Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Crime rates website/info
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Crime rates website/info
Hallo allemaal,
Wij willen een rondreis plannen ergens mei/juni 2025 in de SouthWest en hebben een route in gedachten. Om deze route nu verder in te vullen zijn we op zoek naar geschikte accommodaties voor de overnachtingen, maar willen niet in "onveilige" buurten terechtkomen. Nu vraag ik me af of er een website/info is waar je de crime rates van bepaalde steden/buurten kunt vinden. Kan iemand me hierover verdere informatie sturen?
Alvast mijn hartelijke dank.
Mvg, Rob
Wij willen een rondreis plannen ergens mei/juni 2025 in de SouthWest en hebben een route in gedachten. Om deze route nu verder in te vullen zijn we op zoek naar geschikte accommodaties voor de overnachtingen, maar willen niet in "onveilige" buurten terechtkomen. Nu vraag ik me af of er een website/info is waar je de crime rates van bepaalde steden/buurten kunt vinden. Kan iemand me hierover verdere informatie sturen?
Alvast mijn hartelijke dank.
Mvg, Rob
Re: Crime rates website/info
Denk niet dat er 1 site is met alle data maar je per stad waar je wil verblijven gewoon even moet googlen naar crime rate map ..... (stad waar je wil verblijven
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
ChatGPT heeft mij ook wel geholpen. Letterlijk gewoon vragen wat de slechte of mindere buurten in de plaats waar jullie naartoe gaan.
hoodmaps.com vind ik wel een grappige. Alleen voor grote steden.
hoodmaps.com vind ik wel een grappige. Alleen voor grote steden.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Of recensies op tripadvisor en hotelboekingsites lezen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op google streetview krijg je al een aardig beeld van de buurt. En je kunt je keuze (en route) natuurlijk hier voorleggen.
Als iets erg goedkoop is dan zal dat vaak niet voor niets zo zijn.
Marianne
Als iets erg goedkoop is dan zal dat vaak niet voor niets zo zijn.
Marianne
Pas op voor de street gangs in Springdale, Utah en wat je ook doet: draag geen, ik herhaal, geen kleuren.
Ik haal die info uit reviews, als een hotel in een slechte buurt ligt (komt niet zo vaak voor als je de hotels met een slechte score sowieso al links laat liggen) dan wordt dat gegarandeerd genoemd.
Terug in Texas!
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 24
Is een geintje lijkt meWaarom geen kleuren?

Je moet dat ook niet zo zwart-wit bekijken. 

Ik had deze vraag al eerder gezien, en had er bewust niet op gereageerd. @OP: Je gaat naar de USA, niet naar Belize, Nigeria of een ander land waar het onveilig is.
Uiteraard zijn er in de USA wijken in bepaalde steden waar je maar beter niet gezellig op straat kunt gaan picknicken en waar je bij voorkeur geen lekke band moet krijgen. LA heeft er wel een aantal. Portland heeft ook een berucht gebied. Maar als toerist ga je daar niet zomaar komen. En zelfs in dat soort wijken is er over het algemeen niets aan de hand als je er per ongeluk terecht komt en gewoon doorheen rijdt. Maar goed, je wilt ook 's avonds laat niet op een of ander shady industrieterreintje in Rotterdam komen waar net een drugsdeal wordt afgehandeld.
Verder: geniet van je vakantie en maak je vooral geen zorgen.
Uiteraard zijn er in de USA wijken in bepaalde steden waar je maar beter niet gezellig op straat kunt gaan picknicken en waar je bij voorkeur geen lekke band moet krijgen. LA heeft er wel een aantal. Portland heeft ook een berucht gebied. Maar als toerist ga je daar niet zomaar komen. En zelfs in dat soort wijken is er over het algemeen niets aan de hand als je er per ongeluk terecht komt en gewoon doorheen rijdt. Maar goed, je wilt ook 's avonds laat niet op een of ander shady industrieterreintje in Rotterdam komen waar net een drugsdeal wordt afgehandeld.
100% een geintje, Springdale is zo'n beetje het sufste dorp in heel Amerika (daarom ben ik er ook zo dol op). En "kleuren dragen" = rood of blauw dragen om te laten zien bij welke gang je hoort.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 24
Het is alleen het sufste dorp als Zion NP dicht is.
Hoe het er tegenwoordig uit ziet vergeleken met 20 jaar geleden is echt erg: overal geparkeerde auto's, het dorpje puilt uit, m.i., niet leuk meer.
Maar goed, back on topic.

Maar goed, back on topic.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Godver ik nog opzoeken ook.
Vorige jaar nog door Springdale gereden en kans dat je de jackpot wint is groter dan dat je daar wordt aangevallen door gangs
Vorige jaar nog door Springdale gereden en kans dat je de jackpot wint is groter dan dat je daar wordt aangevallen door gangs

Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Nou ik snap de vraag wel. Ik heb ook wel eens bij het eerste hotel van de vakantie waar ik incheckte rond Chicago het advies gekregen dat het beter is om s-avonds niet meer naar buiten te gaan. Dan zit je toch niet met rust in je hotel en overdag loop je ook niet echt fijn rond in die buurt. Het is beter om dit vantevoren al te voorkomen dan door zulke crime maps of bad neighborhoods op te zoeken.roelb schreef: ↑13 aug 2024, 10:49Ik had deze vraag al eerder gezien, en had er bewust niet op gereageerd. @OP: Je gaat naar de USA, niet naar Belize, Nigeria of een ander land waar het onveilig is.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het probleem is alleen dat het overgrote merendeel van de mensen slachtoffer van een misdrijf zal worden buiten die “slechte” gebieden.
Er zijn mensen vermoord in Nationale parken ook.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cary_Stayner#Victims
https://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Hilton
https://the-line-up.com/national-parks-murders
Maar maak je niet al te druk, het valt best mee, de meeste leden van dit forum zijn nog nooit vermoord of overvallen.
Er zijn mensen vermoord in Nationale parken ook.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cary_Stayner#Victims
https://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Hilton
https://the-line-up.com/national-parks-murders
Maar maak je niet al te druk, het valt best mee, de meeste leden van dit forum zijn nog nooit vermoord of overvallen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
- Contacteer:
Ik zou ook gewoon de reviews lezen van de hotels. Als je daar niet bij te veel reviews iets ziet staan over de onveilige buurt of vage individuen, dan zal het wel oké zijn. En inderdaad, misschien eens wat rondkijken via Google Streetview.
Mijn tip is om sowieso liefst een 8+ hotel te boeken als je booking.com gebruikt. Hoewel ik me soms wel aan een 7.8 ofzo durf te wagen ook.
Dan zit je normaalgezien wel safe.
In de U.S.A. zijn nu eenmaal best een aantal mensen zonder woning in bepaalde steden. Dat wil daarom niet zeggen dat ze allemaal jou willen overvallen.
In L.A. logeerden wij in het Hollywood Celebrity Hotel, vlakbij de Walk of Fame. Toen we van de ene kant naar het hotel reden leek er niets aan de hand, toen we 's ochtends langs een andere kant vertrokken bleken we toch vlakbij een soort tentenkamp te zitten. Dus toch een beetje een vage buurt. Verder niets van gemerkt hoor.
Mijn tip is om sowieso liefst een 8+ hotel te boeken als je booking.com gebruikt. Hoewel ik me soms wel aan een 7.8 ofzo durf te wagen ook.
Dan zit je normaalgezien wel safe.
In de U.S.A. zijn nu eenmaal best een aantal mensen zonder woning in bepaalde steden. Dat wil daarom niet zeggen dat ze allemaal jou willen overvallen.
In L.A. logeerden wij in het Hollywood Celebrity Hotel, vlakbij de Walk of Fame. Toen we van de ene kant naar het hotel reden leek er niets aan de hand, toen we 's ochtends langs een andere kant vertrokken bleken we toch vlakbij een soort tentenkamp te zitten. Dus toch een beetje een vage buurt. Verder niets van gemerkt hoor.
juli - aug 2024: rondje Denver https://www.polarsteps.com/LienDlhy
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen 2019: ook op bovenstaande blog
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen 2019: ook op bovenstaande blog
Ben inmiddels ruim 30 keer in de VS geweest en de enige moordaanslag die ik ooit te verduren heb gehad was door de KFC in Page, Arizona. Mijn hemel, nog nooit zo ziek geweest van een broodje kip.
Ik zou mij niet zo druk maken. Lees inderdaad vooraf de reviews van hotels/accommodaties om een beetje een indruk te krijgen en gebruik je gezonde verstand. Eigenlijk net zoals in Nederland.
Ik zou mij niet zo druk maken. Lees inderdaad vooraf de reviews van hotels/accommodaties om een beetje een indruk te krijgen en gebruik je gezonde verstand. Eigenlijk net zoals in Nederland.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Mijn tip is wel weg te blijven in downtows in 2 sterren motels. Veel worden nu ook gebruikt voor opvang. In steden zoasl San Francisco NewYork Denver Seattle Washington is mijn tip om hotel iets duurder te nemen en in toeristische omgeving. Wij komen ongeveer 25 jaar in de USA en bespaar niet op goedkope hotels in steden.
Klopt. Dat lees je ook vaak terug in recensies.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 792 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 15 Reacties