Over een paar weken gaan we weer eens rondrijden in Amerika.

Deze keer aan de oostkust.
In de afgelopen jaren hadden we het liefste niets gepland behalve het eerste hotel en boekten we tijdens de rondreis een hotel door er gewoon naar binnen te lopen.
Altijd leuk, want het personeel zocht vaak mee naar de beste prijs (walk-in rate, coupons, militair, AAA enz) en we konden per dag kijken waar we uitkwamen, langer wilden blijven of hoeveel miles we die dag reden.
Soms was het niet mogelijk, omdat we bijv in (de buurt van) een NP zaten of in een rustig gebied.
Ook voor de aankomende reis staan er weer wat hotels vast, vanwege de locaties of het weinige aantal (betaalbare) hotels in dat gebied.
Voor de rest willen we eigenlijk nog steeds wat speling hebben, tussen de vastgestelde hotels/locaties.
Vaak zijn we er dan ook maar 1 of 2 nachten.
Nu valt het me op dat er bij veel hotels een annulering kan worden gedaan tot bijv 5-6 dagen van te voren, met uitschieters van 14 dagen.

Is iemand bekend met de tegenwoordige prijzen van de hotels, als het binnen bijv 48 uur is?
Schieten dan de prijzen omhoog of blijven in veel gevallen de 'goedkopere" prijzen van kracht, omdat ze er bijv anders mee blijven zitten?
Ik snap dat het op sommige plekken juist duurder is, (vraag en aanbod), hoe later je komt, hoor.
We zoeken vaak via Booking of Expedia om zo een richtgebied te hebben, waar hotels zitten.
Het boeken is afhankelijk van de prijzen, of dat via hun gaat, of via het hotel zelf.

Ik heb natuurlijk al wel gekeken naar de huidige dagen, maar ik weet niet precies, in hoeverre het in/na de vakantieperiode van kracht is.