Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help! (probleem met ons vliegticket)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Disneygek
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Help! (probleem met ons vliegticket)

Bericht door Disneygek »

Wij zijn op dit moment in Florida en hebben een probleem met ons ticket. We hebben in november geboekt bij BudgetAir (ja, daar hadden we beter niet kunnen boeken maar wij hebben nooit problemen met brokers gehad, daar gaat het nu even niet om) en door een later omgeboekt eerdere vlucht van Amsterdam naar Manchester is er bij 1 persoon van de 5 geen nieuw e-ticket nummer uitgegeven. We vliegen met Virgin Atlantic en de vluchten naar en van Amsterdam worden uitgevoerd door KLM. Ik heb dit probleem ontdekt bij online inchecken en ben gelijk met iedereen gaan bellen en chatten, helaas na 12 uur proberen geen resultaat. Op Schiphol dus de nodige problemen maar uiteindelijk wel in het vliegtuig beland. Op Manchester weer problemen en uiteindelijk kon de persoon in de laatste minuut nog mee aan boord, man wat een stress allemaal. Maar nu dus weer de terugvlucht. We hebben vorige week al mailtje gestuurd maar geen succes, gisteren zijn we naar het vliegveld gereden en hebben bijna een uur bij Virgin aan de balie gestaan maar zij zeggen ons niet te kunnen helpen, het eticketnummer klopt niet terwijl ze wel gewoon in de boeking staat, volgens de site van Virgin flight ready is, er een stoelreservering is maar Virgin weigert haar vanwege de verkeerde ticketnummer. We hebben al vele malen gechat met Budget air, krijg steeds de melding dat het doorgestuurd wordt naar hun team en dat we moeten afwachten tot een e-mail die we dus nooit krijgen, het is echt om wanhopig te worden. Dit verpest momenteel echt onze vakantie. Heeft iemand een idee wat we nog kunnen doen?
Laatst gewijzigd door markro op 07 aug 2024, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ter verduidelijking topictitel aangepast.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Help!

Bericht door dejong89 »

Wat ongelofelijk klote. Virgin wijst jullie door naar de travelagency (Budgetair).. en ja, daar sta je dan.
Ik weet dat Budgetair onderdeel is van Travix Nederland B.V. Heb je het daar al geprobeerd? https://www.travix.com/
Wat ook kan helpen is om iets minder vriendelijk te zijn in je mail... hiermee kreeg ik bij Vliegwinkel veel voor elkaar en ook snel..

'' Mocht mijn verzoek niet leiden tot ontvangst van het ticketnummer dan zal ik mijn klacht voorleggen aan de handhavende autoriteit en eventueel verdere stappen ondernemen.''
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Contacteer:

Bericht door Disneygek »

We hebben via insta al een berichtje naar Travix gestuurd, geen reactie. Het chatten gaat allemaal in het Engels, het lukt niet om iemand in het Nederlands te spreken te krijgen en dan is het lastiger om druk te zetten. We hebben al uitgelegd dat we ondertussen wanhopig zijn en ze zeggen steeds, i am sorry but you have to wait for team te reply. En ondertussen antwoorden die niet. We hebben zelf telefoonnummer achter gelaten en werden gisteren gebeld maar voor we konden opnemen werd er al opgehangen.
Disneygek
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Disneygek »

Maar het rare is wel dat zowel klm als Virgin ons met het verkeerde nummer hierheen hebben gebracht, zijn ze dan ook niet verplicht je weer terug te brengen?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Een reservering hoeft niet te betekenen dat een vlucht geticket is. Maar als die persoon gevlogen heeft, dan is die vlucht geticket op een geldig document. Het ticketnummer vind je op de boarding passes die toen zijn uitgegeven.

Ik vermoed dat er geen probleem is, maar dat je denkt dat er een probleem is. Immers, je kon niet online inchecken voor die ene persoon, maar bij een balie is dat wel gelukt en heeft hij/zij boarding passes gehad.

Laten we eens beginnen met de boarding passes die je hebt ontvangen op de heenweg. Daar staat zowel de PNR als het ticketnummer op. Bij een standaard digitale KLM boarding pass staat dat helemaal onderaan, links naast het KLM logo (PNR: XXXXXX en op de volgende regel: E-TICKET: xxx yyyyyyyyyyy). Met welke 3 cijfers beginnen de ticketnummers?
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Ooh, geen tips, maar snap dat je echt knetter wordt van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Hoop dat het opgelost wordt. Hou je taai en probeer toch echt van je vakantie te genieten !
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Disneygek
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Disneygek »

We zijn al op het vliegveld geweest bij Virgin, zij accepteren haar ticketnummer niet. Bij het omboeken naar de eerdere vlucht is zijn op de originele sticker blijven staan en de ander 4 hebben een nieuwe gekregen. Ze is naar Manchester gevlogen op een ticket zonder nummer. Iemand op Manchester heeft het nummer van haar ticket veranderd van eindigend op 23 naar 24, dat was het originele nummer van haar dochter. Dus op het vliegveld draaien ze nu 2 tickets uit op haar dochter haar naam, waarvan eentje met het oude originele nummer. Op het vliegveld zeggen ze dat budget air haar een nieuw ticket moet geven maar dat lukt dus niet, we chatten wat af, moeten 24 uur wachten op een mail die we vervolgens niet krijgen, de tijd begint te tikken, vandaar dat we zelfs naar het vliegveld zijn gereden. Maar ze hebben ons wel van Manchester naar hier laten vliegen met het foute nummer, dan moeten ze je toch ook weer terug brengen?
Marielleh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marielleh »

Wat een waardeloze toestand! Ik kan me voorstellen dat al dit gedoe invloed op je vakantie heeft!

Wij hadden ook via budgetair geboekt (vaker gedaan, nooit problemen gehad). Toen ik een week voor vertrek eens op de app van de maatschappij keek ging het ook mis. Ook chatten met de maatschappij; wegens een vluchtwijziging (van vijf minuten) moest er een nieuw ticket komen via Budgetair. Chatten met hen leverde op dat de betreffende afdeling binnen 24 uur een nieuw ticket zou mailen.
Eerlijk is eerlijk; ik had zoiets van “eerst zien dan geloven” maar binnen 24 uur was er idd een nieuw ticket. We zijn daarop probleemloos gevlogen.

Wel hebben we ons afgevraagd wat er zou gebeuren als wij niks hadden gedaan, niet online ingecheckt zouden hebben en met dat “oude” ticket op Schiphol hadden gestaan? Teruggelezen in de correspondentie en nergens stond dat wij de vluchtwijziging moesten accepteren en er een nieuw ticket moest komen dus aan ons zou het niet gelegen hebben maar jullie situatie laat zien dat je dan dus wel zelf de sigaar bent.

Ik duim mee voor een snelle oplossing!!

Geen idee of dit kan maar zou je je reis- of rechtsbijstandverzekering om hulp kunnen vragen als je zelf echt niet verder komt?
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Nogmaals, als iemand gevlogen heeft dan is er gewoon een onderliggend e-ticket met een bijbehorende betaling op naam van die persoon. Zo niet, dan is er geen boarding pass en wordt er niet gevlogen. KLM of VA nemen echt geen passagiers mee die niet geticket zijn, hoeveel stampij jij ook maakt. Ticketnummers zijn ook niet iets waar je normaal als passagier weet van hebt, behalve als je gaat zoeken in de online omgeving van de airline waar je mee vliegt. Een check-in agent (of de kiosk) zoekt eigenlijk alleen op naam/geboortedatum.

We willen je graag helpen, maar dan moet je wel reageren op de gestelde vraag. Ik zal hem nog een keer herhalen: op de boarding pass van de vlucht van AMS naar MAN staat het e-ticketnummer vermeld. Op de standaard digitale boarding pass van KLM staat dat helemaal onderaan, links naast het KLM logo. Op een fysieke boarding pass staat het ongeveer in het midden, achter "Etkt:". Wat zijn de eerste drie cijfers daarvan? Ook belangrijk: wat is de spelling van de naam op die boarding pass voor deze bewuste persoon en komt die overeen met de spelling zoals die op het paspoort staat, in de machine-readable zone (dus de onderste twee regels in blokletters op het paspoort)?
Disneygek
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Help! (probleem met ons vliegticket)

Bericht door Disneygek »

We hebben vanmorgen een mail gekregen met een nieuw ticketnummer voor mijn zus. Dus ik hoop dat alles goed gaat met online inchecken morgenavond. Het duurde maar liefs 38 uur voor we antwoord terug hadden, maar dit keer kregen we gelukkig wel een e-mail. Ik heb de dag voor vertrek van alles geprobeerd omdat ik al zag dat haar ticket nr niet klopte door de omboeking was iedereen voorzien met een nieuw nummer behalve de hoofdboeker. Bij klm hebben ze het probleem opgelost vlak voor vertrek maar dat we in Manchester aankwamen bij de transferbalie werd die man heel boos en liet het ticket van mijn zus zien, bij het nr stonden alleen maar 0000000000. Hij had het erover dat ze als crew aan boord was gegaan, geen idee want ik heb daar geen verstand van, maar ze konden niks voor ons doen, toen moesten we door de douane, het land in, naar klm maar die zeiden na een half uur dat het niet hun probleem was maar dat van Virgin, dus weer terug naar hun balie. Ze dachten het na een tijdje gefixt te hebben maar na racen door de security, ik ben ook niet goed ter been, lag al op mijn snufferd in de hal, racen naar de gate en daar ging het weer mis. Iemand had het oude nummer van mijn zus veranderd naar het oude nummer van haar dochter van 6. In de laatste minuut mocht ze mee maar ze kreeg alleen een afgescheurd deel van haar ticket mee zonder nummer, het eerste ticket van de klm hebben ze waarschijnlijk bij Virgin gehouden want die hebben we nooit terug gekregen. Dus ik kan helaas geen nummers geven die op haar ticket stonden. Haar naam stond goed geschreven met haar meisjesnaam.

Het is gewoon heel vervelend als je een fout ontdekt en iedereen naar elkaar wijst en ze allemaal zeggen dat er niks aan de hand is, het had veel leed kunnen voorkomen. Mijn nichtje is de eerste dagen niet van mijn zus haar zijde geweken, ik heb nog veel last gehad met lopen want ik moest zo snel lopen wat eigenlijk niet ging en dan nu weer dit met vertrek, ondanks dat we steeds weer mailtjes stuurde om het opgelost te krijgen. Ik hoop echt dat we nu gewoon normaal door kunnen terug naar huis vrijdag. Iedereen bedankt voor de hulp en meedenken.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Help! (probleem met ons vliegticket)

Bericht door dejong89 »

Disneygek schreef:
08 aug 2024, 04:21
Het is gewoon heel vervelend als je een fout ontdekt en iedereen naar elkaar wijst
En dat is precies het punt wanneer je boekt via een broker. Dat paarse krokodil gedrag.. Kan mij goed voorstellen dat je er gek van wordt. Fijn dat het nu wel lijkt te zijn opgelost!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer