Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotelkamers met walk-in rate.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
TonSimone
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Hotelkamers met walk-in rate.

Bericht door TonSimone »

Howdy! :)

Over een paar weken gaan we weer eens rondrijden in Amerika. :P
Deze keer aan de oostkust.
In de afgelopen jaren hadden we het liefste niets gepland behalve het eerste hotel en boekten we tijdens de rondreis een hotel door er gewoon naar binnen te lopen.
Altijd leuk, want het personeel zocht vaak mee naar de beste prijs (walk-in rate, coupons, militair, AAA enz) en we konden per dag kijken waar we uitkwamen, langer wilden blijven of hoeveel miles we die dag reden.
Soms was het niet mogelijk, omdat we bijv in (de buurt van) een NP zaten of in een rustig gebied.
Ook voor de aankomende reis staan er weer wat hotels vast, vanwege de locaties of het weinige aantal (betaalbare) hotels in dat gebied.
Voor de rest willen we eigenlijk nog steeds wat speling hebben, tussen de vastgestelde hotels/locaties.
Vaak zijn we er dan ook maar 1 of 2 nachten.
Nu valt het me op dat er bij veel hotels een annulering kan worden gedaan tot bijv 5-6 dagen van te voren, met uitschieters van 14 dagen. :shock: en dat is dus niet altijd handig. :wink:

Is iemand bekend met de tegenwoordige prijzen van de hotels, als het binnen bijv 48 uur is?
Schieten dan de prijzen omhoog of blijven in veel gevallen de 'goedkopere" prijzen van kracht, omdat ze er bijv anders mee blijven zitten?
Ik snap dat het op sommige plekken juist duurder is, (vraag en aanbod), hoe later je komt, hoor.
We zoeken vaak via Booking of Expedia om zo een richtgebied te hebben, waar hotels zitten.
Het boeken is afhankelijk van de prijzen, of dat via hun gaat, of via het hotel zelf. :wink:
Ik heb natuurlijk al wel gekeken naar de huidige dagen, maar ik weet niet precies, in hoeverre het in/na de vakantieperiode van kracht is.
1999: Oostkust
2009: Florida
2010: Westkust
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Oostkust- Memphis-NewOrleans
2019: Vancouv-SaltLC-Moab-RockyM-Denver
2023: LV-MonValley-White Sands NP-BigBendNP-SA-Houston-Dallas
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Hotelkamers met walk-inn rate

Bericht door Marcopstal »

Kamers zullen doorgaans altijd goedkoper worden in de laatste dagen voor het verblijf. De reden is vrij simpel, niet in gebruik levert ook helemaal niets op. Als uitbater wil je doorgaans zo een hoog mogelijke bezetting. In de achtergrond kijkt men natuurlijk ook wel naar de beschikbaarheid van personeel om de kamer te reinigen na gebruik. Dat is net zoals dat je in restaurants kan zien dat bepaalde secties niet gebruikt worden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hotelkamers met walk-in rate

Bericht door Martin & Marianne »

Het gebeurt ook wel dat het duurder is: ik ken verhalen dat men in dat geval alsnog een online boeking ging maken.

Het is 'walk-in'.

Marianne

Opmerking moderator

Tekst 'walk-in' in eerste bericht aangepast.
Iseut
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hotelkamers met walk-in rate.

Bericht door Iseut »

Misschien dat in jullie geval (last minute, op de dag zelf iets zoeken) Hotwire nog wel een goede oplossing is.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Ik heb regelmatig meegemaakt dat ik bij de frontdesk van een hotel mensen hoorde die naar de walk-in rate vroegen. Voor mijn gevoel was dit bedrag altijd hoger dan dat ik voor de hotelkamer had betaald. Dus ik zou zeggen dat dit duurder is.
Maar het is denk ik ook afhankelijk van de hoeveelheid kamers die nog beschikbaar is. En dan is het dus een gok.

Wat mij opviel tijdens mijn laatste trip naar New York is dat de hotelkamers online behoorlijk goedkoper waren wanneer je ze 1 a 2 dagen van tevoren boekte. Ik had ze al veel langer geboekt en deze prijs was een stuk hoger. Ik kon ze echter niet meer gratis annuleren.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zou er ook niet op gokken dat de walk in rate goedkoper is.
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Wij reizen al 30 jaar op de bonnefooi. De hotels zijn na de coronaperiode aanzienlijk duurder geworden. Wat wij meestal doen is 's middags op een vergelijkingsite kijken welke hotels nog kamers hebben. We checken dan meteen de prijs van de kamer en of het hotel goede recensies heeft. Dit jaar waren we bv in de Smokey Mountains. We verbleven bv in Gatlinburg en Pigeon Forge (toeristische plekken). We lopen het hotel binnen en vragen wat de prijs is. Dan vragen we naar de off-season, AAA, senior, enz. korting. De uiteindelijke prijs is eigenlijk altijd wel een paar tientjes lager dan op de vergelijkingsite.
Ik moet hierbij zeggen dat we altijd na Labour Day gaan, dus net na het hoogseizoen (begin september).
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
TonSimone
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door TonSimone »

Dank jullie allen :)

Oja, het is met 1 N, anders kijkt het me wel een leuke naam voor een hotel/motel ;)

Wij hebben dus ook ervaringen met "gewoon binnenstappen en vragen", maar ik zie er de laatste tijd zoveel verschillen tussen prijzen ...
Ik heb per locatie soms wat hotels opgeschreven en houd die een beetje in de gaten, qua prijzen wat ze doen.
Dat zijn vaak hotels die me leuk lijken, of juist iets aparts hadden of op een mooie locatie liggen etc.
Als we idd per dag gaan kijken, heb ik altijd al iets waar ik info over kan opvragen, of die interessant zijn.
Ik zal me eens gaan inlezen op dat Hotwire. :)
Het nadeel is idd, dat het annuleren steeds vroeger moet, wat ik bedrijfstechnisch gezien echt wel snap.
1999: Oostkust
2009: Florida
2010: Westkust
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Oostkust- Memphis-NewOrleans
2019: Vancouv-SaltLC-Moab-RockyM-Denver
2023: LV-MonValley-White Sands NP-BigBendNP-SA-Houston-Dallas
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

Wij (2 volwassenen en 2 kinderen) zijn de afgelopen 3 weken in het zuidwesten geweest. Ik had vooraf overal hotels/motels geboekt.
Uiteindelijk heb ik deze allemaal (op de 1e en laatste nacht na) geannuleerd en zijn we tijdens de reis van de bestemming of datum afgeweken.

Er was meer dan voldoende beschikbaarheid (voor elk budget) en je kunt vaak nog terplekke onderhandelen om de best available rate te krijgen.
Deze waren vaak gelijk of lager dan de eerder geboekte overnachtingen via Booking, Expedia of de hotel sites zelf. Er werden zelfs AAA rates gegeven terwijl we geen member zijn,
Ik had veel meer drukte verwacht in en rondom de parken (GC, Zion, Yosemite en Sequoia). Maar dat viel dus 200% mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer