Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door jeppiepruts »

Wat voor auto was dat @habbekuk ?
Bij mij exact hetzelfde, 26.8 gallon.
jarodtp
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door jarodtp »

Thanks voor de reacties allemaal, had het nog nooit op deze manier meegemaakt bij andere huurders zoals Avis vandaar dat ik het vroeg! Uiteraard geen probleem om bij het vliegveld dan te tanken, en zal dat vanaf nu ook doen.

Er zit dus inderdaad best wat speling als je het afleest via de dashboard meter, omdat het aantal miles redelijk overeenkwam bij het ophalen en de tankinhoud op dashboard nog op full stond op de meter nam ik aan dat de tankinhoud redelijk zou overeenkomen met het ophalen (maar hier zit wellicht dan ook wat zuiniger rijden in begrijp ik).

Ik hoop dat Alamo inderdaad nog bijtankt van het bedrag dat ze me hebben berekend (ook al geeft de meter in de auto "vol" aan). Anders bestaat de kans dat de volgende huurder de auto zo meekrijgt en inlevert met de 25 gallon. Lijkt me niet dat die dan gecompenseerd gaat worden voor de extra gallons dus dan dubbel geld voor Alamo.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

HarlockSSX schreef:
18 nov 2024, 19:26
Als dat zo is zou ik ook wel een afschrift bij ophalen van de wagen willen zien.
Als het goed is wordt dat ook vermeld. Tenminste, bij Alamo was dat bij mij wel zo. Op het verhuurcontract van de laatste huurauto, dat via e-mail werd toegezonden nadat ik de auto opgehaald had, staat: Out: 15,1 g. En op de eindafrekening, ook via e-mail ontvangen, staat: Starting 15,1 g en Ending 15,1 g.

Dus je weet precies met welke tankinhoud je wegrijdt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

jarodtp schreef:
18 nov 2024, 22:32
Ik hoop dat Alamo inderdaad nog bijtankt van het bedrag dat ze me hebben berekend (ook al geeft de meter in de auto "vol" aan). Anders bestaat de kans dat de volgende huurder de auto zo meekrijgt en inlevert met de 25 gallon. Lijkt me niet dat die dan gecompenseerd gaat worden voor de extra gallons dus dan dubbel geld voor Alamo.
Die vlieger gaat niet op. Immers, op het moment dat jij de auto inlevert met enkele gallons minder en de volgende huurder krijgt 'm zo mee dan zal die tankinhoud op de verhuurovereenkomst staan (krijg je via e-mail nadat je de huurauto opgehaald hebt). De volgende huurder hoeft 'm dan dus niet afgetopt in te leveren, maar met de tankinhoud zoals hij/zij 'm meekreeg. Ik heb dat ook wel meegemaakt. Was de tank 3/4 vol. Even melden bij het uitrijden (om achteraf gezeur te voorkomen) en vervolgens mocht ik 'm ook 3/4 inleveren. Volgens mij heb ik 'm toen gewoon vol ingeleverd, maar dat terzijde... 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

jeppiepruts schreef:
18 nov 2024, 21:50
Wat voor auto was dat @habbekuk ?
Bij mij exact hetzelfde, 26.8 gallon.
Ford Expedition
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Moet zeggen dat Veerle van Hertz Alpha team echt een goed persoon is en vrijwel altijd behulpzaam is geweest bij contact.

Ik had een rental in april van 13 dagen op LAX een midsize suv voor een bedrag van 740 dollar en was al goedkoper dan midsize sedan, gisteren wou ik de tijd aanpassen voor een bedrag van 683 dollar en op de laatste pagina werd het weer 740.

Een mail gestuurd gisteravond en ze heeft het handmatig aangepast.

Nu hopen dat ze mijn President Circle niet plotseling laten vervallen voor april en dat ik Veerle dan nogmaals moet verzoeken om het kort te verlengen :P.

Heel erg stom heb ik bij Avis.is een Mastercard Platinum code gebruikt kwam ik gisteren achter en ik heb geen platinum kaart, maar qua bedrag is het gelijk met de Mastercard standard code bij Hertz.
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Ik ben aan het kijken voor een 2e auto tijdens onze vakantie van 18 april tot 2 mei volgend jaar. We reizen met 8 personen en het lijkt me toch wel handig om een 2e auto te hebben. Ik vind de prijzen alleen erg hoog op het moment!
Bij Alamo kom ik met de kortingscode THPPS15 nog op 925 euro voor de kleinste auto! :shock:

Weet iemand hoe de vluchthaven van Ft Lauderdale in elkaar zit? Onze 1e auto huren we bij Alamo dus leek het me handig om de 2e auto ook daar te huren. Stel dat we toch via een ander de 2e auto huren, hoe ver zit dat dan uit elkaar? We landen pas 's avonds om 21 uur dus ik heb geen zin om uren met de huurauto's bezig te zijn.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

freek44
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door freek44 »

In april/mei gaan we naar Walt Disney World (on site) maar de eerste 5 dagen zitten we nog in Orlando zelf. Hiervoor wil ik een huurauto maar het liefste zou ik die ophalen bij MCO en inleveren in WDW. Iemand daar ervaring mee? Ik zie dat Enterprise, Alamo en National op het resort zitten maar een fatsoenlijke prijs vinden met een andere terugbrenglocatie is nog niet gelukt. Dan kan ik beter de auto terugbrengen naar MCO en vanuit daar weer naar WDW reizen (Uber, taxi, etc).
1 ste x USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door 1 ste x USA »

Misschien is dit al eens gevraagd , maar kan het niet terugvinden .

Op zoek naar het huren van een auto kom ik de vermelding tegen ,
- Dekking eigen risico en daar komt als verklaring het volgende : Zonder zorgen & goed verzekerd op reis. Dit tarief is inclusief dekking van het eigen
risico.
We raden je aan lokaal GEEN extra verzekeringen meer af te sluiten, hoe overtuigend de
baliemedewerker ter plaatse ook is. Je eigen risico is bij ons gedekt. Echt.
We raden je wel aan de voorwaarden goed door te nemen. Hierin staat vermeld wat
wel en niet onder de dekking valt.
Maar voor een andere wagen ook de vermelding ,
- Zonder eigen risico : Het eigen risico van deze auto is gedekt door de verhuurder.

Welke van deze twee is het beste of is het beide hetzelfde?
jeppiepruts
Amerikafan

Bericht door jeppiepruts »

Nee dat is niet hetzelfde.
Klinkt als een tekst van de sunnycars site.
Bij de eerste optie betaal je bij schade het eigen risico aan de verhuurder, en claim je die vervolgens terug in Nederland via de verzekering van Sunnycars. Let er wel op dat je daarvoor aan bepaalde voorwaarden moet voldoen. Maar onder de streep kost een schade je dus niets, je moet alleen moeite doen om je geld terug te krijgen.
Bij de tweede optie is er geen eigen risico, en hoef je dus niets te betalen bij schade.
Soms is er bij optie 2 nog wel de situatie dat sommige schades alsnog via de verzekering van Sunnycars lopen. Dat zijn dan de glas, banden, bodem en bovenhoofdse schades.

Ik zou voor optie 2 gaan als er verder geen verschil is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@1 ste x USA
Lees het eerste bericht van deze draad eens door. Er is geen sprake van eigen risico bij huren in de VS.

Marianne
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Ik heb intussen al enige tijd een boeking voor ophalen van een large sedan volgend jaar in Austin (inleveren in Houston) bij Hertz, waar ik Presidents Circle status heb.

Echter, ik lees waanzinnige horror-reviews op alle gekende sites, meer dan van andere locaties. Ik weet dat je dergelijke reviews met meer dan één korrel zout moet nemen, maar ik zie angstvallig veel dat ze gewoon 'geen' auto's hebben.

Om te vermijden dat ik zonder auto kom te zitten (of met een HELE brakke, lees ik ook vaak terugkomen helaas...) zou ik een backup boeking willen elders. Avis lijkt me wel wat - ze matchen ook mijn status blijkbaar (daar moet ik nog even naar kijken).

Als ik die wagen bij Avis nu een half uurtje later zet dan de vermoedde ophaaltijd bij Hertz, kan ik dan cancellen tot de allerlaatste minuut voor ik ophaal (of gewoon no show)?
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

@Timothy555 Bij Avis verdwijnt de reservering uit het systeem bij een no-show. Wel voor achteraf betalen kiezen.
Al is het natuurlijk wel zo netjes om even te cancellen indien dat het geval is.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

@HennyCox zou ik altijd proberen, maar ik lees dat het 2 tot 3 voor aanvangstijd niet meer mogelijk is online omdat men achter de schermen het contract al in een soort van ‘stand-by’ gezet heeft. Je moet dan bellen, en de vraag is hoe snel je dan iemand aan de lijn krijgt.

Ik zou hem een uurtje later kunnen zetten, of eventueel de dag nadien zelfs - in Austin heb ik de auto het minst van al nodig en ridshare naar het hotel is niet zo duur.
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Is er iemand die mij wil helpen met zoeken? Jullie zijn er veel handiger in dan ik. Jullie smijten ook met termen waar ik niks van begrijp. :cry:

Omdat we onze vlucht hebben moeten wijzigen moeten we ook onze huurauto wijzigen. Jammer want ik had een goede deal :sadcry: . Bij Alamo een Large Premium SUV (Subarban) voor 731 USD.
Ik heb vanalles gelezen hier over codes en allerlei andere landen en geprobeerd maar ik vind nog niet echt een goede deal. Ik weet niet of ik het goed doe.
Bij AVIS en ALAMO kom ik nu rond de 1200 uit. En bij Hertz zelfs tussen 1600 en 2000!

Wat zoek ik:
een zo groot mogelijke SUV voor 7/8 personen.
17 april 16.00 uur
3 mei 15.30 uur
Ophalen en inleveren Tampa Airport
Ik heb geen speciale statussen ofzo. en een simpele AMEX Silver CC.

Hopelijk heeft er iemand zin en tijd om mij te helpen.
Laatst gewijzigd door Roning op 28 nov 2024, 11:24, 2 keer totaal gewijzigd.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

zul je wel de lokatie erbij moeten zetten :)
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Haha goeie! Sorry. Hij staat er nu bij :D
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Roning schreef:
28 nov 2024, 10:14
Is er iemand die mij wil helpen met zoeken? Jullie zijn er veel handiger in dan ik. Jullie smijten ook met termen waar ik niks van begrijp. :cry:

Omdat we onze vlucht hebben moeten wijzigen moeten we ook onze huurauto wijzigen. Jammer want ik had een goede deal :sadcry: . Bij Alamo een Large Premium SUV (Subarban) voor 731 USD.
Ik heb vanalles gelezen hier over codes en allerlei andere landen en geprobeerd maar ik vind nog niet echt een goede deal. Ik weet niet of ik het goed doe.
Bij AVIS en ALAMO kom ik nu rond de 1200 uit. En bij Hertz zelfs tussen 1600 en 2000!

Wat zoek ik:
een zo groot mogelijke SUV voor 7/8 personen.
17 april 16.00 uur
3 mei 15.30 uur
Ophalen en inleveren Tampa Airport
Ik heb geen speciale statussen ofzo. en een simpele AMEX Silver CC.

Hopelijk heeft er iemand zin en tijd om mij te helpen.
Alamo.de, LHF kortingscode (weet niet helemaal of er voorwaarden aan die kortingscode zit, anders THPPS15 gebruiken):
image.png
image.png
of: https://partners.rentalcar.com/ustravel-nl/
image.png
bovenstaande is wel pay-now. Pay later is rond de 1100.
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Bedankt voor het zoeken! Ik wil eigenlijk wel zoiets als de Suburban die ik geboekt had. Of is de Expedition ook zo groot? Maar dan snap ik niet waarom hij is dezelfde klasse valt als de Tahoe die kleiner is dan de Suburban. :?
In principe rijden we met 2 auto's maar voor uitstapjes vind ik het wel fijn om met zijn 8-en in 1 auto te kunnen.
Al is het maar om 2 x parkeerkosten te vermijden bij Universal ed.

Even terug lezend zie ik dit:
image.png
image.png (7.2 KiB) 1396 keer bekeken
Dus dat durf ik niet aan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer