Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.
Overweeg ook eens om het andersom te doen; Scout Lookout zou ik zo vroeg mogelijk doen als de trail nog iets in de schaduw ligt en het nog niet zo warm is.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Eerst Scout Lookout kan ook natuurlijk; dacht gelezen te hebben dat je het beste zo vroeg mogelijk bij de Narrows kan zijn in verband met drukte; maar vroeg ivm hitte bij Scout Lookout is natuurlijk ook wat voor te zeggen.
Ik zou ik niet zijn als ik niet toch nog even twijfel over de route; en dan met name het schrappen van Lake Tahoe. Daar heb ik toch denk ik spijt van. Nu kan ik Lake Tahoe weer toevoegen maar dat gaat dan ten koste van June Lake (we zouden dan vanuit Tonopah naar Lake Tahoe gaan in plaats van naar June Lake). Ik vind de keuze erg lastig....ik zie prachtige plaatjes van Lake Tahoe, maar ik vind het lastig om te vinden waar de mooie plekjes zijn en of die met een camper goed te doen zijn. Of met een fiets.
Zucht...we denken er maar weer eens over
Ik zou ik niet zijn als ik niet toch nog even twijfel over de route; en dan met name het schrappen van Lake Tahoe. Daar heb ik toch denk ik spijt van. Nu kan ik Lake Tahoe weer toevoegen maar dat gaat dan ten koste van June Lake (we zouden dan vanuit Tonopah naar Lake Tahoe gaan in plaats van naar June Lake). Ik vind de keuze erg lastig....ik zie prachtige plaatjes van Lake Tahoe, maar ik vind het lastig om te vinden waar de mooie plekjes zijn en of die met een camper goed te doen zijn. Of met een fiets.
Zucht...we denken er maar weer eens over

2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
- Amerika-expert
June Lake verruilen voor Lake Tahoe: we zijn er nog niet uit. Andere vraag: ik denk er over de 3e nacht Zion te verruilen voor een nacht onderweg van Zion naar June Lake/Lake Tahoe. Is het te doen om hartje zomer op Atlat'l rock campground in Valley of Fire te staan? Dat zou de rit de dag er na richting June Lake/Lake Tahoe wat verkorten.
-
- Amerika-expert
We hebben besloten tussen Zion en June Lake te overnachten in Rachel, Nevada bij het Area51 Little Alien motel/campground. Lekker Amerikaans 
Reservering gemaakt, afgeschreven van creditcard maar geen bevestiging per mail. Ze reageren niet op mail en facebook messenger bericht. Dus man gister bellen: nou daar werden we ook niet wijzer van
We gokken het er maar op dat we daar kunnen overnachten, desnoods op de parking van het motel.
Gekozen voor Rachel en niet Tonopah zodat we voldoende tijd hebben om Valley of Fire mee te pikken vanuit Zion. Na Rachel rijden we dan via Goldfield naar June Lake voor 2 nachten (plan van Lake Tahoe laten varen)
In LA ben ik nog zoekende naar een hotel; heb het Holiday Inn in Von Nuys geboekt maar dat vind ik eigenlijk net te ver van Hollywood/Beverly Hills. Maar alle hotels zijn echt schrikbarend duur. 300 euro per nacht voor een kamer met 2 queenbedden is niks tegenwoordig. Moet ik er wel bij zeggen dat man er een zwembad bij wil, dat maakt het natuurlijk duurder. Dus ik zoek nog even door en anders laat ik toch die Holiday Inn staan.

Reservering gemaakt, afgeschreven van creditcard maar geen bevestiging per mail. Ze reageren niet op mail en facebook messenger bericht. Dus man gister bellen: nou daar werden we ook niet wijzer van

Gekozen voor Rachel en niet Tonopah zodat we voldoende tijd hebben om Valley of Fire mee te pikken vanuit Zion. Na Rachel rijden we dan via Goldfield naar June Lake voor 2 nachten (plan van Lake Tahoe laten varen)
In LA ben ik nog zoekende naar een hotel; heb het Holiday Inn in Von Nuys geboekt maar dat vind ik eigenlijk net te ver van Hollywood/Beverly Hills. Maar alle hotels zijn echt schrikbarend duur. 300 euro per nacht voor een kamer met 2 queenbedden is niks tegenwoordig. Moet ik er wel bij zeggen dat man er een zwembad bij wil, dat maakt het natuurlijk duurder. Dus ik zoek nog even door en anders laat ik toch die Holiday Inn staan.
-
- Amerika-expert
Van de week werd onze terugvlucht geannuleerd; het alternatief waar Britisch Airways mee kwam vonden we niet aanlokkelijk: 7.5 uur overstaptijd in Londen. We mochten gratis annuleren en nu hebben we de directe vlucht naar LA geboekt met KLM en terug van San Diego met korte overstap in Detroit. Tickets van Britisch waren duur en voor dat geld ga ik niet 7.5 uur op een vliegveld zitten. Dan nog maar iets duurdere tickets maar wel rechtstreeks (heen) en hele fijne tijden.
Over minder dan een maand begint het circus al van het boeken van nationale parken campings. Het gaat snel.
Over minder dan een maand begint het circus al van het boeken van nationale parken campings. Het gaat snel.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hadden een paar weken geleden min of meer hetzelfde. Een mail van SAS dat "some of our flights had been cancelled". De hele terugweg dus. We konden kiezen uit een dag eerder terug (vanuit San Diego via Kopenhagen) of een dag later. Geef ik jullie te raden wat we gedaan hebben

-
- Amerika-expert
lekker een extra dagje vakantie; was hier ook een optie maar dan alsnog 7.5 uur op Heathrow wachten en dan zou man zo ongeveer rechtstreeks van vliegveld naar kantoor moeten. Dus niet gedaan. Zijn nu ook wel erg blij met de KLM/Delta vlucht.
Enige waar ik over blijf twijfelen is wel of niet Lake Tahoe; ten koste van de 2 nachten June Lake en 1 van de 3 nachten Sequoia. Heb nog een paar weken , dan moeten de campings geboekt.
Enige waar ik over blijf twijfelen is wel of niet Lake Tahoe; ten koste van de 2 nachten June Lake en 1 van de 3 nachten Sequoia. Heb nog een paar weken , dan moeten de campings geboekt.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben geen last meer van bazen en kantoren. Alleen van de bank 

-
- Amerika-expert
Weet je al wat je zou willen doen bij Lake Tahoe? Een boottocht of bepaalde sportieve activiteiten met het gezin? Ik ben er lang geleden geweest en het heeft op mij toen een beetje een saaie indruk achtergelaten. Dat bedoel ik niet negatief, maar zonder watersport activiteiten zou ik er niet voor kiezen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook eens kijken wat je er precies wilt doen. Wij zijn er een paar keer geweest, maar ook op ons heeft het niet zoveel indruk gemaakt. Ik denk wel dat wij wat gemist hebben want je schijnt er prachtig te kunnen wandelen. Maar dat kan aan de oostkant van de sierra's en in Sequoia/Kings Canyon ook, dus dan moet je je afvragen of je dan voor Lake Tahoe die extra kilometers wilt maken.
Hoe zou je de route dan precies invullen? Het staat ongetwijfeld al ergens maar het is wel veel zoeken.
Zet voor de betreffende dagen de beide opties eens hier neer.
Zou je bij Lake Tahoe een camping aan het stand hebben? Dat zou ik wel belangrijk vinden want volgens mij zijn er anders maar beperkte mogelijkheden om bij het strand te komen.
Zoek eens naar de berichten van Mrvanilla over Lake tahoe, die is groot fan! Zie bijvoorbeeld dit topic. Je vindt meer als je de zoekfunctie gebruikt voor Lake Tahoe en bij auteur Mrvanilla invoert.
Marianne
Hoe zou je de route dan precies invullen? Het staat ongetwijfeld al ergens maar het is wel veel zoeken.

Zou je bij Lake Tahoe een camping aan het stand hebben? Dat zou ik wel belangrijk vinden want volgens mij zijn er anders maar beperkte mogelijkheden om bij het strand te komen.
Zoek eens naar de berichten van Mrvanilla over Lake tahoe, die is groot fan! Zie bijvoorbeeld dit topic. Je vindt meer als je de zoekfunctie gebruikt voor Lake Tahoe en bij auteur Mrvanilla invoert.
Marianne
-
- Amerika-expert
Ik heb Fallen Leaf campground op het oog; willen dan de Eagle Lake Trail lopen en willen verder naar Sand Harbor State Park en Emerald bay en de scenic route van 45 km langs de oost oever rijden. En dan ook meteen Virginia City mee pakken.
Maar ik twijfel echt heel erg. En man zegt steeds: jij mag het zeggen. Ja, daar heb ik niks aan.
Om een of andere reden blijft het trekken; alsof het een must seen is; de mooie plaatjes op internet maken me wel enthousiast zeg maar. Bedankt voor de tip Marianne, ik ga de reisverslagen die je noemt lezen. Watersport daar is erg duur; een uurtje een boot huren kost minimaal 140 dollar.
Route is:
1) AMS-LA
2) Universal
3) Beverly Hills, Santa Monica, Ronald Reagan museum-Lone Pine
4) Lone Pine- Death Valley
5) Death Valley- Las Vegas
6) Las Vegas-Oatman-Kingman-Hackberry-Seligman-Williams
7) Williams- Grand Canyon
8 ) Grand Canyon - Zion
9) Zion
10) Zion
11) Zion- Valley of Fire- Rachel
12) Rachel - Goldfield - June Lake
13) June Lake
14) June Lake- Bodie- Yosemite (of Bodie op de dag 13)
15) Yosemite
16) Yosemite
17) Yosemite - Sequoia NP
18) Sequoia
19) Sequoia
20) Sequoia - LA
21) Six Flags Magic Mountain
22) LA - San Diego
23) San Diego
24) San Diego- AMS
25) AMS
Zouden we Lake Tahoe doen dan zouden we dag 12 naar Lake Tahoe rijden, dag 13 daar ook zijn en dag 14 via Bodie naar Yosemite.
Net een mail gehad dat we uitgeloot zijn bij de North Pines lotery, helaas. Ik ga daar voor de zekerheid even op zoek naar een alternatief voor het geval het niet lukt op één van de pines campings een plek te bemachtigen.
Maar ik twijfel echt heel erg. En man zegt steeds: jij mag het zeggen. Ja, daar heb ik niks aan.

Om een of andere reden blijft het trekken; alsof het een must seen is; de mooie plaatjes op internet maken me wel enthousiast zeg maar. Bedankt voor de tip Marianne, ik ga de reisverslagen die je noemt lezen. Watersport daar is erg duur; een uurtje een boot huren kost minimaal 140 dollar.
Route is:
1) AMS-LA
2) Universal
3) Beverly Hills, Santa Monica, Ronald Reagan museum-Lone Pine
4) Lone Pine- Death Valley
5) Death Valley- Las Vegas
6) Las Vegas-Oatman-Kingman-Hackberry-Seligman-Williams
7) Williams- Grand Canyon
8 ) Grand Canyon - Zion
9) Zion
10) Zion
11) Zion- Valley of Fire- Rachel
12) Rachel - Goldfield - June Lake
13) June Lake
14) June Lake- Bodie- Yosemite (of Bodie op de dag 13)
15) Yosemite
16) Yosemite
17) Yosemite - Sequoia NP
18) Sequoia
19) Sequoia
20) Sequoia - LA
21) Six Flags Magic Mountain
22) LA - San Diego
23) San Diego
24) San Diego- AMS
25) AMS
Zouden we Lake Tahoe doen dan zouden we dag 12 naar Lake Tahoe rijden, dag 13 daar ook zijn en dag 14 via Bodie naar Yosemite.
Net een mail gehad dat we uitgeloot zijn bij de North Pines lotery, helaas. Ik ga daar voor de zekerheid even op zoek naar een alternatief voor het geval het niet lukt op één van de pines campings een plek te bemachtigen.
-
- Amerika-expert
jojostravelusa schreef: ↑22 dec 2024, 10:55Wij hebben geen last meer van bazen en kantoren. Alleen van de bank![]()

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik was vooral benieuwd naar dag 12 t/m 17, in beide versies.
Je schreef eerder dat je een dag Sequoia minder zou doen als je naar Lake Tahoe zou gaan, maar nu begrijp ik dat dat toch niet de bedoeling is?
Zoals je het nu plant vind ik het wel gehaast. Met een bezoek aan Bodie wordt de rit naar Yosemite wel erg lang, met weinig tijd voor de Tioga Road.
Marianne
Je schreef eerder dat je een dag Sequoia minder zou doen als je naar Lake Tahoe zou gaan, maar nu begrijp ik dat dat toch niet de bedoeling is?
Zoals je het nu plant vind ik het wel gehaast. Met een bezoek aan Bodie wordt de rit naar Yosemite wel erg lang, met weinig tijd voor de Tioga Road.
Marianne
-
- Amerika-expert
Ja klopt. 1 nacht minder Sequoia voor 3 nachten Lake Tahoe. Maar ik wil daar eigenlijk geen nacht af halen en dan blijven maar 2 nachten Tahoe over....
Neig toch naar niet doen....
Neig toch naar niet doen....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk om eens mee te nemen in een route met het noordwesten en Lassen Volcanic!
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
Ja denk dat we het inderdaad bewaren voor een andere keer.
-
- Amerika-expert
Ik heb voor de zekerheid 3 nachten op Indian Flat campground geboekt; voor het geval het 15 maart niet lukt om een plek in de vallei te bemachtigen. Las gister dat het veel mensen niet gelukt is ; kon gister helaas echt niet zelf 'oefenen' vanwege een werkafspraak, maar 15 feb is een zaterdag dus dat kan wel en 15 maart als we echt moeten boeken is gelukkig ook een zaterdag. Maar nu vroeg ik me af of ik niet beter ook een heated tent in curry village voor de zekerheid kan boeken; ik zit natuurlijk liever gewoon in de vallei. Alleen...als je een tent boekt, is er dan ook gegarandeerd een parkeerplek voor je camper op de parkeerplaats? Anders schiet ik er nog niks mee op 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je een tent hebt kun je niet vlak naast de tent parkeren maar je moet gebruik maken van het grote parkeerterrein bij Curry Village. Overdag zal het daar redelijk vol zijn maar 's nachts is parkeren daar geen probleem. In plaats van Curry Village zou je ook naar Housekeeping Camp kunnen kijken. Is iets goedkoper en erg mooi gelegen aan de Merced River.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
Housekeeping Camp is al volgeboekt. Hoop dat het 15 maart gewoon lukt; tot nu toe alle drie de reizen bij elke camping raak, dus hoop nu weer.
Lodgepole gaat als ik het goed heb 4 maanden van te voren open voor reserveringen. Ik vind het wel spannend of het allemaal gaat lukken; de belevenis als je niet in de parken overnacht is toch minder.
Maargoed, hulptroepen inschakelen en hopen maar
Lodgepole gaat als ik het goed heb 4 maanden van te voren open voor reserveringen. Ik vind het wel spannend of het allemaal gaat lukken; de belevenis als je niet in de parken overnacht is toch minder.
Maargoed, hulptroepen inschakelen en hopen maar

-
- Amerika-expert
Ik dacht vandaag: ik zal eens kijken bij Oh Ridge Campground (June Lake); daar willen we 2 nachten staan , 20 en 21 juli. Maar ik zie nu dat bijna alle plekke al gereserveerd zijn; denk dus dat mensen heel ruim boeken en later aanpassen. Er zijn nog maar 6 plekken vrij de 20e en die komen de 19e vrij; dus ik ga de 19e proberen die te boeken, maar heb er een hard hoofd in.
Mather heb ik ook alvast geboekt, paar dagen te ruim, dus ik doe er net zo hard aan mee, maar je moet wel...
Alles geboekt nu behalve dus de 2 nachten June Lake, 3 nachten Yosemite (wel Indian Flat als back up) en 3 nachten Sequoia. Hoop maar dat het gaat lukken.
Mather heb ik ook alvast geboekt, paar dagen te ruim, dus ik doe er net zo hard aan mee, maar je moet wel...
Alles geboekt nu behalve dus de 2 nachten June Lake, 3 nachten Yosemite (wel Indian Flat als back up) en 3 nachten Sequoia. Hoop maar dat het gaat lukken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht