Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Beartooth highway of Theodore Roosevelt National Park
Beartooth highway of Theodore Roosevelt National Park
Hallo,
volgend jaar zomer rijden we van Sturgis richting Glacier NP.
Nu had ik eerst in de planning om de Beartooth highway te rijden, zijn al meerdere malen in Yellowstone geweest, maar nog nooit deze weg gereden. Maar ik zou dit ook kunnen switchen voor Theodore Roosevelt National Park.
Ik kan weinig over dit laatste park vinden van mensen die er geweest zijn.
Iemand beide toevallig bezocht?
volgend jaar zomer rijden we van Sturgis richting Glacier NP.
Nu had ik eerst in de planning om de Beartooth highway te rijden, zijn al meerdere malen in Yellowstone geweest, maar nog nooit deze weg gereden. Maar ik zou dit ook kunnen switchen voor Theodore Roosevelt National Park.
Ik kan weinig over dit laatste park vinden van mensen die er geweest zijn.
Iemand beide toevallig bezocht?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Beartooth Highway of Theodore Roosevelt National Park
Ik heb geen ervaring met Theodore Roosevelt, maar als ik het op www.ontdek-amerika.nl bekijk lijkt het me een mooi park. Maar het kost wel wat tijd om dat te bezoeken. De Beartooth Highway zal minder tijd kosten. Hoeveel tijd heb je voor dit stuk?
Marianne
Marianne
Re: beartooth highway of Theodore Roosevelt National Park
1 hele dag zou het zijn
Beartooth zouden we waarschijnlijk slapen in red lodge ofzo en dan daarna in livingston
bij roosevelt zou het ook bijna een hele dag zijn waarna we daarna nog een paar uur richting glacier rijden
Beartooth zouden we waarschijnlijk slapen in red lodge ofzo en dan daarna in livingston
bij roosevelt zou het ook bijna een hele dag zijn waarna we daarna nog een paar uur richting glacier rijden
ik heb ook even op ontdek amerika gekeken en ziet er inderdaad mooi uit met 2 gedeeltes. ik zou badlands np nog kunnen laten vallen voor 2 dagen roosevelt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hans en Henriette hebben Theodore Roosevelt ook in hun 2007-verslag beschreven, zie https://www.pictureyes.com/amerika-2007/. Ze waren diezelfde vakantie ook in Badlands, Makoshika en reden de Beartooth Hwy.
Marianne
Marianne
Theodore Roosevelt NP is fantastisch! Maar wel heel anders dan omgeving Beartooth highway.
TR NP is veel meer prairie gebied (deed mij denken aan Amerikaanse versie van de Savannah als leek
)
Als je daar in de schemering het park doorrijdt zie je overal wildlife. Toen wij er waren was er in de nacht ook nog de grootste onweersbui welke wij ooit meegemaakt hebben, halve nacht in de auto doorgebracht. Wat een avontuur
Wij waren er 2,5 dag in juli 2022, ruimschoots de tijd toen. Rustig park qua bezoekersaantallen.
Als je het mee kan pakken in je reis (want het ligt natuurlijk best afgelegen), altijd doen!
TR NP is veel meer prairie gebied (deed mij denken aan Amerikaanse versie van de Savannah als leek

Als je daar in de schemering het park doorrijdt zie je overal wildlife. Toen wij er waren was er in de nacht ook nog de grootste onweersbui welke wij ooit meegemaakt hebben, halve nacht in de auto doorgebracht. Wat een avontuur

Wij waren er 2,5 dag in juli 2022, ruimschoots de tijd toen. Rustig park qua bezoekersaantallen.
Als je het mee kan pakken in je reis (want het ligt natuurlijk best afgelegen), altijd doen!
uit het door marianne aangegeven verslag (dank daarvoor) in elk geval gehaald dat we badlands niet gaan overslaan. En op dit moment denk ik dat we inderdaad roosevelt dan gaan meenemen (maar kan ook zomaar weer veranderen) zoveel te zien en te doen , keuzes, keuzes, keuzes
Sowieso zijn de Dakota's heel leuk. Als je naar Badlands gaat (ook aanrader) neem dan ook Minuteman Missile mee. Als je beetje van geschiedenis houdt is dat heel leuk.
- sunshine state
- Amerikakenner
wij vonden Beartooth Highway wel geweldig
Kijk even naar onze reis:
https://www.oldersom.nl/blog/dag-18-via ... red-lodge/
Maar ook Devils Tower etc. ja al die keuzes ook
Kijk even naar onze reis:
https://www.oldersom.nl/blog/dag-18-via ... red-lodge/
Maar ook Devils Tower etc. ja al die keuzes ook

- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dat was ons plan ook afgelopen zomer, je komt er immers letterlijk langs als je van Wall naar de Zuidoost ingang van Badlands NP rijdt.
Maar, en het waarom weet ik nog steeds niet, alle 2 de sites waren gesloten en ook het VC was niet open.
Dat was wel jammer want ik denk niet dat we nog eens in het gebied komen.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Beartooth highway of Theodore Roosevelt National Park
Wij hebben in 2022 allebei gedaan met de camper. Misschien heb je wat aan ons verslag. De reis staat bij mij hoog in mijn topreizenlijstje.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Re: Beartooth highway of Theodore Roosevelt National Park
Dank je, ik had jullie verslag al gelezen en mede daardoor beslist om roosevelt NP te doen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3286 Weergaves
-
Laatste bericht door Ing
-
- 4 Reacties