Zeg ik ook niet, ik vermeld alleen hoe dat in voorgaande jaren bij een ander merk rv via Roadbear werkte.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Hillbillies: Rondje vanuit Salt Lake City in een maand met 2 tieners
Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Salt Lake City in een maand met 2 tieners
19 States so far...
Misschien nogmaals lezen wat Thor op hun site vermeld over het zonnepaneel?HillBillies schreef: ↑23 aug 2024, 19:00@Corv
Had ook niet verwacht dat hij de gehele camper qua stroomverbruik bij kon houden (alle lampen aan, radio, powerbanks opladen etc.) maar als de camper in de zon staat en je bent de hele dag wandelen en er ligt niets aan de lader (dus eigenlijk verbruikt alleen de koelkast stroom) had ik wel verwacht dat ik langer dan 1,5 dag vooruit kon met de accu.
19 States so far...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Eerste was niet helemaal duidelijk en het tweede is niet meer nodig, de verwachting is al omgezet in de realiteit.
-
- Amerikafan
De eerste campgrounds zijn inmiddels geboekt:
14-7 SLC- Hagerman RV Village (geboekt). 9.00 camper ophalen, via Walmart/Twin Falls/Shoshone Falls
15-7 Hagerman RV Village - Signal Mountain/Colter Bay (pas te boeken in januari), Craters of the Moon in de ochtend
16-7 Signal Mountain/Colter Bay (pas te boeken in januari)
17-7 Signal Mountain/Colter Bay - Grant Village (geboekt)
18-7 Grant VIllage - Fishing Bridge (geboekt)
19-7 Fishing Bridge - Canyon (geboekt)
20-7 Canyon - Madison (geboekt)
vanuit daar richting Glacier (kleine 400 mijl) met een tussenstop. Iemand tips voor de tussenstop en campgrounds in/om Glacier?
Apgar en Many Glacier lijken me mooi maar je kunt met de camper niet over de Going to the Sun road rijden met een camper langer dan 21 feet zie ik dus dat wordt sowieso omrijden.
Edit:
Ik kom nu uit bij Garisson voor de tussenstop http://www.riverfrontrvparkmt.com/Index.html, net na Butte en Anaconda. Mooi halverwege de route, niet druk en niet vlakbij een vliegveld en mogelijkheid om te vissen. Helena lijkt me ook wel iets maar ligt misschien wat van de route af..
14-7 SLC- Hagerman RV Village (geboekt). 9.00 camper ophalen, via Walmart/Twin Falls/Shoshone Falls
15-7 Hagerman RV Village - Signal Mountain/Colter Bay (pas te boeken in januari), Craters of the Moon in de ochtend
16-7 Signal Mountain/Colter Bay (pas te boeken in januari)
17-7 Signal Mountain/Colter Bay - Grant Village (geboekt)
18-7 Grant VIllage - Fishing Bridge (geboekt)
19-7 Fishing Bridge - Canyon (geboekt)
20-7 Canyon - Madison (geboekt)
vanuit daar richting Glacier (kleine 400 mijl) met een tussenstop. Iemand tips voor de tussenstop en campgrounds in/om Glacier?
Apgar en Many Glacier lijken me mooi maar je kunt met de camper niet over de Going to the Sun road rijden met een camper langer dan 21 feet zie ik dus dat wordt sowieso omrijden.
Edit:
Ik kom nu uit bij Garisson voor de tussenstop http://www.riverfrontrvparkmt.com/Index.html, net na Butte en Anaconda. Mooi halverwege de route, niet druk en niet vlakbij een vliegveld en mogelijkheid om te vissen. Helena lijkt me ook wel iets maar ligt misschien wat van de route af..
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je in Yellowstone nog via Mammoth rijdt is Garrison niet zo gek. Kijk eens goed naar de indeling in Yellowstone en wat je overal wilt doen. Als je vanuit Madison meteen richting Glacier rijdt zou ik wat verder rijden. Maar de tijd in Yellowstone heb je wel nodig lijkt me.
Kijk voor Glacier eens of je überhaupt naar de westkant wilt. Ik denk dat je aan de oostkant - in combinatie met de shuttlebus - prima zit.
Marianne
Kijk voor Glacier eens of je überhaupt naar de westkant wilt. Ik denk dat je aan de oostkant - in combinatie met de shuttlebus - prima zit.
Marianne
-
- Amerikafan
@Martin & Marianne
De Mammoth hot springs staan uiteraard op de lijst!
Het idee was om één nacht west en twee nachten oost Glacier te doen maar jij zou adviseren misschien Lake Mc Donald en West Glacier helemaal over te slaan? Ik ben er nog nooit geweest dus geen idee wat het beste is!
Verder zag ik gisteren dat de campgrounds rondom Rocky Mountain en Estes ook heel snel volgeboekt raken dus ik heb alvast Estes Park / Rocky Mountain National Park KOA Holiday geboekt van 30/7 tot 3/8 geboekt (4 nachten) dan heb ik in ieder geval al iets vastliggen, kan ik altijd nog annuleren of wijzigen.
Voor de tussenstop tussen Glacier en Badlands:
Vanuit Oost-Glacier naar Cody is 490 mijl en van Cody naar Badlands is 437 mijl.
Wat zou een mooie verdeling zijn van die route?
De Mammoth hot springs staan uiteraard op de lijst!
Het idee was om één nacht west en twee nachten oost Glacier te doen maar jij zou adviseren misschien Lake Mc Donald en West Glacier helemaal over te slaan? Ik ben er nog nooit geweest dus geen idee wat het beste is!
Verder zag ik gisteren dat de campgrounds rondom Rocky Mountain en Estes ook heel snel volgeboekt raken dus ik heb alvast Estes Park / Rocky Mountain National Park KOA Holiday geboekt van 30/7 tot 3/8 geboekt (4 nachten) dan heb ik in ieder geval al iets vastliggen, kan ik altijd nog annuleren of wijzigen.
Voor de tussenstop tussen Glacier en Badlands:
Vanuit Oost-Glacier naar Cody is 490 mijl en van Cody naar Badlands is 437 mijl.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De KOA in Estes Park ken ik, wij overnachtten er eens in een cabin. Je ziet wel wat ver van het park en van het centrum van Estes Park. Het zou wel mooi zijn als er iets op loopafstand van het dorp is. Wij vinden een ontbijt bij The Egg & I een aanrader.
Ik zou toch proberen om ook minimaal 1 nacht in het park te reserveren. Dat scheelt met de toegangsreserveringen. En je hebt geen parkeerproblemen.
Over Glacier zullen anderen wel meer kunnen zeggen; wij zijn er ooit geweest toen vrijwel alles nog in de sneeuw lag (medio juni).
voor de route naar South Dakota zijn er natuurlijk meerdere mogelijkheden. Cody ligt niet echt op de route dus of je dat mee moet nemen weet ik niet. De meeste mensen nemen de Beartooth Hwy mee tussen Yellowstone en South Dakota. Wil je dat doen dan zou je de eerste dag tot aan Red Lodge kunnen rijden. En dan via Devils Tower naar Badlands.
Marianne
Ik zou toch proberen om ook minimaal 1 nacht in het park te reserveren. Dat scheelt met de toegangsreserveringen. En je hebt geen parkeerproblemen.
Over Glacier zullen anderen wel meer kunnen zeggen; wij zijn er ooit geweest toen vrijwel alles nog in de sneeuw lag (medio juni).
voor de route naar South Dakota zijn er natuurlijk meerdere mogelijkheden. Cody ligt niet echt op de route dus of je dat mee moet nemen weet ik niet. De meeste mensen nemen de Beartooth Hwy mee tussen Yellowstone en South Dakota. Wil je dat doen dan zou je de eerste dag tot aan Red Lodge kunnen rijden. En dan via Devils Tower naar Badlands.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 26 aug 2024, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
@Martin & Marianne
Bedankt voor je antwoord, ik ga ook zeker proberen 1 of 2 nachten in Glacier Basin te bemachtigen, maar dat kan pas 14 dagen van tevoren!
Bedankt voor je antwoord, ik ga ook zeker proberen 1 of 2 nachten in Glacier Basin te bemachtigen, maar dat kan pas 14 dagen van tevoren!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ah, oké, dat is dan prima!
Met zoveel nachten voor RMNP zou je ook nog kunnen kijken of het leuk is om aan de westkant te staan. Het is heel anders maar toch ook de moeite waard. Wij trokken daar in 2019 wat tijd voor uit. Aan de andere kant kun je je tijd aan de oostkant ook heel goed gebruiken. Wij vonden de wandeling langs Nymph Lake, Dream Lake, Emerald Lake en Lake Haiyaha erg mooi. Zie hier.
Marianne
Met zoveel nachten voor RMNP zou je ook nog kunnen kijken of het leuk is om aan de westkant te staan. Het is heel anders maar toch ook de moeite waard. Wij trokken daar in 2019 wat tijd voor uit. Aan de andere kant kun je je tijd aan de oostkant ook heel goed gebruiken. Wij vonden de wandeling langs Nymph Lake, Dream Lake, Emerald Lake en Lake Haiyaha erg mooi. Zie hier.
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Misschien begrijp ik het niet helemaal goed, maar hieruit maak ik op dat je plan is om vanuit Glacier eerst terug te rijden naar regio Yellowstone en dan pas Oostwaarts richting de Black Hills (Badlands etc)?HillBillies schreef: ↑26 aug 2024, 09:48Voor de tussenstop tussen Glacier en Badlands:
Dat zou ik zelf niet doen (maar ik heb ook helemaal niks met Cody, in tegenstelling tot een hoop andere mensen hier op het forum). De volledige Beartooth Highway ga je in dat tijdsbestek volgens mij toch niet mee kunnen pakken, dus dan zou ik er voor kiezen om Yellowstone voor die route links te laten liggen. Het scheelt bovendien heel wat mijlen om niet via Cody te gaan, rechtstreeks is de route 730 mijl. Via Cody bijna 200 mijl meer.
Even out of the box: is het een idee om vanuit SLC in 2 lange rijdagen (via Craters of the Moon) naar (East) Glacier te rijden, dat te bezoeken, dan naar Yellowstone, eventueel eerst via de westkant naar beneden en dan GT bezoeken, dan via de oostkant naar het noorden en het park via Cody/Beartooth Highway weer uit richting Badlands/Black Hills? Ik denk dat het in tijd niet veel uitmaakt, alleen heb je dan 2 rijdagen achter elkaar.
Het is zomaar een gedachte, geen idee of het wat is, maar dan neem je volgens mij alle bezienswaardigheden die je wilt zien mee, inclusief de prachtige BTH.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij vonden het Buffalo Bill museum in Cody wel de moeite waard. De tickets zijn 2 dagen geldig, dus je kunt het echt op je gemak doen.
De out of the box-route van Charlotte vind ik ook wel leuk. Craters of the Moon vraagt niet heel veel tijd, maar is wel heel bijzonder. Wij reisden met een camper en hebben er op de camping gestaan. Toen we aankwamen in de middag een deel van het park gedaan en de volgende ochtend de rest en doorgereden.
Ik hoop dat jullie meer zien van Glacier dan wij deden, want het stond vol met rook van branden in Canada.
De Beartooth Hwy is absoluut een aanrader en Badlands was een aangename verrassing voor ons. Veel mooier dan verwacht.
Yellowstone is mijn favoriete park, maar je moet het wel goed bestuderen. Met Grand Teton hebben we wat minder, maar het is zeker ook mooi.
De out of the box-route van Charlotte vind ik ook wel leuk. Craters of the Moon vraagt niet heel veel tijd, maar is wel heel bijzonder. Wij reisden met een camper en hebben er op de camping gestaan. Toen we aankwamen in de middag een deel van het park gedaan en de volgende ochtend de rest en doorgereden.
Ik hoop dat jullie meer zien van Glacier dan wij deden, want het stond vol met rook van branden in Canada.
De Beartooth Hwy is absoluut een aanrader en Badlands was een aangename verrassing voor ons. Veel mooier dan verwacht.
Yellowstone is mijn favoriete park, maar je moet het wel goed bestuderen. Met Grand Teton hebben we wat minder, maar het is zeker ook mooi.
-
- Amerikafan
@Tantelotje
Sorry voor de late reactie, drukke dag gehad gisteren.
Interessante optie, ik heb het eens even uitgezet in een nieuw schema:
12/7 AMS - SLC
13-7 SLC - SLC (Ik laat deze dag even staan, zo houd ik nog wat flexibiliteit over voor de vliegtickets (zaterdag of zondag vliegen).
14-7 SLC - Hagerman Hagerman RV Village (Camper ophalen 09.00, via Walmart/Twin Falls/Shoshone Falls)
15-7 Hagerman - Garrison (Riverfront RV Park), via Craters of the Moon
16-7 Garrison (Riverfront RV Park) - West Glacier (Apgar)
17-7 West Glacier (Apgar) - Oost Glacier (Many Glacier)
18-7 Oost Glacier (Many Glacier) - Oost Glacier (Many Glacier)
19-7 Oost Glacier (Many Glacier) - Helena
20-7 Helena - Yellowstone Madison (via Mammoth)
21-7 Yellowstone (Madison) - Grant Teton (Signal Mountain/Colter Bay)
22-7 Grant Teton (Signal Mountain/Colter Bay) - Grant Teton (Signal Mountain/Colter Bay)
23-7 Grant Teton (Signal Mountain/Colter Bay) - Yellowstone (Grant Village)
24-7 Yellowstone (Grant Village) - Yellowstone (Fishing Bridge)
25-7 Yellowstone (Fishing Bridge) - Yellowstone (Canyon)
26-7 Yellowstone (Canyon) - Cody, via Cooke City/Red Lodge (Beartooth Highway)
27-7 Cody - Mount Rushmore/Badlands NP/Custer SP
28-7 Mount Rushmore/Badlands NP/Custer SP - Mount Rushmore/Badlands NP/Custer SP
29-7 Mount Rushmore/Badlands NP/Custer SP - Mount Rushmore/Badlands NP/Custer SP
30-7 Mount Rushmore/Badlands NP/Custer SP - Rocky Mountain (KOA Estes)
31-7 Rocky Mountain (KOA Estes) - Rocky Mountain (KOA Estes)
01-8 Rocky Mountain (KOA Estes, proberen plek Glacier Basin) - Rocky Mountain (KOA Estes, proberen plek Glacier Basin)
02-8 Rocky Mountain (KOA Estes, proberen plek Glacier Basin) - Rocky Mountain (KOA Estes, proberen plek Glacier Basin)
03-8 Rocky Mountain - Colorado Springs (Pikes Peak RV Park)
04-8 Colorado Springs (Pikes Peak RV Park) - Aspen/Crested Butte/Leadville
05-8 Aspen/Crested Butte/Leadville - Aspen/Crested Butte/Leadville
06-8 Aspen/Crested Butte/Leadville - Great Sand Dunes (Great Sand Dunes Oasis)
07-8 Great Sand Dunes (Great Sand Dunes Oasis) - Mesa Verde
08-8 Mesa Verde - Stop richting SLC
09-8 Stop richting SLC - SLC
10-8 vervalt mogelijk ivm geen toezegging werkgever voor 5 weken vakantie vrouw
11-8 vervalt mogelijk ivm geen toezegging werkgever voor 5 weken vakantie vrouw
Het is nog iets korter ook zie ik, ga snel de campgrounds op Yellowstone verplaatsen naar deze nieuwe data denk ik!
Ondersteepte en schuingedrukte campgrounds zijn geboekt
@jojostravelusa @Martin & Marianne
Bedankt voor de tips!
Edit:
Pff ik zie net dat de Sturgis Rally van 1 tot 10 augustus is en dat is wel heel gaaf om mee te maken!
Straks nog even puzzelen want dat houdt in dat we dan een paar dagen later rond Mount Rushmore/Badlands NP/Custer SP moeten zijn.
Sorry voor de late reactie, drukke dag gehad gisteren.
Interessante optie, ik heb het eens even uitgezet in een nieuw schema:
12/7 AMS - SLC
13-7 SLC - SLC (Ik laat deze dag even staan, zo houd ik nog wat flexibiliteit over voor de vliegtickets (zaterdag of zondag vliegen).
14-7 SLC - Hagerman Hagerman RV Village (Camper ophalen 09.00, via Walmart/Twin Falls/Shoshone Falls)
15-7 Hagerman - Garrison (Riverfront RV Park), via Craters of the Moon
16-7 Garrison (Riverfront RV Park) - West Glacier (Apgar)
17-7 West Glacier (Apgar) - Oost Glacier (Many Glacier)
18-7 Oost Glacier (Many Glacier) - Oost Glacier (Many Glacier)
19-7 Oost Glacier (Many Glacier) - Helena
20-7 Helena - Yellowstone Madison (via Mammoth)
21-7 Yellowstone (Madison) - Grant Teton (Signal Mountain/Colter Bay)
22-7 Grant Teton (Signal Mountain/Colter Bay) - Grant Teton (Signal Mountain/Colter Bay)
23-7 Grant Teton (Signal Mountain/Colter Bay) - Yellowstone (Grant Village)
24-7 Yellowstone (Grant Village) - Yellowstone (Fishing Bridge)
25-7 Yellowstone (Fishing Bridge) - Yellowstone (Canyon)
26-7 Yellowstone (Canyon) - Cody, via Cooke City/Red Lodge (Beartooth Highway)
27-7 Cody - Mount Rushmore/Badlands NP/Custer SP
28-7 Mount Rushmore/Badlands NP/Custer SP - Mount Rushmore/Badlands NP/Custer SP
29-7 Mount Rushmore/Badlands NP/Custer SP - Mount Rushmore/Badlands NP/Custer SP
30-7 Mount Rushmore/Badlands NP/Custer SP - Rocky Mountain (KOA Estes)
31-7 Rocky Mountain (KOA Estes) - Rocky Mountain (KOA Estes)
01-8 Rocky Mountain (KOA Estes, proberen plek Glacier Basin) - Rocky Mountain (KOA Estes, proberen plek Glacier Basin)
02-8 Rocky Mountain (KOA Estes, proberen plek Glacier Basin) - Rocky Mountain (KOA Estes, proberen plek Glacier Basin)
03-8 Rocky Mountain - Colorado Springs (Pikes Peak RV Park)
04-8 Colorado Springs (Pikes Peak RV Park) - Aspen/Crested Butte/Leadville
05-8 Aspen/Crested Butte/Leadville - Aspen/Crested Butte/Leadville
06-8 Aspen/Crested Butte/Leadville - Great Sand Dunes (Great Sand Dunes Oasis)
07-8 Great Sand Dunes (Great Sand Dunes Oasis) - Mesa Verde
08-8 Mesa Verde - Stop richting SLC
09-8 Stop richting SLC - SLC
10-8 vervalt mogelijk ivm geen toezegging werkgever voor 5 weken vakantie vrouw
11-8 vervalt mogelijk ivm geen toezegging werkgever voor 5 weken vakantie vrouw
Het is nog iets korter ook zie ik, ga snel de campgrounds op Yellowstone verplaatsen naar deze nieuwe data denk ik!
Ondersteepte en schuingedrukte campgrounds zijn geboekt
@jojostravelusa @Martin & Marianne
Bedankt voor de tips!
Edit:
Pff ik zie net dat de Sturgis Rally van 1 tot 10 augustus is en dat is wel heel gaaf om mee te maken!
Straks nog even puzzelen want dat houdt in dat we dan een paar dagen later rond Mount Rushmore/Badlands NP/Custer SP moeten zijn.
Laatst gewijzigd door HillBillies op 28 aug 2024, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zorg dan wel dat je z.s.m. alles boekt, want het is supermegadruk tijdens de Sturgis Rally en het zou me ook niet verbazen als alles dan net even duurder is dan normaal.
-
- Amerikafan
Heel even snel de route wat omgegooid maar dat is een idioot idee van me. Naast veel langere reisdagen voegt het ook nog eens 600 mijl toe aan de hele trip en dat is nogal wat.
Had Sturgis graag een keer meegemaakt maar de enige opties zijn:
- paar dagen later vliegen (maar mijn vrouw moet hele weken vakantie pakken dus dat schiet niet op, aankomend jaar waarschijnlijk maar 4 ipv 5 weken)
- paar extra dagen toevoegen in Glacier/Yellowstone/Grand Teton/Cody ten koste van bijvoorbeeld Mesa Verde en Great Sand Dunes (en tja, dat is ook een beetje zonde voor een dagje motoren kijken).
Misschien ook maar beter zo, we verlaten die regio op 30-7 (net voordat de gekte begint) en dus zal het wat rustiger zijn bij Devil's Tower/Badlands/Mount Rushmore en Custer gok ik zo.
Had Sturgis graag een keer meegemaakt maar de enige opties zijn:
- paar dagen later vliegen (maar mijn vrouw moet hele weken vakantie pakken dus dat schiet niet op, aankomend jaar waarschijnlijk maar 4 ipv 5 weken)
- paar extra dagen toevoegen in Glacier/Yellowstone/Grand Teton/Cody ten koste van bijvoorbeeld Mesa Verde en Great Sand Dunes (en tja, dat is ook een beetje zonde voor een dagje motoren kijken).
Misschien ook maar beter zo, we verlaten die regio op 30-7 (net voordat de gekte begint) en dus zal het wat rustiger zijn bij Devil's Tower/Badlands/Mount Rushmore en Custer gok ik zo.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoop dat je beter weer hebt dan wij bij Devi's Tower, want wij konden met moeite de voet zien. Dikke mist 

-
- Amerikafan
@jojostravelusa
Dat hadden wij dit jaar in Morro Bay, we sliepen op zo'n 200 meter afstand van de Morro Rock maar daar kwam we pas de dag van vertrek achter, op de dag van aankomst niets maar dan ook echt niets van te zien.
Ik moet de vakantie helaas 3 dagen inkorten. Mijn vrouw krijgt definitief geen 5 weken vakantie (geen dag meer dan 4 weken) dus het plan was om zaterdag terug te vliegen ipv maandag.
Alleen was ik ervan uitgegaan dat KLM dagelijks naar SLC vliegt (assumption is the mother of all f*ckups) maar dat blijkt dus zondag/woensdag en vrijdag te zijn en dus moeten we vrijdag 8-8 al terug.
Nu zit ik dus even te dubben... de terugvlucht is pas om 21.00 en de afstand van Mesa Verde naar SLC is 380 mijl. Met een late drop-off is dat prima te doen, ze vragen daar echter wel €280- voor zie ik.
Of slaan we Mesa Verde over, rijden we vanuit Colorado Springs eerst naar Great Sand Dunes en dan via Aspen naar SLC?
Het lijkt me wel de moeite waard als ik even op Youtube kijk en als we het nu niet doen denk ik niet dat we er nog ooit komen aangezien we al in Monument Valley zijn geweest afgelopen jaar.
Wat zouden de mensen die ooit in Mesa Verde zijn geweest adviseren?
Dat hadden wij dit jaar in Morro Bay, we sliepen op zo'n 200 meter afstand van de Morro Rock maar daar kwam we pas de dag van vertrek achter, op de dag van aankomst niets maar dan ook echt niets van te zien.
Ik moet de vakantie helaas 3 dagen inkorten. Mijn vrouw krijgt definitief geen 5 weken vakantie (geen dag meer dan 4 weken) dus het plan was om zaterdag terug te vliegen ipv maandag.
Alleen was ik ervan uitgegaan dat KLM dagelijks naar SLC vliegt (assumption is the mother of all f*ckups) maar dat blijkt dus zondag/woensdag en vrijdag te zijn en dus moeten we vrijdag 8-8 al terug.
Nu zit ik dus even te dubben... de terugvlucht is pas om 21.00 en de afstand van Mesa Verde naar SLC is 380 mijl. Met een late drop-off is dat prima te doen, ze vragen daar echter wel €280- voor zie ik.
Of slaan we Mesa Verde over, rijden we vanuit Colorado Springs eerst naar Great Sand Dunes en dan via Aspen naar SLC?
Het lijkt me wel de moeite waard als ik even op Youtube kijk en als we het nu niet doen denk ik niet dat we er nog ooit komen aangezien we al in Monument Valley zijn geweest afgelopen jaar.
Wat zouden de mensen die ooit in Mesa Verde zijn geweest adviseren?
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat jammer dat jullie vakantie ingekort moet worden. Maar extra genieten van wat wel kan dan
Ik kan niet heel veel over Mesa Verde zeggen, omdat wij er kort geweest zijn als dagvulling nadat bleek dat het paardrijden in Mancos niet doorging i.v.m. onweer en regen. We zijn een eind het park in gereden, maar vonden het te lang duren voordat we bij iets interessants kwamen en zijn dus omgekeerd. Gevoelsmatig zou ik dus zeggen: laten vallen en voor optie 2 gaan. Dat zijn wel veel meer kilometers, dus hoe ga je dat inrichten dan? Dat red je niet op 1 dag.
Great Sand Dunes vonden we wel heel mooi. Beide hebben we in 2014 gedaan, dus je zou naar ons verslag kunnen kijken.

Ik kan niet heel veel over Mesa Verde zeggen, omdat wij er kort geweest zijn als dagvulling nadat bleek dat het paardrijden in Mancos niet doorging i.v.m. onweer en regen. We zijn een eind het park in gereden, maar vonden het te lang duren voordat we bij iets interessants kwamen en zijn dus omgekeerd. Gevoelsmatig zou ik dus zeggen: laten vallen en voor optie 2 gaan. Dat zijn wel veel meer kilometers, dus hoe ga je dat inrichten dan? Dat red je niet op 1 dag.
Great Sand Dunes vonden we wel heel mooi. Beide hebben we in 2014 gedaan, dus je zou naar ons verslag kunnen kijken.
Mesa Verde is alleen interessant als je minimaal 1 ranger tour doet door de cliff dwellings. Qua natuur is het niet bijzonder. De weg naar het visitor center en de dwellings is fors. Reken ook op tijd met kaartjes oppikken, parkeren, wachten op de groep/ranger etc. Als je niet in het park slaapt kost je dit al met minimaal een halve dag, maar denk net iets meer. Slaap je in het park dan kan het in een ochtend.
-
- Amerikafan
@jojostravelusa
Inderdaad heel vervelend, afgelopen keer vloog de tijd al voorbij en toen waren we er 31 dagen, nu 27. Het is niet anders, inderdaad genieten van de dagen die we wel hebben!
Great Sand Dunes blijft ook zeker staan, de jongens hebben nu al zin in het sandboarden!
@paulr
Ik had al iets gelezen over een ranger tour inderaad. Net even op NPS gekeken maar dat gaat hem niet worden! Mijn vrouw heeft geen hoogtevrees als ze bijvoorbeeld bij Scout Lookout staat en over de rand naar beneden kijkt maar op een keukentrap wordt het al snel spannend. Ladders van 5 tot 10 meter gaat ze echt niet op of af. Ik snap nu wel dat een tour een must is maar gezien de ladders kan ik Mesa Verde met een gerust hart schrappen.
De nieuwe planning zou dan zoiets kunnen zijn:
04-8 Colorado Springs (Pikes Peak RV Park) - Great Sand Dunes (Great Sand Dunes Oasis)
05-8 Great Sand Dunes (Great Sand Dunes Oasis) - Crested Butte
06-8 Crested Butte - Leadville/Aspen
07-8 Leadville/Aspen - Stop richting SLC via Colorado National Monument
08-8 Stop richting SLC - SLC (late drop-off rond 16.00, vlucht 21.00)
Inderdaad heel vervelend, afgelopen keer vloog de tijd al voorbij en toen waren we er 31 dagen, nu 27. Het is niet anders, inderdaad genieten van de dagen die we wel hebben!
Great Sand Dunes blijft ook zeker staan, de jongens hebben nu al zin in het sandboarden!
@paulr
Ik had al iets gelezen over een ranger tour inderaad. Net even op NPS gekeken maar dat gaat hem niet worden! Mijn vrouw heeft geen hoogtevrees als ze bijvoorbeeld bij Scout Lookout staat en over de rand naar beneden kijkt maar op een keukentrap wordt het al snel spannend. Ladders van 5 tot 10 meter gaat ze echt niet op of af. Ik snap nu wel dat een tour een must is maar gezien de ladders kan ik Mesa Verde met een gerust hart schrappen.
De nieuwe planning zou dan zoiets kunnen zijn:
04-8 Colorado Springs (Pikes Peak RV Park) - Great Sand Dunes (Great Sand Dunes Oasis)
05-8 Great Sand Dunes (Great Sand Dunes Oasis) - Crested Butte
06-8 Crested Butte - Leadville/Aspen
07-8 Leadville/Aspen - Stop richting SLC via Colorado National Monument
08-8 Stop richting SLC - SLC (late drop-off rond 16.00, vlucht 21.00)
Waarom nemen jullie dan niet de Delta vlucht terug? Die vliegen dagelijks. Zelfde alliantie, moet toch kunnen met code share?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 89 Reacties
- 12252 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 0 Reacties