@JeffreyC Zelfs als je Basic Economy zou hebben geboekt dan heb je al one personal item en carry-on bag:
"For most trips you can only bring one personal item when you’re flying in Basic Economy. You can’t bring a carry-on bag unless you’re flying to South America, across the Atlantic or across the Pacific."
Bron: https://www.united.com/en/us/fly/baggag ... -bags.html
Dus geen probleem.
Zo zie ik het ook, je mag zelfs in "Basic Economy" een volwaardige carry-on bag (trolley afmeting) meenemen omdat je "across the Atlantic" vliegt.
In mijn boeking voor april staat enkel "personal" item maar als je even verder zoekt op de United site vind je de quote van Harry.
Laatst gewijzigd door lsl op 11 jan 2025, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij zijn ons aan het oriënteren op een reis naar West Amerika. Dit willen wij doen in Oktober (voorkeur voor rond 12 oktober vertrekken, en rond 9 november terug naar Nederland). Ik ben nu dan op zoek naar vliegtickets binnen ons wensenlijstje.
De wensen:
- Directe vlucht, voorkeur vanuit Amsterdam. Maar mochten er luchthavens zijn die verder weg zijn maar wel een groot prijsverschil hebben willen we het overwegen. We wonen centraal in Nederland.
- Berekend op basis van Standard Plus bij KLM (1 handbagage, en 1 persoonlijk item (12kg) en 1 stuk ruimbagage (23kg) p.p
- Voorkeur voor een Economy Comfort stoel. Ik heb nog nooit zo'n lange vlucht gedaan (4 uur max), en merk altijd dat ik een klein beetje extra comfort in het vliegtuig wel erg kan waarderen)
Gezien we meerdere steden aan doen, heb ik de drie steden vergeleken. San Francisco, Los Angeles en Las Vegas. SF kwam daar als goedkoopste uit met onderstaande vlucht:
Nu is mijn vraag, is dit obv de wensen die wij hebben en in de huidige tijd een "Real deal" zoals KLM het omschrijft, of valt dat wel mee en is verder shoppen de komende tijd nog aan te raden. Het gevoel dat we geboekt hebben en zekerheid hebben vind ik wel fijn, maar als later blijkt dat het honderden euro's goedkoper had gekund zou ik het zonde vinden.
Daarnaast door een gewone stoel te kiezen, kan de prijs wat gedrukt worden zie ik. Is dat het eventueel nog waard? Zijn de zitplaatsen te vergelijken met normale Europese vluchten, of zijn die toch wel wat comfortabeler en is zo comfort stoel met wat extra beenruimte overbodig.
Ik vind het nogal aan de forse kant. Zeker omdat het buiten hoogseizoen is. Aan de andere kant zij er heel weinig opties als je echt rechtstreeks wil vliegen.
Ik heb niet het idee dat KLM je hier een "Real Deal" aanbied.
Zelf vind ik een overstap helemaal niet zo vervelend omdat het je lange vlucht een beetje breekt.
Mocht je toch echt rechtstreeks willen vliegen dus is je keuze uit airlines en bestemmingen beperkt.
Wel zou je de optie met vertrek vanuit Antwerpen kunnen overwegen. Alleen rechtstreeks bij KLM (of Expedia) te vinden en te boeken. Het traject vanaf Antwerpen gaat per Eurostar en omdat je online kan inchecken en je boardingpasses krijgt, is het relatief eenvoudig dit traject per trein over te slaan en rechtstreeks naar Schiphol te gaan. Dit kan honderden euro's schelen maar deze tickets zijn maar een paar maanden vooraf te boeken (vanwege het beschikbaar komen van de Eurostar tickets).
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Zelf merk ik dat ik met een beetje schuiven en puzzelen, maar vooral het laten vallen van de comfort seats een hoop geld kan besparen. Dan kom ik redelijk in de buurt van de prijs die @HennyCox deelt.
Is dan zo'n €850 - €900 wel een goede deal voor een retour in die tijd?
Ik heb niet het idee dat KLM je hier een "Real Deal" aanbied.
Zelf vind ik een overstap helemaal niet zo vervelend omdat het je lange vlucht een beetje breekt.
Mocht je toch echt rechtstreeks willen vliegen dus is je keuze uit airlines en bestemmingen beperkt.
Wel zou je de optie met vertrek vanuit Antwerpen kunnen overwegen. Alleen rechtstreeks bij KLM (of Expedia) te vinden en te boeken. Het traject vanaf Antwerpen gaat per Eurostar en omdat je online kan inchecken en je boardingpasses krijgt, is het relatief eenvoudig dit traject per trein over te slaan en rechtstreeks naar Schiphol te gaan. Dit kan honderden euro's schelen maar deze tickets zijn maar een paar maanden vooraf te boeken (vanwege het beschikbaar komen van de Eurostar tickets).
Ik snap wat je zegt, maar voor mij voelt op dit moment een lange vlucht fijner dan nog het moeten overstappen. Wellicht kijk ik daar straks helemaal anders tegenaan. De Eurostar optie had ik een keer voorbij zien komen. Jammer alleen dat dat pas een paar maanden vooraf te boeken is. We willen het liefst niet al te lang wachten met iets vastleggen. Tenzij we nu dan echt veel te veel zouden moeten betalen.
Gisteren kregen we bericht dat onze vlucht van LAX naar Phoenix een uur is vervroegd.
We komen aan op LAX met de vroege vlucht van KLM vanaf AMS.
Ik houd normaal altijd 3 uur aan voor een overstap in de US en in het originele schema kwam dat met 3u10 mooi uit. Nu is dat dan nog 2u10.
We kunnen het zo laten, of een latere vlucht naar Phoenix pakken, overstap is dan ruim 5 uur.
Dat is lang als je daarna nog maar 1,5 uur hoeft te vliegen en we zullen ook echt wel in Phoenix komen mochten we de aansluiting missen, desnoods de volgende dag, maar dan heb je natuurlijk wel een dingetje met de huurauto.
Wat zouden jullie doen? Gokken (al dan niet met een autoreservering voor de volgende dag achter de hand) of nu al omzetten? Het zou niet de eerste keer zijn dat we op LAX ruim een uur staan te wachten bij immigrations.
2:10 is normaal te doen op LAX, maar niemand die het echt kan voorspellen natuurlijk.
Mocht je in een lange rij terecht komen voor immigrations, spreek iemand aan die er werkt en leg uit dat je een vlucht moet halen, meestal mag je dan naar voren of via de citizens rij.
Verder gaan er veel vluchten van LAX naar PHX, ik zou me weinig zorgen maken.
Was idd ook al wat ik zelf dacht. Nogmaals: ik maak me geen 'zorgen' of we wel of niet in Phoenix terecht komen, want dat komt wel goed. Meer over de huurauto mocht het di3 dag niet meer lukken en het wordt een dag later.
We gaan het maar gewoon zien
Afgelopen jaar 2x een overstap gemaakt op LAX. 1:15 en 2,5 uur. Vanaf de landing. Dus zonder taxi tijd.
Beide kerel gehaald. De 1e keer, ondanks Global Entry, wel even rennen. De persoon die de internationale terminal heeft gebouwd heeft een fetisj voor lange gangen waar geen eind aan lijkt te komen. Beide keren met KLM/Delta.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________ Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Tickets voor deze zomer USA trip zijn geboekt. Toch altijd weer een kleine mijlpaal.
Het wordt de eerste roadtrip die wij gaan maken. Wij, dat zijn mijn vrouw, mijn dochter (14) en ik (55).
Heb veel gehad aan alle tips, ervaringen en adviezen hier op dit forum. Zowel voor de vliegtickets als voor de autohuur. Waarvoor enorm veel dank!
Na lang zoeken, wikken en wegen zijn de tickets bij Aer Lingus geboekt, ondanks de wisselende ervaringen hier op dit forum.
Het prijsverschil was aanzienlijk, de vertrektijden ideaal. Fingers crossed dat wij niet alle ellende mee gaan maken die je hier af en toe leest.
De reis ziet er voorlopig als volgt uit, waarbij gezegd moet worden dat ik de laaste 3 dagen nog ga fine-tunen aangezien we pas 's avonds vanuit LAX vliegen en we niet perse 3 dagen casino's hoeven te zien....dan wellicht beter iets langer in Bryce of Zion....
1. Vliegen AMS (09:35AM) – DUB (2.5 uur overlay) - SFO (15:45)
2. San Fransisco
3. San Fransisco
4. Yosimite 167 miles 3.5 uur vroeg vertrek.
5. Yosimite
6. Yosimite
7. Sequoia 123 miles 3.0 uur vroeg vertrek
8. Sequoia
9. Needles tussenstop 359 miles 6.0 uur
10. Grand Canyon 234 miles 4.0 uur vroeg vertrek
11. Grand Canyon
12. Horse Shoe 132 miles 2.5 uur vroeg vertrek
13. Arches 273 miles 4.2 uur middag vertrek
14. Arches
15. Bryce 263 miles 5.0 uur vroeg vertrek
16. Bryce
17. Zion 090 miles 2.5 uur vroeg vertrek
18. Las Vegas 161 miles 2.5 uur, middag vertrek
19. Las Vegas
20. Vertrek LAX (20.15) - DUB (4 uur overlay)
21. Aankomst DUB - AMS (20:55)
De lodges / motels / hotels zijn allemaal al gereserveerd met mogelijkheid tot kostenloos annuleren.
De vliegreis kostte, inclusief 3x23kg koffers, €3150. Dit was ca. €800 goedkoper dan met KLM en €600 goedkoper dan via de Antwerpen constructie.
Auto gereserveerd via SIXT, maar nog voordat ik mezelf in de hoogste "schaal" gekregen had; dus ik ga eens kijken of ik daar nog iets mee kan.
Iedere tip, advies, ervaring en suggestie is welkom!
Auto gereserveerd via SIXT, maar nog voordat ik mezelf in de hoogste "schaal" gekregen had; dus ik ga eens kijken of ik daar nog iets mee kan.
Iedere tip, advies, ervaring en suggestie is welkom!
Mijn advies; huur wat je wilt hebben.
Een upgrade kun je nooit op rekenen.
Zelf wil ik altijd een fullsize SUV, ben president circle/gelijkwaardig bij diverse maatschappijen, maar ik huur nooit een cat lager met de hoop op een upgrade.
Reizigers uit onder meer Nederland en België hoeven vanaf 2 april toch geen ETA (Electronic Travel Authorisation) aan te vragen en te betalen als ze overstappen op Londen Heathrow of Manchester Airport, zo heeft de Britse regering besloten.
bron: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ere-landen
Zelf merk ik dat ik met een beetje schuiven en puzzelen, maar vooral het laten vallen van de comfort seats een hoop geld kan besparen. Dan kom ik redelijk in de buurt van de prijs die @HennyCox deelt.
Is dan zo'n €850 - €900 wel een goede deal voor een retour in die tijd?
Ik heb niet het idee dat KLM je hier een "Real Deal" aanbied.
Zelf vind ik een overstap helemaal niet zo vervelend omdat het je lange vlucht een beetje breekt.
Mocht je toch echt rechtstreeks willen vliegen dus is je keuze uit airlines en bestemmingen beperkt.
Wel zou je de optie met vertrek vanuit Antwerpen kunnen overwegen. Alleen rechtstreeks bij KLM (of Expedia) te vinden en te boeken. Het traject vanaf Antwerpen gaat per Eurostar en omdat je online kan inchecken en je boardingpasses krijgt, is het relatief eenvoudig dit traject per trein over te slaan en rechtstreeks naar Schiphol te gaan. Dit kan honderden euro's schelen maar deze tickets zijn maar een paar maanden vooraf te boeken (vanwege het beschikbaar komen van de Eurostar tickets).
Ik snap wat je zegt, maar voor mij voelt op dit moment een lange vlucht fijner dan nog het moeten overstappen. Wellicht kijk ik daar straks helemaal anders tegenaan. De Eurostar optie had ik een keer voorbij zien komen. Jammer alleen dat dat pas een paar maanden vooraf te boeken is. We willen het liefst niet al te lang wachten met iets vastleggen. Tenzij we nu dan echt veel te veel zouden moeten betalen.
Ik kom bij Expedia (pakketreis) uit op 1404,73 Euro voor 2 personen AMS/SFO retour. (Lufthansa tickets)
Heen met rechtstreeks met United en terug met Lufthansa op 11 nov (kwam niet verder dan 29 dagen) met een stop van 1.40 op München.
Incl de eerste overnachting in het Crowne Plaza San Francisco Airport (kon elders nog voordeliger).
Je kan ook met bagage boeken, maar Expedia speelt daar nog wel eens mee. Kan morgen zomaar incl. ruimbagage zijn.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Ik boekte een vlucht via KLM met delta. Ik kreeg een schedule change en daardoor wijzigde mijn vluchten. Ik zie in mijn delta account echter nog steeds de oude vluchten staan met de 'schedule change' en melding dat ik herboekt werd naar de volgende vlucht. Maar ik koos via KLM ondertussen een heel andere route voor de heenreis (ook allemaal Delta). De info op de site van delta op mijn account klopt dus niet. De booking ref bij KLM bleef hetzelfde. Zou deze bij delta gewijzigd zijn? Hoe kan ik dit terugvinden?
Als ik op de delta site m'n ticketnummer ingeef dan krijg ik de melding dat er niets kan gevonden worden.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.