Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoeveel zakgeld?
Als je flink wat kilometers maakt zul je merken dat je elke ochtend minimaal staat te tanken voor zo'n 50 Dollars. Hotel is minimaal 50 en in de weekenden duurder, dus laten we zeggen gemiddeld 70 incl. belastingen die je vaak vergeet
Dus je bent 120 kwijt zonder iets, voor de 30 kan je eten en drinken, maar geen souveniers of entree's. Tip, misschien minder kilometers.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die 50 dollar aan bezine lijkt mij wel heel erg veel!a4plus schreef:Als je flink wat kilometers maakt zul je merken dat je elke ochtend minimaal staat te tanken voor zo'n 50 Dollars. Hotel is minimaal 50 en in de weekenden duurder, dus laten we zeggen gemiddeld 70 incl. belastingen die je vaak vergeetDus je bent 120 kwijt zonder iets, voor de 30 kan je eten en drinken, maar geen souveniers of entree's. Tip, misschien minder kilometers.
Entrees kunnen behoorlijk oplopen maar het is moeilijk om daar iets algemeens over te zeggen.
Marianne
50 Dollars is 18 Gallon is 70 liter x 1 op 7 = 500 km op een dag, niet echt bijzonder. Ik wel eens met een Ford Mustang 's morgens en 's avonds staan tankenMartin & Marianne schreef:Die 50 dollar aan bezine lijkt mij wel heel erg veel!a4plus schreef:Als je flink wat kilometers maakt zul je merken dat je elke ochtend minimaal staat te tanken voor zo'n 50 Dollars. Hotel is minimaal 50 en in de weekenden duurder, dus laten we zeggen gemiddeld 70 incl. belastingen die je vaak vergeetDus je bent 120 kwijt zonder iets, voor de 30 kan je eten en drinken, maar geen souveniers of entree's. Tip, misschien minder kilometers.
Entrees kunnen behoorlijk oplopen maar het is moeilijk om daar iets algemeens over te zeggen.
Marianne

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Daar redt ik het niet eens mee, als ik ga tanken stopt de meter meestal pas als het maximale bedrag $ 75 of $ 100 is bereikt.Martin & Marianne schreef:Die 50 dollar aan bezine lijkt mij wel heel erg veel!
Wordt dit jaar nog meer denk ik, de tank van een A-Class is een stuk groter dan van een C-class

Rob schreef:Daar redt ik het niet eens mee, als ik ga tanken stopt de meter meestal pas als het maximale bedrag $ 75 of $ 100 is bereikt.Martin & Marianne schreef:Die 50 dollar aan bezine lijkt mij wel heel erg veel!
Wordt dit jaar nog meer denk ik, de tank van een A-Class is een stuk groter dan van een C-class
Was even van een gemiddelde wagen uitgegaan maar den k dat veel mensen zich vooral verekenen op de benzine want het is wel lekker goedkoop vergeleken met Nederland, maar de auto's slurpen meer en je maakt veel kilometers.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik had het over 150 Euro en niet 150 Dollar.a4plus schreef:Als je flink wat kilometers maakt zul je merken dat je elke ochtend minimaal staat te tanken voor zo'n 50 Dollars. Hotel is minimaal 50 en in de weekenden duurder, dus laten we zeggen gemiddeld 70 incl. belastingen die je vaak vergeetDus je bent 120 kwijt zonder iets, voor de 30 kan je eten en drinken, maar geen souveniers of entree's. Tip, misschien minder kilometers.
En ik vergeet te melden dat dat zonder benzine is. Daar is een apart budget voor van ca. 500 Euro.
Laatst gewijzigd door Woodside op 25 apr 2007, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij rijden ca. 6000 km.a4plus schreef:50 Dollars is 18 Gallon is 70 liter x 1 op 7 = 500 km op een dag, niet echt bijzonder. Ik wel eens met een Ford Mustang 's morgens en 's avonds staan tankenMartin & Marianne schreef: Die 50 dollar aan bezine lijkt mij wel heel erg veel!
Marianne
Dat wil volgens bovenstaande berekening zeggen dat ik ca. 12 keer voor $50 moet tanken. En dus niet elke dag.

Dat krijg je als je een tijdje in Texas woont, je gaat rekenen in Dollars. Mijn berekening was ook gebaseerd op de benzineprijzen in Texas, in California is de benzine vaak 80 cent per gallon duurder, maar de Euro staat nu op 1.36 dus heft elkaar een beetje op, maar ook 150 euro per dag is krap.Woodside schreef:Ik had het over 150 Euro en niet 150 Dollara4plus schreef:Als je flink wat kilometers maakt zul je merken dat je elke ochtend minimaal staat te tanken voor zo'n 50 Dollars. Hotel is minimaal 50 en in de weekenden duurder, dus laten we zeggen gemiddeld 70 incl. belastingen die je vaak vergeetDus je bent 120 kwijt zonder iets, voor de 30 kan je eten en drinken, maar geen souveniers of entree's. Tip, misschien minder kilometers.
Denk ook dat het makkelijk kan, maar is goed voor mensen te weten dat benzineprijzen aardig in je budget inhakken. Ook is het afhankelijk in welke Staat je zit, California is veel duurder dan Florida etc. Ik ben het typ wat niet naar restaurants gaat en het geld wat ik bespaar uitgeef aan t-shirts
veel Harley-shirts!!

Ik geloof dat wij op 100 dollar per dag zitten voor 2 personen. Toegangskaartjes etc. zijn voor de meeste dingen al betaald dus dat scheelt. Moet alleen nog even checken of we al kaartjes hebben voor de nationale parken (zal wel niet)
Ervaring leert alleen dat we altijd veel meer kwijt zijn natuurlijk, maar we willen het eerst eens met 100 dollar per dag zien te redden
We reizen met een type (qua grootte) Pontiac G6. Weet niet of die auto's veel slurpen aan benzine, maar dat zien we dan wel weer
Ervaring leert alleen dat we altijd veel meer kwijt zijn natuurlijk, maar we willen het eerst eens met 100 dollar per dag zien te redden

We reizen met een type (qua grootte) Pontiac G6. Weet niet of die auto's veel slurpen aan benzine, maar dat zien we dan wel weer

Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
zou maar snel de parken gaan bezoeken, de prijzen schieten de komende jaren omhoog, zie ook http://www.usatoday.com/news/nation/200 ... -fee_N.htmZeroXX schreef:Ik geloof dat wij op 100 dollar per dag zitten voor 2 personen. Toegangskaartjes etc. zijn voor de meeste dingen al betaald dus dat scheelt. Moet alleen nog even checken of we al kaartjes hebben voor de nationale parken (zal wel niet)
Ervaring leert alleen dat we altijd veel meer kwijt zijn natuurlijk, maar we willen het eerst eens met 100 dollar per dag zien te redden![]()
Ja eind juli zijn we er ongeveer. Moet eerst nog informeren of die toegangsprijzen al verrekend zijn.a4plus schreef:zou maar snel de parken gaan bezoeken, de prijzen schieten de komende jaren omhoog, zie ook http://www.usatoday.com/news/nation/200 ... -fee_N.htmZeroXX schreef:Ik geloof dat wij op 100 dollar per dag zitten voor 2 personen. Toegangskaartjes etc. zijn voor de meeste dingen al betaald dus dat scheelt. Moet alleen nog even checken of we al kaartjes hebben voor de nationale parken (zal wel niet)
Ervaring leert alleen dat we altijd veel meer kwijt zijn natuurlijk, maar we willen het eerst eens met 100 dollar per dag zien te redden![]()
Thanks

Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij zien afgelopen zomer weer met zn 4ren geweest, (4 vrienden) Wat wij altijd gedaan hebben op reis in de usa (nu inmiddels 3 keer) is dat iedereen om de beurt geld uitgeeft. We maakten geen pot maar schreven gewoon op wat iedereen uitgaf. Na een week ff optellen en kijken wie er ff wat meer en wie wat minder uit moest gaan geven 
werkte altijd prima. Wij gaven denk ik zo'n 100 dollar per dag per persoon uit. Dat was voor benzine (trailblazer) overnachtignen, eten, drank en entrees. Liefst slapen wij in een niet al te groot dorp met een leuk motel (50 tot 100$ per nacht) lekker uit eten in lokaal restaurantje (liefst geen keten) meestal weer 100 dollar voor 4 man en daarna de kroeg in wat vaak ook 50 tot 100 dollar per avond is.
Kan niet wachten tot in augustus

werkte altijd prima. Wij gaven denk ik zo'n 100 dollar per dag per persoon uit. Dat was voor benzine (trailblazer) overnachtignen, eten, drank en entrees. Liefst slapen wij in een niet al te groot dorp met een leuk motel (50 tot 100$ per nacht) lekker uit eten in lokaal restaurantje (liefst geen keten) meestal weer 100 dollar voor 4 man en daarna de kroeg in wat vaak ook 50 tot 100 dollar per avond is.
Kan niet wachten tot in augustus

can't wait to travel again.....
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Onze begroting zit ongeveer op dezelfde lijn als veel mensen hier:
Motels $70 (€50)
Brandstof $20 (gemiddeld 230 km per dag)
Eten (2 personen):
Ontbijt $12 (Zit soms bij het Motel in)
Lunch $12 (Lunchen ook geregeld 'uit de kofferbak')
Diner $60
Boodschappen $20
Entree $8 ($80 voor NPP en musea e.d)
TOTAAL: +/- $200 per dag voor 2 personen
Voor de hele trip dus 28 x $200 = $5.600
PS.
* Souveniers zijn hier niet meegerekend.
** Autohuur en vluchten zijn al betaald dus niet meegerekend.
Motels $70 (€50)
Eten (2 personen):
Diner $60
Boodschappen $20
PS.
* Souveniers zijn hier niet meegerekend.

1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Bertorelli schreef:Onze begroting zit ongeveer op dezelfde lijn als veel mensen hier:
Motels $70 (€50)
Eten (2 personen):
Diner $60
Boodschappen $20
PS.
* Souveniers zijn hier niet meegerekend.![]()
84 Dollars per dag voor eten????? Jullie eten wel erg graag en duur

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 3341 Weergaves
-
Laatste bericht door RoySchepers1970