden.
- Het enige wat we tot nu toe hebben geboekt is The View in Monument Valley. Hier was nog net een cabin vrij, dus dit wilde ik alvast vastleggen.
- Hebben jullie nog tips voor accommodatie nabij Yosemite? In het park zelf zijn alleen nog unheated tents beschikbaar en dat lijkt me toch niet fijn in mei. Is Yosemite West bijvoorbeeld nog goed te doen?
Uiteraard zijn andere tips ook weer zeer welkom!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route zo! Het stuk naar de GC is inderdaad wat lang en niet erg interessant. Je kunt ter plekke kijken hoe ver je komt. Maak eventueel een lijstje met mogelijke stopplaatsen en motels.
Voor Yosemite zou een unheated tent qua temperatuur misschien wel kunnen maar ik zou regelmatig checken of er een heated tent vrij komt: je hebt dan namelijk een stopcontact.
Buiten het park (bij voorkeur in El Portal) of Yosemite West kan ook maar je bent dan minimaal een half uur onderweg en je moet dan een parkeerplaats zien te vinden.
Je kunt ook kijken naar twee nachten in de vallei en de derde nacht in Wawona of in Oakhurst.
Marianne
Voor Yosemite zou een unheated tent qua temperatuur misschien wel kunnen maar ik zou regelmatig checken of er een heated tent vrij komt: je hebt dan namelijk een stopcontact.
Buiten het park (bij voorkeur in El Portal) of Yosemite West kan ook maar je bent dan minimaal een half uur onderweg en je moet dan een parkeerplaats zien te vinden.
Je kunt ook kijken naar twee nachten in de vallei en de derde nacht in Wawona of in Oakhurst.
Marianne
Vliegtickets al geboekt ?
Zo nee, dan zou ik overwegen in Las Vegas te starten en terugreis vliegen af SFO. Wellicht wat duurder, maar eigenlijk kost het vliegen naar SFO je nu gewoon 2-3 hele rijdagen die niet bijster interessant zijn. Dat zijn dure dagen….
Je zou dan na Yosemite naar de kust en Monterey kunnen gaan….
Paul
Zo nee, dan zou ik overwegen in Las Vegas te starten en terugreis vliegen af SFO. Wellicht wat duurder, maar eigenlijk kost het vliegen naar SFO je nu gewoon 2-3 hele rijdagen die niet bijster interessant zijn. Dat zijn dure dagen….
Je zou dan na Yosemite naar de kust en Monterey kunnen gaan….
Paul
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tips, Marianne. Ik ga de vrijkomende accommodaties in Yosemite in de gaten houden en in ieder geval al wel wat boeken in El Portal/ Yosemite West wat ik nog kan annuleren als er iets in het park vrijkomt. Ook je tip om die nachten te splitsen tussen vallei en Wawona/ Oakhurst klinkt interessant! Daar ga ik me zeker nog wat meer in verdiepen.
Vliegtickets zijn helaas al geboekt, Paul. Toen gekozen voor retour op SF, omdat we in eerste instantie de kustroute en LA ook mee wilde pakken, maar vanwege alles wat daar nu gaande is hebben we nu een andere keuze gemaakt. Dat is nu inderdaad wel jammer, maar het zij zo... Ik ga in ieder geval nog wat meer research doen voor die eerste dagen, wie weet wat we nog voor "onontdekte pareltjes" tegenkomen
Vliegtickets zijn helaas al geboekt, Paul. Toen gekozen voor retour op SF, omdat we in eerste instantie de kustroute en LA ook mee wilde pakken, maar vanwege alles wat daar nu gaande is hebben we nu een andere keuze gemaakt. Dat is nu inderdaad wel jammer, maar het zij zo... Ik ga in ieder geval nog wat meer research doen voor die eerste dagen, wie weet wat we nog voor "onontdekte pareltjes" tegenkomen
-
- Amerikakenner
Vanaf Lake Isabella is het maar 8u rijden naar de Grand Canyon. Als je dat in 1 dag doet, heb je een verloren (=reis) dag minder. Met zijn 2en is dat goed te doen lijkt me.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou toch iets meer rust inbouwen in het begin. Het gaat nu wel erg gehaast. Waarom de dag SF niet in het begin doen?
Als je van Monterey naar Big Sur gaat en dan naar Lake Isabella ben je alleen aan reistijd al 6 uur kwijt. Er is dus nauwelijks of geen tijd om iets te zien. Er is eigenlijk een extra dag nodig daar. Misschien een dag Page minder? Of inderdaad in 1 dag van LAke Isabella naar de GC rijden.
Marianne
Als je van Monterey naar Big Sur gaat en dan naar Lake Isabella ben je alleen aan reistijd al 6 uur kwijt. Er is dus nauwelijks of geen tijd om iets te zien. Er is eigenlijk een extra dag nodig daar. Misschien een dag Page minder? Of inderdaad in 1 dag van LAke Isabella naar de GC rijden.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
De reden om SF niet in het begin te doen is eigenlijk vanwege die reisdagen richting GC; vanwege de jetlag al vroeg wakker en dus al vroeg kunnen rijden. Maar ik ben het er mee eens dat de eerste dagen wel erg gehaast zijn. Een dagje extra in Monterey zou wel wat rust inbouwen.
Vanaf Lake Isabella in één keer doorrijden naar GC is nog wel een idee. We zullen dan wel vroeg moeten vertrekken om na aankomst in GC nog wat te kunnen doen, maar dit moet vast lukken.
Vanaf Lake Isabella in één keer doorrijden naar GC is nog wel een idee. We zullen dan wel vroeg moeten vertrekken om na aankomst in GC nog wat te kunnen doen, maar dit moet vast lukken.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Het is wel een lange dag, maar de dag erna hoef je maar 3 uur te rijden.
Dus dat moet lukken, zeker omdat Monument Valley - Page ook maar een kort stukje is. Schuif je de activiteiten gewoon op zeg maar.
Dus dat moet lukken, zeker omdat Monument Valley - Page ook maar een kort stukje is. Schuif je de activiteiten gewoon op zeg maar.
-
- Amerika-ontdekker
Voor wat betreft de eerste dagen gaan we nog eens even in overleg, maar ik ben wel in voor in 2 nachten Monterey - 1 nacht Lake Isabella en daarna een lange rit richting GC. Geeft toch wat meer rust.
Voor Yosemite heb ik nu het volgende geboekt;
17/05 t/m 19/05 - Cedar Lodge in El Portal
19/05 t/m 20/05 - Narrow Gauge Inn in Fish Camp
In het park zelf is alles volgeboekt muv de unheated tents. Ook in Wawona is er niets meer beschikbaar. Is het vanuit bovenstaande accommodaties goed te doen? Of raden jullie toch andere locaties aan? Ik blijf in ieder geval in de gaten houden of er in het park zelf nog iets vrij komt.
Voor Yosemite heb ik nu het volgende geboekt;
17/05 t/m 19/05 - Cedar Lodge in El Portal
19/05 t/m 20/05 - Narrow Gauge Inn in Fish Camp
In het park zelf is alles volgeboekt muv de unheated tents. Ook in Wawona is er niets meer beschikbaar. Is het vanuit bovenstaande accommodaties goed te doen? Of raden jullie toch andere locaties aan? Ik blijf in ieder geval in de gaten houden of er in het park zelf nog iets vrij komt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor overnachtingen buiten het park zijn dit prima locaties. En Wawona vonden wij leuk, maar Fishcamp is voor die laatste nacht prima, dus als Wawona niet vrij komt of duurder is, zou ik dat zo houden. Voor de eerste nachten zou ik wel blijven kijken of er een heated tent vrij komt. En misschien toch alvast een unheated tent boeken? Als het niet koud is, is dat goed te doen. Zeker als je een extra deken vraagt. Je zit er namelijk in het weekend. Dat kan betekenen dat het druk kan zijn op weg naar de vallei. Het kan ook zijn dat er sprake is vaneen toegangsreservering.
Marianne
Marianne
Lake Isabella - GC: verstandig om dat in één lange dag te rijden. Ik zou overwegen dan tot Williams te rijden: leuk plaatsje, dan ben je daar eind van de middag. De volgende dag ben je rij je dan rustig in iets meer dan een uurtje naar GC en slapen in bijv. de Bright Angel Lodge. Volgende dag zonsopgang, langs wat viewpoints GC naar Devils Tower en op weg naar MV....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie dat er een heated tent vrij is van 17 t/m 19 mei.
Wel duurder dan de unheated tent. Dus de verwarming is dan nog wel aan; in de zomer is er geen prijsverschil.
Marianne
Wel duurder dan de unheated tent. Dus de verwarming is dan nog wel aan; in de zomer is er geen prijsverschil.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt ook voor de tip Paul! Hier ga ik ook nog eens verder voor in overleg. Ik denk inderdaad toch ook dat het verstandig is om één lange rit te doen.
Helaas mis gegrepen met de heated tent. Momenteel niet meer beschikbaar. De vriendin met wie ik ga, ga ik echter niet kunnen overhalen om in een unheated tent te overnachten. Zij is niet erg van het kamperen, dus dit gaat zij te primitief vinden helaas.
Helaas mis gegrepen met de heated tent. Momenteel niet meer beschikbaar. De vriendin met wie ik ga, ga ik echter niet kunnen overhalen om in een unheated tent te overnachten. Zij is niet erg van het kamperen, dus dit gaat zij te primitief vinden helaas.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is natuurlijk weinig verschil tussen een heated en unheated tent, het is beide een vorm van (toch wel luxe) kamperen. Voor de tweede nacht zijn er nog wel wat mogelijkheden, maar dan moet je wel vaak verkassen.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb zojuist nog voor 17 t/m 19 mei in Curry Village een Stoneman Standard with 2 Double Beds kunnen boeken. De prijs ligt wel ongeveer €100,- hoger dan de boeking die we ook nog hebben in El Portal. Is dit in jullie optiek de meerprijs waard?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties