Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Website/app voor samenstellen roadtrip

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Vrouw Bloem
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Website/app voor samenstellen roadtrip

Bericht door Vrouw Bloem »

Volgend jaar gaan we voor de tweede keer naar Amerika. De eerste keer hebben we geboekt via een reisorganisatie en kreeg je vooraf netjes je reisbescheiden. Deze keer plan en boek ik alles zelf, maar zou ik het wel leuk vinden om een soort routekaart/roadtrip te maken met daarop de bestemmingen, hotels en eventuele activiteiten. Dat vind ik bijvoorbeeld leuk om aan de rest van het gezin te laten zien in het kader van de voorpret. Uiteraard is het ook heel handig :) Ik zoek dus geen blogmogelijkheid oid.

Weet iemand op welke (gratis) website of in welke app ik dit zelf kan maken?
hostewim
Amerikafan

Re: Website/app voor samenstellen roadtrip

Bericht door hostewim »

Ik kwam deze tegen. https://roadtrippers.com/
Nog niet echt gebruikt, en het is ook betalend als je er een volledig vakantie wil uitwerken.
Somarits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Somarits »

De app Mydrive van tomtom. Of ie gratis is weet ik niet zeker. Ik heb ooit zo'n ding gekocht met lifetime kaart updates.

Je kan er veel meer stops en tekst invoeren dan bij googlemaps.

Je kan het ff nakijken.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik gebruik Tyre en Excel om mijn roadtrip samen te stellen.

Jarenlang heb ik een Tomtom XXL gebruikt. De Lifetime kaart updates zijn intussen gestopt en ook de accu houd het nog geen 10 min meer uit. Dit jaar gebruik ik voor het eerst Tomtom Go op mijn mobiel (actie €0,99 voor 12 maanden). De routes maak ik nog steeds vooraf thuis met het -gratis- programma Tyre (https://tyre2navigate.com/)
Met Tyre kan je dus POI bestanden maken én je dagelijkse routes. Vooral deze dagelijkse routes (met tussenpunten) gebruik ik om mijn roadtrip samen te stellen. Deze routes dan uploaden naar je Tomtom account (cloud) en dan op de tomtom Go gebruiken.
Verder gebruik ik dan nog (heel ouderwets) een Excel om de verdere details van de reis in te beschrijven. Deze Excel gaat dan (net als de rest van het reisdossier) net voor vertrek naar Google Drive zodat ik deze altijd kan gebruiken.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... ue&sd=true
Laatst gewijzigd door Frasi op 12 jul 2024, 13:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is blijkbaar heel ouderwets :wink: , maar wij gebruiken voor de route per dag Excel. Ik vind dat erg handig; je maakt een overzicht per dag, met daarin ook de hotelreservering (met reserveringnummer) en globale planning. Daarnaast maken we een uitgewerkte planning per dag in Word of in ons blog. We printen die ook uit, en slaan het op de laptop op, dan ben je niet afhankelijk van internet.
Vrouw Bloem schreef:
11 jul 2024, 18:58
Ik zoek dus geen blogmogelijkheid oid.
Je hoeft niet te bloggen maar een gratis blog zoals blogspot kun je natuurlijk ook gebruiken om de planning te noteren. Zie bijvoorbeeld hier voor onze planning van dit jaar. Daarin staat ook een deel van onze excel.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn van dezelfde generatie als Martin en Marianne :wink: . Dus ook een Excelbestand, route via Google Maps en in Word een roadbook maken. Blog gaat via Blogspot, maar dat maak ik altijd achteraf. Ter plekke schrijf ik in een schrift.
Roadbook printen we uit en als we een dagje op pad gaan, neem ik de betreffende bladzijden mee voor informatie onderweg.
In het Excelbestand staan de datum/ dag zoveel/ vertrek/aankomst/overnachtingsplaats/wanneer te reserveren en indien gereserveerd een ander kleurtje/km's/camping of hotelprijs/bijzonderheden. Dat is vaak een tip die dan in het roadbook uitgewerkt wordt of het sitenummer van de camping of als we bv. moeten bellen voor een plek als het niet online kan enzo.
Dan hebben we nog een apart tabblad voor de begroting en een voor de uitgaven.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Hier nog een ouderwetse :D Ook ik gebruik gewoon Word en Excel zoals hierboven ook al beschreven. Voor de route planning gebruik ik Road Trip Planner. Maar dat is om de route vooraf te plannen. Ik maak van elke dag een route kaartje om in het roadbook in Word te plakken, gewoon omdat ik dat leuk vind en je hebt een idee van de verwachte route.

Zoek anders hier op het forum op roadbook en je krijgt voorbeelden te zien van leden die ze gedeeld hebben. Dan krijg je een beetje een idee.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Cobert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Cobert »

Ik doe precies hetzelfde als bovenstaande forumleden, alleen doe ik alles op mijn IPad en gebruik Numbers en Pages. Komt op hetzelfde neer.
De route plan ik ik Google Maps (ook om bezienswaardigheden op te zoeken of mooie wegen). Per dag maak ik een routekaartje met alle stops onderweg. Die sla ik op, dus ik kan ze zo tevoorschijn toveren. Ideaal. Reisverslag maak ik in Pindat.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

My scenic drives en google maps om de afstanden vast te leggen. Google maps en dit forum om activiteiten en bezienswaardigheden te vinden. En een uitgebreid roadbook in Word.
Laatst gewijzigd door HildeV op 14 jul 2024, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Jesjah88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Jesjah88 »

Wij plannen altijd alles in mymaps/kaarten van google maps! Kun je alle punten inzetten met beschrijving erbij en dan kun je er ook makkelijk heen navigeren. Doen we met alle reisjes en roadtrips en je kunt de kaarten ook delen!
2019: Roadtrip zuid-west | 2022: Roadtrip zuid-west | 2023: Roadtrip Florida | 2025: Roadtrip Montana&Wyoming
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

In mymaps zet ik alle punten die ik interessant vind, soms al jaren van te voren. Ik plak er een linkje in naar de bron, meestal een reisverslag van iemand waar staat hoe het was. Ter plekke kan ik dan die bezienswaardigheid aanklikken en dan kun je de route volgen. Maar ook in roadtrippers of furkot of wanderlog kun je veel inspiratie halen. Alles gaat als ik het interessant vind in mymaps.

Ik maak een roadbook in Word en houd een excellijstje bij voor de planning. De kosten zet ik hier ook in, zowel vooraf als tijdens de reis. En het reisverslag typ ik in Word en als ik wifi heb of via mijn (e)sim zet ik het dan later op de dag(en) in pindat.

ik ben nu mindtrip aan het uitproberen, ik ben benieuwd hoeveel info ik daar uit kan halen om een reis samen te stellen.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Oranjeboom »

Stippl is een fijne app voor de voorbereiding. Routes zijn te plannen met indicatie van de reistijden en mogelijkheid om via de app hotels en activiteiten te boeken. Heb ik niet gedaan maar je kan ook per dag notities maken wat je wilt zien en je kunt de hotels toevoegen waar je wilt verblijven. Er komem dan ook voorstellen van dingen in de omgeving. Ook budget bijhouden is mogelijk en een paklijst. Je kunt de route ook delen met anderen die met jou de trip maken of meelezers. Tijdens de trip kun je foto's en dagverpleging toevoegen maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Je kan heel de route met overnachtingen ook in een kaartweergave zien.
Vrouw Bloem
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Vrouw Bloem »

Dank voor alle reacties! Ik ga eens neuzen ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer