Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegtickets

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Hannekeversteeg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Vliegtickets

Bericht door Hannekeversteeg »

Goedemorgen allemaal!! Het is alweer een tijdje geleden dat ik op het forum zat. Maar als groot Amerika fan hebben we weer een mooie reis gepland staan naar de westkust volgende zomer.😃😃😃

Ik kan jullie hulp weer gebruiken dus😉😂 En wellicht ook andersom hoor trouwens, in 2022 rondje Florida gedaan met een Mustang en daarvoor ook vele malen Amerika bezocht en dol op het samenstellen van reizen met 😉😃

Enfin, ben druk aan het kijken naar tickets want lees overal dat je vooral vroeg moet boeken, maar is dat zo??
Wij willen rond 19 juli eerst een dag of 3 NY doen en vervolgens richting LAX vertrekken om daar het rondje Westkust te doen. Rond 10 aug terug.

Nu heb ik vandaag tickets gespot voor 5600,- inclusief bagage, weliswaar met overstap (korte wachttijd) maar zeker niet onoverkomelijk… Wat vinden jullie van die prijs? Ik vind het zelf best oké terwijl ik ook lees dat mensen stukken minder betalen. Bij ons gaat het natuurlijk wel om meerdere vluchten natuurlijk…. (Ams-NY .. NY/Lax….Lax/Amst)

Had een beetje een prijsberekening gedaan:

Tickets:5700
Hotels (zoveel mogelijk incl ontbijt) 3000,-
Autohuur:1500,-
Eten en drinken:200,- (dit was in Florida toen al gruwelijk duur)
Excursies inc Universal studios entree: 2500,-

Ik hoor heel graag jullie ongezouten mening!😃

Groetjes Hanneke
mtl
Amerika-expert

Re: Vliegtickets

Bericht door mtl »

Als jij die prijs goed vindt dan zou ik gewoon boeken. Zo niet dan ga je verder met zoeken tot je een voor jullie goede prijs vindt.
Ikverzinnogweliets
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ikverzinnogweliets »

Wie zijn "we", met andere woorden om hoeveel personen gaat het?

En hoe is de prijsopbouw van de tickets prijs 5700? Als ik het zo lees gaat het om in totaal 3 vluchten. Alle vluchten bij dezelfde boekingssite/vliegtuigmaatschappij?

Ik vraag mij af waar je de tickets heb gevonden. Op Google flights zijn die data nog niet beschikbaar.
Eten en drinken:200,- (dit was in Florida toen al gruwelijk duur)
Per dag neem ik aan.
Laatst gewijzigd door Ikverzinnogweliets op 16 aug 2024, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hanneke, er is een speciaal topic voor vluchten naar Amerika. Daar had je je vraag kunnen stellen. Lees daar ook eens mee, je kunt daar allicht de nodige tips uithalen.
En ja, om hoeveel personen gaat het? En heb je de multicity-optie gebruikt of kijk je naar losse tickets? En is het niet verstandiger om eerst eens te kijken naar de route? Het lijkt mij dat je nu voor zowel NY als voor een rondje Zuidwesten wat weinig tijd hebt.

Marianne
Hannekeversteeg
Amerika-ontdekker

Hoi allemaal, dank voor de reacties al, leuk! Dank je wel!!

Het is inderdaad wel handig om erbij te zetten met hoeveel mensen we gaan! Het was nog vroeg vanochtend :wink: Ik heb de vluchten gevonden via gotogate.nl en alles in een dus geen losse vluchten... Ik had al wel gekeken op dit forum en dan specifiek het gedeelte vervoer, dacht eigenlijk dat ik deze vraag ook hierop plaatste haha

We zijn met zijn vieren, waarvan twee kids van 14 en 16.

3 dagen NY is voor ons prima. Ik heb er ooit zelf gewoond en wil eigenlijk de kids er alleen even aan laten snuffelen met een hop on hop off bus en daarna snel weer weg uit de enorme drukte. Vervolgens de route:

Dit heb ik overigens met behulp van Booking met annulering al staan. Kei fijn als jullie er commentaar op geven! Denk eraan, we hebben echt twee verveelde pubers bij die niet zo heel veel willen zien van de mooie natuur maar meer gaan voor de steden en voor Universal.

18 tm 21 juli Dag 1 tm 3 New York City
3 nachten

21 juli Sonesta Select Los Angeles LAX Los Angeles
1 nacht

22 juli Rio Del Sol Inn Needles
1 nacht

23 juli Days Inn by Wyndham Williams
1 nacht

24 juli Super 8 by Wyndham Page/Lake Powell Page
1 nacht

25 tm 27 juli Bryce Canyon resorts Bryce Canyon National Park
2 nachten

27 juli Howard Johnson by Wyndham St George Hotel Suites St George
1 nacht

28 tm 30 juli Circus Circus hotel Las Vegas
2 nachten

30 juli Heidelberg Inn Resort Mammoth Lakes
1 nacht

31 juli Sonora Aladdin Motor Inn Groveland
1 nacht

1 tm 3 aug Motel 6 SF Lombard street San Francisco
2 nachten

3 aug Motel 6 san Simeon. San Simeon
1 nacht

4 aug Motel 6 Goleta Santa Barbera
5 tm 7 aug Hotel H-Wood Los Angeles
2 nachten

7 tm 10 aug Motel Anaheim Maingate Universal Studions
3 nachten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zit wel in het goede subforum, maar er is een topic voor vragen over vliegen naar Amerika. Zie hier.
Maak voor je route een topic aan in het zuidwesten forum. Ik zie veel dingen die ik anders zou doen - en dan nog steeds leuk zijn voor pubers. :wink:

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 16 aug 2024, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ikverzinnogweliets
Amerikafan

Voor vragen/tips over je route kan je beter een topic openen in viewforum.php?f=36

Terugkomend op je vliegtickets.
Als de koffers en stoelkeuze bij de prijs is inbegrepen en gunstige vertrek- overstap en aankomtijden dan is 5700 euro voor 4 personen voor 3 vluchten in het hoogseizoen zeker niet verkeerd.

Ik kom gotogate weinig tegen hier en de reviews zijn niet al te best. Gevalletje op eigen risico.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het aardig prijzig. Het is in feite gewoon een retour, met een tussenstop. Kijk ook eens of een open jaw goedkoper is, in combinatie met een binnenlandse vlucht NY-LAX. En ik zou nog wat wachten tot er meer beschikbaar is voor komende zomer.

Marianne
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

@Hannekeversteeg in het eerder genoemde topic over vliegtickets staan in de openingspost allerlei tips over aanschaffen vliegtickets.
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Ik doe hetzelfde rondje maar dan via Las Vegas voor 650 euro dit jaar in de zomervakantie, inclusief bagage. Geboekt eind december 2023.
Ik herinner mij dat Los Angeles maar fractioneel duurder was.
Enige concessie die ik doe: het is vanaf Düsseldorf. Maar dat is voor mij maar een uurtje extra, en parkeren is er veel goedkoper.
Het is allemaal erg persoonlijk, maar als je vraagt om een ongezouten mening: ik vind het VEEL :wink:
Hannekeversteeg
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:
16 aug 2024, 17:40
Je zit wel in het goede subforum, maar er is een topic voor vragen over vliegen naar Amerika. Zie hier.
Maak voor je route een topic aan in het zuidwesten forum. Ik zie veel dingen die ik anders zou doen - en dan nog steeds leuk zijn voor pubers. :wink:

Marianne
Goede tip Marianne, dank je wel! Zojuist meteen de route geplaatst!
Hannekeversteeg
Amerika-ontdekker

jeppiepruts schreef:
16 aug 2024, 21:43
Ik doe hetzelfde rondje maar dan via Las Vegas voor 650 euro dit jaar in de zomervakantie, inclusief bagage. Geboekt eind december 2023.
Ik herinner mij dat Los Angeles maar fractioneel duurder was.
Enige concessie die ik doe: het is vanaf Düsseldorf. Maar dat is voor mij maar een uurtje extra, en parkeren is er veel goedkoper.
Het is allemaal erg persoonlijk, maar als je vraagt om een ongezouten mening: ik vind het VEEL :wink:
Dusseldorf is beter nog! Begrijp dat jij nu of zo ergens een keer on route bent dan?! Geniet ervan, leuk!! Ben heel benieuwd naar je ervaringen, deel ze gerust zodat ik eea mee kan nemen voor volgend jaar;-)
Hannekeversteeg
Amerika-ontdekker

Ikverzinnogweliets schreef:
16 aug 2024, 17:41
Voor vragen/tips over je route kan je beter een topic openen in viewforum.php?f=36

Terugkomend op je vliegtickets.
Als de koffers en stoelkeuze bij de prijs is inbegrepen en gunstige vertrek- overstap en aankomtijden dan is 5700 euro voor 4 personen voor 3 vluchten in het hoogseizoen zeker niet verkeerd.

Ik kom gotogate weinig tegen hier en de reviews zijn niet al te best. Gevalletje op eigen risico.
Inmiddels besloten dat gotogate het niet gaat worden, teveel negatieve reviews.. Vandaag trouwens via dezelfde site al gezakt naar 5200,- Ik ga toch nog even wachten, misschien ben ik ook wel erg vroeg ;-). Ook wel een sport hoor om het allemaal een beetje bij te houden haha
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

jeppiepruts schreef:
16 aug 2024, 21:43

Ik heb de indruk dat de ticket prijzen goed zijn opgeslagen. Ik was deze week eens aan zien voor een vlucht naar New York voor de maanden jan, feb of maart en blijkt onder de 550 euro met bagage bij vind ik niets, dan is de stoelreservatie er nog niet eens bij inbegrepen.

En dit voor de maanden in laag seizoen nml de wintermaanden, die toch niet zo echt populair zijn.
Ikverzinnogweliets
Amerikafan

Je bent nog zeer vroeg. Ik zou gewoon Google Flights in de gaten houden, bij de vliegtuigmaatschappij zelf boeken en de tussenpersoon weglaten.
Ik heb dit jaar ook een binnenlandse vlucht. Retourtickets bij de vliegtuigmaatschappij zelf geboekt en dan de binnenlandse vlucht apart.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer