Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@Piepelot Welke data willen jullie vliegen ? Vanaf en op welke welke vluchthavens eventueel ook ? Moet het rechtstreeks zijn?
Dan kunnen we helpen zoeken namelijk.
Ik vind persoonlijk 900euro vrij prijzig, of is dit incl.stoelkeuze en bagage?
Dan kunnen we helpen zoeken namelijk.
Ik vind persoonlijk 900euro vrij prijzig, of is dit incl.stoelkeuze en bagage?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
@HennyCox dankje voor jouw reactie
900 euro is inclusief bagage maar helaas nog zonder de stoelkeuze.
Vluchten zijn van 7 augustus heen tot 23 augustus terug.
Een dag eerder heen en dag later terug bvb is voor ons ook mogelijk.
Direct is geen must maar uiteraard voordelig, zeker als dit nog eens goedkoper kan dan die met tussenlanding.
Wij wonen in West-Vlaanderen dus Düsseldorf, Amsterdam en Brussel zijn ook mogelijk maar allemaal erg prijzig voor die periode.
We hoeven eigenlijk maar 2 koffers dus hoeft niet noodzakelijk inbegrepen te zijn bij alle tickets. Bij elkaar zitten met onze tienerzonen is wel een must.
900 euro is inclusief bagage maar helaas nog zonder de stoelkeuze.
Vluchten zijn van 7 augustus heen tot 23 augustus terug.
Een dag eerder heen en dag later terug bvb is voor ons ook mogelijk.
Direct is geen must maar uiteraard voordelig, zeker als dit nog eens goedkoper kan dan die met tussenlanding.
Wij wonen in West-Vlaanderen dus Düsseldorf, Amsterdam en Brussel zijn ook mogelijk maar allemaal erg prijzig voor die periode.
We hoeven eigenlijk maar 2 koffers dus hoeft niet noodzakelijk inbegrepen te zijn bij alle tickets. Bij elkaar zitten met onze tienerzonen is wel een must.
-
- Amerika-ontdekker
@HennyCox
Tof dat je helpt meezoeken
Twee overstappen zijn ons net iets te veel en 8 augustus is ook net ietsje te laat, minstens vanaf 7 augustus of een dagje eerder kan ook.
Ik heb inderdaad ook al vele verschillende mogelijkheden geprobeerd via Kayak, Kiwi, Skyscanner, Google Flights, Ita Matrix etc etc...
Mijn concrete vraag was dat ik vooral aangetrokken was tot die directe vlucht in die periode voor die prijs bij French Bee en dat ik op zoek was naar ervaringen van andere Amerikagangers, daar dit nog een relatief nieuwe maatschappij is.
Iemand?
Tof dat je helpt meezoeken

Twee overstappen zijn ons net iets te veel en 8 augustus is ook net ietsje te laat, minstens vanaf 7 augustus of een dagje eerder kan ook.
Ik heb inderdaad ook al vele verschillende mogelijkheden geprobeerd via Kayak, Kiwi, Skyscanner, Google Flights, Ita Matrix etc etc...
Mijn concrete vraag was dat ik vooral aangetrokken was tot die directe vlucht in die periode voor die prijs bij French Bee en dat ik op zoek was naar ervaringen van andere Amerikagangers, daar dit nog een relatief nieuwe maatschappij is.
Iemand?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
French bee is een low cost maatschappij met alle voor en nadelen die daarbij horen. Ze hebben 6 vliegtuigen en zijn niet aangesloten bij een alliantie, dus bij vertraging of uitval zijn er weinig mogelijkheden om omgeboekt te worden naar een andere vlucht. Het lijkt wel of je, tussen alle slechte reviews die je al gevonden hebt, op zoek bent naar die ene positieve ervaring om jezelf gerust te stellen om er te boeken.
Het lijkt goedkoper dan andere maatschappijen, maar het risico dat er iets misgaat lijkt ook groter.
Het lijkt goedkoper dan andere maatschappijen, maar het risico dat er iets misgaat lijkt ook groter.
-
- Amerika-ontdekker
@Harry je hebt gelijk, ik ben inderdaad op zoek naar een geruststelling.
Misschien blijf ik er inderdaad beter van weg.
Ik ben aangetrokken door vluchten via United of American Arilines met 1 overstap. Ze vallen iets duurder uit, maar ik heb dan natuurlijk wel meer mogelijkheden als er iets fout loopt.
Zou het nu nog te vroeg zijn om te boeken voor augustus of is dit effectief de te verwachten prijs?
Misschien blijf ik er inderdaad beter van weg.
Ik ben aangetrokken door vluchten via United of American Arilines met 1 overstap. Ze vallen iets duurder uit, maar ik heb dan natuurlijk wel meer mogelijkheden als er iets fout loopt.
Zou het nu nog te vroeg zijn om te boeken voor augustus of is dit effectief de te verwachten prijs?
Dit een optie? Komen wel nog kosten voor koffers bij. Via Lufthansa.
-
- Amerika-ontdekker
@Bensiegel
Rechtstreeks op Tampa had ik nog niet ontdekt! Bedankt voor de tip. I dive into it!
Rechtstreeks op Tampa had ik nog niet ontdekt! Bedankt voor de tip. I dive into it!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Allicht niet, maar wie niet waagt… zijn er hier mensen die ervaring hebben met het redeemen van Flying Blue Miles voor Etihad tickets in Business Class?
Hier ook gelukkig gedaan eind oktober voor een vlucht in april naar LA en weer terug via LA met stoelkeuze voor 1739 voor 2, kost vandaag zonder stoelen 2008 euro via KLM.
Laatst gewijzigd door Resetovic op 05 dec 2024, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Ik heb net geboekt voor april 2025 naar Tampa bij KLM. Retour ZWE-AMS-TPA voor 565,- pp basic economy tarief
. Die prijs heb ik nog niet eerder gezien, ook afgelopen dagen niet. Tarief is maar op paar data beschikbaar. Met FB Gold status kon ik exit row seats kiezen bij Delta op de rechtstreekse vlucht door te boeken bij KLM.

-
- Amerika-expert
@harryh Dat is me ook gelukt als FB Silver, voor een retourtje BRU - AMS - JFK, waarbij de heenvlucht AMS - JFK op Delta is. Met z’n tweeën naast elkaar in de exit row. Handig.
@harryh Deze vlucht volg ik ook al een tijdje. Spijtig genoeg ben ik niet zo flexibel in data. Mooie prijs idd. Op onze data is er enkel een goedkope terugvlucht met een overstap is Raleigh van 6 uur. Heeft jouw vlucht een korte layover op de heenvlucht?harryh schreef: ↑05 dec 2024, 11:26Ik heb net geboekt voor april 2025 naar Tampa bij KLM. Retour ZWE-AMS-TPA voor 565,- pp basic economy tarief. Die prijs heb ik nog niet eerder gezien, ook afgelopen dagen niet. Tarief is maar op paar data beschikbaar. Met FB Gold status kon ik exit row seats kiezen bij Delta op de rechtstreekse vlucht door te boeken bij KLM.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
@deebee7 nee, lange overstap van 3:05 en er waren ook kortere beschikbaar, maar trein is voor mij niet van toepassing. Rechtstreeks naar Tampa, inderdaad mooie deal, dat vond ik ook!
Update 7-12-2024 - Zoals aangegeven heb ik de vliegticket prijzen voor directe vluchten van naar SFO en/of LAX in de gaten gehouden maar geen prijs voorbij zien komen onder de 1000 euro per persoon in de periode half juli tot half augustus. Conclusie. Het bijna een jaar van te voren vastleggen van onze vlucht voor eerder genoemde prijs is een goede keuze geweest.Endt001 schreef: ↑19 nov 2023, 10:06De afgelopen 7 maanden de vliegtickets AMS - SFO (directe vlucht) in de gaten gehouden voor de periode 22 juli t/m 14 augustus 2024 maar nog geen lagere prijs tegengekomen inclusief ruimbagage en stoelen. Het zou niet meer uitmaken want het geld is nu toch al weg maar gezien het feit dat veel mensen 1050 euro p.p. een erg hoog bedrag vonden het toch maar eens blijven volgen.Endt001 schreef: ↑26 aug 2023, 13:38Je hebt helemaal gelijk. Directe vlucht gaat via United.Frasi schreef: ↑26 aug 2023, 00:29Je zegt dat je nog niet goedkoper hebt kunnen vinden. Dat geloof ik graag: het is nog erg vroeg om nu al tickets voor juli-augustus 2024 te boeken: veel tickets zijn nog maar net beschikbaar (KLM bijv 360 dagen vooruit). Hierdoor betaal je nog de hoofdprijs. Prijzen gaan echt nog wel beter worden.
(Lufthansa of Brussels vliegen niet rechtstreeks tussen AMS en SFO. Het zal partner United zijn).
Voordeel van je reis starten in SFO is dat je de eerste dagen in de stad nog geen huurauto nodig hebt. Scheelt weer dagen autohuur / parkeren.
De prijzen welke ik in de gaten heb gehouden zijn de directe vluchten in dezelfde periode 22-7 tot 14-8 maar dan in het jaar 2023 (+/- 5 dagen afwijking). Ik heb de luchthavens BRUS, AMS, FRA en DUS aangehouden en als aankomst LAX of SFO.
Ik heb geen prijzen onder de 4000 euro voorbij zien komen in de periode dat ik wil boeken. Zeker niet met ruimbagage, stoel reserveringen en mogelijkheid om vertrekdatum te wijzigen tegen betaling.
Dus ik ben benieuwd wie mij komende periode een lagere prijs kan laten zien. Ik ben tevreden met 1050 per persoon en dit past netjes binnen budget. De huurauto, een large SUV (FFAR) bij Hertz heb ik voor 1100 euro 21 dagen kunnen boeken dus daar zit een grote besparing.
Overnachting in Grand Canyon, Zion en Death Valley ook al vast kunnen leggen.
Bedankt voor de reacties en zo vroeg boeken heeft als voordeel dat het mij rust geeft. Het is al betaald en zo spreiden we de kosten mooi.
Nu de reserveringen op Booking.com in de gaten houden en genieten van de voorpret.
- Tantelotje
- Amerikakenner
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar tickets. Prijzen blijven behoorlijk 'gelijkachtig'. Zit weinig speling in.
Heb nu vluchten met KLM op het oog, onder meer vanwege gunstige vliegtijden.
AMS is beduidend duurder (ongeveer €500,- duurder voor 2 pers) dan BRU en wij wonen zo ongeveer precies in het midden dus nu voorkeur voor BRU ondanks dat dit een extra overstap is.
De vraag waar het nu eigenlijk om gaat: is 55 minuten overstap op AMS voldoende komende vanaf BRU en weer vertrekken naar LAX? Daar zou de overstap naar PHX 3 uur zijn.
Heb nu vluchten met KLM op het oog, onder meer vanwege gunstige vliegtijden.
AMS is beduidend duurder (ongeveer €500,- duurder voor 2 pers) dan BRU en wij wonen zo ongeveer precies in het midden dus nu voorkeur voor BRU ondanks dat dit een extra overstap is.
De vraag waar het nu eigenlijk om gaat: is 55 minuten overstap op AMS voldoende komende vanaf BRU en weer vertrekken naar LAX? Daar zou de overstap naar PHX 3 uur zijn.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Beste allemaal,
Ik heb zes jaar geleden met jullie hulp een hele mooie (en goedkope) rondreis zuid west gemaakt. Nu willen we (volwassen en kinderen van 17 en 10 jaar). Van Amsterdam -Boston naar Washington-Amsterdam.
Tickets zie ik nu rond 6000 economy via KLM app. Via Momondo Airfrance.be 4600 euro.
Mijn vraag is wat is een redelijke prijs voor dit traject? . Wensen zijn in ieder geval koffer 23kg mee, rechtstreeks en stoelkeuze ivm kinderen.
En eerder boekte ik via Expedia (hotelcombi deal toen) dat is toen goed bevallen maar nu twijfel ik. Merk sowieso dat ik aan betrouwbaarheid twijfel bv ook bij airfrance.be, omdat prijs verschil zo groot is.
Alvast veel dank voor het meedenken.
Groet,
Angela
Ik heb zes jaar geleden met jullie hulp een hele mooie (en goedkope) rondreis zuid west gemaakt. Nu willen we (volwassen en kinderen van 17 en 10 jaar). Van Amsterdam -Boston naar Washington-Amsterdam.
Tickets zie ik nu rond 6000 economy via KLM app. Via Momondo Airfrance.be 4600 euro.
Mijn vraag is wat is een redelijke prijs voor dit traject? . Wensen zijn in ieder geval koffer 23kg mee, rechtstreeks en stoelkeuze ivm kinderen.
En eerder boekte ik via Expedia (hotelcombi deal toen) dat is toen goed bevallen maar nu twijfel ik. Merk sowieso dat ik aan betrouwbaarheid twijfel bv ook bij airfrance.be, omdat prijs verschil zo groot is.
Alvast veel dank voor het meedenken.
Groet,
Angela
@Minkie1974 Ik boek mijn internationale vliegreizen altijd via Brussel Airlines ook als ik via AMS vliegt.
Prijzen zijn goed, service is goed wanneer er wat met je vlucht is en ze zijn goed bereikbaar + ze spreken Nederlands.
Prijzen zijn goed, service is goed wanneer er wat met je vlucht is en ze zijn goed bereikbaar + ze spreken Nederlands.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij willen in de zomer van 2024 naar Orlando vliegen, mijn vrouw & ik, een peuter van 2 en een baby van 3 maanden.
We hebben weinig ervaring met overstappen omdat we tot nu toe altijd rechtstreeks (binnen Europe en naar SFO) hebben gevlogen. Voor Orlando zullen we een overstap moeten maken, maar er zijn een aantal opties die vergelijkbaar in prijs zijn:
- een overstap van 1h50 in Detroit (KLM)
- een overstap van 2h20 in Atlanta (Delta)
- een overstap van 1h10 in Parijs (AF)
- een overstap van 1h55 in JFK (Delta)
De laatste valt eigenlijk af omdat dit een 2-4-2 indeling is 3 stoelen naast elkaar ons een stuk relaxter lijkt.
Wat is naar jullie mening het fijnste, rekening houdend met onze kids? Enerzijds neig ik naar Parijs omdat we dan niet over bagage hoeven na te denken, maar anderzijds is het ook fijn om in Orlando juist niet meer door Immigration en TSA te hoeven gaan en gelijk door naar de auto te kunnen gaan.
Ervaringen, tips?
We hebben weinig ervaring met overstappen omdat we tot nu toe altijd rechtstreeks (binnen Europe en naar SFO) hebben gevlogen. Voor Orlando zullen we een overstap moeten maken, maar er zijn een aantal opties die vergelijkbaar in prijs zijn:
- een overstap van 1h50 in Detroit (KLM)
- een overstap van 2h20 in Atlanta (Delta)
- een overstap van 1h10 in Parijs (AF)
- een overstap van 1h55 in JFK (Delta)
De laatste valt eigenlijk af omdat dit een 2-4-2 indeling is 3 stoelen naast elkaar ons een stuk relaxter lijkt.
Wat is naar jullie mening het fijnste, rekening houdend met onze kids? Enerzijds neig ik naar Parijs omdat we dan niet over bagage hoeven na te denken, maar anderzijds is het ook fijn om in Orlando juist niet meer door Immigration en TSA te hoeven gaan en gelijk door naar de auto te kunnen gaan.
Ervaringen, tips?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13020 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-