Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Endt001: hulp nodig routeplanning West-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RogierS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Endt001: hulp nodig routeplanning West-Amerika.

Bericht door RogierS »

Endt001 schreef:
24 aug 2024, 11:58
k begrijp heel goed je gereserveerdheid ten aanzien van de kosten voor het huren van E-bikes.
Zelf vind ik het echt belachelijk en weet dat ik ook heb geroepen tegen mijn kinderen dat ze net als mij en mijn vrouw, gezond en sportief zijn en prima kunnen trappen. Ze hebben thuis ook geen E-bike.
Dank voor je uitgebreide info. Mijn kids zijn volgend jaar 10 en 12 (bijna) en hebben in NL ook geen E-bike. We hebben een aantal excursies in NL gedaan en daarvoor een E-bike gebruikt. Dat vonden ze (natuurlijk) fantastisch en daardoor waren we ook in staat veel meer te doen en te zien in vergelijking met een normale fiets. Een fiets in Zion huren kost echter bijna 4x zoveel als op Texel een e-bike huren. Wij zullen ook veel excursies ver vooruit gaan boeken (en dus betalen) en tegen de tijd dat je op die fiets zit, ben je die kosten alweer lang vergeten. Ik moet er nog een aantal nachtjes over slapen... :wink:

Naast het voordeel dat je niet op de shuttle bus hoeft te wachten en dus wellicht minder vroeg hoeft op te staan, welke voordelen heeft het jullie gebracht dat jullie er nu zo enthousiast over zijn? Wij hebben straks 2 volle dagen in Zion, waarbij we graag met name 2 hikes willen doen: The Narrows, alsmede de Scout Lookout. Als we nog voldoende puf hebben, dan zou ik ook nog graag naar de Emerald pools willen gaan. Ook de Canyon Lookout hoop ik te kunnen doen, maar die staat gepland op de dag dat we vanuit Bryce naar Zion rijden. Na Zion rijden we richting Las Vegas en kunnen we in de ochtend ook nog eventueel een wandeling maken.
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Martin & Marianne schreef:
24 aug 2024, 12:13
Bij de GC hadden wij gewone fietsen en dat zouden we niet snel weer doen. Maar het hangt wel van de route af.
In de GC willen wij ook graag een fiets huren om langs de Rim te fietsen. Daar zullen we waarschijnlijk wél voor een e-bike kiezen. In SF willen we graag een tour doen met Baja bikes en gaan voor een reguliere fiets. De overige punten die hoger gelegen zijn, zullen we dan gewoon te voet doen. De meiden zijn wandelen gewend en vinden het niet erg om bergop te lopen en zeker als het in SF toch niet te warm is, zou dat goed moeten kunnen. @paulr;ja, een e-bike zal voor die hoger gelegen bezienswaardigheden zeker heel fijn zijn. Volledig mee eens.

Ook de 17miles drive zullen we fietsend gaan doen en waarschijnlijk ook met een tour meegaan.

Zoals al aangegeven in de vorige posts, ben ik wat betreft Zion nog zwaar aan het twijfelen; voor nu gaat het waarschijnlijk gewoon vroeg opstaan worden en trachten de 1e shuttle bus te halen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jaren geleden (we spreken over 2008 toen E-bikes nog niet bestonden :wink: ) fietsen gehuurd in San Francico bij Blazing Saddles. Die zat zo'n beetje naast het motel waar we sliepen dus de auto kon daar mooi blijven staan. We zijn toen met de fiets via de Golden Gate Bridge naar Sausolito gefietst. Daar de boot naar San Francisco teruggenomen en via Fisherman's Warf weer teruggefietst naar ons motel. Hier had je zeker geen E-Bikes voor nodig.

De 2e dag met de auto de 49-Mile Scenic Drive in San Francisco gereden waarbij je langs diverse scenic spots rijdt, vonden wij destijds erg leuke rit.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Coyote schreef:
25 aug 2024, 10:34
De 2e dag met de auto de 49-Mile Scenic Drive in San Francisco gereden waarbij je langs diverse scenic spots rijdt, vonden wij destijds erg leuke rit.
Dank voor het delen van deze route, Roland. Die was ik nog niet tegengekomen; lijkt me inderdaad een leuke route om te volgen. Lijkt me echter minder geschikt om met een camper te doen?

Hoe zit dat met Twin Peaks? Lijkt me mooi om daarheen te gaan voor het uitzicht over de stad; is dat met een camper een beetje te doen?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Oh ja, jullie reizen met camper. Dan lijkt mij de 49-Mile Scenic Drive minder geschikt. Het is ook alweer 16 jaar geleden dat ik 'm reed met gewone auto.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Coyote schreef:
25 aug 2024, 14:45
Dan lijkt mij de 49-Mile Scenic Drive minder geschikt.
Helder; dat vermoeden had ik al een beetje.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Geen 49 mijl, maar 29 km... als je deze route met de (al dan niet electrische) fiets doet kun je in een middag veel hoogtepunten van SF bekijken. Route afgelopen oktober gereden, ná een bezoek Alcatraz (eerste boot om 08.40 en daarna rond 11.30 fietsen gehuurd....). Start bij Blazing Saddles op Hyde, via Lombard Street (remmen !!) naar Coit Tower, dan downtown, Chinatown, langs het Cable Car Museum, Painted Ladies, broodje bij supermarkt en picknick in Golden Gate Park, Baker Beach, Golden Gate Bridge, borrelen in Sausalito en laatste ferry naar Fishermans Warf :
image.png
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

paulr schreef:
25 aug 2024, 22:15
als je deze route met de (al dan niet electrische) fiets doet kun je in een middag veel hoogtepunten van SF bekijken. Route afgelopen oktober gereden
Leuke route, Paul. Neem ik ook mee. In SF gaan we zeker fietsen. Waarschijnlijk via Baja, waar we al vaker een tour mee gedaan hebben. Na de tour mag je de fietsen de gehele dag nog gebruiken, dus als we bepaalde hoogtepunten nog niet gedaan hebben, zullen we dat zelfstandig gaan doen. Is het een beetje veilig om zelf in SF te gaan fietsen?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Als je ook wel eens door een grote stad in NL fietst zeker veilig. Let op: sommige fietspaden liggen links van/op de weg, is ff wennen… :)
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

paulr schreef:
26 aug 2024, 18:25
Als je ook wel eens door een grote stad in NL fietst zeker veilig.
Goed om te weten; wij wonen onder de rook van Amsterdam en zijn dus wel wat gewend wat betreft fietsen. Moet goed komen. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer