Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

18 jaar en naar de USA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
pieter_234890
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

18 jaar en naar de USA

Bericht door pieter_234890 »

Hallo forumleden,

Ik en een maatje van mij willen aanstaande zomer naar de Verenigde Staten. Wij zijn dan beide 18 jaar oud. Het liefst willen wij naar Las Vegas, Los Angeles, San Francisco of New York City. Ik weet niet zo goed wat de regels zijn in de Verenigde Staten met betrekking tot leeftijden. Ik weet dat alcoholconsumptie pas vanaf 21 jaar oud mag, maar ook auto's huren en hotels boeken. Ik heb mijn rijbewijs al maar mijn maatje nog niet. Ook vinden wij openbaar vervoer geen enkel probleem. Zelf zaten wij al even te kijken en wij willen het liefste naar Los Angeles toe gaan, maar omdat we met het dingetje van auto huren zitten richtten wij ons toch meer op New York City omdat het openbaar vervoer daar toch gewoon beter geregeld is.

Nu is mijn vraag of iemand dezelfde ervaring heeft gehad (als 18 jarige naar de Verenigde Staten zonder ouders en of die tips voor ons heeft met betrekking tot geldzaken en het boeken van een hotel (all-inclusive, of alleen logies)?

Ik hoor graag van jullie :thumbup:

Groetjes, Pieter
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 18 jaar en naar de USA

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt al eerder een vergelijkbare vraag gesteld.
Het is nog steeds zo dat je voor sommige hotels minimaal 21 moet zijn. En een auto huren kan pas vanaf je 21e, en tot je 25e betaal je een under age toeslag.
Ik zou dan inderdaad voor NY kiezen. Of San Francisco, daar kun je ook veel doen met het OV. Washington DC is ook een leuke optie, misschien icm met NY? Kijk eens bij hotels wat er mogelijk is.
Mijn dochter heeft op haar 20e een rondreis gedaan (met eigen auto) naar onder andere Las Vegas en SF; dat was geen probleem.

Wat bedoel je met geldzaken? Ik zou een CC regelen. Je kunt je ouders vragen of die een extra kaart op jouw naam aan willen vragen. Zonder CC zou het ook moeten kunnen; misschien is het handig om je hotel via een reisbureau te boeken.

Deze vraag past trouwens beter in het Reizen algemeen subforum; ik zal een moderator vragen het te verplaatsen.

Marianne
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

pieter_234890 schreef:
03 nov 2024, 20:59
hotel (all-inclusive, of alleen logies)
All-inclusive hotels zijn hier niet gebruikelijk. Soms zit ontbijt er wel bij inbegrepen, maar de kwaliteit van het ontbijt kan erg verschillen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

All inclusive is meer voor een strandvakantie in Turkije waar je alleen van je bedje naar het buffet hoeft en weer terug.
Als je gaat om wat te zien en doen lijkt me New York voor jullie een mooi uitgangspunt. Geen auto nodig en wil je meer zien buiten de stad dan kan dat met de trein of bus. Je kunt zoeken naar overnachten voor 18 jarigen. Hostels zijn ook meer betaalbaar. Kijk eens wat je zou willen zien en bezoeken.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Omdat een auto huren praktisch onmogelijk lijkt, zijn jullie aangewezen op OV. Dan is inderdaad New York (of San Francisco) voor jullie de betere optie. LA is veel uitgestrekter (metropolitan area) en het OV is hier niet geweldig; het gaat hier moeite (en heel veel tijd) kosten om op de verschillende touristische plekken te komen.
Je weet al dat alcoholconsumptie pas vanaf 21 jaar mag. Dit betekent ook dat je niet welkom bent in veel bars en nightclubs (eigenlijk overal waar het schenken van alcohol de core-business is is toegang >21 jaar). Dus dat beperkt ook enigszins de mogelijkheden van je avondprogramma. Maar in een stad als NY wordt dat ruimschoots gecompenseerd met alles wat er overdag te doen en te zien is.
Een credit card blijft in de VS erg handig; zoals al genoemd dus wellicht via je ouders een extra kaart op jouw naam aanvragen.
En voor de zekerheid even checken of je NL bankpas al van het nieuwe model is (dus een Master of Visa debitcard).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Als je naast New York nog een stad zou willen bezoeken, zou ik Washington DC aanraden. Super interessant en prima met de trein bereikbaar vanuit New York. Ter plekke heb je een goed metrostelsel en veel is beloopbaar.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Boston-New York-Philadelphia-Washington is goed te doen met trein en bus.
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

Ik ben zelf ooit met trein en bus van New York naar Cape Cod en dan nadien nog naar Boston gegaan. En die reis eigenlijk eerst nog begonnen met een paar dagen Montréal en de heel erg mooie treinrit van Montréal naar New York.
pieter_234890
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door pieter_234890 »

HildeV schreef:
04 nov 2024, 19:06
Ik ben zelf ooit met trein en bus van New York naar Cape Cod en dan nadien nog naar Boston gegaan. En die reis eigenlijk eerst nog begonnen met een paar dagen Montréal en de heel erg mooie treinrit van Montréal naar New York.
Klinkt leuk! Is er ook een onbeperkt vervoerskaartje voor heel VS? Ik weet dat NYC er een heeft voor 31 dollar ofzo dan kan je 7 dagen unlimited reizen, maar hoe zit dat met een rit naar een andere staat?
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@pieter_234890

Kijk eens op de site van Amtrak
https://www.amtrak.com/multi-ride-rail-passes

Op youtube staan ook heel veel filmpjes van mensen die 'roadtrips' met de trein maken. Eventueel kan je dan ook boeken voor een slaap compartiment.
19 States so far...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer