Praktische vraag
Als we onderweg zijn en nood hebben aan een toilet, stoppen we dan best aan een tankstation, een fastfoodzaak of zijn die toilethokjes die ik (via Google rijdend) her en der zie staan ook een goede (lees propere) optie? En zijn de toiletten onderweg vrij toegankelijk of heb je muntgeld nodig?
Nergens ga je zo gemakkelijk onderweg naar het toilet als in Amerika (althans, dat is mijn eigen ervaring).
In afgelegen gebieden kan het wat minder zijn maar in het algemeen kun je bij elk bemand tankstation gewoon gratis naar het toilet. In de regel gewoon in de shop zelf. Verder vind je zeer regelmatig restarea's waar je natuurlijk ook altijd naar het toilet kunt. En zit je in een stad dan is een Walmart, McDonalds of Starbucks snel gevonden om even naar het toilet te gaan.
Ik snap je vraag niet zo goed. Als je moet, of bijna moet, dan stop je toch bij de eerste beste mogelijkheid? Of het nou een tankstation, fastfood restaurant, winkelcentrum of toiletkotje langs de snelweg. Voor mij is het niet anders dan hier tijdens een rit. Wel kan het zo zijn dat bij sommige restaurant consumptie verplicht is.
Waar je hier in Nederland nog wel eens moet betalen om een openbare toilet te kunnen bezoeken heb ik het in Amerika nog niet eerder meegemaakt.
Als het echt een dingetje is kan je altijd bij de Walmart een portable toilet kopen voor paar tientjes. Of gewoon een paar legen flessen Gatorade (die hebben een groot gat) in de auto laten liggen. Wees creatief en je komt er wel uit
Ik ga het echt niet ophouden, maar heb in Europa zo mijn voorkeuren en absolute voorbijrij adressen. Mijn ervaring met bijv de Mac in Nl, is dat de toiletten meestal niet al te proper tot ronduit smerig zijn. Ook de toiletten bij de tankstations laten vaak te wensen over, daarentegen zijn die in Duitsland meestal brandschoon. Dus vroeg me af wat de betere/beste keuze zou zijn
Geen idee hoe schoon de openbare toiletten in Duitsland zijn, maar wil de toiletten in Amerika, net als vele plekken buiten Amerika overigens, niet bepaald brandschoon noemen. Maar goed dan heb ik het als man natuurlijk ook iets makkelijker praten.
Als je smetvrees hebt dan wil ik je veel succes wensen, met name in de parken.
Bedoel je de officiele rest area's? Die toiletten zijn prima, de ene keer schoner dan de andere keer, maar dat is bij de tankstations niet anders. Met als voordeel dat je er ook even kan eten bij de vele tafels. Vaak hebben ze er ook wat folders en kaarten, en, als het toevallig ook een welcome center is, soms zelfs gratis koffie.
Elke grote winkel (zoals een supermarkt), maar simpelweg iedere winkel vanaf een bepaald vloeroppervlak en sowieso ieder winkelcentrum heeft altijd vrij toegankelijke openbare tpiletten. Is gewoon onderdeel van de vergunning. Dat geldt ook voor tankstations. Soms moet je, vooral bij kleinere tankstations, l wel even om de sleutel vragen.
Daar kunnen we hier nog iets van leren. Gewoon verplichten vanaf 1000m2 vloeroppervlak oid, en uiteraard tankstations, , en verbieden dat er geld voor wordt gevraagd
Ik heb werkelijk tijdens al mijn reizen nog nooit om een sleutel hoeven vragen. En ja, ik heb heel wat pitstops gemaakt tijdens 31 reizen naar Amerika... Dat zijn dus vooral uitzonderingen en is geen algemene regel. Bij Starbucks wordt vaak wel met een code gewerkt die je eenvoudig bij de kassa kunt opvragen.
Qua schoon- en netheid is het een hit or miss. Ja, soms zijn ze iets minder schoon. Vooral de openbare toiletten in bijv. de (nationale) parken willen nog wel eens uitdaging zijn. En als het bloedje heet is wil je helemaal niet in die hokjes (met vaak sterke ammoniak lucht) verblijven.
En tja, als je lange ritten maakt heb je de toiletten niet altijd voor het uitzoeken. Dus misschien iets minder kritisch zijn?? Als je moet, dan moet je.
Sleutels zijn vaak de norm bij kleinere tankstation met een aparte entree voor de toiletten ergens buiten. En over het algemeen hangt er een enorme sleutelhanger aan, zodat je hem niet per ongeluk kan vergeten terug te brengen. Zoals dat reservewiel dat @Almere vak V noemde, al heb ik ze zelf nog nooit zo groot gezien
Of je neemt, als vrouw zijnde, een plastuit mee (bijv Liberpee). Dan is het minder vervelend om naar een niet zo fris toilet te gaan en kun je als vrouw ook gewoon blijven staan Wel even oefenen thuis voordat je weggaat.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Tja, de toiletten gaan natuurlijk niet elk uur gereinigd worden en dan hangt het jammergenoeg af van de gebruikers voor je.
Maar mogelijkheden zijn er doorgaans genoeg.
Af en toe zie je in toiletten ook of een reinigingsmiddel om de bril te ontsmetten of een papieren dekje om op de bril te leggen. Je komt dit m.i. het vaakst tegen in restaurants.
Dank voor alle reacties
* tankstation, winkel of rest-area maakt niet uit, het blijft hit or miss (vooral dat laatste zorgt voor de nodige rotzooi natuurlijk )
* armspieren extra trainen om een reservewiel te kunnen tillen
Sommige rest areas zijn heel modern, met flush toilets, airconditioning, vending machines, enz. Andere rest areas hebben een paar vault toilets en that's it.
Het moeten vragen om een sleutel komt vooral voor als de toiletten buiten het tankstation zijn, of in plaatsen waar er veel problemen zijn met dakloosheid en drugsverslaving, om te voorkomen dat mensen gebruiken op de openbare toiletten.
Het hangt heel erg van je route af. Het kan geen kwaad om bij de wat meer ontwikkelde tankstations en rest areas gebruik te maken van de toiletten, zeker als je weet dat je een behoorlijk onbevolkt gebied in gaat (hoewel je soms dan wel weer ineens een heel moderne rest area tegenkomt middenin de woestijn).
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.