Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Texas (Houston - Galveston - Austin - San Antonio)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Texas (Houston - Galveston - Austin - San Antonio)
Ik lees en vind hier niet enorm veel terug over wat ik wil vragen - als ik toch een topic over het hoofd gezien heb, mi scuzi dan.
Voor de zomervakantie van 2025 is een vakantie van 11-12 nachten in Texas een optie. Daar waar ik meestal rondreizen zie gefocust op natuurparken, met een occasionele tussenstop in een stad, doe ik het graag omgekeerd: ik focus op de steden (ik hou van grootsteden) en doe liefst een natuurpark aan ‘op weg’ van bestemming A naar B. Daarbij genieten wij meestal van een natuurpark door er doorheen te rijden, foto’s te nemen en hoogstens een korte wandeling (minder dan 1 mijl) te doen. Dagenlang in natuurparken doorbrengen is niet echt mijn ding.
Ik heb ruwweg twee periodes waarin ik kan gaan - midden juli of midden augustus - en heb geen idee of het ene per sé beter is dan het andere.
We reizen met 4.
Aanvliegen kan ik doen naar 1 van de 3 grote steden (Houston, SA of Austin - wat het goedkoopst is).
1) hoe ranken jullie de steden die ik opnoem? Waar zou je liefst 3-4 dagen doorbrengen en waar is 2 genoeg?
2) welke natuurparken liggen er in deze (ruime) driehoek of vereisen maximaal een omweg van 2u/120 mijl om erheen te gaan?
3) Tips/must sees/… altijd welkom!
Voor de zomervakantie van 2025 is een vakantie van 11-12 nachten in Texas een optie. Daar waar ik meestal rondreizen zie gefocust op natuurparken, met een occasionele tussenstop in een stad, doe ik het graag omgekeerd: ik focus op de steden (ik hou van grootsteden) en doe liefst een natuurpark aan ‘op weg’ van bestemming A naar B. Daarbij genieten wij meestal van een natuurpark door er doorheen te rijden, foto’s te nemen en hoogstens een korte wandeling (minder dan 1 mijl) te doen. Dagenlang in natuurparken doorbrengen is niet echt mijn ding.
Ik heb ruwweg twee periodes waarin ik kan gaan - midden juli of midden augustus - en heb geen idee of het ene per sé beter is dan het andere.
We reizen met 4.
Aanvliegen kan ik doen naar 1 van de 3 grote steden (Houston, SA of Austin - wat het goedkoopst is).
1) hoe ranken jullie de steden die ik opnoem? Waar zou je liefst 3-4 dagen doorbrengen en waar is 2 genoeg?
2) welke natuurparken liggen er in deze (ruime) driehoek of vereisen maximaal een omweg van 2u/120 mijl om erheen te gaan?
3) Tips/must sees/… altijd welkom!
Re: Texas (Houston - Galveston - Austin - San Antonio)
Juli en augustus zijn in elk geval allebei bloedheet. juli zal gemiddeld ietsje koeler zijn, en augustus wat droger, maar in augustus dan weer meer kans op orkanen (al hadden we er dit jaar eentje begin juli, dus het kan verkeren). Het maakt dus niet echt uit, maar als ik moest kiezen zou ik juli kiezen. Maar eigenlijk is het gewoon geen geweldige tijd voor Texas. Voorjaar en najaar zijn veel beter.
1. Ik zou in alledrie niet meer dan 2 nachten blijven. Ik woon zelf in Houston, en het is een gigantische stad, dus natuurlijk kun je je er wel een tijd vermaken (veel musea), maar echt speciaal is het niet. Behalve NASA, als dat je interesseert zou ik daar ook meteen een volle dag voor uittrekken. San Antonio heeft de Riverwalk en de Missions, dus wel specialer, maar ook dan ben je best snel uitgekeken. Austin is de hoofdstad, en mooi gelegen in de heuvels, en een andere sfeer, maar dan nog, 3-4 dagen lijkt me echt te veel.Als je dan Galveston nog meetelt, daar ben je in een dag wel uitgekeken in de stad zelf, dat is maar klein (maar wel mooie gebouwen).
2. In de Hill Country (ten westen van SA/Austin) liggen verschillende State Parks, Pedernales Falls en Enchanted Rocks zijn wel de toppers, maar er zijn er meer. Ook zijn er verschillende grotten in dit gebied. Iets verder naar het westen Gardner SP. Verder bij Houston Brazos Bend SP als je alligators wil zien, en bij Galveston Galveston Island SP voor het strand (veel mooier dan het strand in de stad zelf). Aan de I-10 net ten oosten van San Antonio is Palmetto SP wel leuk voor een kort bezoekje). Als je nog tot Waco wil rijden heb je daar Waco Mammoth NM (en dan is het Dr Pepper Museum ook wel leuk daar).
3. In Austin is het Bullock Texas State History Museum erg de moeite waard, en een tour van de Capitol. In de zomer kun je ook de vleermuizen zien uitvliegen bij de Congress St Bridge bij zonsondergang. En rijdt ook even naar Mt Bonnell voor het uitzicht. Als je geinterresseerd bent in (presidentiele) geschiedenis is Lyndon B Johnson NHP leuk, al is the Texas White House nog steeds dicht dan zo te zien (dat is anders echt een aanrader). De George H W Bush presidential library is in College Station, vonden wij ook best leuk. Die van Lyndon B Johnson is geloof ik in Austin, maar daar zijn wij nog niet geweest.
1. Ik zou in alledrie niet meer dan 2 nachten blijven. Ik woon zelf in Houston, en het is een gigantische stad, dus natuurlijk kun je je er wel een tijd vermaken (veel musea), maar echt speciaal is het niet. Behalve NASA, als dat je interesseert zou ik daar ook meteen een volle dag voor uittrekken. San Antonio heeft de Riverwalk en de Missions, dus wel specialer, maar ook dan ben je best snel uitgekeken. Austin is de hoofdstad, en mooi gelegen in de heuvels, en een andere sfeer, maar dan nog, 3-4 dagen lijkt me echt te veel.Als je dan Galveston nog meetelt, daar ben je in een dag wel uitgekeken in de stad zelf, dat is maar klein (maar wel mooie gebouwen).
2. In de Hill Country (ten westen van SA/Austin) liggen verschillende State Parks, Pedernales Falls en Enchanted Rocks zijn wel de toppers, maar er zijn er meer. Ook zijn er verschillende grotten in dit gebied. Iets verder naar het westen Gardner SP. Verder bij Houston Brazos Bend SP als je alligators wil zien, en bij Galveston Galveston Island SP voor het strand (veel mooier dan het strand in de stad zelf). Aan de I-10 net ten oosten van San Antonio is Palmetto SP wel leuk voor een kort bezoekje). Als je nog tot Waco wil rijden heb je daar Waco Mammoth NM (en dan is het Dr Pepper Museum ook wel leuk daar).
3. In Austin is het Bullock Texas State History Museum erg de moeite waard, en een tour van de Capitol. In de zomer kun je ook de vleermuizen zien uitvliegen bij de Congress St Bridge bij zonsondergang. En rijdt ook even naar Mt Bonnell voor het uitzicht. Als je geinterresseerd bent in (presidentiele) geschiedenis is Lyndon B Johnson NHP leuk, al is the Texas White House nog steeds dicht dan zo te zien (dat is anders echt een aanrader). De George H W Bush presidential library is in College Station, vonden wij ook best leuk. Die van Lyndon B Johnson is geloof ik in Austin, maar daar zijn wij nog niet geweest.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
Bedankt alvast!
De hitte is gekend, aan de andere kant: ik ben net terug van 50+ graden in het Westen van de VS en dat is ook meegevallen. Het feit dat we natuurparken vanuit de auto doen helpt. En in steden heeft zowat elk gebouw een airco.
Je zegt maximaal 2 nachten, maar dat werd me ook gezegd van San Diego. Ik bracht er 4 nachten door en dat vond ik niet genoeg, achteraf gezien had ik beter 2 nachten extra gebleven en een bezoek aan Lake Tahoe geschrapt.
11 dagen NYC vond ik ook te kort. Je kan toch onmogelijk alles doen in een grote stad in 2 dagen. We gaan graag 2 of 3 keer per dag uit eten en zijn daarmee al 2-3 uur kwijt. Zijn verder ook geen ‘vroege vogels’, het is vakantie en dan slapen we vaak tot 9u.
Als Galveston de moeite niet is om te overnachten, kan ik dat eventueel schrappen en gewoon als daytrip van Houston doen.
De hitte is gekend, aan de andere kant: ik ben net terug van 50+ graden in het Westen van de VS en dat is ook meegevallen. Het feit dat we natuurparken vanuit de auto doen helpt. En in steden heeft zowat elk gebouw een airco.
Je zegt maximaal 2 nachten, maar dat werd me ook gezegd van San Diego. Ik bracht er 4 nachten door en dat vond ik niet genoeg, achteraf gezien had ik beter 2 nachten extra gebleven en een bezoek aan Lake Tahoe geschrapt.
11 dagen NYC vond ik ook te kort. Je kan toch onmogelijk alles doen in een grote stad in 2 dagen. We gaan graag 2 of 3 keer per dag uit eten en zijn daarmee al 2-3 uur kwijt. Zijn verder ook geen ‘vroege vogels’, het is vakantie en dan slapen we vaak tot 9u.
Als Galveston de moeite niet is om te overnachten, kan ik dat eventueel schrappen en gewoon als daytrip van Houston doen.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij zijn helemaal geen stadsmensen, maar vonden Austin een leuke stad. Er zijn veel muurschilderingen bv. We zijn in het Capitool geweest, zonder tour, en hebben leuk gezeten op het dakterras van de Shiner's Saloon met vanaf 6 uur live muziek. Het 6th district en Warehouse district zouden gezellige uitgaansbuurten zijn. We hebben heerlijk en gezellig gegeten bij Banger's, ook met live muziek. Ze hebben er maar liefst 202 soorten bier op tap. Daar kom je de avond we mee door.
https://total-eclipse-texas.blogspot.co ... lanco.html
San Antonio is ook een aanrader. De River Walk is heel gezellig en veel groter dan ik dacht en het is steeds weer anders. Je hebt er natuurlijk de Alamo, maar daar is het wel druk, maar waar niet . Waar je ook zeker even naartoe moet is Historic Market Square, het Mexicaanse wijkje met veel gezelligheid op straat. Voor wat meer rust en mooie huizen kun je naar de wijk King William.
https://total-eclipse-texas.blogspot.co ... tonio.html
In Houston zijn we alleen in het Johnson Space Center geweest.
https://total-eclipse-texas.blogspot.co ... lanco.html
San Antonio is ook een aanrader. De River Walk is heel gezellig en veel groter dan ik dacht en het is steeds weer anders. Je hebt er natuurlijk de Alamo, maar daar is het wel druk, maar waar niet . Waar je ook zeker even naartoe moet is Historic Market Square, het Mexicaanse wijkje met veel gezelligheid op straat. Voor wat meer rust en mooie huizen kun je naar de wijk King William.
In Houston zijn we alleen in het Johnson Space Center geweest.
Houd er rekening mee dat, zeker in Houston, de warmte heel anders is dan in het westen, veel vochtiger. Dat voelt heel anders. Daarnaast zul je in de state parks toch de auto uit moeten om wat te zien. In Brazos Bend zul je geen alligators zien vanuit de auto, en als je Enchanted Rock niet op wil lopen, dan is het de omweg denk ik ook niet waard.
En verder, ik ken San Diego niet (maar lijkt me toch wel een aparter stad dan de steden hier), maar ik vind de steden hier ook niet vergelijkbaar met steden als New York of San Francisco. Maar goed, als het je vooral gaat om eten e.d., dat kan natuurlijk in elke willekeurige grote stad. En dan kun je zelfs in Houston dagen blijven, want eetgelegenheden hebbben we hier volop, met heel veel diversiteit.
En verder, ik ken San Diego niet (maar lijkt me toch wel een aparter stad dan de steden hier), maar ik vind de steden hier ook niet vergelijkbaar met steden als New York of San Francisco. Maar goed, als het je vooral gaat om eten e.d., dat kan natuurlijk in elke willekeurige grote stad. En dan kun je zelfs in Houston dagen blijven, want eetgelegenheden hebbben we hier volop, met heel veel diversiteit.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
Bedankt voor de aanvullende info. Ik deed zowel NYC als Hong Kong al bij 30+ graden (en vooral dan Hong Kong, waanzinnig hoeveel ik daar gezweet heb). Ik ‘denk’ dat dat geen issue hoeft te zijn, al bespreek ik dat nog even met het gezin (ik kan het er wel bijnemen).
Mijn ideale 3 dagen in een stad is een paar uur gaan winkelen, 1 of 2 musea/bezienswaardigheden meepikken, een paar keer lekker gaan eten, een park aandoen, iets drinken,…
Dat kan denk ik in elke Amerikaanse grote stad, tenzij Texas echt zo verschilt van andere steden.
Gezien ik 3 steden heb, lijkt 3 volle dagen per stad me leuk. De dagen die ik van stad naar stad rij (eventueel met een detour door een natuurpark) zijn dan een apart iets. De afstanden tussen de steden die ik wil doen lijken me heel haalbaar.
Mijn ideale 3 dagen in een stad is een paar uur gaan winkelen, 1 of 2 musea/bezienswaardigheden meepikken, een paar keer lekker gaan eten, een park aandoen, iets drinken,…
Dat kan denk ik in elke Amerikaanse grote stad, tenzij Texas echt zo verschilt van andere steden.
Gezien ik 3 steden heb, lijkt 3 volle dagen per stad me leuk. De dagen die ik van stad naar stad rij (eventueel met een detour door een natuurpark) zijn dan een apart iets. De afstanden tussen de steden die ik wil doen lijken me heel haalbaar.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Dallas/Forth Worth geen optie ipv Galveston? Sixt Floor Museum, The Stockyards. Bars, restaurants en winkels in overvloed.
- bedeve
- Amerika-expert
Mooie tekst van @hemmie hier....
Maar ja , zie al die postings van mensen die hartje zomer naar uitgesproken wintergebieden willen.
Met " Texas " als variabel woord is die ene zin in 8 van de tien reis postings te gebruiken..
Oh ja ; over Texas ; ik heb net mijn ritje vanuit Houston geboekt te starten op 21 maart .
Met Big Band , Terlingua , Marfa en Austin .
Natuur , kunst en muziek....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt je in Dallas bv. beperken tot het 6th Floor Museum. Is heel interessant. Fort Worth is leuk i.v.m. de cattle drive 2x per dag en de Stockyards. Als je hieraan niet een hele dag wilt besteden, zou je de rest van de dag lekker aan het meer in Cedar Hill SP kunnen doorbrengen. Wij hebben er op de camping gestaan, aan het meer, en dat was een heerlijk plekje. Nou, zeg maar plek, want hij was enorm.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vonden San Antonio een leuke stad -maar we waren er dan ook in goed gezelschap. Afgezien van ons ontbijt op de camping leek onze dag wel een beetje op jullie wensen, met twee keer uit eten. Zie hier voor ons verslag.
Voor een wandeling in de natuur zou Brazis Bend misschien niet gek zijn. Je kunt daar alligators zien. Een rondje Elm Lake - of een deel daarvan - is daarvoor een leuke wandeling. Zie hier ons verslag van Brazos Bend.
Marianne
Voor een wandeling in de natuur zou Brazis Bend misschien niet gek zijn. Je kunt daar alligators zien. Een rondje Elm Lake - of een deel daarvan - is daarvoor een leuke wandeling. Zie hier ons verslag van Brazos Bend.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Galveston en omgeving was voor ons een aangename verrassing, daar kan je makkelijk meederebdagen doorbrengen. Zelfde voor San Antonio.
Houston vonden we dan weer niet veel aan, tengroot, te druk, te veel stad.
Houston vonden we dan weer niet veel aan, tengroot, te druk, te veel stad.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat scheelt enormMartin & Marianne schreef: ↑31 jul 2024, 15:15Wij vonden San Antonio een leuke stad -maar we waren er dan ook in goed gezelschap
Maar, als je met een camper gaat, zoek dan goed uit waar je kunt parkeren, want dicht bij het centrum kost het een fortuin. Wij hadden het wel thuis uitgezocht, maar daar niet goed ingevoerd en dus niet gevonden. Een vriendelijke agent wees ons de weg naar een parkeerplaats waar we met een camper mochten staan en toen konden we maar liefst $ 112,25 voor de hele dag aftikken . Met de auto kun je kiezen voor een x-aantal uur, maar het RV-tarief is alleen voor de hele dag. Het was dat we wisten dat we de dag in goed gezelschap door zouden brengen en een tijd afgesproken hadden, maar anders waren we meteen omgekeerd.
Brazos Bend vonden we, ook zonder goed gezelschap, een aanrader.
-
- Amerika-expert
Bedankt voor alle tips en info tot hiertoe. Kan ik wat mee.
Camper probleem moet ik geen rekening mee houden, zal een huurauto hebben.
@Pete.Z Dat ‘te veel stad’ zou voor mij een pluspunt kunnen zijn.
Ik hou van een drukke, levendige stad. NYC en Hong Kong vond ik fantastisch. In beide zou ik me 30 dagen kunnen vermaken zonder nood aan 1 grasspriet te zien bij manier van spreken.
Ik ben dus niet zeker of ik Houston moet schrappen op basis hiervan of er net iets meer tijd voor voorzien omdat het zo groot is.
Camper probleem moet ik geen rekening mee houden, zal een huurauto hebben.
@Pete.Z Dat ‘te veel stad’ zou voor mij een pluspunt kunnen zijn.
Ik hou van een drukke, levendige stad. NYC en Hong Kong vond ik fantastisch. In beide zou ik me 30 dagen kunnen vermaken zonder nood aan 1 grasspriet te zien bij manier van spreken.
Ik ben dus niet zeker of ik Houston moet schrappen op basis hiervan of er net iets meer tijd voor voorzien omdat het zo groot is.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als jij daar blij van wordt, dan moet je dat vooral doen. Smaken verschillen duidelijk en gelukkig maar, want mij niet gezien
-
- Amerika-expert
Het is maar waar je gelukkig van kan worden hè. Tussen wolkenkrabbers lopen vind ik fantastisch. Kan ik uren zonder doel gewoon ronddwalen, met een drankje in de hand. Genieten van de machtige engineering achter die torens.
Natuurparken… tjah, heel mooi, daar niet van. Maar na 20 minuten heb ik zoiets van “ik heb het nu wel gezien, terug de auto in”.
Daarom dat ik er heel graag doorga in het rijden tussen steden, ook als dat een omweg nodig maakt. Maar er lang blijven is niet aan ons besteed. Ik snap dat velen genieten van een campervakantie maar ik geef nog liever mijn verlof op en blijf doorwerken dan.
Steden hebben ook veel meer mogelijkheden om luxueus te verblijven, lekker uit te gaan eten of wat te gaan drinken, te gaan shoppen of een leuke bezienswaardigheid mee te pikken (ik kan meer tijd spenderen aan de USS Midway in San Diego om maar wat te zeggen dan aan een groot natuurpark - het tweede gaat me gewoon sneller vervelen).
En dat is waar ik voor ga als ik op reis ga. Het duurde tot m’n 6de trip naar Vegas eer ik een auto huurde, om maar een voorbeeld te geven.
Hopelijk iets meer inzichten gegeven aan mensen die nog tips willen geven over wat we vooral zoeken. Al begin ik een heel mooi beeld te krijgen van de mogelijkheden, dus nogmaals dank aan iedereen die de tijd nam!
Natuurparken… tjah, heel mooi, daar niet van. Maar na 20 minuten heb ik zoiets van “ik heb het nu wel gezien, terug de auto in”.
Daarom dat ik er heel graag doorga in het rijden tussen steden, ook als dat een omweg nodig maakt. Maar er lang blijven is niet aan ons besteed. Ik snap dat velen genieten van een campervakantie maar ik geef nog liever mijn verlof op en blijf doorwerken dan.
Steden hebben ook veel meer mogelijkheden om luxueus te verblijven, lekker uit te gaan eten of wat te gaan drinken, te gaan shoppen of een leuke bezienswaardigheid mee te pikken (ik kan meer tijd spenderen aan de USS Midway in San Diego om maar wat te zeggen dan aan een groot natuurpark - het tweede gaat me gewoon sneller vervelen).
En dat is waar ik voor ga als ik op reis ga. Het duurde tot m’n 6de trip naar Vegas eer ik een auto huurde, om maar een voorbeeld te geven.
Hopelijk iets meer inzichten gegeven aan mensen die nog tips willen geven over wat we vooral zoeken. Al begin ik een heel mooi beeld te krijgen van de mogelijkheden, dus nogmaals dank aan iedereen die de tijd nam!
Ik ben ook vooral een stedenmens. Aan nationale parken doe ik sowieso niet.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Wees gewaarschuwd voor de hitte en doe ermee wat je wilt. Het is hier in Houston vandaag 38C en meestal ook nog eens een gevoel alsof je in een terrarium loopt. Ik kan niet oordelen of dat voor jouw wel of niet te doen is. Na bijna 19 jaar hier kan ik je vertellen dat ik het persoonlijk niet een fijne tijd vind om hier te zijnTimothy555 schreef: ↑30 jul 2024, 15:00Mijn ideale 3 dagen in een stad is een paar uur gaan winkelen, 1 of 2 musea/bezienswaardigheden meepikken, een paar keer lekker gaan eten, een park aandoen, iets drinken,…
Downtown Houston is meer een business centrum en daar is buiten de hoge kantoren niet zoveel te beleven. Texas in het algemeen is ook niet echt OV en voetganger vriendelijk, dus je zal veel met je auto van de ene plek naar de andere rijden. Houston is een grote stad en er is eigenlijk wel alles te vinden, maar je moet weten waar. Dagje NASA/Kemah Boardwalk is leuk. We hebben hier een mooi Museum of Natural Science. Galveston heeft geen mooi water, maar je kunt daar wel met de ferry naar Bolivar Peninsula en soms zie je onderweg dolfijnen.
Ik denk echt wel dat je in elke grote stad in Texas wel wat leuks kunt vinden. Hemmie heeft al wat goede ideeen genoemd. Toch mis ik er wel vaak het makkelijk rond kunnen wandelen en het even het OV pakken naar een volgende lokatie wat in veel andere steden wel kan. Maar als dat èn de temperaturen je niet tegenhouden, dan zou ik zeker gaan. In juli of augustus dat maakt niet zoveel uit. Het zijn de 2 heetste maanden van het jaar en de ene doet niet zo onder voor de ander. En voor de meeste Nederlanders is alles boven 30C heet, dus dat merk je niet eens.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Amerika-expert
Bedankt!
Op dat gebied ben ik eerder een averse Europeaan: ik haat OV en rij het liefst overal met mijn auto naartoe, als het even kan tot 1 meter voor de deur. Zoals de Amerikanen het zo vaak doen dus. In een Amerikaanse stad met de auto rondrijden vind ik altijd een verademing, veel plaats en geen 208 voorrangsregels voor fietsers en voetgangers. De airco op standje koelkast en we kunnen weer.
Qua vochtigheid maak je me nu wel benieuwd. Ik ben al in de Dominicaanse Republiek geweest in juli, ook Hong Kong was enorm vochtig… heet =/=… een dikke 45 in Las Vegas vind ik nog doenbaar, bijvoorbeeld.
Op dat gebied ben ik eerder een averse Europeaan: ik haat OV en rij het liefst overal met mijn auto naartoe, als het even kan tot 1 meter voor de deur. Zoals de Amerikanen het zo vaak doen dus. In een Amerikaanse stad met de auto rondrijden vind ik altijd een verademing, veel plaats en geen 208 voorrangsregels voor fietsers en voetgangers. De airco op standje koelkast en we kunnen weer.
Qua vochtigheid maak je me nu wel benieuwd. Ik ben al in de Dominicaanse Republiek geweest in juli, ook Hong Kong was enorm vochtig… heet =/=… een dikke 45 in Las Vegas vind ik nog doenbaar, bijvoorbeeld.
-
- Amerika-expert
Mochten er tips zijn voor de hotels, dan hoor ik het graag.
- enige luxe (geen motels of zeer basic dingen)
- Zwembad
- kamers voor 4 (2 kinderen).
- liefst onder $275/nacht met alle fees/taxen in. Voor iets heel speciaals wil ik daar nog wat boven gaan. Maar gemiddeld over de 12 nachten heb ik liefst niet meer dan $275/nacht uit te geven.
- Gratis parking is een groot voordeel (geen must)
- enige luxe (geen motels of zeer basic dingen)
- Zwembad
- kamers voor 4 (2 kinderen).
- liefst onder $275/nacht met alle fees/taxen in. Voor iets heel speciaals wil ik daar nog wat boven gaan. Maar gemiddeld over de 12 nachten heb ik liefst niet meer dan $275/nacht uit te geven.
- Gratis parking is een groot voordeel (geen must)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1164 Weergaves
-
Laatste bericht door nettie
-
- 5 Reacties