Dit subforum telt 78 pagina's waarvan ik de eerste 4 heb doorgenomen, echter zie ik mijn vraag niet direct terugkomen. Daarom open ik dit nieuwe topic.
Vorig jaar zijn wij in juni / juli in Amerika geweest en hebben destijds ook een ESTA aangevraagd. Hierbij geen problemen ondervonden. In september van dit jaar gaan wij weer. Kan ik dezelfde ESTA nog gebruiken voor deze reis? Ik kan het op internet slecht vinden. Ergens wel gezien dat een ESTA 2 jaar geldig is, maar dat was niet een officiële website volgens mij.
Nog een vraag over de Esta... ik kom er op de officiële site niet helemaal uit namelijk.
Mijn man heeft een nog geldige Esta, maar heeft in de tussentijd een nieuw paspoort aangevraagd. Dan is de site duidelijk: nieuwe Esta nodig. Maar wij hebben ook de app van de US Customs en Border Protection en dan zou het niet nodig zijn om een nieuwe Esta aan te vragen. We gaan volgende week en nu word ik toch een beetje nerveus...
@Stapleton26! De MPC-app (is dat de app die je bedoelt?) is naar mijn weten een soort budget Global Entry, geen vervanging voor een visum of ESTA. Het versnelt de procedure bij immigrations, maar het garandeert geen toegang o.i.d. Van de site:
"MPC does not replace any required travel documents, such as ESTA for Visa Waiver Program travelers. Ensure you have the necessary documents prior to travel."
Vraag een nieuwe ESTA aan; goedkeuring is vaak binnen 72 uur, tenzij er problemen zijn en er handmatig naar gekeken moet worden. Met een beetje geluk kun je dan met een veel geruster hart op pad. US immigrations neemt zijn taak heel serieus.
Ik denk dat ze de officiele Esta App bedoelt (https://play.google.com/store/apps/deta ... esta&hl=nl), die hebben wij ook en daar heb je je Esta digitaal in staan.
Die gaat alleen uit van je login die je vroeger gedaan hebt (als het goed is unlock je die ook met je fingerscan), die weet natuurlijk niet dat het paspoort niet overeenkomt met de esta die is uitgegeven.
Zodra ze je paspoort bij de grenscontrole onder de scanner leggen zal er geen esta naar boven komen dus ik zou het niet aandurven om zomaar op de app af te gaan. Even een nieuwe aanvragen zoals @Nagini aangeeft!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.