Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hillbillies: Rondje vanuit Salt Lake City in een maand met 2 tieners

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Salt Lake City in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

@Martin & Marianne

Heb even de route uitgezet zoals je zei, dus Yellowstone-Glacier-Yellowstone-Cody-Badlands en dat voegt maar zo'n 50 mijl toe dus dat is ook zeker een optie. Dan zouden we bijvoorbeeld de eerste keer een paar nachten op Fishing Bridge kunnen gaan zitten en de tweede keer bij één van de campgrounds aan de noordzijde voor één nacht (mits je een plek kunt bemachtigen natuurlijk).

Mbt de camper:
Normaal moet je toch wel een dag of twee kunnen overbruggen volgens mij, alleen omdat de koelkast all-electric is en het zonnepaneel het niet bij kan houden was de laatste trip de accu na ruim een dag leeg en moet je dus gaan rijden óf de generator gebruiken (het was ook wel warm natuurlijk).
De generator beperkt je weer omdat je die enkel op bepaalde uren kan gebruiken en dus moet je de wandeling misschien later op de dag gaan doen. Je zou zeggen dat er iets mis is met de accu maar de camper was 2 maanden oud met 4000 mijl op de klok, ga ervanuit dat ze er een nieuwe in hebben gezet in de fabriek. Ook RoadBear bevestigde dat dit normaal was.

Bij ons was de tweede nacht zonder hookup de accu zover leeggelopen dat het koolmonixide alarm begon te piepen midden in de nacht. In de ochtend konden we de generator niet starten, want accu leeg, dus eerst auto starten, tijdje laten lopen, auto uit, generator starten en die laten lopen voor een hele tijd.
In Yosemite waren we één nacht (2e dag zonder stroom) vergeten de luifel naar binnen te doen. Toen we die in de ochtend dicht wilde doen was de accu leeg, dus moest de auto gestart worden. Echter kan je de luifel niet bedienen als de motor draait dus eerst de auto 10 minuten laten lopen, auto uit en toen kregen we de luifel dicht. We gebruikten uiteindelijk alleen maar zaklampen in de camper om de accu zoveel als mogelijk te ontlasten en dat is niet echt de bedoeling met een camper volgens mij.

Vandaar de voorkeur voor minimaal een stroomaansluiting, geeft allemaal onnodig stress.

Heb je verslag even gelezen, is Mesa Verde wel de moeite waard? Je rijdt vanuit Crested Butte toch zo'n 300 mijl (en ook nog verder weg van SLC) en dat voor één overnachting dan.

@jojostravelusa

Ik vind de prijs van Fishing Bridge wel meevallen, betaalde dit jaar voor de campgrounds (NP uitgezonderd) ook tussen de 70 en 165 dollar per nacht.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er gaat toch veel van de charme van een camper verloren lijkt me als je altijd aangewezen bent op een hookup. En je betaalt heel erg veel meer voor Fishing Bridge.

Wij vonden Mesa Verde heel erg de moeite waard. Je moet wel echt een tour doen, dan maakt het veel interessanter. Het is wel een eind rijden, je zou je tijd ook makkelijk elders in Colorado kunnen gebruiken. Of een extra nacht Yellowstone?

Ik vind Colorado altijd lastig plannen. Kijk eens goed wat er allemaal te doen is. Misschien ook niet gek om te kijken of die 3 dagen RMNP nodig is. Als je daar niet in het park staat moet je met timed entry reserveringen werken. De westkant is minder spectaculair maar wij vonden het een leuk idee om naar de bron van de Colorado te lopen (niet helemaal gelukt trouwens).

Marianne
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Wij doen met de camper steeds 3 nachten zonder en 1 nacht met. Daar hebben we meer dan genoeg aan. Nog nooit in de buurt van lege accu gekomen (met 5 en 7 personen steeds).
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Maar heb je dan ook een koelkast op elektriciteit? Want dat is het probleem begrijp ik.

Marianne
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Oe dat is een goede. Nu twijfel ik of deze met stroom of gas is. Met hooked up iig op stroom.
Maar dat is wel een goede vraag aan de verhuurder. Ik kan me niet voorstellen dat je een camper verhuurt met alleen maar stroombehoefte.

Voor het stuk in Colorado: ik zou van Rocky mountains evt naar Great sandy dunes gaan. Dan naar Mesa verde, via Durango omhoog richting Ouray oid. (million dollar highway) En dan de rest overnachtingen bovenzijde Colorado: Colorado national monument, Aspen oid. Dan is de terugweg naar Salt lake city een stuk minder lang.

https://www.colorado.com/colorados-scen ... ric-byways
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
HillBillies
Amerikafan

Normaal schakelt de koelkast over op propaan zonder elektrische hookup (of generator) en dat doen die dus niet. Met als gevolg, zeker met temperaturen van 40+ in de camper, een hoog stroomverbruik. Meer dan het zonnepaneeltje opwekt in ieder geval.
We hebben ook maar één gallon gas verbruikt in 4 weken (en dagelijks warm water gebruikt voor douchen of warm water. Was wel handig dat er geen boiler meer in zit dus je hoefde niet te wachten als je warm water nodig had, gewoon functie inschakelen en je kunt direct douchen/afwassen.

Vanuit Mesa Verde is het minder ver naar SLC dan vanuit Aspen (lood om oud ijzer weliswaar), maar ik zal het eens goed in kaart brengen. Wat het ook wordt, de laatste nacht wil ik sowieso binnen 2 uur vanaf het depot in SLC zitten (dus altijd een tussenstop).

Was net even bezig met de camper, zie dat je bij Indie 50% aan moet betalen. Das nogal fors of niet?
Wel gratis annuleren tot een maand voor vertrek, dat dan weer wel.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Vanuit Aspen moet je ook nog een of twee tussenstops maken, maar het is natuurlijk korter dan vanuit Aspen via Mesa Verde naar SLC. Zonder Mesa Verde zou je via Colorado NM kunnen rijden en daar kamperen. Of nog iets verder rijden en de zonsondergang bij Delicate Arch meenemen? Je bent er zo dichtbij dan. De wandeling naar Corona Arch is ook een aanrader, ook met kinderen.
Een stuk van de San Juan Skyway zou ook mooi zijn. Wij vonden SIlverton leuk. En Telluride leek ook leuk, maar wij waren er net tijdens een festival en hebben daar weinig of niets van gezien. Je kunt er met een gratis kabelbaan omhoog. Het is een bijzondere route (zie hier voor een deel).

Green River heeft een mooie camping heb ik begrepen, maar net iets te ver van SLC.
Misschien nog naar Antelope Island?

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

pfffff, ''all electric camper'' wat een gekkigheid. Ook nooit van gehoord, maar blijkbaar de toekomst, hahaha.
Maar goed, gelukkig is het in Yellowstone doorgaans niet zo gek heet dus ik denk, samen met het feit dat je daar op één dag zonder gekke dingen te doen wel wat kilometers maakt en mét zonnepanelen (neem ik toch aan, ivm full electric), dat een full hook up écht niet nodig is. Ik vind 97,- euro voor een hook up in de parken echt van de gekke, dus ik zou dat nooit doen ! Bovendien wil je in Yellowstone op verschillende plekken staan. Kortom, full electric of niet: fishing bridge is geen goede keuze ! enne... 165,- usd per nacht ? Dan ga ik in een hotel slapen ! :lol: Kies dus voor verschillende plekken zoals Bay Bridge, Madison, Canyon of inderdaad Slough Creek, Indian Creek of Pebbles via recreation.gov. Ik zou via Xanterra nu wat vastleggen en evt later (6 maanden voor vertrek) één van de andere campings reserveren...
Wij reizen 4 weken lang zonder full hook up, soms electra (meer uit gemak als het er toch is, en soms koppelen we de afvoer niet eens aan (teveel moeite voor een nacht, we dumpen wel na 4-5 dagen...).
Mesa Verde: leuk ! maar wel alleen mat een tour en maximaal 1 nacht, meer dan zat.
Camping Green River: op de golf course. Prachtige camping in het gras onder de bomen. Oase tussen de rode stenen. Neem wél het rechter sanitair gebouw voor de beste douches... :)
San Juan Skyway (Million Dollar Hwy): in mij ogen een must om te rijden. Haviland Campmground is erg leuk met mooie wandelingen in de omgeving. Silverton en Ouray zijn leuke stops onderweg.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik zou inderdaad een dagje SLC op zondag 13 juli laten vallen. Ondanks dat ik er fijn woon zou ik niet zeggen "wat een gezellige stad voor vakantiegangers om een dag rond te lopen". De grote mall downtown is dicht op zondag. Bovendien kan het bloedheet zijn (dit jaar was het rond de 40°C die week, en dat is helaas geen uitzondering meer tegenwoordig). Je kan inderdaad wel naar Park City rijden, daar is het ietsje koeler en gezelliger, maar om daar nou speciaal een extra reisdag voor in te plannen? Tenzij de tieners misschien naar Utah Olympic Park willen natuurlijk (moeten ze maar alvast gaan sparen).

Je moet ook kijken op welke dagen je de camper op kan halen, kan dat op zondag?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
HillBillies
Amerikafan

Bedankt voor al jullie reacties!

Allereerst, de camper heb ik gisteren geboekt bij Indie Campers: Een Four Winds Plus, ophalen maandag 14-7 om 09.00 in SLC en inleveren maandag 11-8 om 11.00 in SLC. Ik ga binnenkort proberen een vlucht voor zondag 13-7 te boeken, met als tweede optie zaterdag 12-7.

Ik zal alle routetips eens gaan verwerken (incl campgrounds)!

Delicate Arch heb ik 4 weken geleden nog gezien en ondanks dat het prachtig was heb ik niet het idee dat het een must is deze over 11 maanden weer te zien.

Green River naar SLC is nog 4 uur rijden zie ik dus dat is inderdaad iets te ver weg voor een laatste stop.

Mbt Yellowstone: We komen vanuit Grand Teton (hier nog campground tips voor overigens, Signal Mountain, Colter Bay?), wat zou dan een logische volgorde zijn:
1e nacht Grand Village via Old Faithful
2e nacht Bridge Bay (of Fishing Bridge om alles weer goed op te laden/dumpen)
3e nacht Canyon
4e nacht Madison
en dan door richting Glacier bijvoorbeeld?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Grant (naar General Grant) Village lijkt me mooi voor het West Thumb Basin. Ik vind dat een mooi gebied waar een rangerwandeling erg interessant is vanwege de vele soorten vulkanische activiteiten daar. Eerst naar Old Faithful en dan terug naar Grant klinkt niet heel erg logisch maar kan wel. Vanuit Madison ga je neem ik aan ook het geisergebied bij OF bezoeken.
Grant Village ligt maar een uur rijden van Colter Bay. Als je daar gaat staan kun je ook kijken of 1 nacht Grand Teton en dan een extra nacht Yellowstone iets is.
Je kunt ook nog naar Mammoth kijken, of misschien iets net buiten het park? Dan heb je nog een hele dag voor het park en kun je in 1 dag naar oost Glacier rijden.

In 2015 hadden wij vrij laat accommodaties gereserveerd in Yellowstone waardoor we op veel verschillende locaties zaten, maar toch niet het idee hadden dat we onnodig heen en weer reden. Misschien heb je iets aan dat verslag en aan de planning voor Yellowstone (aparte pagina). Het was wel ons 3e bezoek dus we deden ook de wat minder gebruikelijke zaken.

Voor Grand Teton is zowel Colter Bay als Signal Mountain mooi. Vanuit Colter Bay kun je een paar mooie wandelingen maken zonder de camper te hoeven gebruiken. En er zijn wat meer voorzieningen. Zie hier bijvoorbeeld voor ons verblijf in COlter Bay en de rit naar Old Faithful met de nodige stops.

Wat betreft Delicatie Arch: ik vond dat bij zonsondergang geweldig, toch heel anders dan overdag. Maar het was maar een suggestie.

Marianne
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Wat betreft het zonnepaneel op de Thor RV, 'Your solar charging system isn’t designed to directly power your Class C motorhome’s appliances or electric components installed in your motorhome', volgens hun site.
19 States so far...
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Reden voor ons om niet bij Roadbear de camper te boeken. Dan maar de basic Cruise America, dan kunnen we tenminste ook op basic campings staan voor een basic prijs :wink:
Voor $70-$165 sta je dan waarschijnlijk altijd op commerciële terreinen. Sta je dan niet veel op veredelde parkeerterreinen? Voor ons hoeft de "luxe" van een RV park niet. Maken we toch geen gebruik van. Hoogstens 1x per vakantie om te wassen, maar dan is een KOA goed genoeg. Die zijn trouwens ook aardig aan de prijs vaak.

Net buiten het park in West Yellowstone hebben we op Wagon Wheel RV park gestaan. Niet echt een wonder van schoonheid, maar heel praktisch gelegen en eigenlijk was er ook niks mis mee. Beetje oud sanitair, maar wel schoon. Ligt midden in het dorp en heeft full hookups en het ligt bijna tegen de west ingang van Yellowstone aan. Wel wat donker onder de bomen. Een full hookup op 17 juli volgend jaar kost $69,-
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Ik heb zelf een nieuwe Thor 26 meegekregen half jaar geleden af fabriek (15 mile op de teller) roadbear. Geen problemen gehad qua accu's. Wel vreemd dat de slide out niet op hookup werkte, alleen met draaiende motor. Verder vond ik de afwerking wat slordig. Hendel hordeur vergeten te monteren, meter propaan tank defect, na 2 dagen was de ophanging ladder voor tijdens rijden losgetrild, hendels waste tanks zaten muurvast, de afdekplaatjes binnenverlichting vielen tijdens rijden er steeds af. Tijdens eerdere reizen waren het campers van Coachmen, alleen 1x de hordeur met een schroevendraaier iets moeten bijstellen. Ben benieuwd of ze in 2025 weer voor Thor kiezen.
19 States so far...
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Oh ja, een gebruikt, verkalkt koffiezetapparaat meegeven stoorde me toch wel het meest. Qua rijden perfect verder, maar alle rentals worden (momenteel nog) op hetzelfde Ford F series chassis gebouwd.
19 States so far...
HillBillies
Amerikafan

@Corv

Had ook niet verwacht dat hij de gehele camper qua stroomverbruik bij kon houden (alle lampen aan, radio, powerbanks opladen etc.) maar als de camper in de zon staat en je bent de hele dag wandelen en er ligt niets aan de lader (dus eigenlijk verbruikt alleen de koelkast stroom) had ik wel verwacht dat ik langer dan 1,5 dag vooruit kon met de accu.
Ik heb niets gezegd over de slideout, ook niet getest aan de kabel. Na het inparkeren levelen, parkeerrem erop en met draaiende motor de slideout eruit. Motor uit kabel eraan, zo deden wij het. Bij het verlaten van de campground in omgekeerde volgorde.
Zoals gezegd kan je de luifel kan je alleen bedienen met de motor uit (logisch) en dat gaat lastig met een lege accu. Misschien was er wel iets mis met de, ga ik vanuit, nieuwe accu, geen idee.
Wat ik wel weet is dat deze ervaring me nogal huiverig maakt langer dan één nacht zonder stroomaansluiting te boeken.

Oven/magnetron/koffieautomaat/broodrooster, allemaal nieuw en ongebruikt dus daar heb ik niets over te klagen gelukkig. Echt een fijne camper en als RoadBear in SLC zat (Of KLM direct op Denver vloog) had ik er zo weer voor gekozen. Ook voor de service onderweg toen de sleutel afbrak, 24 uur per dag en binnen een kwartier antwoord.

@paulr @jojostravelusa

Tja, ik heb niet zo'n moeite met dat soort bedragen en heb het graag over voor wat comfort (Airco, alle wandcontactdozen operationeel, magnetron voor de noodles warm te maken, douchen zonder rekening te hoeven houden dat er nog 3 mensen na je moeten douchen mbt de tanks etc.). Iedereen is anders gelukkig! Soms inderdaad veredelde parkeerplaats, dat wel inderdaad. Als ik de hele dag in de natuur ben geweest kan ik daar ook prima mee leven, zeker als het uitzicht (in de verte) wel mooi is. Wassen deden we elke 2 a 3 dagen.

Ik begrijp dat het voor jullie als doorgewinterde kampeerders anders is maar voor ons, met alleen afgelopen jaar als ervaring, ligt het toch iets anders. Als kamperen kramperen wordt dan hoeft het voor ons niet, de laatste nacht durfde we geen steplight meer aan te zetten en deden we alles met zaklampen. Leuk als je ervan houdt, voor ons hoeft dat niet.

@Martin & Marianne

Ik waardeer al je tips en adviezen (van jullie allemaal trouwens), ik ging ervanuit dat je niet wist dat we de Delicate Arch al bezocht hadden afgelopen trip. Heb ook dit verslag weer gelezen maar het maakt de keuze er niet makkelijker op (en ik wil toch wel iets vast gaan leggen).

Twee nachten Grand Teton lijkt me gevoelsmatig wel lekker, ook hebben zowel Colter Bay als Signal Mountain een stroomaansluiting dus dat is ook prettig :D
1e nacht Craters of the Moon
2e nacht Signal Mountain (alleen stroom, maar dat heeft Gros Ventre ook zie ik)
3e nacht Colter Bay (full hookup)
4e nacht Grant Village
5e nacht Fishing Bridge (full hookup)
6e nacht Canyon
7e nacht Madison, vanuit daar Old Faithful en de geisers (of door naar Mammoth en Old Faithful tussen Colter Bay en Grand Village?). Beide geen stroomaansluiting)
8e nacht tussenstop Glacier of direct door? Wel een campground met minimaal stroom.

Graag jullie advies!

Zijn er nog meer gebieden (Glacier, Rocky Montain?) waar het handig is om alvast een (commerciële) campground vast te leggen?
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Ok, kan... dan helaas geen advies voor campings meer, want wij staan dus graag in de natuur. En oja, als ik zóveel voor een camping moet betalen ga ik heerlijk 10 minuten onder de douche van deze camping staan ipv in het krappe hokje in de camper :lol: :lol:
Vorig jaar stonden we op een KOA waar we zelfs een soort van privedouche kregen met ''eigen douche en toilet''. Kostte dus 79,- usd (duurste van de reis) en dan gebruiken we in de camper dus alleen het toilet in de nacht in de camper....
Iedereen is anders natuurlijk, maar is een hotel/lodge/cabin + auto dan niets voor jullie ?
HillBillies
Amerikafan

@paulr

Je hebt deze opmerking ook al eens gemaakt in mijn eerste topic viewtopic.php?p=1328354#p1328354.

Even voor de duidelijkheid: Wij staan heel graag in de natuur en de campings in met name Zion, Capitol Reef, Sequoia en Yosemite waren dan ook by far de mooiste plekken om te overnachten.

Met de opmerking "Als ik de hele dag in de natuur ben geweest kan ik daar ook prima mee leven, zeker als het uitzicht (in de verte) wel mooi is" bedoel ik campgrounds als Ruby's Inn en Gouldings bijvoorbeeld, maar ook Lake Mead was een prachtige plek.

Ik kijk echter niet naar het geld en ben bereid 165 dollar te betalen voor een stuk asfalt op 20 meter van de Pacific Ocean (eigenlijk voor de sunset maar de mist gooide roet in het eten). De meerprijs van Fishing Bridge tov Bridge Bay maakt mij dan ook helemaal niets uit.
Dat andere mensen daar anders tegenaan kijken en drie keer op vakantie gaan voor hetzelfde geld is helemaal prima.
We vieren allemaal vakantie op onze eigen manier en er is in mijn ogen niets beter of slechter, je moet gewoon doen wat bij je past.
10 minuten douche ik ook in de camper en vind ik heerlijk, zo'n publieke douche met zo'n gordijntje trekt me helemaal niet en op de laatste avond na heb ik daar ook geen gebruik van gemaakt.

Dus nee, een hotel+auto is helemaal niets voor ons en ik zoek voor volgend jaar ook weer mooie plekken in de natuur, afgewisseld met hookup plekken (zeker gezien de ervaringen mbt de accu). Het staat je uiteraard vrij om wel of niet mee te denken maar weet dat alle adviezen welkom zijn en gewaardeerd worden!
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Ah, ik zie het. In ieder geval consistent advies. :lol: :lol:
Dus geen mooie toiletgebouwen tegen gekomen ?
HillBillies
Amerikafan

@paulr

Zeker wel mooie en schone toiletgebouwen, ik hoef alleen niet de teennagels van de buurman te zien als ik op de wc zit (soms wel 25cm ruimte tussen de wand en de vloer) of spleten van meer dan 1cm tussen deur en kozijn waardoor mensen die z'n handen staan te wassen je zo aan zitten te kijken. Daarnaast kan ik de akoestische symfonie van de buurman, veroorzaakt door iets te kort gebakken kip die onder hoge druk het lichaam verlaat, ook niet echt waarderen en douchen als er in dezelfde ruimte 3 mensen zich zitten te ontlasten staat in mijn woordenboek ook niet bij "hygiëne".

Nee, dit soort zaken doe ik lekker in alle rust in de camper!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer