Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ellie76: wie heeft zin om mee te denken?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ellie76
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Ellie76: wie heeft zin om mee te denken?

Bericht door Ellie76 »

Ik heb al heel veel reisschema's bekeken en daar mijn eigen route op gebaseerd. Wie wil meekijken en tips geven?
Ik vind dat we veel reisdagen hebben. Sequoia zou misschien het meest logisch zijn om te skippen, maar dat vind ik wel erg jammer.

Nog andere ideeën? We reizen met huurauto.

Vlucht Amsterdam – Los Angeles
LA
LA
LA – Lake Havasu
Lake Havasu city – Tusayan/ grand Canyon
Tusayan
Tusayan – Page
Page – Bryce Canyon
Bryce
Bryce Canyon -Zion
Zion – Las Vegas
Las Vegas
Las vegas – three rivers / Sequoia
Three rivers/ sequoia
Three rivers sequoia - Yosemite
Yosemite
Yosemite – montara beach om o.a. ook San Francisco te bezoeken
Montara beach
Montara beach
Montara beach – carmel by the sea
Carmel by the sea – morro bay
morro bay – santa Barbara
Santa Barbara
Santa Barbara
Santa Barbara
Santa Barbara – avond vlucht
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Wie heeft zin om mee te denken?

Bericht door Frasi »

Ik ga ervan uit dat je alle plekken met een reden hebt uitgezocht. Toch vind ik wat vreemde kronkels in je reisplan zitten.
Heb je de vliegtickets al? Zo niet, is er een voordeel om je reis in San Francisco te starten. Je kan dan namelijk eerst een paar dagen naar de stad en dan pas je huurauto ophalen. Scheelt huur & parkeerkosten én de stad is prima met OV (Muni pas) te doen.
Maar vanuit LA kan ook prima.
  • Sla je Josha Tree NP over? Havasu Lake een flink eind rijden vanuit LA. Het is een paradijs voor watersporters, maar verder weinig interessant en in de zomer verbrand je levend. Het is er loeiheet.
  • Tenzij je meerdere -lange- wandelingen wil gaan maken, is 1 volle dag (dus 2 nachten) bij de Grand Canyon voldoende. En probeer dan in het NP te overnachten. De Lodges zijn vrij prijzig (en basic) maar de beleving is veel authentieker.
  • Drie nachten in Bryce NP is ook vrij ruim. Als je niet meerdere lange trails wil lopen is 1 of 2 nachten voldoende. Zion (Springdale) daarentegen verdient minimaal 1 volle dag (2 nachten, liever 3)
  • Is er een bijzondere reden om in Montara beach te verblijven? Als het doel is om San Francisco te bezoeken is het handiger in de stad te verblijven en met OV de stad te verkennen.
  • Is er een bijzondere reden om 4 dagen in Santa Barbara te verblijven? De Old Mission is aardig om te bezoeken en je kan er ook wel een uurtje rondlopen, maar verder is Santa Barbara een beetje een bejaardencolonie. Zelf zou ik 2-3 dagen verdelen over de rest van de reis (en zo hier wat rust in brengen)
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Gaan jullie in de zomer? In dat geval zou ik de Tioga Pass nemen tussen Las Vegas en Yosemite. Je zou dan een overnachting in Death Valley en in Mammoth Lakes of Lee Vining kunnen doen. Nu heb je een erg lange en ook niet echt boeiende route van Las Vegas naar Sequoia. Het is ook een erg lange rit. En vanuit Three rivers is het een eind rijden om Sequoia te bezoeken. Je weet dat je in Yosemite ook sequoia's kunt zien? Hoewel Sequoia NP echt de moeite is, heb je er weinig tijd voor op deze manier.
Ik weet niet of je bewust hebt gekozen voor twee overnachtingen in Bryce en maar één in Zion? Normaal gesproken wordt het net andersom aangeraden. Bryce is een klein park, in een middag en ochtend kun je daar al heel veel zien.
Voor de Grand Canyon zou één nacht ook voldoende kunnen zijn als je niet veel wilt wandelen. Wat zijn jullie plannen daar? Kijk eens naar iets in het park; de Bright Angel Lodge is redelijk betaalbaar en geweldig mooi gelegen. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com.

Ik moet bekennen dat ik nog nooit van Montara Beach had gehoord. Ik zie dat het heel dicht onder SF ligt. Hou er rekening mee dat het daar waarschijnlijk niet echt strandweer zal zijn en dat het water koud zal zijn. Als het alleen is om SF te bezoeken kan het wel, maar waarom niet in SF zelf overnachten zodat je de auto kunt laten staan? En als de tickets nog niet geboekt zijn; waarom niet in SF beginnen zodat je een aantal dagen autohuur kunt uitsparen?

Ik vind de tijd voor Santa Barbara erg veel. Die tijd zou je ook kunnen gebruiken voor meer tijd bij Yosemite of Sequoia. Of kijk naar een extra dag Page; daar kun je ook aan het strand liggen. Misschien 1 nachten GC en twee nachten Page in plaats van andersom.

Zonder iets te weten over het reisgezelschap en waar jullie van houden is het verder wat lastig adviseren. Met hoeveel personen zijn jullie? Reis je met kinderen?

Edit: Frasi was me al voor. :wink:

Marianne
Ellie76
Amerika-newbie

Bericht door Ellie76 »

Hee wat leuk dat jullie Frasi en martin & Marianne meegekeken hebben!

Startpunt La is vanwege de ticketprijzen.
Havasu Lake is bedoeld als tussenstop naar de grand canyon, maar trekt me verder inderdaad ook niet echt. We wilden van La naar Havasu Lake via Joshua tree park rijden.
Frasi, heb je een beter idee voor een tussenstop naar de Grand Canyon vanaf LA? of grand canyon weglaten? (dat lijkt me toch ook wel zonde..of niet?) Of de route anders laten verlopen? (LA-Vegas- Zion- Bryce-Page- Grand Canyon? ... maar dan..?)

We hebben inderdaad 2 nachten in Grand Canyon, misschien is mijn lijstje niet helemaal duidelijk. Bedankt voor de tip om in het NP te verblijven! En 2 nachten PAge zou ook een optie zijn dus.. goede tip!

2 nachten Bryce ipv van Zion vooral vanwege de temperatuur .. ik wilde ergens rust inbouwen en dan liever op een wat koele plek.

Ik dacht dat Three rivers heel dicht bij de bezienswaardigheden van Seqoia park lag... Maar als ik het goed begrijp is vanuit Vegas de Tioga Pas toch logischer.
Montara beach heb ik gekozen ipv van San Francisco, ik vond het verblijf in SF zo duur en kon weinig leuks vinden. Dit leek me een goed alternatief.

De laatst dagen Santa BArbara heb ik gekozen om bij te komen van deze roadtrip. Maar wellicht wat te lang begrijp ik...

Dankjewel!! Ik ga zeker toch nog eens verder kijken!! We reizen met z'n 4-en. Twee kinderen van 18 en 15 (die niet in 1 bed willen slapen, wat de zoektocht naar accomodaties ook vrij ingewikkeld maakt :wink: )
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Grand Canyon zeker niet weglaten; die moet je gezien hebben. 2 nachten is daar doorgaans meer dan genoeg.
Vanuit CG kan je dan via Monument Valley naar Page (en omdat dit een hele rit is, dan 2 nachten Page).
Springdale is het dorpje direct grenzend aan Zion NP. Er is veel accommodatie, maar nog steeds redelijk prijzig. Het Zion Park Motel heeft ook kamers met 3 bedden. Springdale/Zion is wat levendiger dan Bryce, dus 's avonds wat leuker.
Er zijn wel meer plekken waar hotels familierooms hebben met 3 bedden; ook het Clarion Inn in Page. Zowel Page als Springdale hebben ook meerdere eetgelegenheden en zijn vanuit bovengenoemde hotels ook goed te lopen.
(de familierooms met 3 queensize bedden vind je niet altijd op de boekingssites; dan moet je toch vaak bij de hotels zelf boeken).
Je kan ook overwegen de laatste (2) dagen net aan de zuidkant van LA bij/aan de kust te verblijven. Mooie grote stranden en je kan nog eens een dagdeel ergens heen (ik kan me voorstellen dat de tieners wel eens een grote mall of outlet center willen uittesten).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik herken het probleem met kinderen die een bed willen delen. Maar de keuze was dat of zelf meebetalen aan een extra of duurdere kamer. :lol:

Als je die nachten Santa Barbara nodig hebt om bij te komen doe je iets niet goed. :wink: Zorg dat je onderweg die rust pakt, daar heb je veel meer aan.

Als je wel naar sequoia wilt kun je dat het beste na Yosemite doen. Zo pak je de mooiste wegen mee. Je rijdt dan via Kings Canyon naar Sequoia. Overnachten in Grant grove Village zou mooi zijn. Wij hadden daar eens een cabin met 3 queens.

Marianne
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Misschien een extra deken/slaapzak mee? Toen wij met onze vier kinderen reisden (alweer lang geleden) was het probleem niet zozeer het delen van een bed, maar het delen van de deken. Allemaal aparte bedden was gewoon niet altijd haalbaar.
Ellie76
Amerika-newbie

Bericht door Ellie76 »

Wat fijn deze goede tips! Zion dus langer dan Bryce, gaan we doen! En inderdaad aan het einde misschien weer meer richting LA. Onderweg meer rust pakken in plaats van aan het einde is ook wel een goede tip :) . Seqoia misschien toch maar overslaan.. (als we het na Yosemite zouden doen, moeten we daarna helemaal weer terug om naar SF te gaan toch?)

Hoe zouden jullie dan naar Grand Canyon gaan zonder overnachting in Lake Havasu?

Is dit beter?

LA- LAS Vegas - ZION- Bryce-Page - Grand Canyon - (weer Las Vegas?) - via Death Valley naar Yosemite (via Tioga pas), SF/Montara beach- Carmel- Morro bay - ? strand ergens in de buurt van LA?

Misschien inderdaad toch maar een aparte deken of iets meenemen want dat is hier inderdaad ook het grootste strijdpunt :D En ook hier is er soms gewoon geen keuze hoor.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ik zou niet 2x langs Las Vegas rijden maar je route wat logischer indelen.

Los Angeles
Joshua Tree (ik noem maar wat)
Las Vegas
Grand Canyon
Page
Tropic (Bryce)
Zion
Death Valley
Yosemite
San Francisco
Carmel
Morro Bay
LA
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Ellie76 »

@de jong 98, ah tuurlijk zo kan het ook! Super bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je komt wel langs Las Vegas, maar dat is natuurlijk geen probleem. Je zou ook kunnen besluiten om Las Vegas wel op te knippen; eerst twee overnachtingen aan de strip en dan op weg van Zion naar DV een nacht bij Fremont Street. Zet eens wat alternatieven op een rij. Op de heenweg langs Las Vegas breekt de rit wel maar je maakt wel iet meer kilometers. Er is natuurlijk niets is met Lake Havasu als tussenstop, maar elke andere plaats ergens halverwege kan ook. Misschien is Kingman een optie? Kijk waar je goedkoop kunt overnachten. En een zwembad is ook wel fijn. En queen bedden en geen doubles. :wink:

Van Yosemite naar Seki en dan naar SF is niet heel veel verder dan onderlangs. En zeker qua tij maakt het weinig uit omdat je dan de CA198 mist. Ik ga er wel van uit dat je dan niet in Three Rivers overnacht.
Ook leuk en erg goedloop: ga in Sequoia en Yosemite kamperen. Zie voor onze ervaringen daarmee ons 2017-verslag (vanaf hier).

Als je wat minder tijd uittrekt voor Santa Barbara zou je Sequoia makkelijk er in kunnen houden:

Dag 1 Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles
Dag 4 Los Angeles - Lake Havasu
Dag 5 Lake Havasu - Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon - Page
Dag 7 Page
Dag 8 Page - Bryce
Dag 9 Bryce - Zion
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas - Death Valley
Dag 14 Death Valley - Lee Vining
Dag 15 Lee Vining - Yosemite
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite
Dag 18 Yosemite - Sequoia
Dag 19 Sequoia
Dag 20 Sequoia - San Francisco
Dag 21 San Francisco
Dag 22 San Francisco
Dag 23 San Francisco - Monterey
Dag 24 Monterey
Dag 25 Morro Bay - Santa Barbara/Santa Monica
Dag 26 Santa Barbara/Santa Monica - Amsterdam

Maar zonder Sequoia heb je tijd om het overal wat rustiger aan te doen. Een extra nacht Bryce of Zion zou dan kunnen (en als je gaat kamperen en kampeerspullen hebt is het bij Bryce leuk om een cabin of tipi bij Ruby's Inn te nemen) en mischien een extra nacht aan de oostkant van Yosemite. Of nog een nacht bij LA.
Overweeg ook eens om LA op het laatst te doen. Na aankomst ben je vroeg wakker en dan is het ook fijn om op tijd te gaan rijden.
Kijk eens hoe de weekenden dan vallen; voor Las Vegas scheelt het veel geld als je er buiten het weekend zit.

En ja, de dekens waren met name het probleem. :lol:
Je kunt heel goedkoop iets bij de Walmart aanschaffen. Een slaapzak heb je al voor een paar tientjes.

Marianne
Ellie76
Amerika-newbie

Bericht door Ellie76 »

Dankjewel martin & Marianne,

Ik ga nog eens even puzzelen (oei wat gaat hier veel tijd in zitten hè?! ben dan ook erg blij met de tips!).

Super tip om een slaapzak aan te schaffen!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer