Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Bedankt @mtl

Ik neem aan dat het zoals bij economy-tickets gewoon een kwestie is van zoeken en blijven zoeken?

@HennyCox wat bedoel je of niet op mijn post bedoeld?
BE-WDW
Amerika-ontdekker

Bericht door BE-WDW »

mtl schreef:
10 dec 2024, 09:30
Je kan gewoon boeken. Deze site is echt niet alleen voor Amerikaanse staatsburgers.
Goed om te weten. Bedankt, dan nemen we dat mee in onze overweging, maar ik vind het toch vreemd dat ik die vlucht alleen kan vinden als ik ‘United States’ als land kies. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 31
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Vraagje: Voor Florida wordt in de regel gekozen voor Orlando, Tampa of Miami als aankomst- en vertrekvliegveld. Maar wat als je nou op één van de kleinere vliegvelden wilt vliegen zoals Melbourne. Wat zou een reden zijn om NIET via Melbourne te vliegen? Het enige dat ik mij kan bedenken is het kleinere aanbod van vluchten en dat je beperkt bent tot Delta als vliegmaatschappij. Zijn er andere redenen om het niet te doen? Heeft iemand al eens Melbourne als aankomst- en vertrekvliegveld gekozen? Zo ja, hoe is dat bevallen?

Roland
Since 1982: 31 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
barbiebien
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door barbiebien »

Coyote schreef:
10 dec 2024, 21:21
Wat zou een reden zijn om NIET via Melbourne te vliegen?
Als je je overstap zou missen heb je kans dat je bijvoorbeeld niet dezelfde dag meer kunt vliegen omdat er minder vluchten naar kleine vliegvelden gaan.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@barbiebien Die kans bestaat inderdaad door het kleinere aanbod van vluchten zoals ik ook al noemde. Maar uitgaande van een ruime overstap voor de vlucht naar Melbourne zou dat niet mijn grootste zorg zijn. Bovendien, ook met vluchten naar de grotere vliegvelden kun je een flinke vertraging oplopen waardoor je ook daar niet meer dezelfde dag aankomt.

Roland

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

@Timothy555 inderdaad.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 66

Bericht door harryh »

@Coyote Ik ga een paar keer per jaar naar Florida, auto huur is de laatste jaren wel een dingetje door de drukte. Weinig keuze, slecht onderhouden, vies etc. Melbourne heeft geen Hertz Ultimate Choice, dan zit je vast aan dure grotere auto's voor 4-5 personen in mijn geval, geen midsize.

Verder moet je altijd overstappen, bv in ATL. Naar TPA gaat een rechtstreekse vlucht.
En zit even te kijken, in april is die rechtstreekse 100,- goedkoper dan naar Melbourne via ATL.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

harryh schreef:
10 dec 2024, 22:07
Verder moet je altijd overstappen, bv in ATL. Naar TPA gaat een rechtstreekse vlucht.
En zit even te kijken, in april is die rechtstreekse 100,- goedkoper dan naar Melbourne via ATL.
Ja, dat is mij bekend. Ik zou ook liever rechtstreeks op TPA vliegen maar de prijzen zijn verschrikkelijk hoog op dit moment. Via Melbourne (MLB) zou in mijn geval een stuk goedkoper zijn.

Anders dan anders zijn de plannen dat ik dit keer niet alleen vlieg en is het verschil daardoor met TPA (of MCO of MIA) zo groot dat ik naar MLB aan het kijken ben. Dat zou betekenen op de heenweg 1x overstap en op terugweg 2x. Niet ideaal al zijn de vliegtijden dan wel weer prima met voldoende overstaptijd.

Kortom, nog even over nadenken dus. :)

Roland

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 66

Bericht door harryh »

Ik weet niet wanneer je gaat, maar grofweg tussen juni en oktober is er vaak vertraging met de vertrekkende vluchten uit Florida. Door storm en onweer 's middags en 's avonds kan het inkomende vliegtuig al te laat zijn en het vertrek ook nog eens later. Wij hebben al paar keer een andere vlucht moeten nemen omdat we niet op tijd in ATL zouden arriveren voor de terugvlucht naar AMS. Vanuit MLB zullen er misschien minder vluchten gaan?
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door HillBillies »

Ik snap dat er niemand een glazen bol heeft maar ik ben toch even benieuwd naar jullie mening:

Dit jaar vlogen we met KLM, 4 personen inclusief ruimbagage direct naar Las Vegas voor net geen €4800, we hebben in november geboekt. Ik heb tot aan het vertrek wekelijks de prijzen bijgehouden en deze waren in die periode max €250 gestegen, een maand voor vertrek scheelde het zelfs maar €150.

Volgend jaar willen we met KLM direct naar Salt Lake City. Prijzen in augustus waren iets boven de €5000 en met de ervaring van afgelopen jaar heb ik besloten af te wachten en m'n geld te investeren.

De prijzen blijven maar stijgen. Eerst €5400, toen boven de €6000 en toen ik zojuist keek zit de prijs al op bijna €7800!

Wat is er nu zo anders dan dit jaar?
Schiphol heeft natuurlijk de luchthavenbelasting verhoogd, de dollar staat sterker, KLM draait slechte cijfers over het eerste half jaar, maar zijn dit de redenen dat de prijzen zo exorbitant stijgen?

Merken andere dit ook op andere bestemmingen en wat is jullie verwachting?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Zoals gezegd we kunnen niet in de glazen bol kijken. En dit zijn best bizarre prijzen. Wellicht een of ander groot evenement?
Timothy555
Amerika-expert

Lijkt me dat KLM andere vluchturen gaat hebben voor Vegas. Ik zie nu een vlucht vanuit Amsterdam die veel later aankomt in Vegas, en dus ook later in Vegas weer vertrekt. De terugvlucht wordt nu een echte nachtvlucht.

Edit: mijn echtgenote haar heenvlucht eind mei houdt het originele uur aan maar terugvlucht is gewijzigd. Vertrek is nu rond 20u30 in LAS en de overstap in Amsterdam is nu wel 5+ uur…
Timothy555
Amerika-expert

Als je door een (significante) verandering in 1 van de vluchten je vlucht wil veranderen (waar KLM in mijn geval heel soepel is mee omgesprongen in het verleden), staat men dan ook een omboeking naar treinrit (Eurostar Amsterdam <—> Brussel) toe?
JWTS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door JWTS »

@Timothy555 viel mij vandaag ook op! Wij kijken voor KLM tickets met vertrek vanuit AMS naar LAS op 17/5 en terug vanuit LAS naar AMS op 14/6. De terugvlucht staat nu op vertrek 20:20 uur in plaats van 16:10 uur gisteren. Heenvlucht is nog hetzelfde met aankomst 14:15 uur. Prijs totaal is 50 euro lager.

Zitten er grote nadelen aan de vertrektijd vanuit LAS naar AMS? Verwacht je dat de prijzen nog gaan zakken? Blijf +- € 2.300 Economy Standaard met stoelkeuze voor twee personen veel geld vinden...
Timothy555
Amerika-expert

De vertrektijd naar AMS vanuit LAS is eigenlijk beter - je hebt nog de hele dag en kan op de vlucht proberen slapen.
Alleen is het nu zeer moeilijk met een connectie naar Brussel via een vlucht. Trein is wel een logische optie.

Ik volg de directe prijzen zo niet, vlieg altijd vanaf Brussel. €564 betaald voor ticket in mei/juni, voor januari zie ik €515, voor oktober €649. Telkens economy light.
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door HillBillies »

mtl schreef:
11 dec 2024, 11:01
En dit zijn best bizarre prijzen. Wellicht een of ander groot evenement?
Inderdaad bizar hoge prijzen.
Waarschijnlijk weet @Dutchess wel of er iets bijzonders te doen is in SLC rond half juli-half augustus?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

harryh schreef:
11 dec 2024, 10:41
Ik weet niet wanneer je gaat, maar grofweg tussen juni en oktober is er vaak vertraging met de vertrekkende vluchten uit Florida. Door storm en onweer 's middags en 's avonds kan het inkomende vliegtuig al te laat zijn en het vertrek ook nog eens later. Wij hebben al paar keer een andere vlucht moeten nemen omdat we niet op tijd in ATL zouden arriveren voor de terugvlucht naar AMS. Vanuit MLB zullen er misschien minder vluchten gaan?
Plan is de meivakantie. Ik had ook al gelezen van vertraging door weer voor vertrekkende vluchten in de middag. In het verleden zulke buien ook zelf meegemaakt in Florida. Hopelijk valt dat begin mei nog mee. Dat er minder vluchten gaan had ik ook gevonden. In feite ben je aangewezen op Delta als je op MLB wilt vliegen. Hoeft geen probleem te zijn overigens.

Vertrekken vanaf AMS heeft onze voorkeur. Ik heb ook gekeken naar BRU, (zelfs ZWE maar weet niet of we dat aandurven met 2 kleine kinderen en treinreis event. overslaan), DUS, BRE, HAM, FRA en zelfs HAJ. We willen met bagage reizen dus de light tickets kunnen we sowieso niet kiezen. Ook allerlei combinaties bekeken met verschillende vertrek- en aankomststeden dus het grondige speurwerk is reeds gedaan. :wink: Qua ticketprijzen maken al deze plaatsten niet veel uit, komen allemaal rond EUR 1.000 uit (of hoger :? ). Ja, tenzij je een hele lange overstap (17 uur of meer :shock: ) op de terugweg accepteert kom je nog redelijke prijzen tegen. Ook via LHR is niet meer wat het geweest is. Alle 'goedkope' vluchten vereisen allemaal een overstap via een ander vliegveld. Ook dat doen we maar niet.

Kortom, het is dus nog even de vraag of we ons door de hoge ticketprijzen laten weerhouden om naar Florida te gaan. We speuren nog even verder. 8)

Roland

Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Timothy555 schreef:
11 dec 2024, 22:36
Lijkt me dat KLM andere vluchturen gaat hebben voor Vegas. Ik zie nu een vlucht vanuit Amsterdam die veel later aankomt in Vegas, en dus ook later in Vegas weer vertrekt. De terugvlucht wordt nu een echte nachtvlucht.

Edit: mijn echtgenote haar heenvlucht eind mei houdt het originele uur aan maar terugvlucht is gewijzigd. Vertrek is nu rond 20u30 in LAS en de overstap in Amsterdam is nu wel 5+ uur…
Hier exact hetzelfde. Onze heenvlucht eind mei is hetzelfde gebleven maar net melding gehad dat de vlucht vanuit Vegas in juni zal vertrekken om 20u25 ipv 16u10. En dus de overstaptijd in Brussel meer dan 5u is. Trein is een optie en in het verleden heb ik bij een vluchtwijziging regelmatig gevraagd om te wisselen, alleen zijn momenteel de tickets met de trein maar beschikbaar tot midden mei 2025. Even wachten dus. Ook al regelmatig gevraagd om een vlucht uit Brussel of treinreis te schrappen door wijzigingen zodat ik gewoon naar Schiphol kon rijden.

Maar ik vind dat vluchtuur bijzonder jammer aangezien 16u het perfecte uur was voor ons. Late checkout en rustig naar de luchthaven. Wij zijn zeer slechte slapers dus een nachtvlucht zorgt er alleen maar voor dat we nog langer wakker moeten blijven. Kan ik evengoed de goedkopere BA vlucht boeken van 22u, die een betere aansluiting heeft met Brussel...

EDIT: het lijkt er wel op dat ze ondanks het gewijzigde uur, elke dag gaan vliegen
Ook lijkt de heenvlucht naar Vegas vanaf juni 2025 te vertrekken om 16u55 ipv 12u35 in Amsterdam
Laatst gewijzigd door Jozs op 12 dec 2024, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ik zat ook te kijken naar vliegtickets naar Vegas met KLM, maar inderdaad de tijden zijn gewijzigd. Ik denk dat ik onze route omgooi en dat we dan op LAX gaan vliegen. Ik vind deze tijden echt verre van ideaal.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Vraag hier even.

Ik had de volgende boeking staan via PLAY airlines:
Schiphol (AMS) to Keflavik (KEF) on 01-03-2025 12:00 to 14:25
Keflavik (KEF) to Dulles International Airport (IAD) on 01-03-2025 15:20 to 16:55

En retour ook vanaf IAD.

Nu heeft Play eenzijdig de boeking aangepast naar :
Schiphol (AMS) to Keflavik (KEF) on 01-03-2025 11:55 to 14:20
Keflavik (KEF) to Baltimore/Washington International Thurgood Marshall Airport (BWI) on 01-03-2025 15:20 to 17:00

PLAY beroept zich er op dat ze de timetable mogen aanpassen binnen de perken, maar hebben jullie ooit meegemaakt dat dit zomaar een ander vliegveld mag zijn? Ik heb hierdoor wel een uitdaging met de reservering van mijn auto en 1e hotel in Washington :(

Nu vroeg ik of ze me tegemoed kunnen komen in de kosten om van BWI naar IAD te komen, en ook dit willen ze niet, lijkt me geen onredelijke vraag toch?
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | 2022 ORL | 2023 ORL | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer