Dat is in grote en peperdure luxe kantoorgebouwen niet anders...RuthdeLange schreef: ↑24 aug 2024, 17:29Waar ik me wel wederom over heb verbaasd is de enorm hoge ruimtes tussen flush toilets en ook onder de deur ervan, eveneens over de grote ruimte tussen deur en slot zeg maar. Je kijkt overal zo binnen en onderdoor.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tent kamperen in de VS
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Re: Tent kamperen in de VS
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dat is ons ook opgevallen. We maken de vergelijking met saloondeurtjes 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wilde gok: om te kunnen ontsnappen als de deur niet open gaat. Het is inderdaad wel opvallend. Zeker als je weet hoe preuts de gemiddelde Amerikaan voor de rest is. Maar hun grote/kleine boodschap delen ze wel met iedereen 
@IngridUSA
In ons hotel in Wisconsin Dells waren het ook echt saloondeurtjes
Wat ik verder ook vreemd vind, is dat op de meeste campings de tentplaatsen het verste weg liggen van de toiletgebouwen. Dit terwijl de mensen in een camper dit toch minder nodig hebben.

@IngridUSA
In ons hotel in Wisconsin Dells waren het ook echt saloondeurtjes

Wat ik verder ook vreemd vind, is dat op de meeste campings de tentplaatsen het verste weg liggen van de toiletgebouwen. Dit terwijl de mensen in een camper dit toch minder nodig hebben.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Oh wat leuk om te lezen, wij hebben ook 2 van de gekochte kussens mee naar huis genomen als "personel item". Inderdaad super fijne kussens!RuthdeLange schreef: ↑24 aug 2024, 11:42Wel heeft ze het kussen dat ik voor haar bij de Wallmart had gekocht mee terug genomen omdat ze nog nooit zon fijn kussen had gehad zei ze![]()

Leuk dat jullie ook iemand blij hebben gemaakt met jullie kooktoestel!
We vonden het ook leuk om onze restanten aan de Goodwill te geven. Dat maakte het afscheid van mijn koelbox minder heftig haha
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@Ragjee de beste tips die wij meenemen van deze kampeer vakantie:
- We hebben 4 grote plastic bakken gekocht met deksel voor:1. alle schoenen (wij waren met 4 volwassenen en dus veel schoenen, is voor jullie wellicht anders) 2. etenswaren 3. bekers/bestek/borden/pannen 4. restanten zoals gasflessen, gasbranders etc. Het fijne aan deze bakken was dat ze door de deksel in de auto stapelbaar waren en we ze ook buiten konden laten staan s nachts (in de niet beren gebieden) als we ergens langer dan 1 nachtje bleven. Natuurlijk kun je ook gratis kartonnen dozen meenemen bij een super markt, dat is goedkoper en werkt ook. Maar door de deksels op de bakken hebben we uiteindelijk toch hiervoor gekozen.
- We hadden verschillende zilveren emergency blankets meegenomen vanuit huis om onder de luchtbedden te leggen. Dit scheelde tijdens de koude nachten erg veel met de optrekkende kou.
- Fleecedekens zijn heel erg fijn als extra naast je slaapzak in de tent maar ook om s`avonds in je stoel te leggen.
- De vorige keer vonden we het afwasteiltje erg onhandig qua formaat in de auto. Het lag altijd in de weg
Dit keer heb ik dus van de Lidl een opvouwbaar afwasteiltje meegenomen. Dat vonden we ideaal!
- Een hoofd-zaklamp..... ziet er super suf uit, maar is zoooooo handig want je hebt je handen vrij als het donker is en je nog wat wil doen of zoeken in je koffer. Sowieso zijn goede zaklampen fijn om mee te nemen. Als je niet veel geld kwijt wil zijn dan heeft de Action iedere zomer tijdelijk goede led zaklampen.
- Afwasbaar tafellaken. De picknicktafels zijn soms niet heel schoon en dan is het fijn als je er iets overheen kunt gooien.
- Koop een koelbox met kraantje onderin zodat je het smeltwater er makkelijk uit kunt laten lopen. We hadden ziplock zakken om het voedsel in te doen zodat het niet nat werd.
Kan zo snel niet meer verzinnen, maar mocht ik nog iets bedenken dan voeg ik wel weer toe!
- We hebben 4 grote plastic bakken gekocht met deksel voor:1. alle schoenen (wij waren met 4 volwassenen en dus veel schoenen, is voor jullie wellicht anders) 2. etenswaren 3. bekers/bestek/borden/pannen 4. restanten zoals gasflessen, gasbranders etc. Het fijne aan deze bakken was dat ze door de deksel in de auto stapelbaar waren en we ze ook buiten konden laten staan s nachts (in de niet beren gebieden) als we ergens langer dan 1 nachtje bleven. Natuurlijk kun je ook gratis kartonnen dozen meenemen bij een super markt, dat is goedkoper en werkt ook. Maar door de deksels op de bakken hebben we uiteindelijk toch hiervoor gekozen.
- We hadden verschillende zilveren emergency blankets meegenomen vanuit huis om onder de luchtbedden te leggen. Dit scheelde tijdens de koude nachten erg veel met de optrekkende kou.
- Fleecedekens zijn heel erg fijn als extra naast je slaapzak in de tent maar ook om s`avonds in je stoel te leggen.
- De vorige keer vonden we het afwasteiltje erg onhandig qua formaat in de auto. Het lag altijd in de weg

- Een hoofd-zaklamp..... ziet er super suf uit, maar is zoooooo handig want je hebt je handen vrij als het donker is en je nog wat wil doen of zoeken in je koffer. Sowieso zijn goede zaklampen fijn om mee te nemen. Als je niet veel geld kwijt wil zijn dan heeft de Action iedere zomer tijdelijk goede led zaklampen.
- Afwasbaar tafellaken. De picknicktafels zijn soms niet heel schoon en dan is het fijn als je er iets overheen kunt gooien.
- Koop een koelbox met kraantje onderin zodat je het smeltwater er makkelijk uit kunt laten lopen. We hadden ziplock zakken om het voedsel in te doen zodat het niet nat werd.
Kan zo snel niet meer verzinnen, maar mocht ik nog iets bedenken dan voeg ik wel weer toe!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha ha, geweldig! Maar die redenen zijn blijkbaar toch niet zo zwaarwegend dat er buiten de VS ook zo spaarzaam met materiaal wordt omgegaan. En veel ruimte onder de deur kan ik me nog iets bij voorstellen - fijn als het slot hapert - maar waarom die ruimte naast de deur? En die deuren waar iemand van normale lengte zo overheen kan kijken?
Marianne
- Big Al
- Amerika-expert
Over die toiletdeurtjes gesproken, ik herinner me een reisverslag dat destijds in het blad van Wereldcontact stond. Ging over een Nederlands echtpaar dat door Alaska reisde. In een gehuchtje zagen ze openbaar toilet en de vrouw wilde daar wel gebruik van maken. Deed ze de deur open en stond ze opeens in een gemeenschapszaal met toiletpotten - zonder schotjes ertussen... Erger nog, ze waren allemaal bezet... Erger nog (kan het nog erger? jazeker!) - een van de vrouwen stond op en bood haar zetel aan...
Overigens heb ik in Texas iets vergelijkbaars meegemaakt. Grote moderne Wal*Mart (zo spelde je dat toen nog) zonder schotjes. Was gelukkig niemand, maar iedereen kon zo vanuit de hal naar binnen kijken als de deur open was.
Ook heb ik wel eens gehad dat er wel deuren en schotjes waren, maar die waren nauwelijks een meter hoog.
Overigens heb ik in Texas iets vergelijkbaars meegemaakt. Grote moderne Wal*Mart (zo spelde je dat toen nog) zonder schotjes. Was gelukkig niemand, maar iedereen kon zo vanuit de hal naar binnen kijken als de deur open was.
Ook heb ik wel eens gehad dat er wel deuren en schotjes waren, maar die waren nauwelijks een meter hoog.
- Big Al
- Amerika-expert
Uitstekend overzicht!FamMandersGoesUSA schreef: ↑25 aug 2024, 16:10@Ragjee de beste tips die wij meenemen van deze kampeer vakantie:
- De vorige keer vonden we het afwasteiltje erg onhandig qua formaat in de auto. Het lag altijd in de wegDit keer heb ik dus van de Lidl een opvouwbaar afwasteiltje meegenomen. Dat vonden we ideaal!
Ik doe mijn ijs ook steeds in ziplock zakjes, zo kan je ijs ook hoog in de box houden als je er iets uit neemt.FamMandersGoesUSA schreef: ↑25 aug 2024, 16:10We hadden ziplock zakken om het voedsel in te doen zodat het niet nat werd.
Alles staan dan ook niet direct onderwater.
@Big Al
Je verhaal doet me denken aan de "toiletten" in de Mission van San Luis Obispo tijdens mijn allereerste Amerikatrip in '94. Daar zaten wel nog een soort douchegordijntjes rond. Helemaal op m'n "gemak" was ik niet maar als je moet gaan, moet je gaan
Je verhaal doet me denken aan de "toiletten" in de Mission van San Luis Obispo tijdens mijn allereerste Amerikatrip in '94. Daar zaten wel nog een soort douchegordijntjes rond. Helemaal op m'n "gemak" was ik niet maar als je moet gaan, moet je gaan

Oh wat leuk om te lezen, wij hebben ook 2 van de gekochte kussens mee naar huis genomen als "personel item". Inderdaad super fijne kussens!
Ik slaap inmiddels thuis ook alweer jaren op mijn meegebrachte $3 kussen van de Walmart

Saskia
- Ragjee
- Amerikafan
Wat kopen jullie aan in Amerika / nemen jullie mee om te koken op de campgrounds? Zijn er handige spullen die ik zeker moet aanschaffen?
We reizen met een SUV + Tent. 2 volwassenen en een toddler van net 3 jaar oud.
We hebben nog niet veel ervaring met koken op onze campgrounds maar zou deze stap graag eens zetten deze zomer. Meestal gingen we in een restaurant eten onderweg of hadden we broodjes mee in de cooler.
Ongeveer 1/2de van onze reis gaan we op verschillende campgrounds staan:
- Yosemite (hopelijk)
- SeKi
- Zion
- Capitol Reef
- Grand Canyon
- Page
Bedankt voor alle tips en jullie ervaring te delen.
We reizen met een SUV + Tent. 2 volwassenen en een toddler van net 3 jaar oud.
We hebben nog niet veel ervaring met koken op onze campgrounds maar zou deze stap graag eens zetten deze zomer. Meestal gingen we in een restaurant eten onderweg of hadden we broodjes mee in de cooler.
Ongeveer 1/2de van onze reis gaan we op verschillende campgrounds staan:
- Yosemite (hopelijk)
- SeKi
- Zion
- Capitol Reef
- Grand Canyon
- Page
Bedankt voor alle tips en jullie ervaring te delen.
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Hier is al heel veel over geschreven in dit topic. Kijk ook eens op ons blog.
Saskia
Saskia
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben een aantal keren gekampeerd zonder zelf te koken, maar vorig jaar hebben we toch weer kookspullen meegenomen omdat e niet bij alle campings een restaurant in de buurt hadden. We hebben een brander met 1 pit, in 1988 in de VS gekocht tijdens onze eerste reis. En een nog ouder pannensetje. Voor ons was die ene pit voldoende maar twee pitten is natuurlijk wel fijn. Je kunt dan ook een wat steviger toestel nemen, met een scherm tegen de wind.
Ons roodwitgeblokte tafelkleed gaat ook al sinds 1988 mee.
Een volgende keer nemen we wellicht ook een opvouwbaar afwasteiltje mee, hoewel het afwassen in een pan ook prima ging.
Marianne
Ons roodwitgeblokte tafelkleed gaat ook al sinds 1988 mee.
Een volgende keer nemen we wellicht ook een opvouwbaar afwasteiltje mee, hoewel het afwassen in een pan ook prima ging.
Marianne
Ik ben de afgelopen kampeertrips toch wel heel erg fan geworden van zo'n Coleman met 2 pitjes en windbescherming aan de zij -en achterkant. De eerste keer was hij inbegrepen bij onze campervan, de tweede keer hebben we er eentje gehuurd bij de REI. Ik overweeg om er de volgende keer één ter plekke te kopen maar twijfel nog een beetje omdat het wel flink wat gewicht is om hem mee naar huis te nemen.
Wij zijn ook fan van deze brander, hebben er steeds een gekocht en gewoon bij de Goodwill achtergelaten. Niet alleen zijn ze (te) zwaar om mee terug te nemen, maar de bijbehorende gastanks zijn in Nederland (en in Europa) moeilijk te krijgen én heel duur.
De kosten? Ach, nog niet een een halve hotelovernachting. Op het geheel van zo'n reis te verwaarlozen, en gewoon heel fijn dat je - ook als het hard waait - gewoon kunt koken.
Pannen (net als @Martin & Marianne ook een hele oude aluminium kampeerset) namen we zelf mee. We zetten ze ook gewoon op het rooster van de firepit, heel handig.
Saskia
De kosten? Ach, nog niet een een halve hotelovernachting. Op het geheel van zo'n reis te verwaarlozen, en gewoon heel fijn dat je - ook als het hard waait - gewoon kunt koken.
Pannen (net als @Martin & Marianne ook een hele oude aluminium kampeerset) namen we zelf mee. We zetten ze ook gewoon op het rooster van de firepit, heel handig.
Saskia
Wij kochten die brander trouwens gewoon bij de Walmart, en dan wel de goedkoopste uitvoering, ik geloof iets van $60 indertijd (2022).
Saskia
Saskia
- Ragjee
- Amerikafan
Ik had hier eens terug gelezen in het topic en kwam inderdaad vaak zo een brandertje tegen! Op de site van Walmart kwam ik hem ook tegen.
Fijn om te weten dat je hem eventueel ook kunt huren bij de REI!
Oorspronkelijk dacht ik gewoon te koken op de fire ring, maar als zo'n brander een meerwaarde bied hou ik die optie ook zeker open
Fijn om te weten dat je hem eventueel ook kunt huren bij de REI!
Oorspronkelijk dacht ik gewoon te koken op de fire ring, maar als zo'n brander een meerwaarde bied hou ik die optie ook zeker open
Zomer 2025: Zuidwesten
-