Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

@travelchecker Enkele reizen zijn altijd heel duur by legacy airlines. Heeft te maken met ticket condities (of gebrek daaraan zoals vereist minimaal verblijf).
Dus óf een low-cost verbinding zoeken, of inderdaad een retour boeken en niet gebruiken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
The_Realest
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door The_Realest »

travelchecker schreef:
25 jul 2024, 10:31
Ik ben op zoek naar 2 tickets van LA (of SF) naar Brussel... maar ik ben toch wel verschoten van de enorme prijzen. Voor een enkeltje zit je snel tegen de 1000 euro pp. Is het een optie om een retourticket te boeken en gewoon niet terug te vliegen (dat is goedkoper)?
En is er nog een kans dat die prijzen zullen zakken, de reisperiode is mei 2025.
Enkeltjes zijn per definitie altijd heel duur. Soms kan je idd beter een retour boeken en de terugvlucht niet nemen qua kosten.

Aankomend jaar gaan we 35 dagen naar de usa en vliegen we op JFK heen en terug via Atlanta. Maar willen een beetje flexibel zijn dus hebben enkeltjes geboekt. Geen hadden we genoeg Miles voor bc met KLM en terug zouden de tickets ruim 1000 euro per persoon zijn (enkele reis). Nu uiteindelijk ook wat Miles bij elkaar gesprokkeld en vliegen nu terug voor 20.000 Miles en 88 euro per ticket. Grootste voordeel is dat er zelfs al koffers bijzitten.

Geen idee of je Miles hebt maar anders kan dat een mooie optie zijn.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Ik begrijp dat er soms een noodzaak kan zijn voor een enkeltje, maar deze snap ik niet helemaal.
The_Realest schreef:
26 jul 2024, 08:16

Aankomend jaar gaan we 35 dagen naar de usa en vliegen we op JFK heen en terug via Atlanta. Maar willen een beetje flexibel zijn dus hebben enkeltjes geboekt. Geen hadden we genoeg Miles voor bc met KLM en terug zouden de tickets ruim 1000 euro per persoon zijn (enkele reis). Nu uiteindelijk ook wat Miles bij elkaar gesprokkeld en vliegen nu terug voor 20.000 Miles en 88 euro per ticket. Grootste voordeel is dat er zelfs al koffers bijzitten.

Geen idee of je Miles hebt maar anders kan dat een mooie optie zijn.
Wat maakt het flexibeler om vooraf een enkeltje heen en een enkeltje terug te boeken dan een (open jaw) retour?
Je moet dan toch nog steeds op datum x en tijd y vertrekken vanaf plaats z?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Voor award tickets ligt het anders, daar is de pricing altijd per segment, dus maakt het niets uit of je twee losse enkeltjes kooptnofbeen retourticket.

De enige iverweging daar is dan nog de kosten van het annuleren van die tickets. Boek je los en wil je beide annuleren, dan betaal je twee keer de redeposit fee (bij KLM EUR 70 per ticket). Maar als je ze samen op een ticket boekt en besluit om toch een andere heen of terugreis re willen, dan moet je het hele ticket cancellen en maar hopen dat het segment dat je wil behouden niet heel veel duurder is geworden.

In sommige gevallen heb je geen redeposit fee. Bij KLM/AF sinds dit jaar niet meer voor mensen met FB Platinum status Bij Delta was het al heel lang gratis voor (ik dacht alle, maar iig vanaf vanaf gold) Medaillon members. Dus als je die syatus hebt kun je beter losse tickets kopen, dan ben je het meest flexibel.

Maar dit geldt dus alleen voor award tickets, dus tickets betaald met mijlen. Voor revenue tickets (gewone tickets betaald met geld) is, zoals hierboven uitgelegd, een retour boeken vrijwel altijd de beste optie.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

roelb schreef:
26 jul 2024, 09:47
Bij Delta was het al heel lang gratis voor (ik dacht alle, maar iig vanaf vanaf gold) Medaillon members.
Gratis als je Sky Miles member bent. Als je geboekt hebt met Sky Miles krijg je zelfs die ook terug.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Oh ja, verrek, dat is wel heel ruim geworden.. zo hoort het ook eigenlijk, die redeposit fees zijn eigenlijk te gek voor woorden.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

The_Realest schreef:
Ik snap deze constructie ook niet helemaal. En hoezo ben je meer flexibel met enkeltjes??

Wellicht kun je eens nader uitleggen wat jullie precies gedaan hebben en waarom? Misschien wel interessant om te delen aangezien jouw manier van boeken eigenlijk nooit naar voren komt op het forum.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Maar @travelchecker gaat volgend jaar een rondje zuidwest doen. Waarom dan naar enkeltjes gaan zoeken? Hoop dat er nog een toelichting/reactie komt.
The_Realest
Amerika-ontdekker

Coyote schreef:
26 jul 2024, 10:33
The_Realest schreef:
Ik snap deze constructie ook niet helemaal. En hoezo ben je meer flexibel met enkeltjes??

Wellicht kun je eens nader uitleggen wat jullie precies gedaan hebben en waarom? Misschien wel interessant om te delen aangezien jouw manier van boeken eigenlijk nooit naar voren komt op het forum.

Roland
Als je via de klm website boekt met Miles dan kan je er niet voor kiezen om de terugvlucht zonder Miles te boeken. Dus dat was mijn reden in eerste instantie. Had op dat moment ook niet genoeg Miles voor een terugvlucht en heb de terugvlucht iets later geboekt.

Zijn vorig jaar op sfo gevlogen en toen hebben we de heenvlucht los geboekt met Miles in de bc en terug hebben we ook los geboekt met miles in economy. En op het vliegveld geüpgraded naar bc.

Als je losse tickets boekt met Miles is de prijs hetzelfde als dat je een retour boekt met Miles. Mochten we nu besluiten langer te blijven of korter dan kunnen we altijd annuleren.
Tantelotje
Amerikakenner

Bericht door Tantelotje »

Maar dat laatste kan toch altijd?

Als je een ticket boekt met optie tot gratis annuleren kun je toch altijd besluiten om later of eerder terug te gaan? Daar hoef je toch geen 2 enkeltjes voor te boeken? Of snap ik nu iets niet?
Ik snap voor jullie de logica vanwege het boeken met miles, maar de flexibiliteit die je aangeeft dat het oplevert om 2 enkeltjes te boeken en opzichte van een retour/open jaw snap ik nog niet helemaal.
The_Realest
Amerika-ontdekker

Tantelotje schreef:
26 jul 2024, 16:13
Maar dat laatste kan toch altijd?

Als je een ticket boekt met optie tot gratis annuleren kun je toch altijd besluiten om later of eerder terug te gaan? Daar hoef je toch geen 2 enkeltjes voor te boeken? Of snap ik nu iets niet?
Ik snap voor jullie de logica vanwege het boeken met miles, maar de flexibiliteit die je aangeeft dat het oplevert om 2 enkeltjes te boeken en opzichte van een retour/open jaw snap ik nog niet helemaal.
Kan je de terugvlucht annuleren als je de heenvlucht al genoten hebt? Dat wist ik niet? Want dan krijg je je geld niet terug lijkt mij?
Laatst gewijzigd door The_Realest op 26 jul 2024, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Op 25 juli 2024 zijn we teruggevlogen vanuit Washington naar Brussels met Brussels Airlines (geboekt bij Lufthansa).
De dag voor de vlucht heb ik ingecheckt met als doel stoelen te kiezen (ik had geen stoelen vastgelegd tegen betaling).

Tot mijn verbazing zag ik bij het selecteren van de stoelen dat ik deze alleen tegen betaling kon kiezen.
Ik was van mening dat stoelkeuze gratis was bij het inchecken 24 uur voor aanvang vlucht.
Wijkt Brussels Airlines (Via Lufthansa) hiervan af of is (dit nieuwe verdienmodel) tegenwoordig bij alle maatschappijen zo?
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Bij ons niet, was gratis 24 uur van tevoren, Air Canada half juni.
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

Wijkt Brussels Airlines (Via Lufthansa) hiervan af of is (dit nieuwe verdienmodel) tegenwoordig bij alle maatschappijen zo?
Ik heb een vlucht geboekt via Brussels Airlines, uitgevoerd door United, vlucht is eind augustus. Hier kon ik al na de boeking gewoon mijn stoelen kiezen door in te loggen op de United website met mijn reservatie nr. Vermoedelijk hangt het af van de tariefformule die je had gekozen op het moment van de boeking.
Timothy555
Amerika-expert

Bericht door Timothy555 »

Bij British Airways niet kunnen kiezen (gratis) bij het inchecken. Verplaatsen was betalen.

Enkel op het door AA uitgevoerde segment kon dit wel gratis.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@travelchecker Het klopt inderdaad dat als je met FB punten boekt, je feitelijk enkeltjes boekt. Qua kosten maakt dit dan niet uit.
Wat ik echter niet begrijp is dat je wat krap zit in punten, je dan de heenreis in BC boekt, en niet de terugreis.
Ik ben ook wel eens op punten gevlogen, maar dan heen economy en terug business. Op de terugweg heb ik altijd meer bagage en die is met BC inclusief 2x32kg. Maar het grotere voordeel is meer ruimte en echt plat kunnen liggen tijdens de nacht.
Dus als ik moest kiezen: heen economy en terug business. (voor mijn komende vakantie a.s. week heb ik gekozen voor een BC retour :D ).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
peterd87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door peterd87 »

Same here. Dag kom ik wel door, terugvlucht probeer ik altijd BC te boeken (mits financieel / puntentechnisch haalbaar).

Vliegen dit jaar vanuit Cancun terug (11 dagen zuiden, daarna 6 dagen Mexico). Terugreis was voor 3000 euro voor 4 personen een no brainer :lol:

Heen vlieg ik op een RTW ticket. Zal daar later nog wel een keer een post aan wijden.
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87

Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
The_Realest
Amerika-ontdekker

Frasi schreef:
26 jul 2024, 18:53
@travelchecker Het klopt inderdaad dat als je met FB punten boekt, je feitelijk enkeltjes boekt. Qua kosten maakt dit dan niet uit.
Wat ik echter niet begrijp is dat je wat krap zit in punten, je dan de heenreis in BC boekt, en niet de terugreis.
Ik ben ook wel eens op punten gevlogen, maar dan heen economy en terug business. Op de terugweg heb ik altijd meer bagage en die is met BC inclusief 2x32kg. Maar het grotere voordeel is meer ruimte en echt plat kunnen liggen tijdens de nacht.
Dus als ik moest kiezen: heen economy en terug business. (voor mijn komende vakantie a.s. week heb ik gekozen voor een BC retour :D ).
Op dit moment waren de bc vluchten terug ook echt absurd duur qua Miles. Daarom hou ik het in de gaten en kan ik later altijd nog bc boeken als de prijzen in Miles lager zijn. En anders eventueel tijdens online inchecken upgraden tegen cash als het kan. Vorig jaar vanaf sfo ook gedaan voor 800 euro per persoon. Dan is het best de moeite vind ik dan ☺️
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Maar een last minute upgrade levert je verder niets extra's op qua mijlen en xp's. Maar goed, als het een award redemption is dan levert die toch niets op.

Maar hier hetzelfde hoor. Naar het westen vliegen in economy vind ik niet zo'n ramp. Maar naar het oosten - terug vanuit de US naar Europe dus, is een ander verhaal.
The_Realest
Amerika-ontdekker

Als het goed is wel, ik heb vorig jaar dus last minute upgrade gedaan voor cash en kreeg toen wel Miles. Maar idd geen xp.

Voorkeur gaat idd uit naar terug bc, maar heen is ook lekker 😉
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer