Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis nrewillemsen: reisschema Zuidwest-Amerika met 2 kids 7 jaar.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Reis nrewillemsen: reisschema Zuidwest-Amerika met 2 kids 7 jaar.
Juli 2025 gaan we als gezin naar de USA, vrouw en 2 dametjes van beide 7 jaar. (tegen die tijd bijna 8 jaar).
Mijn vrouw is nog nooit in de USA geweest, ikzelf 3x voor vakantie circa 10 jaar geleden. Waarvan een keer beetje dezelfde route als we nu van plan zijn, keer meer New York/Boston en Niagara waterfalls deel. En nog een keer Vegas/ Yellowstone. (Toen ook hier inspiratie opgedaan.)
Tickets en grote SUV zijn geboekt. Hotels heb ik ook vast overal wat geboekt, maar allemaal nog te annuleren.
Hebben jullie nog goede tips, ook om het een beetje leuk te houden met kinderen.
We willen eigenlijk max beetje 300 km rijden per dag en liefste elke dag wat doen of even wat tijd over hebben om te zwemmen.
Kustweg en San Francisco hebben we weg gelaten. Zelf al eens gezien en scheelt wat tijd.
Mist in de route nog iets? Het is natuurlijk een beetje het rondje dat iedereen rijdt.
We willen ook nog een helikoptervlucht doen, maar twijfelen een beetje tussen Horse shoe bend of in Las vegas doen.
In Page willen we waarschijnlijk Canyon-X bezoeken in plaats van de upper canyon, iemand hier ervaring mee?
Hoe werkt het parkeren in Planet Hollywood, betaal je elke keer als je in en uit rijdt of betaal je dat aan het einde bij het uitchecken?
Hoe druk is het nu in Zion, Bryce en Yosemite. Kun je in de die parken nog een beetje parkeren en hoeveel tijd heb je in juli nodig om binnen te komen?
Ik zag op Youtube best wat files en verschil tov 10 jaar geleden. (Zion was al shuttle natuurlijk.)
Maar is dat in Bryce nu ook het beste of kun je nog wel zelf met de auto het park in?
Yosemite slapen we in elk geval 2 nachten in de valley (helaas wel op 2 locaties omdat Curry village al vol zat).
Mijn vrouw is nog nooit in de USA geweest, ikzelf 3x voor vakantie circa 10 jaar geleden. Waarvan een keer beetje dezelfde route als we nu van plan zijn, keer meer New York/Boston en Niagara waterfalls deel. En nog een keer Vegas/ Yellowstone. (Toen ook hier inspiratie opgedaan.)
Tickets en grote SUV zijn geboekt. Hotels heb ik ook vast overal wat geboekt, maar allemaal nog te annuleren.
Hebben jullie nog goede tips, ook om het een beetje leuk te houden met kinderen.
We willen eigenlijk max beetje 300 km rijden per dag en liefste elke dag wat doen of even wat tijd over hebben om te zwemmen.
Kustweg en San Francisco hebben we weg gelaten. Zelf al eens gezien en scheelt wat tijd.
Mist in de route nog iets? Het is natuurlijk een beetje het rondje dat iedereen rijdt.
We willen ook nog een helikoptervlucht doen, maar twijfelen een beetje tussen Horse shoe bend of in Las vegas doen.
In Page willen we waarschijnlijk Canyon-X bezoeken in plaats van de upper canyon, iemand hier ervaring mee?
Hoe werkt het parkeren in Planet Hollywood, betaal je elke keer als je in en uit rijdt of betaal je dat aan het einde bij het uitchecken?
Hoe druk is het nu in Zion, Bryce en Yosemite. Kun je in de die parken nog een beetje parkeren en hoeveel tijd heb je in juli nodig om binnen te komen?
Ik zag op Youtube best wat files en verschil tov 10 jaar geleden. (Zion was al shuttle natuurlijk.)
Maar is dat in Bryce nu ook het beste of kun je nog wel zelf met de auto het park in?
Yosemite slapen we in elk geval 2 nachten in de valley (helaas wel op 2 locaties omdat Curry village al vol zat).
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: nrewillemsen: reisschema zuidwest Amerika met 2 kids 7 jaar
Helemaal naar Moab kost je flink wat tijd voor dat relatieve kort verblijf. Ik zou een dag Page laten schieten dan (die Horseshoe Bend heb je in totaal in een uurtje of 2 wel gezien) en extra tijd in Moab door brengen.
Ik zou geen dag in Williams door brengen, is het niet leuker een extra dag in de Grand Canyon of omgeving te hebben?
Yosemite en Zion zullen propvol zijn, parkeren in/bij Zion/Springdale een ramp. Bryce is een stuk uitgestrekter en als je wat verder het park in rijdt, zal het nog steeds druk zijn maar een stuk minder opvallend druk, zeg maar.
Ik zou geen dag in Williams door brengen, is het niet leuker een extra dag in de Grand Canyon of omgeving te hebben?
Yosemite en Zion zullen propvol zijn, parkeren in/bij Zion/Springdale een ramp. Bryce is een stuk uitgestrekter en als je wat verder het park in rijdt, zal het nog steeds druk zijn maar een stuk minder opvallend druk, zeg maar.
-
- Amerika-ontdekker
Ja klopt via Moab rijden kost zeker tijd, wil daar zon buggy/ATV tour doen. Een van de mooiste plekken om dat te doen (misschien arches bezoeken) , en vanuit page naar Monument Valley rijden is ook maar beetje heen en weer rijden.
Williams is niet heel bijzonder, meer daar dag blijven om even niet te moeten verplaatsen en dag erna rijden we weer redelijk wat. (Is meer rustdag , zwembad bij het hotel)
Maar zal er nog eens over nadenken of bij Moab langer blijven tov Page.
Grand canyon in het park heb ik al keer geslapen, maar ik dacht eigenlijk met onderweg bezoeken dan hebben we al wel redelijk de tijd om wat te zien.
Zion dus echt wel met de bus het park in, heb nu een hotel geboekt waar een busstop is. Dan daarmee maar de main gate en de Zion shuttle in.
In Yosemite heb je wel parkeerplek bij hotel zover ik begreep? Zijn de bussen in de parken wel een beetje normaal of heb je daar ook lange wachtrijen?
Williams is niet heel bijzonder, meer daar dag blijven om even niet te moeten verplaatsen en dag erna rijden we weer redelijk wat. (Is meer rustdag , zwembad bij het hotel)
Maar zal er nog eens over nadenken of bij Moab langer blijven tov Page.
Grand canyon in het park heb ik al keer geslapen, maar ik dacht eigenlijk met onderweg bezoeken dan hebben we al wel redelijk de tijd om wat te zien.
Zion dus echt wel met de bus het park in, heb nu een hotel geboekt waar een busstop is. Dan daarmee maar de main gate en de Zion shuttle in.
In Yosemite heb je wel parkeerplek bij hotel zover ik begreep? Zijn de bussen in de parken wel een beetje normaal of heb je daar ook lange wachtrijen?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Palm Springs zal ook snikheet zijn in die tijd, ik gok 40+ graden, dus ik weet niet of het leuk is daar een dag te verblijven. Misschien is het beter verder door te rijden richting de kust waar het koeler is.
Of bijvoorbeeld in Idyllwild, leuk plaatsje, ligt een stuk hoger en dus beter uit te houden in de zomer.
Of bijvoorbeeld in Idyllwild, leuk plaatsje, ligt een stuk hoger en dus beter uit te houden in de zomer.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route, maar ik vind ook de rit naar Moab wel erg veel voor de korte tijd ter plaatse. Je mist ook erg veel onderweg. Ik zou een overnachting bij Capitol Reef niet gek vinden, en dan een stop bij Goblin valley en Little Wild Horse Canyon. Daar zou ik graag een nacht Palm Springs en Las Vegas voor opofferen. De stop in Needles lijkt me ook wat te veel, ik zou dan liever een wat langere rijdag hebben zodat je elders meer tijd hebt,
Waarom ga je niet bij Monument Valley overnachten? Dat geeft je meer tijd voor Moab en je iet het park tijdens de mooiste uren.
Wat betreft Antelope Canyon: ik heb geen ervaring met Canyon X, maar wil je Antelope Canyon bezoeken dan zou ik met kinderen voor de Lower kiezen in plaats van de Upper. Het is iets meer klauteren, dus leuk voor de kinderen. Voordeel is ook dat de beste uren juist niet midden op de dag zijn, dus je kunt voor de eerste tour kiezen zodat je meer hebt aan de rest van de dag. Gebruik ook eens de zoekfunctie op het forum (zoeken in alleen de topic titels, anders krijg je erg veel hits), er is al heel veel over geschreven.
Wil je voor de Grand Canyon niet in het park overnachten? je mist nu de mooiste uren daar. Idem voor Bryce. Je rijdt nu eerst naar Bryce en dan terug naar Panguitch? En dan vanuit Panguitch weer via Bryce richting Moab is ook veel extra tijd.
Yosemite heeft tegenwoordig een entry reservering (met een overnachting in het park hoef je daarvoor niets te regelen). Daarmee is de grote drukte wel iets van het verleden heb ik begrepen.
Je parkeert bij Curry Village op het grote parkeerterrein, dus niet voor de deur. Bij de Lodge zit je wel op een eigen parkeerterrein, maar niet per definitie voor de deur. Waar zit je nu? En waar kijk je naar bij Curry Village, een cabin of een tent? Ik zou goed in de gaten houden of er nog iets anders vrij komt, dat is vaak wel het geval. Het kost je veel tijd als je tijdens je verblijf daar naar een andere accommodatie moet verhuizen, en je hebt er al erg weinig tijd.
Je hebt het over Sequoia, maar daar kom je niet toch? De Mariposa Grove is geen NP, maar onderdeel van Yosemite. Het likt me wel een eind rijden als je ook nog iets van de kustweg wilt meenemen.
Ik vind twee overnachtingen tussen Yosemite en Las Vegas eindelijk wel erg mooi, nu is het een volle dag als je naar Lone Pine rijdt. Jullie willen niet naar Bodie? neem wel een kijkje bij Mono Lake (aan de zuidkant), dat kost niet veel tijd. Ik weet niet welk hotel je hebt in Lone Pine, maar voor een mooi historisch hotel is de Dow Villa Hotel een aanrader. En eten bij de Merry Go Round. En natuurlijk een bezoek aan de Alabama Hills.
Zijn de 4 nachten Las Vegas een must?
Marianne
Waarom ga je niet bij Monument Valley overnachten? Dat geeft je meer tijd voor Moab en je iet het park tijdens de mooiste uren.
Wat betreft Antelope Canyon: ik heb geen ervaring met Canyon X, maar wil je Antelope Canyon bezoeken dan zou ik met kinderen voor de Lower kiezen in plaats van de Upper. Het is iets meer klauteren, dus leuk voor de kinderen. Voordeel is ook dat de beste uren juist niet midden op de dag zijn, dus je kunt voor de eerste tour kiezen zodat je meer hebt aan de rest van de dag. Gebruik ook eens de zoekfunctie op het forum (zoeken in alleen de topic titels, anders krijg je erg veel hits), er is al heel veel over geschreven.
Wil je voor de Grand Canyon niet in het park overnachten? je mist nu de mooiste uren daar. Idem voor Bryce. Je rijdt nu eerst naar Bryce en dan terug naar Panguitch? En dan vanuit Panguitch weer via Bryce richting Moab is ook veel extra tijd.
Zion is druk; wij waren er dit jaar eind april, weliswaar op een zondag, maar het was erg druk. Met wachttijden voor de shuttlebus. Bryce valt volgens mij wel mee; je kunt ter plekke wel bekijken of je de bus neemt of niet. Als je in de BW of de Bryce View Lodge overnacht kun je daar op de bus stappen.nrewillemsen schreef: ↑15 okt 2024, 12:13Hoe druk is het nu in Zion, Bryce en Yosemite. Kun je in de die parken nog een beetje parkeren en hoeveel tijd heb je in juli nodig om binnen te komen?
Yosemite heeft tegenwoordig een entry reservering (met een overnachting in het park hoef je daarvoor niets te regelen). Daarmee is de grote drukte wel iets van het verleden heb ik begrepen.
Je parkeert bij Curry Village op het grote parkeerterrein, dus niet voor de deur. Bij de Lodge zit je wel op een eigen parkeerterrein, maar niet per definitie voor de deur. Waar zit je nu? En waar kijk je naar bij Curry Village, een cabin of een tent? Ik zou goed in de gaten houden of er nog iets anders vrij komt, dat is vaak wel het geval. Het kost je veel tijd als je tijdens je verblijf daar naar een andere accommodatie moet verhuizen, en je hebt er al erg weinig tijd.
Je hebt het over Sequoia, maar daar kom je niet toch? De Mariposa Grove is geen NP, maar onderdeel van Yosemite. Het likt me wel een eind rijden als je ook nog iets van de kustweg wilt meenemen.
Ik vind twee overnachtingen tussen Yosemite en Las Vegas eindelijk wel erg mooi, nu is het een volle dag als je naar Lone Pine rijdt. Jullie willen niet naar Bodie? neem wel een kijkje bij Mono Lake (aan de zuidkant), dat kost niet veel tijd. Ik weet niet welk hotel je hebt in Lone Pine, maar voor een mooi historisch hotel is de Dow Villa Hotel een aanrader. En eten bij de Merry Go Round. En natuurlijk een bezoek aan de Alabama Hills.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis nrewillemsen: reisschema Zuidwest-Amerika met 2 kids 7 jaar.
Mijn vrouw wil er graag heen, we zitten in een mooi hotel met zwembad. We vermaken ons daar wel.thebruins schreef: ↑15 okt 2024, 15:48Palm Springs zal ook snikheet zijn in die tijd, ik gok 40+ graden, dus ik weet niet of het leuk is daar een dag te verblijven. Misschien is het beter verder door te rijden richting de kust waar het koeler is.
Persoonlijk zou ik er niet heen gaan. Opzich voor de kinderen wel leuk, gaan gewoon zwemmen
-
- Amerika-ontdekker
We zijn plan plan om via snelweg van Panguitch naar Moab te rijden. Wegen rond Capitol Reef zijn wel heel mooi, Capitol Reef ook maar zelf ook al eens geweest. We willen het programma ook niet te vol doen eigenlijk.Martin & Marianne schreef: ↑15 okt 2024, 16:40Mooie route, maar ik vind ook de rit naar Moab wel erg veel voor de korte tijd ter plaatse. Je mist ook erg veel onderweg. Ik zou een overnachting bij Capitol Reef niet gek vinden, en dan een stop bij Goblin valley en Little Wild Horse Canyon. Daar zou ik graag een nacht Palm Springs en Las Vegas voor opofferen. De stop in Needles lijkt me ook wat te veel, ik zou dan liever een wat langere rijdag hebben zodat je elders meer tijd hebt,
Via snelweg is het 3:50 uur via Capitol Reef en Hanksville is circa 5 uur
Stop bij Needles vind ik wel fijn anders ga je richting 600km per dag, dat vind ik met gezin niet leuk meer. Deel van deze route willen we ook bij wat van die route 66 dorpjes stoppen even rondkijken.Martin & Marianne schreef: ↑15 okt 2024, 16:40De stop in Needles lijkt me ook wat te veel, ik zou dan liever een wat langere rijdag hebben zodat je elders meer tijd hebt,
Monument Valley overnachten wil ik nog weleens naar kijken, opzich is dat best nog een goed idee.
Zou mooi zijn als bij Yosemite niet zo extreem druk is.Martin & Marianne schreef: ↑15 okt 2024, 16:40Yosemite heeft tegenwoordig een entry reservering (met een overnachting in het park hoef je daarvoor niets te regelen). Daarmee is de grote drukte wel iets van het verleden heb ik begrepen.

Zitten een nacht in Curry Village tent en Yosemite Valley Lodge, Yosemite Valley Lodge was helaas maar 1 nacht beschikbaar, had wel 2 dagen gereserveerd, maar werd gebeld dat toch niet kon... Toen tent er maar bij geboekt. Ik hou het in de gaten dat verplaatsen zit ik niet zo op te wachten eigenlijk zonde van de tijd. Helaas nog geen beschikbaarheid. IK heb ook al keer gebeld.
Mariposa Grove is eventueel optie om te bezoeken vanaf Castaic Junction (dag ervoor rijden we misschien stukje kustweg, als we tijd voor hebben). Voor die dag zou ik dan nog wel toegang moeten regelen voor Yosemite omdat overnachting pas een dag later is. Idee is een beetje om nog wat meer tijd in Yosemite valley etc te houden en niet eerste stop Mariposa Grove is.
Dow Villa Hotel heb ik nu geboekt

Tioga pass willen we ook nog paar kleinere wandelingen doen dus denk niet dat er zoveel tijd over blijft voor Bodie.
Ja Las Vegas zijn we vrij lang, wil mijn vrouw. Ik vind het zelf ook wel leuk, ookal heb ik helemaal niks met gokken.
Ik zal een paar dingen eens even laten bezinken en eens kijken nog

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie wel beschikbaarheid in Curry Village. Zowel een heated als unheated tent. Voordeel van die unheated tent is dat er 3 eenpersoonsbedden staan, dat is wel handig voor je spullen. Maar een heated tent heeft een stopcontact, daar zou ik voor kiezen.
Wat betreft de route naar Moab: vanuit Bryce is het verschil niet zo groot. Ik zou altijd kiezen voor een overnachting daar of in Tropic in plaats van in Panguitch . Het is ook prachtig om Bryce tijdens zonsondergang en - opkomst te zien. En ik begrijp dat de rest van de familie de route naar Capitol Reef niet kent, dus goede reden toch om wel voor die mooiste route te gaan. En vind je Goblin Valley en Little Wild Horse niet iets?
Marianne
Het is niet per dag, maar op die ene dag. Ik vind het jammer om zoveel tijd te besteden aan het stuk tussen de GC en LA terwijl je elders zo weinig tijd hebt.Stop bij Needles vind ik wel fijn anders ga je richting 600km per dag, dat vind ik met gezin niet leuk meer.
Wat betreft de route naar Moab: vanuit Bryce is het verschil niet zo groot. Ik zou altijd kiezen voor een overnachting daar of in Tropic in plaats van in Panguitch . Het is ook prachtig om Bryce tijdens zonsondergang en - opkomst te zien. En ik begrijp dat de rest van de familie de route naar Capitol Reef niet kent, dus goede reden toch om wel voor die mooiste route te gaan. En vind je Goblin Valley en Little Wild Horse niet iets?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik zoek eigenlijk beschikbaarheid in Yosemite Valley Lodge incheck 24 juli 2025.
Tenten weet ik dat die nog beschikbaar zijn, 24 juli hebben we nu heated tent inderdaad vanwege stopcontact
Tenten weet ik dat die nog beschikbaar zijn, 24 juli hebben we nu heated tent inderdaad vanwege stopcontact
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ah, ik had niet begrepen dat de lodge de eerste keus is. Ik zou denk ik liever twee nachten CV doen dan wat je nu hebt. En gebruik dan het geld dat je bespaart om bij Bryce wat gunstiger te zitten.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 1873 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne