Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Raccoon! (en andere wilde dieren)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Af en toe denk ik echt met heimwee terug aan de tijd dat ik raccoons nog als lieve diertjes zag (in de dierentuin). De raccoons die ik hier zie, liggen veelal dood langs de weg (aangereden) of trekken je vuilnis overhoop (ze zijn ook erg goed in deksels). Ik vind ze inmiddels niet zo leuk meer, terwijl ik aan de andere kant ze graag wel als leuk wil blijven zien. :roll:
Wat wel erg leuk was is de groundhog die in de tuin van de bieb zat. Ik heb geprobeerd er een foto van te maken, maar het ziet er alleen uit als een donkere vlek op groen. ;)
Op een camping waar we 's zomers regelmatig heen gaan komen we ook geregeld groundhogs tegen. En er rennen regelmatig stevige herten door onze tuin, terwijl we echt niet super landelijk wonen ofzo (en we hebben aan alle kanten huizen al zitten we op een half acre). Om het over de squirrels en chipmunks nog maar niet te hebben. En de hond van de buren. ;)
Onlangs is in onze omgeving een zwarte beer gesignaleerd. Die vond ik ook minder geslaagd, maar mijn Ohio born-and-raised echtgenoot bleef er erg kalm onder. Misschien zien we hem binnenkort wel van de glijbaan in de tuin afgaan..... :shock: (Die beer dus, niet m'n man).

Edited: o ja ik herinner me nu dat we vorige week ook een vos door de buurt zagen rennen. Nadat ik Petra's foto's bekeek ;). Leuke foto's! En vorig jaar ben ik me lam geschrokken toen we in het donker met de boot terugkwamen bij de parkeerplaats en een paar vleermuizen tussen ons door vlak over de boot zoefden. Die beestjes vind ik echt niet jofel!
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wij waren vorige week aan het wandelen langs een riviertje in Zuid-Frankrijk, zien de kinderen en ik Jerry bijna een meter de lucht inspringen, en vervolgens heel hard wegrennen. Bleek dat hij bijna op 2 slangen getrapt was :shock: :lol:

Gelukkig zijn we ook nog leuke dieren tegengekomen. In de prachtige Gorges de l'Ardèche moesten we stoppen voor een kudde berggeiten, die op hun gemakje de weg overstaken.

Afbeelding

En op de muren van ons vakantiehuis zaten regelmatig van dit soort exemplaren:

Afbeelding
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Die hagedissen vind ik juist schattig! In Griekenland kun je ze soms over je handen laten lopen.
Ook van vleermuizen ben ik niet bang. Leuk juist als ze om je hoofd vliegen, ze raken je echt niet aan vanwege hun feilloze echocoördinatie.

In sept. '03 in Needles, CA op een loeihete parkeerplaats een ratelslang gezien. Dat was iets minder leuk....
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Die hagedisjes vind ik ook leuk. Ik ging elke keer achter de raamluiken zoeken of ze er zaten, en het was elke keer bingo :lol:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

thebes schreef:Die hagedissen vind ik juist schattig! In Griekenland kun je ze soms over je handen laten lopen.
Ook van vleermuizen ben ik niet bang. Leuk juist als ze om je hoofd vliegen, ze raken je echt niet aan vanwege hun feilloze echocoördinatie.

In sept. '03 in Needles, CA op een loeihete parkeerplaats een ratelslang gezien. Dat was iets minder leuk....
Ben ooit in een dierentuin geweest waar je een vleermuizengrot inkon. Dan liep je tussen de vliegende vleermuizen. Geweldig was dat!
Later is die gesloten omdat bezoekers te vaak ondergekakt werden door die beestjes.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Gezeten op de porch van onze cabin in Death Valley zagen we tientallen vleermuizen jagen bij de lantaarnpalen. Was prachtig om te zien, het zijn zulke behendige dieren.

Op Cuba kwamen we in een natuurpark hagedissen tegen van meer dan anderhalve meter lang. Met van die dikke poten en woest uitziende kammen. En wat aten die "monsters" het liefst? Stukjes sinaasappel die ik ze uit mijn hand voerde. Die foto's laten we altijd vol trots aan iedereen zien.
BuckeyeRed
Amerikakenner

thebes schreef:Leuk juist als ze om je hoofd vliegen, ze raken je echt niet aan vanwege hun feilloze echocoördinatie.
Niet als je met 80 km/u per boot aan komt suizen... Geen idee hoe snel een vleermuis is, maar geloof me, leuk was het echt niet. :shock:
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Mack schreef: Ben ooit in een dierentuin geweest waar je een vleermuizengrot inkon. Dan liep je tussen de vliegende vleermuizen. Geweldig was dat!
Later is die gesloten omdat bezoekers te vaak ondergekakt werden door die beestjes.
Ja, geweldig was dat, als ik me goed kan herinneren was dat in Blijdorp.
Ik dacht eigenlijk dat het toen gesloten was omdat er hondsdolheid was uitgebroken of dat ze daar bang voor waren dat het uit zou breken. :?: :?:
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Gisteren zag ik een schildpad op de weg lopen. Ik kon nog prima uitwijken omdat het beestje nog niet zo ver op de weg was. Toen ik in mijn spiegels keek naar wat degene achter mij zou doen, was ik getuige van 1 van mijn nachtmerries. De auto achter me zag de schildpad te laat en reed voor een deel met zijn wiel langs de schildpad, waardoor het beestje omhoog zwiepte en met een boog de sloot in verdween. Helaas zag ik een ander deel van de schildpad de andere kant op vliegen. Kon niet meer ontdekken of het zijn koppie of een pootje was, maar ik vond het zooooooooooooooo zielig!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
BuckeyeRed
Amerikakenner

houstonwehaveaproblem schreef:Gisteren zag ik een schildpad op de weg lopen. Ik kon nog prima uitwijken omdat het beestje nog niet zo ver op de weg was. Toen ik in mijn spiegels keek naar wat degene achter mij zou doen, was ik getuige van 1 van mijn nachtmerries. De auto achter me zag de schildpad te laat en reed voor een deel met zijn wiel langs de schildpad, waardoor het beestje omhoog zwiepte en met een boog de sloot in verdween. Helaas zag ik een ander deel van de schildpad de andere kant op vliegen. Kon niet meer ontdekken of het zijn koppie of een pootje was, maar ik vond het zooooooooooooooo zielig!
:( :( :(
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ach gos, ik kan me voorstellen, dat je dat superzielig vond! In de jaren, dat ik hier rijd, heb ik twee keer een eekhoorntje aangereden, oh, wat voelde ik me daar naar over! Ik had ze niet kunnen ontwijken, maar toch :(.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Petra/VS schreef:Ach gos, ik kan me voorstellen, dat je dat superzielig vond! In de jaren, dat ik hier rijd, heb ik twee keer een eekhoorntje aangereden, oh, wat voelde ik me daar naar over! Ik had ze niet kunnen ontwijken, maar toch :(.
Eekhoorns zouden hier verplicht een helm moeten dragen :-). Sinds ze het deel naast onze wijk ook zijn gaan bebouwen, zijn de eekhoorns die daar zaten volgens mij onze wijk in gevlucht. Wij hebben een golfbaan in de wijk en dus meer groen. Tegenwoordig zie ik de eekhoorns namelijk overal lopen en soms schieten ze inderdaad (net als katten in Nederland) ineens de weg over.
Ach, je kunt er meestal niks aan doen als je een dier aanrijdt, maar ik blijf het toch zielig vinden en het is 1 van mijn grootste nachtmerries om zelf ooit iets voor mijn auto te krijgen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik had nog maar een paar weken mijn rijbewijs, toen ik een merel doodgereden heb. Ik reed in een smalle straat, en plots komt hij de weg over gevlogen. Ik wil nog uitwijken, maar te laat. Ik hoorde echt zo 'bonk - knots' onder mijn auto doorgaan, en 'k heb me aan de kant gezet om te janken. Een troost: het beestje was zo dood als wat en heeft dus niet lang moeten lijden.

Een paar jaar later heb ik op de autosnelweg nog een hert (ree?) aangereden. Het was midden in de nacht, heel verlaten, en ik wist echt niet wat mij overkwam. Heel even komt het dan in je op "Dat was toch heel erg zeker geen mens hé?!". 'k Heb de auto in achteruit gezet, en ben teruggereden naar de plaats van onheil (jaja, ik weet dat dat niet mag, maar de snelweg was helemaal verlaten) maar er was niks meer te zien. Dus ik hoop voor dat beestje dat het niet al te erg was. De pinker en het licht waren wel helemaal stuk. En 't was niet mijn wagen, ik speelde onverwachts 'BOB'.

Een paar weken geleden zag je duidelijk dat het weer 'kattentijd' is. Op het traject dat ik dan dagelijks doe zie je regelmatig dode katten liggen. Vind ik ook wel zielig, want meestal zijn die ook nog eens iemands huisdiertje.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
CCBloom
Amerika-ontdekker

Bericht door CCBloom »

leuk draadje is dit, ik moest wel lachen om het laatste berichtje van Mack...

Ik heb een half jaar op curacao gezeten, waar ik ook in aanraking ben gekomen met verschillende soorten hagedissen EN natuurlijk leguanen die als lievelingskostje inderdaad sinaasappel of meloen hebben :-) en verschillende slagen... Dat laatste was heel arelaxt, maar die hagedissen vind ik juist heel leuk!

In schotland (ook een half jaar gewoond) wemelde het echt van de eekhoorns in de botanic garden (edinburgh) schotland is trouwens ook een GAAF vakantie land!
Afbeelding
Tony de Pony
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Tony de Pony »

D'r is hier net één of andere zeehond aangespoeld. Heeft er vrij lang over gedaan, want het stinkt behoorlijk.

Foto gemaakt met telefoon (wil 'em er best op gooien, na het eten doen?), snel deuren en ramen dicht vanwege de stank, en de politie gebeld met de vraag of ze het even van het strand willen scheppen, svp
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Raccoon! (en andere wilde dieren)

Bericht door Petra/VS »

Onze garagedeur is helemaal gebroken en de monteur kwam er zaterdag naar kijken. Terwijl Rick en hij ermee bezig waren vloog er een havik de garage binnen! Het duurde even voor Rick het in paniek rondvliegende dier op een bezemsteel kreeg en zo naar buiten kon laten vliegen. Daarvoor moest ik natuurlijk een aantal foto's maken:
Afbeelding

Dit heb ik niet vaak aan mijn fiets hangen :lol:

Afbeelding

Het is de kleinste havik soort in Virginia, de sharp-shinned hawk

Afbeelding

Hij had prachtige tekening op zijn veren
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wat grappig!. Was er wat te halen bij jullie?..... :lol:

Ik wist overigens niet dat een havik zo mooi getekend was.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
FrankW

Bericht door FrankW »

De eerste keer dat ik in Michigan een hert zag was ik helemaal onder de indruk. Na zoveel jaren hier zijn het er toch wel veel te veel, vooral als ze vanuit het bos opeens de weg overschieten. Ik moet ze ook altijd regelmatig mijn tuin uitjagen want ze zijn gek op mijn planten. :x

Een keer heb ik een wolf in de omgeving gezien en een paar in de Upper Peninsula. Daar heb ik ook eens een keer een moose langs de kant van de weg zien staan en een zwarte beer die de weg over stak. Er is ook een beer gesignaleerd nabij mijn huis maar helaas nog niet gezien. Wel was er een zomeravond dat ik achter in de tuin bij een kampvuur zat terwijl het stikke donker was. Ik hoorde geluid van een of ander beest in het aangrenzende bos en ik wist niet hoe snel ik het huis binnen rende. Het zal waarschijnlijk iets van een raccoon geweest zijn maar je weet het toch nooit. :lol:

Deze ben ik ergens in Canada langs de weg tegen gekomen
Afbeelding
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

weet je hoe wij een dode raccoon naast de weg noemen? wàs-beertje
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:lol: Deze bijvoorbeeld, gisteren genomen, hij ligt langs de straat hier, zo zielig. Ik hoop, dat ze hem gauw op komen halen:
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer