Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ragjee: zomer 2025 3de rondreis LA-SF-LV, adviezen gezocht.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ragjee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Ragjee: zomer 2025 3de rondreis LA-SF-LV, adviezen gezocht.

Bericht door Ragjee »

Hallo allemaal!

Deze zomer zijn we door verbouwingen in huis niét naar Amerika gegaan (en wat hebben we daar stiekem spijt van :wink: ) .
Het begint nu te kriebelen om terug een reis te plannen. Ons doel is om volgende zomer terug een lange rondreis te maken. We zijn met twee volwassenen en 1 dochtertje dat op dat moment 3 zal zijn. Een combinatie van steden en natuur. We willen enkele gekende dingen opnieuw doen of uitgebreider zien, maar ook nieuwe dingen of eens wat "out of the box" locaties toevoegen aan de route.

In 2019 deden we een prachtig "standaard" rondje zuidwesten met heel wat hoogtepunten en Bucket list dingen (https://roadtripusa2019.home.blog/route/).

In 2023 deden we een ronde Salt Lake City waarin we oa Grand Teton, Yellowstone, Black Hills en de Rockies mochten afvinken en dit keer voor het eerst met ons dochtertje. Zij vierde haar 1ste verjaardag midden in Yellowstone!

Ik ben met een eerste brainstorm begonnen en ben op zoek naar adviezen en tips uit jullie ervaringen. Het is nog maar een eerste vluchtige try out, dus zeker nog veel opzoekwerk nodig. We kunnen 4 weken rondtrekken.
image.png
image.png (26.51 KiB) 6173 keer bekeken

Dag 1: Vlucht - SF?
Dag 2: SF
Dag 3: SF - Lake Tahoe
Dag 4: Lake Tahoe
Dag 5: Lake Tahoe - Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite
Dag 8: Yosemite - Sequoia & Kings Canyon
Dag 9: Sequoia & Kings Canyon - Death Valley
Dag 10: Death Valley - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Zion National Park
Dag 13: Zion National Park
Dag 14: Zion National Park - Capitol Reef National Park
Dag 15: Capitol Reef National Park - Moab
Dag 16: Moab
Dag 17: Moab
Dag 18: Moab - Monument Valley
Dag 19: Monument Valley - Page
Dag 20: Page - Grand Canyon
Dag 21: Grand Canyon - Kingman
Dag 22: Kingman - Los Angeles
Dag 23: Los Angeles
Dag 24: Los Angeles
Dag 25: Los Angeles - Highway one: Monterey?
Dag 26: Highway one - highway one?
Dag 27: Highway 1 - SF?
Dag 28: Vlucht

Bedankt om mee te denken! :thumbup:
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: zomer 2025 3de rondreis LA-SF-LV, adviezen gezocht.

Bericht door Martin & Marianne »

Sequoia heeft zo geen zin. Waar zou je willen overnachten? Gaan jullie met de auto of camper? Van Sequoia naar Death Valley is een behoorlijke rit. Als je buiten het park overnacht, zoals in Three Rivers, is het nog wel te doen, maar dan heb je de dag ervoor geen tijd voor Seki.
Ik zou dan Lake Tahoe laten vallen en eerst naar Sequoia gaan en dan naar Yosemite en via de Tioga Road en Death Valley naar Las Vegas.

De rit van Zion naar Capitol Reef is aardig lang, daar zou ik een tussenstop wel mooi vinden. Of doe een extra nacht Capitol Reef. Daarvoor heb je nu ook weinig tijd. Tussen Capitol Reef en Moab is een bezoek aan Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon een aanrader.

De kustroute zou ik met 2 overnachtingen doen; van LA naar Monterey in 1 dag is een erg lange rit. Je wil de volgende dag dan ook in Monterey blijven?

Wanneer willen jullie gaan, midden in de zomer? Het zal zeker bij Moab aardig warm zijn.

Marianne
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

Het is nog maar een heel snelle route in elkaar gebokst, om eens te kijken hoe het uitkomt met aantal dagen en of we dus beter dingen langer/korter doen en dingen bewaren voor een volgende reis.
We rijden met een auto, met een camper nog geen ervaring.Het liefst slapen we in de parken. Op de eerste reis hebben we dit met een tent gedaan op de campgrounds.

Wat zou jouw advies zijn? Welke plekken zeker rustig aandoen en meer tijd voor nemen? Welke bewaren voor een volgende reis?

Ergens tussen half juli en half augustus inderdaad. We moeten het helaas doen met het bouwverlof in België aanvullend met nog een weekje eigen vakantie.

Ik twijfelde inderdaad over de kustroute in 1 of 2 keer te rijden. We hebben dit eerder al eens gedaan en daarom niet persé een must.
De optie one-way overweeg ik ook nog maar dat brengt dan weer kosten mee met de auto.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ragjee schreef:
06 aug 2024, 12:05
De optie one-way overweeg ik ook nog maar dat brengt dan weer kosten mee met de auto.
Dat klopt niet noodzakelijk. Binnen dezelfde staat zowiezo niet, maar in het Westen kan je soms ook zonder fee in een andere staat droppen. Bvb huren in CA en inleveren in NV.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tussen SF en LA zul je geen of weinig drop off kosten hebben. Als je eindigt in LA heb je wat meer ruimte overal.
Ik zou zelf kiezen voor de route SF - Sequoia - Yosemite maar de volgorde zoals jij het hebt met Lake Tahoe kan ook.

Marianne
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

Bedankt voor de tips alvast! Ik ga hiermee aan de slag. Ik ga zeker meer tijd uitrekken voor SeKi, zag hier in andere topics al mooie voorbeelden van 2 a 3 dagen.

Lijkt Lake Tahoe uit jouw ervaring minder noodzakelijk om hier uitgebreid tijd aan te besteden? Het leek me wel een mooie plek maar als er andere plaatsen zijn die daardoor moeten inboeten, spendeer ik de dagen liever anders.

Over Moab twijfel ik nog met de warmte maar helaas gaat de kans zich de komende jaren niet voordoen dat we in koelere periodes kunnen gaan... Het lijkt me er zo ontzettend mooi. Dat we in dat weer geen uitgebreide wandelingen zullen doen, ben ik me van bewust.

De prijzen voor one-way vallen inderdaad reuze mee zag ik! Ook vliegtickets lijken niet extréém duurder (ze zijn gewoon allemaal duur :wink: ). In mijn beleving was dit altijd zo.

Momenteel heb ik dit eens uitgewerkt:
Dag 1: Vlucht - SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF - Seki
Dag 4: Seki
Dag 5: Seki
Dag 6: Seki - Yosemite
Dag 7: Yosemite
Dag 8: Yosemite
Dag 9: Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 10: Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 11: Death Valley - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Zion National Park
Dag 14: Zion National Park
Dag 15: Zion National Park - Capitol Reef National Park
Dag 16: Capitol Reef National Park
Dag 17: Capitol Reef National Park - Monument Valley
Dag 18: Monument Valley - Page
Dag 19: Page - Grand Canyon
Dag 20: Grand Canyon - Kingman
Dag 21: Kingman - Yucca Valley?
Dag 22: Yucca Valley? - LA
Dag 23: LA
Dag 24: LA
Dag 25: LA - Morro Bay +-
Dag 26: Morro Bay - Monterey/ santa Cruz?
Dag 27: Monterey - SF luchthaven
Dag 28: SF - vlucht
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

We zullen 3 nachten in SeKi verblijven met de tent. Is het beter om ze alle 3 op Lodgepole doorbrengen of opsplitsen naar 2 lodgepole en bijvoorbeeld Ceder Grove Campground?

SeKi is compleet nieuw terrein voor ons. Net als Capitol Reef.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je de kustroute niet mee neemt zou je iets meer tijd onderweg hebben. Ik denk dat dat met een jong kind wel prettig is. Je kunt dan een tussenstop doen tussen Zion en Capitol Reef en bijvoorbeeld Bryce meenemen. Of, als je iets nieuws wilt, een bezoek brengen aan Kodachrome SP.

Wij hebben eens twee nachten op Lodgepole gestaan. Dat is mooi. En dan zou ik inderdaad ook nog een nacht Cedar Grove niet gek vinden. wij hebben daar nog nooit gekampeerd, maar wel overnacht in de Lodge. Zie daarvoor hier ons verslag. De wandeling bij Zumwalt Meadows is erg leuk om te doen. En zie hier voor Lodgepole.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

Geen idee of jullie het leuk vinden, maar kijk voor een overnachting in Capitol Reef eens naar https://brokenspurinn.com/conestoga-wagons/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, dat lijkt mij ook leuk. Wij hebben daar wel eens in een motelkamer overnacht maar dit is leuker natuurlijk. Maar kamperen op Fruita is ook geweldig, als het niet te warm is. Of kijk naar een cabin op Thousand Lakes RV park.

Marianne
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

Wat een leuke suggesties, bedankt! Ik ga ze eens rustig doornemen.

We hebben al eens met de tent gekampeerd in oa Zion en Page en dit was overdag uiteraard warm maar 's nachts wel te doen vond ik. Prachtige sterren gezien in Page toen! Letterlijk "onder de sterren" in slaap gevallen :D
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

image.png
Klopt het dat je steeds een beetje op je stappen moet terugkeren als je SeKi en Yosemite combineert of is er een handigere route? Voor ons geen probleem, we hebben in beide parken voldoende tijd. (Yosemite was destijds echt ons favoriete park)
We komen vanuit SF en gaan na deze parken door naar regio Death Valley.
Ik zag @Martin & Marianne hier de volgorde SeKi en daarna Yosemite aanhalen. Vermoedelijk om op deze manier de Tioga Pass te kunnen meenemen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, precies; op deze manier neem je de Tioga Pass mee. Je rijdt inderdaad het stuk tussen Kings Canyon en Fresno dubbel. En Cedar Grove ligt aan het eind van de weg, dus ook daar rij je heen en weer.
Je zou via de zuidingang kunnen rijden (de 198 langs Three Rivers) maar dat voegt niet veel toe, behalve extra tijd en een slingerende weg door Sequoia en vervolgens een saaie route richting Yosemite. Beginnen in LA zou ook kunnen, dan rij je wel via Three Rivers het park in.

Marianne
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

Zijn er sinds 2019 nog veel dingen veranderd om te gaan (tent)kamperen in Yosemite, SeKi, Zion, Capitol Reef en Grand Canyon dat jullie kunnen meegeven?

Vermoedelijk nog altijd (of meer dan ooit) klaarzitten om te reserveren? Ik begreep al dat SeKi maar 3 maanden voordien kon en niet de gebruikelijke 6 maanden.

Ik begreep ook dat er Timed Entry is? Geldt dit dan ook met kamperen?
We hebben dit afgelopen Amerika reis ook meegemaakt in oa RMNP maar verbleven toen enkel in motels.

Ik kwam regelmatig Goblin Valley en Little wild Horse Canyon tegen. Zou het de moeite waard zijn om deze detour te maken omdat we Moab deze reis overslaan?

onderstaande wordt onze route:
Brussel - SF
SF
SF
SF - SEKI
SEKI
SEKI
SEKI - Yosemite
Yosemite
Yosemite
Yosemite - Mammoth Lakes
ML - Death Valley
DV - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Zion
Zion
Zion - Capitol Reef
Captiol Reef
Captiol Reef - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page - Grand Canyon
Grand Canyon - Kingman
Kingman - Yucca Valley
Yucca - LA
Los Angeles
Los Angeles
LA - PIsmo Beach
Pismo Beach - Monterey
Monterey - SF
SF - Brussel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor zover ik weet is er niet veel veranderd. De termijn voor Sequoia is inderdaad anders dan in het verleden. En in Yosemite gaat het nog steeds erg snel (en niet 6 maanden van te voren).
Ik denk dat je Monument Valley misschien nu al zou kunnen reserveren, er geldt daar in elk geval niet die 6 maanden zoals bij de nationale en staatsparken.
Bij de Grand Canyon gaat het voor een kleinere tentplek niet heel erg snel denk ik. Als je op Mather gaat staan is het misschien niet gek om te kijken welke plaatsen gunstig liggen ten opzichte van het sanitair; ik weet dat wij eens met de auto naar de douche gingen. Je kunt altijd eens een paar dagen eerder kijken dan die 6 maanden om te zien hoe snel het gaat.
Ragjee schreef:
20 okt 2024, 13:11
Ik begreep ook dat er Timed Entry is? Geldt dit dan ook met kamperen?
Welk park bedoel je? Voor Yosemite geldt waarschijnlijk weer een entry reservering, maar als je in het park overnacht heb je die niet nodig.
Ragjee schreef:
20 okt 2024, 13:11
Ik kwam regelmatig Goblin Valley en Little wild Horse Canyon tegen. Zou het de moeite waard zijn om deze detour te maken omdat we Moab deze reis overslaan?
Het is nauwelijks een detour als je van Capitol Reef naar MV rijdt. Ik zou het zeker meenemen. Bij tijdgebrek alleen Little Wild Horse Canyon.
En kijk dan ook eens naar Little Egypt, voor jullie rechts van de weg langs de UT95. Zie voor onze verslagen in onze index.

Marianne
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

De reservatie voor in Yosemite opende toch 6 maanden voordien dacht ik of is dit ook gewijzigd?
Ik had het ook op Yosemite inderdaad ivm Timed Entry, maar goed om weten dat dit niet nodig is als ik een plekje bemachtig op de camping.

In Monument Valley hebben we voor een cabin bij The View gekozen. Het kost ons een nier maar we willen de ervaring eens hebben.

Bij Grand Canyon heb ik dat nog niet ervaren dat we ongelooflijk ver stonden, vorige keer hadden we plekje 292 in de Pine loop. Maar ik bekijk het de komende weken nog eens grondig wat ons gunstig lijkt, dit maal mét kindje.

Fijn om te horen dat het de moeite is de "detour"! Ik ga het zeker verder opzoeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor Yosemite was het zo lang ik me kan herinneren altijd al op de 15e van de maand, volgens dit schema.
Ik raad altijd aan om een maand eerder al te oefenen.

Voor MV is de camping ook geweldig gelegen (naast de cabins). Wij hadden er een geweldig uitzicht, zie hier (helemaal onderaan).
Maar alleen geschikt voor kleine tenten.

Marianne
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

Klopt inderdaad Marianne, ik was in de war met de andere parken die 6 maanden voorheen hanteren. Ik had het inderdaad op bovenstaande link (5 maanden voorheen dus, elke 15de). Mijn excuses!
We gaan zeker opnieuw eens oefenen, het is alweer enkele jaren geleden.
Ik heb ook een reserve boeking gemaakt voor een tent in de curry village mocht ik niet aan een kampeerplaats geraken... het liefste blijf ik gewoon in het park.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Heel verstandig om ook alvast iets anders te boeken in Yosemite. Je zou ook kunnen kijken of er iets vrij is of komt in Housekeeping Camp. Daar heb je meer buitenruimte, met picknicktafel en vuurring, elektriciteit en een prachtige ligging. Je kunt daar ook koken. En het is goedkoper dan Curry Village.

Marianne
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

Zijn er nog leuke alternatieven om in regio Page te verblijven?

We hebben al eerder met de tent op Wahweap Campground gestaan, mooie locatie, prachtige sterrenhemel gezien, vlak aan het meer. Ik ben opnieuw die richting aan het uitkijken maar had graag nog ervaringen gehoord.
Shash Dine EcoRetreat kwam ik ook tegen maar die zijn best prijzig.

Gekoppeld aan deze locatie:
We deden Lower Antelope Canyon al eens via Ken's Tours. Toeristisch maar o zo mooi!
Is het een groot verschil met de Upper of Canyon X?
Zou het het waard zijn om het nog eens opnieuw te doen mét dochter (net drie)? (dezelfde of een andere)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer