Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis dati (Tim): rondreis mei/juni 2025, dochter 15 jaar, nog tips?
Reis dati (Tim): rondreis mei/juni 2025, dochter 15 jaar, nog tips?
Hallo allemaal,
Volgend jaar willen we een rondreis gaan maken met onze dochter van 15. We gaan dit doen na haar eindexamen en voor de herexamens, dus we zitten vast aan onderstaande datums. In 2007 hebben we soortgelijke rondreis al eens gemaakt startend vanaf LA en weer terug naar LA in 17 dagen.
Hieronder is ons schema voor volgend jaar. Als iemand nog tips heeft horen we het graag, zeker voor activiteiten met een puber.
Ik ben al enkele hotels via booking aan het boeken ook al veranderd het schema, omdat we deze toch nog kosteloos kunnen afzeggen. Helaas zitten we in de weekenden in Zion en Yosemite, met ook nog Memorial Day op maandag. In het park slapen is niet meer mogelijk. De reis andersom maken zodat we niet in de weekenden in Zion en Yosemite wordt nog duurder qua hotels en vlucht. Via Vegas is ook geen optie.
22-5 Amsterdam - San Francisco
23-5 San Francisco, waarschijnlijk fietsen huren of bus tour
24-5 sf naar Yosemite National Park
25-5 Yosemite National Park
26-5 Yosemite National Park
27-5 Yosemite naar Sequoia & Kings Canyon National Parks
28-5 sequoia naar Death Valley National Park
29-5 Death Valley naar Las Vegas
30-5 Las Vegas naar alley of Fire State Park (nog niet geweest), waarschijnlijk 's avonds al naar Zion rijden
31-5 Zion National Park
1-6 Zion National Park
2-6 Zion naar Bryce Canyon National Park
3-6 bryce acnyon naar Monument Valley (nog niet geweest), op heenweg langs Page
4-6 Monument Valley, jeep safari
5-6 MV naar Grand Canyon National Park
6-6 Grand Canyon National Park
7-6 grand canyon Joshua Tree (nog niet geweest), op heenweg langs Kingman
8-6 Joshua Tree naar Los Angeles, enkele toeristische plekken bezoeken
9-6 Los Angeles, pretpark universal studios of six flags
10-6 terugvlucht
11-6 aankomst Schiphol
Volgend jaar willen we een rondreis gaan maken met onze dochter van 15. We gaan dit doen na haar eindexamen en voor de herexamens, dus we zitten vast aan onderstaande datums. In 2007 hebben we soortgelijke rondreis al eens gemaakt startend vanaf LA en weer terug naar LA in 17 dagen.
Hieronder is ons schema voor volgend jaar. Als iemand nog tips heeft horen we het graag, zeker voor activiteiten met een puber.
Ik ben al enkele hotels via booking aan het boeken ook al veranderd het schema, omdat we deze toch nog kosteloos kunnen afzeggen. Helaas zitten we in de weekenden in Zion en Yosemite, met ook nog Memorial Day op maandag. In het park slapen is niet meer mogelijk. De reis andersom maken zodat we niet in de weekenden in Zion en Yosemite wordt nog duurder qua hotels en vlucht. Via Vegas is ook geen optie.
22-5 Amsterdam - San Francisco
23-5 San Francisco, waarschijnlijk fietsen huren of bus tour
24-5 sf naar Yosemite National Park
25-5 Yosemite National Park
26-5 Yosemite National Park
27-5 Yosemite naar Sequoia & Kings Canyon National Parks
28-5 sequoia naar Death Valley National Park
29-5 Death Valley naar Las Vegas
30-5 Las Vegas naar alley of Fire State Park (nog niet geweest), waarschijnlijk 's avonds al naar Zion rijden
31-5 Zion National Park
1-6 Zion National Park
2-6 Zion naar Bryce Canyon National Park
3-6 bryce acnyon naar Monument Valley (nog niet geweest), op heenweg langs Page
4-6 Monument Valley, jeep safari
5-6 MV naar Grand Canyon National Park
6-6 Grand Canyon National Park
7-6 grand canyon Joshua Tree (nog niet geweest), op heenweg langs Kingman
8-6 Joshua Tree naar Los Angeles, enkele toeristische plekken bezoeken
9-6 Los Angeles, pretpark universal studios of six flags
10-6 terugvlucht
11-6 aankomst Schiphol
Laatst gewijzigd door dati op 01 nov 2024, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis dati (Tim): rondreis mei/juni 2025, dochter 15 jaar, nog tips?
Voordat ik losbrand: liggen de tickets al vast?
En zet de route in een van/naar schema zoals in de andere topics hier, dat maakt het in één oogopslag duidelijk waar je een volle dag hebt en wat een reisdag is.
Memorial Day is trouwens niet het echte probleem, het is het weekend ervoor dat erg druk is.
Marianne
En zet de route in een van/naar schema zoals in de andere topics hier, dat maakt het in één oogopslag duidelijk waar je een volle dag hebt en wat een reisdag is.
Memorial Day is trouwens niet het echte probleem, het is het weekend ervoor dat erg druk is.
Marianne
tickets liggen nog niet vast maar dit wil komende week of de week erna wel gaan boeken. tevens gaan wede al esta's al regelen
- Almere vak V
- Amerika-expert
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als de tickets nog niet vastliggen zou ik serieus overwegen om de route andersom te doen. Yosemite in het Memorial Day weekend lijk me niet fijn hoewel het met de toegangsreservering misschien wel meevalt. Maar je moet dan wel accommodatie in het park of een toegangsreservering weten te reserveren. Je zegt dat er nu niets vrij is in het park, maar heb je ook gekeken of er voor 1 of 2 nachten misschien wel iets is? Dan zou je misschien de eerste nacht voor Oakhurst kunnen kiezen en dan twee nachten in de vallei. Of andersom. Maar goed, liever Yosemite op het eind. Je hebt dan een serieuze kans dat de Tioga Pass open is. En zelfs als die nog niet open is heb heb he meer mogelijkheden, met waarschijnlijk wel een open Glacier Point Road.
Sequoia is prachtig, maar met 1 overnachting (war zou je willen overnachten?) zie je niet veel van het park. Als je gunstig zit voor Sequoia is de rit naar Death Valley weer erg lang. Ik zou minimaal twee nachten uittrekken voor Sequoia. Of bezoek de sequoia's in de Mariposa Grove in Yosemite.
Ik zou een overnachting in Page doen; dat geeft meer tijd voor Bryce. Voor MV is 1 nacht voldoende. Als je sequoia overslaat zou je na Bryce naar Capitol Reef kunnen, en dan via de prachtige Ut95 naar MV.
Ik vind het niet zo gek om de ESTA's op tijd te regelen; als er iets mis gaat heb je nog tijd om een visum aan te vragen.
Marianne
Sequoia is prachtig, maar met 1 overnachting (war zou je willen overnachten?) zie je niet veel van het park. Als je gunstig zit voor Sequoia is de rit naar Death Valley weer erg lang. Ik zou minimaal twee nachten uittrekken voor Sequoia. Of bezoek de sequoia's in de Mariposa Grove in Yosemite.
Ik zou een overnachting in Page doen; dat geeft meer tijd voor Bryce. Voor MV is 1 nacht voldoende. Als je sequoia overslaat zou je na Bryce naar Capitol Reef kunnen, en dan via de prachtige Ut95 naar MV.
Ik vind het niet zo gek om de ESTA's op tijd te regelen; als er iets mis gaat heb je nog tijd om een visum aan te vragen.
Marianne
thx voor je advies. Helaas was geen enkele dag vrij in yosimity. Dit komt ook vooral omdat 7 dagen van te voren nog kan afzeggen met refund, dus er zijn volgens mij veel mensen die "flexibel" boeken en op het laatste moment afzeggen. ik ga deze week nogmaals alles bekijken om het andersom te doen. MV was idd een overweging voor 1 dag.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kijkt op www.travelyosemite.com? Van 25 tot 27 mei is er nog wel iets.
En ja, er zijn altijd wel annuleringen, maar in het Memorial Day weekend mag je héél blij zijn er als er iets vrij. Ik zou dit meteen boeken als ik jou was.
En de route omdraaien is geen optie? Ik zou altijd gaan voor de mogelijkheid om de Tioga Pass te nemen.
Marianne
En ja, er zijn altijd wel annuleringen, maar in het Memorial Day weekend mag je héél blij zijn er als er iets vrij. Ik zou dit meteen boeken als ik jou was.
En de route omdraaien is geen optie? Ik zou altijd gaan voor de mogelijkheid om de Tioga Pass te nemen.
Marianne
Re: Reis dati (Tim): rondreis mei/juni 2025, dochter 15 jaar, nieuwe planning
de route toch omgedraaid en vliegtickets zijn geboekt. hieronder de route wat nog niet vastligt dus daar kunnen we nog schuiven. het ligt er vaak aan of we 's avonds nog doorrijden of overnachten. Grotere afstanden rijden vinden we geen probleem, dat hebben we vorige keer ook gedaan,
iemand nog tips tussen LA een grand canyon? Page gaan we overslaan, we moeten ergens concessies doen.
iemand nog tips tussen LA een grand canyon? Page gaan we overslaan, we moeten ergens concessies doen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is wat lastig beoordelen vind ik, omdat je geen overnachtingslocaties hebt.
Ik zou je willen aanraden om ook een route te maken die ervan uitgaat dat de Tioga Pass open is. Je rijdt dan van Death Valley naar Lee Vining en dan naar Yosemite (niet Yosimity). Als je nog naar Sequoia wilt, kan dat tussen Yosemite en SF.
Voor Zion is Springdale de beste locatie voor Zion. Als je vanuit Verkin naar het park rijdt moet je hopen dat er nog plaats is op de parking bij het visitor center. Is daar geen plaats dan moet je in Springale betaald parkeren. Springdale zal duurder zijn, maar het is ene stuk prettiger om daar te zitten. Je bent er op een zaterdag, dus het zal er erg druk zijn.
Waar zou je in Yosemite willen overnachten? En waar in Sequoia? Bedenk dat dat heel veel uitmaakt voor de reistijden en voor de tijd die je in de parken hebt.
Marianne
Ik zou je willen aanraden om ook een route te maken die ervan uitgaat dat de Tioga Pass open is. Je rijdt dan van Death Valley naar Lee Vining en dan naar Yosemite (niet Yosimity). Als je nog naar Sequoia wilt, kan dat tussen Yosemite en SF.
Voor Zion is Springdale de beste locatie voor Zion. Als je vanuit Verkin naar het park rijdt moet je hopen dat er nog plaats is op de parking bij het visitor center. Is daar geen plaats dan moet je in Springale betaald parkeren. Springdale zal duurder zijn, maar het is ene stuk prettiger om daar te zitten. Je bent er op een zaterdag, dus het zal er erg druk zijn.
Waar zou je in Yosemite willen overnachten? En waar in Sequoia? Bedenk dat dat heel veel uitmaakt voor de reistijden en voor de tijd die je in de parken hebt.
Marianne
yosimity hebben we curry village, valley lodge zat al vol. Tiago pass gok ik dat deze niet open is. hierop gokken/wachten dan heb ik weer het probleem dat waarschijnlijk weer geen plaats is in curry village. we zien dit wel een week van te voren. omboeken kan altijd nog. Zelfde geldt voor Zion, daarom maar verkin geboekt. Momenteel een goedkoper hotel geboekt met zwembad en hopen dat de prijzen wat gaan zakken in Springdale , momenteel rond de 350 dollar per nacht in Springdale.
we boeken voor de gehele reis een aantal hotels, afzeggen kan altijd nog 48 uur van te voren. we moeten nog eens goed het forum gaan doorlezen en kijken waar we echt heen willen en hoeveel tijd dit inbeslag neemt het is gelukkig nog een paar maanden.
bedankt voor je advies
we boeken voor de gehele reis een aantal hotels, afzeggen kan altijd nog 48 uur van te voren. we moeten nog eens goed het forum gaan doorlezen en kijken waar we echt heen willen en hoeveel tijd dit inbeslag neemt het is gelukkig nog een paar maanden.
bedankt voor je advies

voor sequoia/kings canyon boek ik ergens op highway 198
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is Yosemite. En Tioga Pass.
Je kunt toch voor beide opties alvast iets reserveren? Het is ontzettend jammer om níet de TIoga Pass te nemen als deze wel open is. En mocht hij gesloten zijn dan is de Sonroa Pass ook een mogelijkheid. Zou ik zeker verkiezen boven de route onderlangs.
Curry Village is prima.
Voor Sequoia/Kings Canyon zou ik kiezen voor iets in Grant Grove. De (tent)cabins zijn wel betaalbaar. Reserveren kan via https://www.visitsequoia.com/lodging. De lodge bij Cedar Grove is ook een aanrader. Buiten het park overnachten kost je erg veel reistijd.
Zie voor de genoemde opties en voor de Sonora Pass ons 2013-verslag.
Marianne
ik heb het omgegooid, eerst naar yosemity en dan naar sequoia. 7 dagenvan te voren kijken we wel of de pas open is en dan kunnen we altijd nog afzeggen.
thx
thx
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3299 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa