Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Arwin: meivakantie camper (1e keer) LV - LV met kids 6 & 9.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Arwin
Amerika-ontdekker

Reis Arwin: meivakantie camper (1e keer) LV - LV met kids 6 & 9.

Bericht door Arwin »

Om hem af te trappen, wat ben ik blij dat er nog forums zijn zoals deze hier. Enthousiaste leden en een zee aan informatie. :clap:

Voor de meivakantie 2025 hebben we een mooie camperreis op het oog, maar ook al hebben we de nodige USA-ervaring op zak, het is nu toch wat anders. Eerste keer met een camper op pad en ... onze kids van 6 en dan net 9 reizen mee. Allemaal leuk die Nationale parken maar daar zien ze op die leeftijd niet zoveel aan. We willen dus ook graag wat leuke activiteiten of kindvriendelijke plekken opnemen in de reis, zodat het voor iedereen leuk is. :-) De eerste tips heb ik al van dit forum afgehaald, namelijk Goblin SP & Little Whitehorse Canyon. Moet schuld bekennen, had er nog niet eerder van gehoord. 8)

Heb nu in concept wel een schema gemaakt, maar krijg het niet goed rond en heb dit keer echt wat hulp nodig van ervaren USA-reizigers zoals jullie.
Waar we naar op zoek zijn is:
* Niet alleen natuurparken die voor ons wel mooi zijn maar die voor kinderen "hetzelfde" zijn.
* Buggy rijden, fietsen, sandboarden, ziplinen, of welke leuke activiteit / voor kids zijn welkom!
* Een camper is geen dikke SUV, dus ons reistempo zal wat lager moeten liggen dan we gewend zijn.
* We zijn op zoek naar de mooiste plekjes om te kamperen, maar misschien eerst de route maar eens rond krijgen.

Wat ons betreft kunnen we alle kanten nog op, dus alle tips zijn welkom. Moab hebben we er in gezet omdat we er ooit waren en graag nog eens terug gaan. Genoeg te zien en doen. :-) Bryce lijkt ons een leuk park met kinderen. Zion slaan we vooralsnog bewust over (druk en heel veel wandelen en moeten wat selectiever zijn). Grand Canyon eigenlijk ook overgeslagen, maar als je zo dicht bij bent dan moet je er haast toch wel (weer) langs ... en kamperen vlakbij de Grand Caynon lijkt me een prachtige ervaring. :) Heel graag vinden we ook nog wat mooie plekjes aan het water. Zwemmen of bootje varen, je weet wel. Iets meer Arizona mag ook.

Oké, onze eerste opzet:
image.png
uiteraard ga ik op dit forum ook nog verder lezen wat anderen al gedaan hebben. Als je een reisverslag of topic wil delen, heel graag, ik lees het met plezier. :thumbup:

Bedankt voor jullie hulp alvast,
Arwin en Vivian
The more you see, the less you know.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Meivakantie Camper (1e keer) LV - LV met kids 6 & 9

Bericht door paulr »

Welkom !
allereerst... het lijkt dat je er op tijd bij bent, maar voor een aantal campings mogelijk al te laat :-(. Je kan namelijk precies 6 maanden vooruit bepaalde campings reserveren en dat is dus voor de eerste campings vanaf vorige week. Voor vrienden van ons heb ik een soortgelijk reis ''in elkaar gezet'' en zij zijn enthousiast aan de gang gegaan met campings boeken afgelopen dagen. Voor Mather (GC) op tijd, plekken voor Devils Garden helaas achter het net gevist (binnen 4 minuten vol...) en voor Fruita (Capitol Reef) hadden ze een laatste plekje. Kortom, je gaat straks ongetwijfeld veel tips krijgen, maar mijn advies is om vaart te maken met het boeken van campings....

Dan de route. Wellicht is als eerste stop de Valley of Fire wel leuk. Niet te ver rijden, mooi park, nog niet te heet eind april.
Zion is echt meer dan alleen wandelen. En als je op tijd een shuttle hebt merk je verder in het park niet veel van drukte. Emerald Pools is een leuke wandeling, fietsen in het park vinden kids denk ik leuk en een stukje de Narrows lopen is een belevenis.
Na Bryce ga je naar Hanksville. Waarom niet naar Capitol Reef. Camping Fruita is een van de mooiste campings onderweg. Prachtig tussen de fruitbomen en hertjes naast je camping !
Als je naar Arches gaat is wellicht met kinderen een wandeling in Fiery Furnace met een ranger leuk. Verder is het bij Moab wellicht leuk te gaan raften. Vroeg in het seizoen is de colorado river welk leuk daarvoor (of is het nog té vroeg ? niet gecheckt...). Denk dat Moab nog wel een extra dag verdient. Leuke relaxplek ook midden in de reis.
Ik zou na MV toch wel een nachtje Page plannen (of in ieder geval via Page rijden. Ik denk dat zelfs kids Antelope Canyon wel mooi vinden. Kies dan voor de Lower: beetje klauteren en klimmen.
Sedona is leuk, maar stel je niet teveel voor van Slide Rock. Leuk voor een paar uurtjes op een warme dag, maar zeker geen hele dag. Je p;ant deze nu op een zondag: niet doen ! Het zal er onwijs druk zijn dan!
Denk dat hiermee je reis wel vol genoeg zit, zou er niet nog meer bijnemen, maar wellicht her en der een nacht extra onderweg plannen...
Veel plezier !
Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Meivakantie Camper (1e keer) LV - LV met kids 6 & 9

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou net als Paul een stop bij Valley of Fire aanraden. Dat ligt op een mooie afstand van Las Vegas, dus voldoende tijd om de camper op te halen en boodschappen te doen en dezelfde dag nog naar het park te rijden. Misschien leuk om de 7 Wonders trail te lopen; het is een mooie uitdaging voor de kinderen om die 7 wonderen te vinden (is ons niet gelukt).
En ja, ik zou ook Zion niet overslaan. Onze kinderen vonden dat leuker dan Bryce. Waarom denk je dat Bryce leuker is met kinderen? Het is een prachtig park maar het gaat daar met name om de mooi uitzichten, en natuurlijk een wandeling naar beneden. Zion is afwisselender, met meer groen en water. De Emerald Pools Trail is een aanrader. De Narrows is misschien nog te koud of het water te hoog maar de Riverside Walk alleen is ook al leuk.
Bedenk ook dat het in Bryce nog koud kan zijn, met zelfs kans op sneeuw.
Voor Capitol Reef zou ik ook zeker 1 nacht uittrekken. Fruita is een mooie camping. Kijk eens in ons 2019-verslag hiervoor. En kijk ook eens naar de wandeling naar de Lower Calf Creek Falls. Je bent wel laat om Fruita te reserveren. Als dat niet lukt kun je ook kijken naar Thousand Lakes RV.
Bij Moab is de Fiery Furnace Walk inderdaad een aanrader, zeker met kinderen. Kijk op de NPS-site hoe het reserveren gaat. Als het niet lukt om de camping in het park te reserveren kun je toch met de reservering voor de wandeling het park binnen zonder de timed entry reservering. Ook een leuke wandeling bij Moab is die naar de Corona Arch.
En ja, ga ook naar Page. Je kunt vlak bij Lake Powell kamperen.

Ook voor kinderen zijn de parken voldoende afwisselend. Het is toch niet nodig om bijzondere activiteiten te ondernemen om het voor kinderen leuk te houden? Het kamperen alleen is al leuk, net als het samen op reis zijn, het zien van wildlife, een kampvuur etc. Kijk in de parken eens naar het junior ranger programma

Wij liepen dit jaar ten noorden van Sedona de West Fork of Oak Creek Trail. Een mooie wandeling waar je meerdere keren het riviertje moet oversteken. Erg leuk om met kinderen te doen. Zie hier voor ons verslag.
Misschien heb je ook iets aan de rest van ons reisverslag voor onder andere de Grand Canyon en Zion en Valley of FIre in april. Wij hebben gefietst bij de grand Canyon. We troffen het niet met het weer, maar op zich is dat een leuke manier om iets van het park te zien. Neem wel e-bikes als je naar Hermits Rest wilt gaan - het was minder vlak dan wij dachten ....

Marianne
Arwin
Amerika-ontdekker

Re: Reis Arwin: meivakantie camper (1e keer) LV - LV met kids 6 & 9.

Bericht door Arwin »

hoi Marianne en Paul,

Dank jullie wel voor de tips en het meedenken. De eerste die ik heb genoteerd is Devils Garden en lijkt me met kinderen heel erg leuk.
Ben al eerder in Arches geweest maar niet in Devils Garden dus ook voor ons is dit nieuw. Mooi kamperen ook, maar daar zijn we al ruim te laat voor dat is oke. We gaan op zoek naar een andere mooie plek in de buurt. Overigens kunnen we de route ook andersom rijden, gevoelsmatig leek dit me logisch, mee eens?

Jullie hebben ons ook aan het denken gezet om naar Zion te gaan wellicht ipv Bryce. Marianne je hebt gelijk hoor, de kinderen zullen het kamperen/kampvuur e.d. ook prachtig vinden, maar proberen dan in de NP bestemmingen te zoeken die voor hun ook leuk zijn zoals Devils Garden :-)

Wat ons betreft hoeft de reis ook niet uit alleen National Parken te bestaan, maar als we een leuke of mooie plek met de camper vinden is dat ook helemaal prima. Bijna onmogelijk natuurlijk met zoveel moois in deze regio. We hebben de meeste parken in deze regio meerdere malen bezocht en ze blijven mooi, heel erg mooi zelfs, maar zijn dus niet perse "verplichte kost". Dachten er ook aan om iets meer van Arizona mee te pakken, maar zoals Paul al zei kunnen we onze twee weken al aardig vullen in Utah.

thanks so far! :thumbup:
Arwin
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

https://www.nps.gov/kids/become-a-junior-ranger.htm
Onze kinderen vonden op deze leeftijd het Junior ranger progamma geweldig. Ze ' verdienen badges en pins.
Echt leuk. Dan kijken ze zeker nog meer uit naar een volgend park.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Arwin schreef:
29 okt 2024, 16:29
Dank jullie wel voor de tips en het meedenken. De eerste die ik heb genoteerd is Devils Garden en lijkt me met kinderen heel erg leuk.
Ben al eerder in Arches geweest maar niet in Devils Garden dus ook voor ons is dit nieuw.
De wandeling bij Devils Garden is mooi, maar bedoel je nu niet de Fiery Furnace wandeling?

Wij waren dit voorjaar een aantal dagen in Arizona, dat is ook zeker de moeite waard. De wandeling bij Sedona had ik al genoemd. Voor bijvoorbeeld Lost Dutchman en Petrified Forest kun je ook eens ons verslag bekijken. Wat wij ook leuk vonden was Lee's Ferry. Hier zou je ook kunnen kamperen. Wij hadden daar de Cathedral Wash wandeling willen doen maar het weer en de tijd zaten niet mee. Misschien heb je iets aan onze planning.

Marianne
Arwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Arwin »

zo, we zijn weer een avondje aan het puzzelen geweest en met de adviezen van Paul en Marianne hebben we het volgende gewijzigd:
* Valley of Fire SP voor de 1e nacht
* Zion toegevoegd, we hebben de 2e nacht kunnen boeken in Watchman campground. De 1e nacht zal Springdale of zo worden tenzij er nog iets vrijkomt in Watchman. Balen dat er nog maar 1 plek 1 nacht beschikbaar was, anderzijds is beter dan niets :-)
* Slapen Torrey ipv Hanksville laatste plekje Fruita kunnen boeken :D
* Moab een nachtje extra
* Page toegevoegd (2 nachten zelfs :D ) en bedankt voor de tip Lower Antelope
* Grand Canyon was bij mijn vrouw nog een twijfel geval, nu hebben we twee nachten Mather campground geboekt :thumbup:
Ze werd enthousiast door de tip dat je er ook kan fietsen :)
* Sedona laten we nog even voor wat het is, maar in principe kunnen we na Grand Canyon nog alle kanten op.

vooralsnog ziet het er zo uit:
image.png
En Marianne je hebt gelijk ik bedoelde inderdaad Fiery Furnace wandeling.

Aanvullingen? nog steeds welkom :P
fijne avond,
Arwin en Vivian
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Waarom boek je camping Fruita niet op 21 april ?? Plek 50 is nog vrij zie ik ! Een van de mooiste campings die je gaat krijgen onderweg !!!
Arwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Arwin »

hoi Paul,
We hebben site 36 kunnen boeken dat was de enige die ik als vrij zag op 21 april.
Had eerder op de avond nog niet gekeken of er überhaupt wat vrij was, zonet nog even gedaan... de laatste :-)
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Ook goed !
Dacht dat ik gelezen had dat je in Torrey nog iets moest zoeken…
Verkeerd gelezen of heb je tekst inmiddels stiekem aangepast :lol: :D
Op Fruita is elke plek goed !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Prachtige route zo!
Het enige wat is nog zou aanpassen is 21 april. Als dat nog kan met de reserveringen...
Ik zou zeker een stop in Beyce toevoegen. Je hebt anders te weinig tijd voor het oostelijke deel van Zion en voor de ut12. Kijk eens naar de wandeling naar de Lower Calf Creek Falls. Een extra stop geeft je ook meer tijd voor Capitol Reef.
Kijk voor dit stuk eens in ons 2019-verslag.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik zou ook Bryce niet laten vallen. Het is echt de moeite waard om te zien en je bent toch niet alleen om de kinderen op vakantie? Als je een plek op Ruby's Inn RV park boekt, hebben ze een zwembad, dus dat compenseert ook weer wat.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ruby's is inderdaad leuk met kinderen. Ik neem aan dat het binnenzwembad ook open is voor kampeerders? Buiten zwemmen in april lijkt me niet aangenaam.
Ik bedenk me nu dat ik wellicht onbedoeld in mijn eerste bericht heb gesuggereerd om Bryce over te slaan, maar dat was niet de bedoeling. Zeker niet met maar 1 nacht Capitol Reef. Het ging mij erom om aan te geven dat Zion minsten zo leuk is met kinderen.
Ik zie dat Fruita nog wel wat plaatsen heeft een dag later. Weliswaar alleen accessible sites maar als er niets anders is mag je die ook boeken.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Dat was het in 2006 wel, maar dat is nogal even geleden. Nee, in april lijkt het mij ook geen succes.
Arwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Arwin »

paulr schreef:
30 okt 2024, 00:20
Ook goed !
Dacht dat ik gelezen had dat je in Torrey nog iets moest zoeken…
Verkeerd gelezen of heb je tekst inmiddels stiekem aangepast :lol: :D
Op Fruita is elke plek goed !
Hoi Frank,
je had het goed gelezen. We hadden net 1 nacht Zion en 2 nachten GC geregeld en de reis dus verder uitgeschreven en niet aan gedacht Torrey te checken (ging er eigenlijk al vanuit dat deze vol zou zijn). Toch nog even snel gekeken en inderdaad nog eentje vrij, daarna de post aangepast. Je leest ze te snel denk ik :)

Voor Watchman Zion hebben we nu ook twee nachten op dezelfde plek. Voor anderen vast al bekend maar ik heb voor eerste keer gebruikt, je kan notificaties aanzetten als er iets vrij komt. Die kwam binnen (stond wel bij dat zelfde notificatie naar 200+ anderen is gegaan), maar we hadden geluk en hebben nu een mooie plek in Zion voor twee nachten, kan de Camper mooi blijven staan :)

Zijn ook heel blij met Fruita, dankzij jouw tip eigenlijk. Ik herken de plek, mn vader heeft er zelfs ooit eens een tukkie liggen doen in het gras daar toen we er samen op rondreis waren :D Het is er echt heel mooi.

We proberen een nacht te boeken in Dead Horse Point SP (4 maanden vooraf te boeken) en hebben 2 nachten in Moab geboekt.
Mochten je (of iemand anders) nog tips hebben voor mooie campgrounds bij Monument Valley?

Bij aankomst in Vegas pakken we voor een dag een huurauto mee. Zijn toch vroeg wakker kunnen we tenminste op pad, ik zie ons al zitten bij de Cracker Barrel.... kunnen ook vast boodschappen gaan doen en zo voor we dan s middags de camper op halen.

Maar dan, die huurauto terug brengen is op zich geen probleem maar heeft iemand ervaring mee hoe je daar dan met de Camper ook makkelijk naar toe kan rijden en waar je elkaar weer kan terug vinden?

Fijne zondag allen 8)
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Nu mag je weer je tekst aanpassen... het is Paul, geen Frank :D :lol:

Mooi da t (bijna) alle campings gelukt zijn, wie weet krijg je ook wel een alert voor Devils Garden ...
Bij MV hebben we gestaan op Gouldings. Voordeel, je staat er wat beschutter dan direct bij The View. Nadeel, het uitzicht is er natuurlijk minder. The View is kaal, maar met het beste uitzicht. Toen wij er waren nog gesloten ivm Covid, nu weer open. Grotere campers niet toegelaten. En er is een nieuwe KOA. Die hebben we alleen van de weg gezien. Iets meer faciliteiten dan The View. iets minder mooi uitzicht. Maar ik denk dat al wij weer die kant op gaan ik deze zou nemen.

Dan het inleveren van de auto. Wij rijden vanaf Henderson terug naar de airport en met de auto rij je direct de garage in als je van de weg afslaat. Met de camper kun je dan ''voorlangs'' het Mc Carren Center rijden waar ook de shuttlebussen heen gaan. Je rijdt dan zover mogelijk door naar de achterste taxistandplaats. Daar staat bijna nooit iemand. Volg groene pijl naar rode cirkel. Als de auto ingeleverd is loop je via de centrale hal het carrental center uit naar rechts en ontmoet je elkaar weer en gaat op pad ! Is het wél druk of word je weggestuurd even een rondje rijden. Vaak is de auto (en zit immers geen bagage in, die zit in de camper, binnen een minuut of 5 ingeleverd...

succes,
Paul

Afbeelding
Bijlagen
las auto.jpg
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Geen stop in Bryce dus? Jammer, het is wel gehaast op weg naar Capitol Reef. Terwijl je op het laatst juist wat ruim in je tijd zit.
Wij stonden in MV op de cmaping bij The View. Maar dat was met een tent. Met een camper sta je daar wat minder mooi, maar nog steeds een geweldig uitzicht. Zie hier voor onze ervaring.
En zie hier voor onze ervaring met een cabin op Goulding's Campground.

Marianne
Arwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Arwin »

Allereerst een publiekelijk excuus :oops: , ik heb geen flauw idee waarom ik Paul Frank heb genoemd :blink:
Sorry Paul. En als dank krijgen we een mooi plaatje met route beschrijving over waar we met de camper kunnen wachten tot de chauffeur van de huurauto terug is. Echt top trouwens dit moet wel lukken :thumbup: Mijn vrouw vroeg wel of ik dan voor die ene dag een beetje normale (lees niet te grote) auto wil huren, maar denk dat ik haar teleur moet stellen.

Marianne, vooralsnog inderdaad geen Bryce, we zullen die dag eigenlijk met name gebruiken om Zion uit te rijden en scenic byway 12 te rijden (zonder hikes) met hier en daar een stop om van het uitzicht te genieten en hopelijk niet te laat in Fruita. Capitol Reef slaan we ook over. Beide parken zijn we ook al eerder geweest en wat we toen in 3 weken deden willen we nu niet in 2 proppen. Dus we moeten wat keuzes maken want makkelijk is het niet en mijn vrouw en ik zijn het hierover ook niet gelijk eens :-)
Is voor ons ook eerste keer met camper in de USA en we willen het rustig aan doen en ook beetje van de camper plekjes genieten (vuurtje, biertje, BBQ, hopelijk wat uitzicht en niet teveel haast).

Op het einde hebben we inderdaad nog wel wat ruimte, denk dat we daar nog iets gaan schuiven. Misschien toch 1 nacht GC. Moet op zich voldoende zijn. Of gewoon twee en dan "rustig aan". De camping schijnt ook een aanrader te zijn.

als je nog tips hebt voor laatste etappe (evt 1 nacht GC minder) zijn die meer dan welkom.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Fruita ligt in Capitol Reef, dus dat sla je niet echt over. :wink:
Ik vind de rit van Zion naar Fruita erg lang. Je rijdt wel via de UT12 neem ik aan? En ik begrijp dat je niet te veel wilt doen, maar je hebt op zich voldoende tijd voor een extra overnachting op dit stuk. Ik bedoel ook niet dat je Bryce moet bezoeken, maar het is wel een mooie plek om te overnachten. Je zou ook iets verder kunnen rijden, of twee nachten Fruita kunnen doen. Capitol Reef is zo'n 5 uur rijden vanaf Zion, en dan heb je nog niets gedaan onderweg. Ik zou liever hier at meer tijd nemen dan bij Lake Havasu.
Ken je de Lower Claf Creek Fall?

Marianne
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

excuses uiteraard aanvaard, hahahaha
@Martin & Marianne Om toch even iets in het voordeel van Bryce overslaan te noemen: het kan er wel zo vroeg in het seizoen flink koud zijn. Wij hebben zowel half mei (echt flinke nachtvorst, wat sneeuw) als half juni (erg fris, beetje sneeuw) niet 's avonds buiten kunnen zitten. @Arwin gaat al eind april... Dus beetje vuurtje stoken móet dan wel, maar lekker bbq is het 's avonds wellicht niet...
Camping Mather (GC) is een mooie camping, maar je staat in het bos en er is weinig uitzicht. Het ligt lekker dichtbij de rim, dat is het grootste voordeel, maar als ''relaxcamping'' zou ik eerder iets anders (onderweg) nemen.

enne, gewoon die grote auto doen, zeg maar dat 't handig is voor de boodschappen :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer