Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Devadea: advies nodig - eerste camperreis met gezin.
Reis Devadea: advies nodig - eerste camperreis met gezin.
Hoi allen!
Samen met mijn vrouw ben ik onze eerste camperreis door Amerika aan het plannen voor mei/juni 2025. Waarschijnlijk vliegen we 20 mei heen en 11 juni weer terug naar huis. Het idee is om in grote lijnen om op Las Vegas te vliegen --> Grand canyon --> Rocky mountains --> Yellowstone en weer terug. Een groot onderdeel van het plannen is dat we een dochter hebben van, tegen die tijd, 1 jaar en 11 maanden die natuurlijk mee gaat. Dit jaar zijn we naar Italie gereden met haar en dat ging super, al is dit wel wat andere koek.
Graag zou ik willen vragen aan de meer ervaren reizigers wat jullie van de volgende planning vinden:
5/20/2025 Amsterdam - Las Vegas (hotel)
5/21/2025 Las Vegas - Lake Mead RV Village Boulder
5/22/2025 Grand Canyon - Mathers Campground
5/23/2025 Page - Roam America Horseshoe Bend
5/24/2025 Page - Roam America Horseshoe Bend
5/25/2025 Monument Valley - Gouldings
5/26/2025 Arches National Park - Ken's Lake campground
5/27/2025 Arches National Park - Sun Outdoors arches
5/28/2025 Black Canyon of the Gunnison - South Rim
5/29/2025 Rocky mountains National Park - Timber Creek
5/30/2025 Rocky mountains National Park - Glacier Basin
5/31/2025 Rocky mountains National Park - Glacier Basin
6/1/2025 Custer State Park - Blue Bell Campground
6/2/2025 Custer State Park -
6/3/2025 Sheridan -
6/4/2025 Yellowstone National Park -
6/5/2025 Yellowstone National Park -
6/6/2025 Yellowstone National Park -
6/7/2025 Grand Teton National Park -
6/8/2025 Salt Lake City - Antelope Island
6/9/2025 Bryce Canyon National Park -
6/10/2025 Zion National Park -
6/11/2025 Las Vegas + Amsterdam (6/12/2025)
We twijfelen zelf of 2 nachten page en 2 nachten Arches nodig is en of we deze nacht niet beter aan de 'grote' parken kunnen plakken.
Verder ben ik nog niet helemaal klaar met de campgrounds, maar daar komt de komende dagen wat meer vordering in.
Daarnaast de vraag voor tips qua route die we rijden. Zijn er wegen op deze route die we zeker niet mogen missen?
Alvast bedankt!
Samen met mijn vrouw ben ik onze eerste camperreis door Amerika aan het plannen voor mei/juni 2025. Waarschijnlijk vliegen we 20 mei heen en 11 juni weer terug naar huis. Het idee is om in grote lijnen om op Las Vegas te vliegen --> Grand canyon --> Rocky mountains --> Yellowstone en weer terug. Een groot onderdeel van het plannen is dat we een dochter hebben van, tegen die tijd, 1 jaar en 11 maanden die natuurlijk mee gaat. Dit jaar zijn we naar Italie gereden met haar en dat ging super, al is dit wel wat andere koek.
Graag zou ik willen vragen aan de meer ervaren reizigers wat jullie van de volgende planning vinden:
5/20/2025 Amsterdam - Las Vegas (hotel)
5/21/2025 Las Vegas - Lake Mead RV Village Boulder
5/22/2025 Grand Canyon - Mathers Campground
5/23/2025 Page - Roam America Horseshoe Bend
5/24/2025 Page - Roam America Horseshoe Bend
5/25/2025 Monument Valley - Gouldings
5/26/2025 Arches National Park - Ken's Lake campground
5/27/2025 Arches National Park - Sun Outdoors arches
5/28/2025 Black Canyon of the Gunnison - South Rim
5/29/2025 Rocky mountains National Park - Timber Creek
5/30/2025 Rocky mountains National Park - Glacier Basin
5/31/2025 Rocky mountains National Park - Glacier Basin
6/1/2025 Custer State Park - Blue Bell Campground
6/2/2025 Custer State Park -
6/3/2025 Sheridan -
6/4/2025 Yellowstone National Park -
6/5/2025 Yellowstone National Park -
6/6/2025 Yellowstone National Park -
6/7/2025 Grand Teton National Park -
6/8/2025 Salt Lake City - Antelope Island
6/9/2025 Bryce Canyon National Park -
6/10/2025 Zion National Park -
6/11/2025 Las Vegas + Amsterdam (6/12/2025)
We twijfelen zelf of 2 nachten page en 2 nachten Arches nodig is en of we deze nacht niet beter aan de 'grote' parken kunnen plakken.
Verder ben ik nog niet helemaal klaar met de campgrounds, maar daar komt de komende dagen wat meer vordering in.
Daarnaast de vraag voor tips qua route die we rijden. Zijn er wegen op deze route die we zeker niet mogen missen?
Alvast bedankt!
Re: Advies nodig - Eerste camperreis met gezin
Welkom !
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: dit gaat niet passen ! Je probeert 2 reizen van 3 weken in 1 vakantie van 3 weken te proppen… ik denk dat je een keuze moet maken tussen zuid-west ( dus rondje LV) of een rondje Colorado en Yellowstone. Met een combi die je nu wilt gaan doen ben je enkel aan het rijden. Zeker de laatste 5 dagen is praktisch onmogelijk….
Rijden met een camper kost je ca 25% reistijd meer dan Google maps aangeeft. Op snelwegen rij je geen 65 mijl per uur. Op binnenwegen met bochten en heuvels haal je ook de aangegeven tijden niet. Vergeet niet dat ook anker langer duurt, je moet boodschappen doen etc etc.
Ik adviseer eerst een keuze te maken waar je het liefst heen wilt. Een eerste reis (en zeker in mei/juni) zou ik vanuit LV maken en tijd nemen voor de parken Grand Canyon, regio Page, monument valley, wellicht stukje Colorado meenemen (Durango-Ouray) en dan regio Moab, Capitol reef, bryce en Zion. Daar heb je al je handen vol aan !
Paul
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: dit gaat niet passen ! Je probeert 2 reizen van 3 weken in 1 vakantie van 3 weken te proppen… ik denk dat je een keuze moet maken tussen zuid-west ( dus rondje LV) of een rondje Colorado en Yellowstone. Met een combi die je nu wilt gaan doen ben je enkel aan het rijden. Zeker de laatste 5 dagen is praktisch onmogelijk….
Rijden met een camper kost je ca 25% reistijd meer dan Google maps aangeeft. Op snelwegen rij je geen 65 mijl per uur. Op binnenwegen met bochten en heuvels haal je ook de aangegeven tijden niet. Vergeet niet dat ook anker langer duurt, je moet boodschappen doen etc etc.
Ik adviseer eerst een keuze te maken waar je het liefst heen wilt. Een eerste reis (en zeker in mei/juni) zou ik vanuit LV maken en tijd nemen voor de parken Grand Canyon, regio Page, monument valley, wellicht stukje Colorado meenemen (Durango-Ouray) en dan regio Moab, Capitol reef, bryce en Zion. Daar heb je al je handen vol aan !
Paul
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Advies nodig - Eerste camperreis met gezin
Hallo, welkom op het forum!
Ik vind de route erg druk, zeker met een camper en een jong kind. Je hebt erg veel en lange rijdagen. Als je de route uitschrijft in de van/naar vorm per dag zie je dat het veel rijdagen zijn en dat je maar weinig tijd voor de verschillende parken hebt.
Voor Moab heb je maar 1 dag; dat is net genoeg voor Arches, maar niet om ook nog naar Canyonlands en Dead Horse Point SP te gaan. De tijd voor Zion is helemaal kort, zeker als je de dag erna de camper moet inleveren. Ook voor South Dakota is de tijd heel beperkt.
Ik zou iets laten vallen. Misschien Yellowstone laten vallen? Of doe wel Yellowstone maar laat Rocky Mountain NP en South Dakota vallen. Je kunt dan meer tijd uittrekken voor Zion (minimaal twee nachten maar drie is ook niet gek), Valley of Fire, Moab en Capitol Reef toevoegen.
Het zou dan zoiets kunnen worden - en je ziet dat het ook zonder Colorado en South Dakota niet bijzonder ruim is:
20-mei Amsterdam Las Vegas
21-mei Las Vegas - Valley of Fire
22-mei Valley of Fire - Zion
23-mei Zion - Zion
24-mei Zion - Bryce
25-mei Bryce - Capitol Reef
26-mei Capitol Reef - Capitol Reef
27-mei Capitol Reef - Salt Lake City
28-mei Salt Lake City - Yellowstone
29-mei Yellowstone - Yellowstone
30-mei Yellowstone - Yellowstone
31-mei Yellowstone - Yellowstone
1-jun Yellowstone - Grand Teton
2-jun Grand Teton - Grand Teton
3-jun Grand Teton - Vernal
4-jun Vernal - Moab
5-jun Moab - Moab
6-jun Moab - Moab
7-jun Moab - Monument Valley
8-jun Monument Valley - Page
9-jun Page - Page
10-jun Page - Grand Canyon
11-jun Grand Canyon - Las Vegas
12-jun Las Vegas
Hebben jullie de camper al vastgelegd? En zo ja, heb je een early bird?
Paul was me al voor.
Marianne
Ik vind de route erg druk, zeker met een camper en een jong kind. Je hebt erg veel en lange rijdagen. Als je de route uitschrijft in de van/naar vorm per dag zie je dat het veel rijdagen zijn en dat je maar weinig tijd voor de verschillende parken hebt.
Voor Moab heb je maar 1 dag; dat is net genoeg voor Arches, maar niet om ook nog naar Canyonlands en Dead Horse Point SP te gaan. De tijd voor Zion is helemaal kort, zeker als je de dag erna de camper moet inleveren. Ook voor South Dakota is de tijd heel beperkt.
Ik zou iets laten vallen. Misschien Yellowstone laten vallen? Of doe wel Yellowstone maar laat Rocky Mountain NP en South Dakota vallen. Je kunt dan meer tijd uittrekken voor Zion (minimaal twee nachten maar drie is ook niet gek), Valley of Fire, Moab en Capitol Reef toevoegen.
Het zou dan zoiets kunnen worden - en je ziet dat het ook zonder Colorado en South Dakota niet bijzonder ruim is:
21-mei Las Vegas - Valley of Fire
22-mei Valley of Fire - Zion
23-mei Zion - Zion
24-mei Zion - Bryce
25-mei Bryce - Capitol Reef
26-mei Capitol Reef - Capitol Reef
27-mei Capitol Reef - Salt Lake City
28-mei Salt Lake City - Yellowstone
29-mei Yellowstone - Yellowstone
30-mei Yellowstone - Yellowstone
31-mei Yellowstone - Yellowstone
1-jun Yellowstone - Grand Teton
2-jun Grand Teton - Grand Teton
3-jun Grand Teton - Vernal
4-jun Vernal - Moab
5-jun Moab - Moab
6-jun Moab - Moab
7-jun Moab - Monument Valley
8-jun Monument Valley - Page
9-jun Page - Page
10-jun Page - Grand Canyon
11-jun Grand Canyon - Las Vegas
12-jun Las Vegas
Hebben jullie de camper al vastgelegd? En zo ja, heb je een early bird?
Paul was me al voor.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Reis Devadea: advies nodig - eerste camperreis met gezin.
Eens met bovenstaande reacties. Wij zijn erg van de onmogelijke reizen , maar dit lijkt me met een kleintje erbij toch wel teveel van het goede. Denk er eens over om zelfs Yellowstone te laten vallen, al doet het enorm pijn om dit te zeggen, want het zit echt in mijn hart. Het ligt een eind uit de buurt en is meer iets voor een volgende reis. Concentreer je nu op het "standaard" rondje. Dan haal je er meer uit.
De volgende keer start je dan in Denver bv. en neem je Yellowstone en South Dakota mee, want dat heeft echt meer dan alleen Custer SP.
Voor ideeën, tips en gewoon om in de mood te komen, kun je onze reisverslagen lezen. Via de link in het onderschrift kom je er.
De volgende keer start je dan in Denver bv. en neem je Yellowstone en South Dakota mee, want dat heeft echt meer dan alleen Custer SP.
Voor ideeën, tips en gewoon om in de mood te komen, kun je onze reisverslagen lezen. Via de link in het onderschrift kom je er.
Allereerst bedankt voor de feedback!
Ookal is het niet waar ik op hoopte natuurlijk, is het duidelijk dat het veel te vol en strak gepland is voor het aantal dagen dat we willen gaan.
Als achtergrond, het idee voor deze route kwam vooral voort uit het willen bezoeken van de Grand Canyon, Rocky Mountains en Yellowstone. Alles wat hier tussen ligt zou in dat geval 'mooi meegenomen' zijn. Ook omdat we niet verwachten hier in de komende 10 tot 20 jaar nog de mogelijkheid voor hebben om dit nogmaals te doen.
Een aantal follow up vragen voor deze route (tegen beter weten in)
- Mochten we deze route alsnog willen doen, hoe lang zouden we dan moeten gaan?
- Met ongeveer 3 weken in gedachten, is er een route om deze 3 grote alsnog te bezoeken, maar minder stops tussendoor te maken?
- Mocht het antwoord ja zijn, is dat het waard in jullie ogen?
Mocht dit niet zo zijn dan denk ik dat we of Yellowstone links laten liggen en proberen wel de rocky mountains mee te nemen. (Misschien met een aantal extra dagen. Qua omgeving spreekt mij dit heel erg aan) Of kijken of we LV en omgeving juist links laten liggen en op Denver vliegen voor RM en YS en alles daar omheen.
@Martin & Marianne We hebben een optie op de camper met early bird, maar nog niet officieel vastgelegd.
Edit: Ik ga zeker jullie reisverslagen eens lezen!
Ookal is het niet waar ik op hoopte natuurlijk, is het duidelijk dat het veel te vol en strak gepland is voor het aantal dagen dat we willen gaan.
Als achtergrond, het idee voor deze route kwam vooral voort uit het willen bezoeken van de Grand Canyon, Rocky Mountains en Yellowstone. Alles wat hier tussen ligt zou in dat geval 'mooi meegenomen' zijn. Ook omdat we niet verwachten hier in de komende 10 tot 20 jaar nog de mogelijkheid voor hebben om dit nogmaals te doen.
Een aantal follow up vragen voor deze route (tegen beter weten in)
- Mochten we deze route alsnog willen doen, hoe lang zouden we dan moeten gaan?
- Met ongeveer 3 weken in gedachten, is er een route om deze 3 grote alsnog te bezoeken, maar minder stops tussendoor te maken?
- Mocht het antwoord ja zijn, is dat het waard in jullie ogen?
Mocht dit niet zo zijn dan denk ik dat we of Yellowstone links laten liggen en proberen wel de rocky mountains mee te nemen. (Misschien met een aantal extra dagen. Qua omgeving spreekt mij dit heel erg aan) Of kijken of we LV en omgeving juist links laten liggen en op Denver vliegen voor RM en YS en alles daar omheen.
@Martin & Marianne We hebben een optie op de camper met early bird, maar nog niet officieel vastgelegd.
Edit: Ik ga zeker jullie reisverslagen eens lezen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Overweeg eens een one way, dan is er vaak meer mogelijk.
Iets schrappen onderweg betekent alleen maar meer lange rijddagen, ik denk niet dat je daar veel mee opschiet.
Je kunt iets schuiven; dag Page minder en de Black Canyon overslaan. Dan zou je zoiets kunnen doen:
21-mei Las Vegas - Lake Mead
22-mei Lake Mead - Grand Canyon
23-mei Grand Canyon - Page
24-mei Page - Monument Valley
25-mei Monument Valley - Moab
26-mei Moab
27-mei Moab - Grand Junction
28-mei Grand Junction - RMNP
29-mei RMNP
30-mei RMNP
31-mei RMNP - Custer SP
1-jun Custer SP
2-jun Custer SP - Sheridan
3-jun Sheridan - Yellowstone
4-jun Yellowstone
5-jun Yellowstone
6-jun Yellowstone - Grand Teton
7-jun Grand Teton - SLC
8-jun SLC - Bryce
9-jun Bryce - Zion
10-jun Zion
11-jun Zion - Las Vegas
12-jun Las Vegas
Misschien ook Rocky Mountain NP (zonder s) een dag minder. Je bent er erg vroeg, veel hoger gelegen paden liggen wellicht nog onder de sneeuw.
Het blijft krap vind ik; voor South Dakota is een extra nacht mooi en een stop tussen Sheridan en Yellowstone zou ook niet gek zijn. en jammer om Capitol Reef te missen. Ik zou zeker 5 extra dagen rekenen om dit rondje te rijden.
Ik zou afstappen van het idee dat je alles wilt zien; want uiteindelijk zie je niet zo veel op die manier. Je mist ook meer dingen; in die tijd van het jaar zijn Yosemite en Sequoia NP ook prachtig. Het is makkelijker om nu ene kleinere route te doen en een andere keer (die komt er vast wel eens) een ander rondje. ALs je nu op je grote rondje dingen overslaat ga je daar waarschijnlijk niet weer naar toe. Of het wordt een gedeeltelijke herhaling.
Nog even een aandachtspunt: let erop dat je geen populair park bezoekt tijdens het Memorial day weekend.
Marianne
Iets schrappen onderweg betekent alleen maar meer lange rijddagen, ik denk niet dat je daar veel mee opschiet.
Je kunt iets schuiven; dag Page minder en de Black Canyon overslaan. Dan zou je zoiets kunnen doen:
21-mei Las Vegas - Lake Mead
22-mei Lake Mead - Grand Canyon
23-mei Grand Canyon - Page
24-mei Page - Monument Valley
25-mei Monument Valley - Moab
26-mei Moab
27-mei Moab - Grand Junction
28-mei Grand Junction - RMNP
29-mei RMNP
30-mei RMNP
31-mei RMNP - Custer SP
1-jun Custer SP
2-jun Custer SP - Sheridan
3-jun Sheridan - Yellowstone
4-jun Yellowstone
5-jun Yellowstone
6-jun Yellowstone - Grand Teton
7-jun Grand Teton - SLC
8-jun SLC - Bryce
9-jun Bryce - Zion
10-jun Zion
11-jun Zion - Las Vegas
12-jun Las Vegas
Misschien ook Rocky Mountain NP (zonder s) een dag minder. Je bent er erg vroeg, veel hoger gelegen paden liggen wellicht nog onder de sneeuw.
Het blijft krap vind ik; voor South Dakota is een extra nacht mooi en een stop tussen Sheridan en Yellowstone zou ook niet gek zijn. en jammer om Capitol Reef te missen. Ik zou zeker 5 extra dagen rekenen om dit rondje te rijden.
Ik zou afstappen van het idee dat je alles wilt zien; want uiteindelijk zie je niet zo veel op die manier. Je mist ook meer dingen; in die tijd van het jaar zijn Yosemite en Sequoia NP ook prachtig. Het is makkelijker om nu ene kleinere route te doen en een andere keer (die komt er vast wel eens) een ander rondje. ALs je nu op je grote rondje dingen overslaat ga je daar waarschijnlijk niet weer naar toe. Of het wordt een gedeeltelijke herhaling.
Nog even een aandachtspunt: let erop dat je geen populair park bezoekt tijdens het Memorial day weekend.
Marianne
Wij hadden in 2022 een rondje vanuit Las Vegas gepland naar Yellowstone en terug. Planning toen was 28 dagen en daarin zou een klein stukje Colorado zitten zoals in mijn eerste reactie en dan de ''oversteek'' naar het noorden (YS en GT). Dus zónder RMN en de Dakota's.
Echter... Yellowstone overstroomde en werd gesloten. In plaats van YS hebben we toen RMNP erbij gepakt.
Ik zou dus zeggen dat als je een paar dagen extra hebt je prima een rondje zoals gepland en dan wél RMNP mee kan nemen, zou dan denken aan minimaal een dag of 24-26.
Bewaar Yelloswtone echt voor een volgende keer, temeer ook dat wij er nu 2 x half juni geweest zijn en 2 x ook wel wat kou en sneeuw gehad hebben. Zou Yellowstone, zeker met een kleintje, pas vanaf ca 3e week juni plannen !
Paul
Echter... Yellowstone overstroomde en werd gesloten. In plaats van YS hebben we toen RMNP erbij gepakt.
Ik zou dus zeggen dat als je een paar dagen extra hebt je prima een rondje zoals gepland en dan wél RMNP mee kan nemen, zou dan denken aan minimaal een dag of 24-26.
Bewaar Yelloswtone echt voor een volgende keer, temeer ook dat wij er nu 2 x half juni geweest zijn en 2 x ook wel wat kou en sneeuw gehad hebben. Zou Yellowstone, zeker met een kleintje, pas vanaf ca 3e week juni plannen !
Paul
Wij hebben een rondje Denver (Yellowstone, GT, south Dakota, Moab en de Rocky's) gedaan in 4 weken. Jullie rondje is nog groter. Ik denk echt dat jullie meer genieten van de vakantie als je een kleiner gebied pakt.
Niet alleen zullen jullie een groot gedeelte van de reis in een auto zitten. Maar als er iets is met je kleintje: bv een dag jengelig door een kindergriepje of iets dergelijk dan zul je eigenlijk geen tijd hebben om daar aan toe te geven. Hierdoor zal de rest van de reis alleen maar vermoeiender worden. Het mooie van reizen met kinderen is dat je juist iets rustiger aan moet doen. Dan zul je niet die geijkte paden misschien zien waar je nu naar kijkt maar juist ook de pareltjes van langer op eenzelfde plek waardoor je niet alleen de highlights bezoekt maar ook onbekendere delen. Ook zul je misschien kleinere state parks bezoeken (omdat je afstand iets kleiner moet maken) die juist mooier blijken te zijn dat sommige parken.
Mijn tips nog over reizen met kleine kids in een camper: neem een kussensloop mee van thuis. Daarmee zal je kind zich sneller thuis voelen. Wij hadden ook een rugdrager mee waarmee we alle hikes konden doen die we wilden. Bij vermoeidheid kan je kind daarin. We hebben met onze toen 2 en 4 jarige dochters een hike van 19 km gedaan. Die was prachtig. De oudste zelfs grotendeels zelf gelopen. Wij deden altijd 2 NP/SP campgrounds en dan een commerciële waar ook een zwembad/ jumping pillow was zodat ze even uit konden razen. Veel steden hebben ook parkjes waar je kunt stoppen bij een speeltuin.
Niet alleen zullen jullie een groot gedeelte van de reis in een auto zitten. Maar als er iets is met je kleintje: bv een dag jengelig door een kindergriepje of iets dergelijk dan zul je eigenlijk geen tijd hebben om daar aan toe te geven. Hierdoor zal de rest van de reis alleen maar vermoeiender worden. Het mooie van reizen met kinderen is dat je juist iets rustiger aan moet doen. Dan zul je niet die geijkte paden misschien zien waar je nu naar kijkt maar juist ook de pareltjes van langer op eenzelfde plek waardoor je niet alleen de highlights bezoekt maar ook onbekendere delen. Ook zul je misschien kleinere state parks bezoeken (omdat je afstand iets kleiner moet maken) die juist mooier blijken te zijn dat sommige parken.
Mijn tips nog over reizen met kleine kids in een camper: neem een kussensloop mee van thuis. Daarmee zal je kind zich sneller thuis voelen. Wij hadden ook een rugdrager mee waarmee we alle hikes konden doen die we wilden. Bij vermoeidheid kan je kind daarin. We hebben met onze toen 2 en 4 jarige dochters een hike van 19 km gedaan. Die was prachtig. De oudste zelfs grotendeels zelf gelopen. Wij deden altijd 2 NP/SP campgrounds en dan een commerciële waar ook een zwembad/ jumping pillow was zodat ze even uit konden razen. Veel steden hebben ook parkjes waar je kunt stoppen bij een speeltuin.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als Bryce en Zion geen echte musts zijn, zou je ook in SLC kunnen eindigen. Dan krijg je zoiets:
20-mei Amsterdam - Las Vegas
21-mei Las Vegas
22-mei Las Vegas - Lake Mead
23-mei Lake Mead - Grand Canyon
24-mei Grand Canyon - Page
25-mei Page - Monument Valley
26-mei Monument Valley - Moab
27-mei Moab
28-mei Moab
29-mei Moab - Timber Creek CG
30-mei Timber Creek CG
31-mei RMNP
1-jun RMNP - South Dakota
2-jun South Dakota
3-jun South Dakota
4-jun South Dakota - Sheridan
5-jun Sheridan - Cody
6-jun Cody - Yellowstone
7-jun Yellowstone
8-jun Yellowstone
9-jun Yellowstone
10-jun Yellowstone - Grand Teton
11-jun Grand Teton
12-jun Grand Teton - Salt Lake City
Daarin zitten zowel GC, RMNP als Yellowstone, en je hebt voldoende tijd voor alles. Wil je wel een rondje, dan is South Dakota overslaan ook nog een optie.
Marianne
20-mei Amsterdam - Las Vegas
21-mei Las Vegas
26-mei Monument Valley - Moab
27-mei Moab
28-mei Moab
29-mei Moab - Timber Creek CG
30-mei Timber Creek CG
31-mei RMNP
1-jun RMNP - South Dakota
2-jun South Dakota
3-jun South Dakota
4-jun South Dakota - Sheridan
5-jun Sheridan - Cody
6-jun Cody - Yellowstone
7-jun Yellowstone
8-jun Yellowstone
9-jun Yellowstone
10-jun Yellowstone - Grand Teton
11-jun Grand Teton
12-jun Grand Teton - Salt Lake City
Daarin zitten zowel GC, RMNP als Yellowstone, en je hebt voldoende tijd voor alles. Wil je wel een rondje, dan is South Dakota overslaan ook nog een optie.
Marianne
Nogmaals bedankt voor alle reacties.
We hebben ons er bij neergelegd dat de ronde die we nu voor ogen hadden hem niet gaat worden en zijn op zoek gegaan naar een alternatieve route.
Vooral ook met een klein kind is het inderdaad toch wel makkelijker om wat rustiger aan te kunnen doen dan om te haasten naar de volgende plek.
Ik heb zitten kijken naar een one way, maar de vluchten op/vanaf Denver of Salt Lake city zijn wel echt stukken duurder dan LV en de camper natuurlijk ook.
Dit is de route die ik nu voor ogen heb. Het is even snel bekeken dus aanvullingen zijn zeer welkom en de nachten kunnen nog verschoven worden.
21-mei Las Vegas
26-mei Monument Valley - Mesa Verde
27-mei Mesa Verde - Gunnision
28-mei Gunnison - Timber Creek
29-mei Timber Creek CG
30-mei RMNP
31-mei RMNP
1-jun RMNP
2-jun Over Chayenne, naar Medicine Bow-Routt National Forest (Dit is niet zeker. Iemand ervaring mee? want kan er weinig over vinden)
3-jun Zoek hier nog naar een tussenstop of gewoon een dag langer rijden.
4-jun Grand Junction
5-jun Grand Junction - MOAB
6-jun MOAB
7-jun MOAB
8-jun MOAB - Capitol Reef
9-jun Capitol Reef - Bryce
10-jun Bryce - Zion
11-jun Zion
12-jun Zion - Las Vegas
Deze route zou ongeveer 2300 mijl moeten zijn tegenover de 5000 van de eerste route. Ook fijn gezien de benzine ook geen kleine kostenpost is heb ik gelezen. Hebben jullie een idee waar ik qua tanken aan moet denken?
@nycave bedankt voor de tips. Kussensloop gaat zeker mee en een rugdrager zitten wij ook naar te kijken. We zijn niet de grootste wandelaars, maar willen zeker wel de natuur in.
We hebben ons er bij neergelegd dat de ronde die we nu voor ogen hadden hem niet gaat worden en zijn op zoek gegaan naar een alternatieve route.
Vooral ook met een klein kind is het inderdaad toch wel makkelijker om wat rustiger aan te kunnen doen dan om te haasten naar de volgende plek.
Ik heb zitten kijken naar een one way, maar de vluchten op/vanaf Denver of Salt Lake city zijn wel echt stukken duurder dan LV en de camper natuurlijk ook.
Dit is de route die ik nu voor ogen heb. Het is even snel bekeken dus aanvullingen zijn zeer welkom en de nachten kunnen nog verschoven worden.
21-mei Las Vegas
26-mei Monument Valley - Mesa Verde
27-mei Mesa Verde - Gunnision
28-mei Gunnison - Timber Creek
29-mei Timber Creek CG
30-mei RMNP
31-mei RMNP
1-jun RMNP
2-jun Over Chayenne, naar Medicine Bow-Routt National Forest (Dit is niet zeker. Iemand ervaring mee? want kan er weinig over vinden)
3-jun Zoek hier nog naar een tussenstop of gewoon een dag langer rijden.
4-jun Grand Junction
5-jun Grand Junction - MOAB
6-jun MOAB
7-jun MOAB
8-jun MOAB - Capitol Reef
9-jun Capitol Reef - Bryce
10-jun Bryce - Zion
11-jun Zion
12-jun Zion - Las Vegas
Deze route zou ongeveer 2300 mijl moeten zijn tegenover de 5000 van de eerste route. Ook fijn gezien de benzine ook geen kleine kostenpost is heb ik gelezen. Hebben jullie een idee waar ik qua tanken aan moet denken?
@nycave bedankt voor de tips. Kussensloop gaat zeker mee en een rugdrager zitten wij ook naar te kijken. We zijn niet de grootste wandelaars, maar willen zeker wel de natuur in.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Geen tips voor de route, maar qua tanken moet je rekenen dat de camper 1 op 4 rijdt ongeveer. Een liter is ongeveer (gemiddeld genomen) 1 dollar. Dus 0,25 dollarcent per kilometer. Daar komen wij altijd wel mee uit.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit ziet er al veel beter uit! Ik zou wel de verdeling iets anders doen, er zitten zeker in het begin erg veel rijdagen in. Voor RMNP trek je nu 4 volle dagen uit. Dat lijkt me wat veel. Zeker omdat waarschijnlijk een aantal trails nog niet - volledig - open zullen zijn. Eigenlijk is het voor Colorado net iets aan de vroege kant denk ik. Wat zijn je plannen in RMNP? Ik zou een nacht minder RMNP doen en dan een nacht Capitol Reef extra.
Of Mesa Verde leuk is met een klein kind weet ik niet. Je moet bij voorkeur een tour doen, en dat is met een kind niet zo handig.
Wij hebben geen ervaring met Medicine Bow maar forumlid @Felicitas wel. Je zou eens de zoekfunctie daarvoor kunnen gebruiken.
Maar je kunt natuurlijk ook vanuit Mesa Verde of de Black Canyon eerst naar het oosten rijden en Great Sand Dunes NP meenemen. Vervolgens naar RMNP en via Grand Lake naar Grand Junction rijden.
Overweeg eens om de route om te draaien. Dan ben je iets later in Colorado, en je bent wat eerder in bijvoorbeeld Valley of Fire (die zou ik echt meenemen, al dan niet met een overnachting) en Zion.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor onder andere Colorado en Moab in mei. En zie ons 2024-verslag voor Zion en Valley of Fire eind april.
Marianne
Of Mesa Verde leuk is met een klein kind weet ik niet. Je moet bij voorkeur een tour doen, en dat is met een kind niet zo handig.
Wij hebben geen ervaring met Medicine Bow maar forumlid @Felicitas wel. Je zou eens de zoekfunctie daarvoor kunnen gebruiken.
Maar je kunt natuurlijk ook vanuit Mesa Verde of de Black Canyon eerst naar het oosten rijden en Great Sand Dunes NP meenemen. Vervolgens naar RMNP en via Grand Lake naar Grand Junction rijden.
Overweeg eens om de route om te draaien. Dan ben je iets later in Colorado, en je bent wat eerder in bijvoorbeeld Valley of Fire (die zou ik echt meenemen, al dan niet met een overnachting) en Zion.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor onder andere Colorado en Moab in mei. En zie ons 2024-verslag voor Zion en Valley of Fire eind april.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 okt 2024, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Verstandig !
En een mooie route nu inderdaad, maar neem de opmerkingen van Marianne mee…
Mesa Verde: zou ik niet doen, ik denk dat je met de kleine de tour niet kunt dan, en dat is wel een must voor dit park. Anders zie je te weinig van de grotten en de omgeving is niet bijzonder.
Dan de laatste dag: vlieg je 12 juni terug ? Dan gaat dat niet passen denk ik. Eerst een rit van Zion, dan inleveren (vaak al vroeg in de ochtend), taxi naar airport etc… het lijkt me wat veel.
Zou proberen 1 dag eerder in LV te zijn en als je wat later op de dag vliegt eerst wat shoppen in de outlets… overweeg ook direct de 2e dag op pad te gaan en de dag LV aan het eind te plannen. Aan het begin ben je ivm jetlag op tijd wakker en kunt op pad gaan. Dan pak je aan het eind je “rust” in LV.
En een mooie route nu inderdaad, maar neem de opmerkingen van Marianne mee…
Mesa Verde: zou ik niet doen, ik denk dat je met de kleine de tour niet kunt dan, en dat is wel een must voor dit park. Anders zie je te weinig van de grotten en de omgeving is niet bijzonder.
Dan de laatste dag: vlieg je 12 juni terug ? Dan gaat dat niet passen denk ik. Eerst een rit van Zion, dan inleveren (vaak al vroeg in de ochtend), taxi naar airport etc… het lijkt me wat veel.
Zou proberen 1 dag eerder in LV te zijn en als je wat later op de dag vliegt eerst wat shoppen in de outlets… overweeg ook direct de 2e dag op pad te gaan en de dag LV aan het eind te plannen. Aan het begin ben je ivm jetlag op tijd wakker en kunt op pad gaan. Dan pak je aan het eind je “rust” in LV.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie dat de Trail Ridge Road in RMNP inmiddels gesloten is. Op de NPS-site staat aangegeven dat de weg meestal eind mei weer open gaat. Het wordt in jullie schema dus onzeker of hij open is.
Marianne
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Devadea Ik zie in dit topic dat de route inmiddels heel anders is. Liggen alle campings vast? Het zou beter zijn om Yosemite op het laatst te doen in plaats van in het begin.
Marianne
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 07 jan 2025, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hi @Martin & Marianne,
De route hebben we inderdaad toch weer omgegooid naar het allereerste idee dat we hadden. Denver, Rocky Mountains en Yellow stone komen later vast nog wel. Als reden vooral dat het onzeker is of alle wegen open en makkelijk begaanbaar zijn in April/Mei.
Yes alle campings liggen nu vast behalve die in Death Valley (Furnace Creek lijkt FF te zijn, dus kleine twijfel) en Bryce (Booking pas 2 weken van tevoren voor North Campground)
Zo ziet het er nu uit met de goede hoop dat Highway 1 open is aan het einde van de rit
4/21/2025 Amsterdam - San Francisco - Auto + Hotel
4/22/2025 Newark - Manteca - Thousand Trails Turtle Beach Campground
4/23/2025 Manteca - Yosemite - Upper Pines
4/24/2025 Yosemite - - Upper Pines
4/25/2025 Yosemite - Lake Isabella - Lake Isabella / Kern River KOA
4/26/2025 Lake Isabella - Death Valley - Furnace Creek
4/27/2025 Death Valley - Las Vegas - Arizona Charlies Boulder
4/28/2025 Las Vegas - Zion - Zion Canyon Campground
4/29/2025 Zion - Zion Canyon Campground
4/30/2025 Zion - Bryce - North Campground
5/1/2025 Bryce - Capitol Reef - Green river campground
5/2/2025 Capitol Reef - Arches - KOA Moab
5/3/2025 Arches - KOA Moab
5/4/2025 Canyonlands - Dukes slickrock campground
5/5/2025 Canyonlands - Monument Valley - Gouldings
5/6/2025 Monument Valley - Page - Lone rock
5/7/2025 Page - Roam America
5/8/2025 Page - Grand Canyon - Mathers Campground
5/9/2025 Grand Canyon - Mathers Campground
5/10/2025 Grand Canyon - Kingman - Kingman KOA
5/11/2025 Kingman -Joshua Tree - Jumbo Rocks
5/12/2025 Joshua Tree - Los Angeles - Thornhill campground
5/13/2025 Los Angeles - Pismo Beach - North Beach Campground
5/14/2025 Pismo Beach - Carmel - Coyote Lake Harvey Bear
5/15/2025 Camper inleveren - San Francisco - Auto? + Hotel
5/16/2025 San Francisco - Amsterdam
De route hebben we inderdaad toch weer omgegooid naar het allereerste idee dat we hadden. Denver, Rocky Mountains en Yellow stone komen later vast nog wel. Als reden vooral dat het onzeker is of alle wegen open en makkelijk begaanbaar zijn in April/Mei.
Yes alle campings liggen nu vast behalve die in Death Valley (Furnace Creek lijkt FF te zijn, dus kleine twijfel) en Bryce (Booking pas 2 weken van tevoren voor North Campground)
Zo ziet het er nu uit met de goede hoop dat Highway 1 open is aan het einde van de rit
4/21/2025 Amsterdam - San Francisco - Auto + Hotel
4/22/2025 Newark - Manteca - Thousand Trails Turtle Beach Campground
4/23/2025 Manteca - Yosemite - Upper Pines
4/24/2025 Yosemite - - Upper Pines
4/25/2025 Yosemite - Lake Isabella - Lake Isabella / Kern River KOA
4/26/2025 Lake Isabella - Death Valley - Furnace Creek
4/27/2025 Death Valley - Las Vegas - Arizona Charlies Boulder
4/28/2025 Las Vegas - Zion - Zion Canyon Campground
4/29/2025 Zion - Zion Canyon Campground
4/30/2025 Zion - Bryce - North Campground
5/1/2025 Bryce - Capitol Reef - Green river campground
5/2/2025 Capitol Reef - Arches - KOA Moab
5/3/2025 Arches - KOA Moab
5/4/2025 Canyonlands - Dukes slickrock campground
5/5/2025 Canyonlands - Monument Valley - Gouldings
5/6/2025 Monument Valley - Page - Lone rock
5/7/2025 Page - Roam America
5/8/2025 Page - Grand Canyon - Mathers Campground
5/9/2025 Grand Canyon - Mathers Campground
5/10/2025 Grand Canyon - Kingman - Kingman KOA
5/11/2025 Kingman -Joshua Tree - Jumbo Rocks
5/12/2025 Joshua Tree - Los Angeles - Thornhill campground
5/13/2025 Los Angeles - Pismo Beach - North Beach Campground
5/14/2025 Pismo Beach - Carmel - Coyote Lake Harvey Bear
5/15/2025 Camper inleveren - San Francisco - Auto? + Hotel
5/16/2025 San Francisco - Amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan, maar het is niet echt rustig. En ik begrijp echt niet waarom je de route niet andersom hebt gedaan. Je bent nu heel vroeg in Yosemite. En waarom geen Valley of Fire? Het is heerlijk daar in april.
Death Valley zal wel lukken. Je kunt ook kijken naar Stovepipe Wells hoewel de camping daar er niet echt aantrekkelijk uitziet. Maar je staat daar wel op loopafstand van de voorzieningen (zwembad, restaurant, winkel). Op weg naar Death Valley zou je de omweg via Lone Pine kunnen maken om de Alabama Hills te bezoeken. Zeker als het te heet is in DV om iets te doen is dat wel een leuk alternatief.
Op weg van Yosemite Village naar Lake Isabella kun je een bezoek brengen aan de Mariposa Grove in Yosemite.
Voor Bryce is Ruby's ook een prima alternatief maar je zit dan niet op loopafstand van de rim. Er rijdt wel een shuttlebus.
Marianne
Death Valley zal wel lukken. Je kunt ook kijken naar Stovepipe Wells hoewel de camping daar er niet echt aantrekkelijk uitziet. Maar je staat daar wel op loopafstand van de voorzieningen (zwembad, restaurant, winkel). Op weg naar Death Valley zou je de omweg via Lone Pine kunnen maken om de Alabama Hills te bezoeken. Zeker als het te heet is in DV om iets te doen is dat wel een leuk alternatief.
Op weg van Yosemite Village naar Lake Isabella kun je een bezoek brengen aan de Mariposa Grove in Yosemite.
Voor Bryce is Ruby's ook een prima alternatief maar je zit dan niet op loopafstand van de rim. Er rijdt wel een shuttlebus.
Marianne
Niet echt rustig vinden we niet erg. Ik verwacht dat we met deze route en planning de hoogtepunten kunnen zien en beleven die we echt willen. Daarnaast hebben we een lijstje met dingen die we zouden willen doen/zien, maar als het niet past, dan niet. Vally of Fire staat bijvoorbeeld op dat lijstje om naartoe te rijden tussen LV en Zion, maar alleen als het die dag in de planning past.
We hebben er juist voor gekozen om de route zo te doen zodat we Death Vally zonder zorgen in kunnen en hopelijk Highway 1 open is. Daarnaast hopen we dan het lekkerste weer te hebben tussen Joshua Tree en North beach Campground.
Ik ga eens kijken naar Stovepipe Wells. Het geeft toch een beter gevoel om iets vast te hebben staan dan de kans dat er geen plek is.
En wederom bedankt voor de tips! De Alabama Hills en Mariposa Grove gaan op het lijstje van potentiele bezoeken.
Heb je rond LA nog tips? We gaan LA zelf niet in omdat we daar gewoonweg te weinig tijd voor hebben. We komen vanuit Joshua Tree en rijden naar Thornhill Broome Campground. Ik verwacht een rit van ongeveer 4.5 tot 5 uur met de drukte rond LA. Het idee was om naar Venice Beach/Santa Monica Pier te gaan, maar parkeren daar lijkt mij een hele opgave als het uberhaupt al kan.
We hebben er juist voor gekozen om de route zo te doen zodat we Death Vally zonder zorgen in kunnen en hopelijk Highway 1 open is. Daarnaast hopen we dan het lekkerste weer te hebben tussen Joshua Tree en North beach Campground.
Ik ga eens kijken naar Stovepipe Wells. Het geeft toch een beter gevoel om iets vast te hebben staan dan de kans dat er geen plek is.
En wederom bedankt voor de tips! De Alabama Hills en Mariposa Grove gaan op het lijstje van potentiele bezoeken.
Heb je rond LA nog tips? We gaan LA zelf niet in omdat we daar gewoonweg te weinig tijd voor hebben. We komen vanuit Joshua Tree en rijden naar Thornhill Broome Campground. Ik verwacht een rit van ongeveer 4.5 tot 5 uur met de drukte rond LA. Het idee was om naar Venice Beach/Santa Monica Pier te gaan, maar parkeren daar lijkt mij een hele opgave als het uberhaupt al kan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 297 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties