in oktober vertrekken wij wederom naar Las Vegas, voor een reis door Nevada, Utah en Arizona.
We zijn in verschillende parken al vaker geweest en hebben dus al een aantal activiteiten en hikes gedaan. Daar er genoeg te doen en te zien is gaan we in de parken/gebieden waar we eerder geweest zijn wandelingen doen die we nog niet eerder hebben gedaan (zoals o.a Coyote Buttes South! we hebben permits en gaan hopelijk met Paria Outfitters

Waar we niet eerder zijn geweest is the Needles, Canyonlands. Na de enthousiaste verhalen in jullie blogs over de hikes Chesler Park en Druid arch heb ik Monticello toegevoegd aan de lijst met overnachtingen met als doel 1 dag The Needles te bezoeken en 1 van deze hikes te doen.
Ik had me voorgenomen om hier goed voor te trainen, daar dit behoorlijk pittige hikes zijn.
Maar in alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik me hier nu niet toe kan zetten en betwijfel of ik fysiek in staat ben deze hikes op een goede manier te volbrengen. Daar ik ook geen risicovolle situaties wil creeeren denk ik toch na over alternatieve kortere/minder zware hikes in dit gebied. Ik vind het echter lastig om hier goede informatie over te vinden daar alle focus toch vooral op Chesler Park/Druid Arch ligt.
Hebben jullie ideeen en tips over wat te doen in dit gebied als genoemde hikes niet mogelijk blijken?
(al vind ik misschien/hopelijk op korte termijn toch de motivatie en tijd om te trainen

Het is gelukkig niet zo dat ik helemaal geen conditie heb. Gemiddeld zware hikes tot 10 kilometer lukken wel gelukkig.
We rijden die dag door naar Moab (3 nachten) en in dat gebied hebben we genoeg gepland staan/te doen dus we komen onze tijd wel door mochten we minder tijd in The Needles doorbrengen. (o.a. hike Delicate Arch, hopelijk permits voor Fiery Furnace, Grandstaff trail, Corona Arch, fisher towers, maar ook de viewpoints in Island in the Sky en DeadHorse point state park etc).
De timed entry voor Arches is iig binnen (voor de zekerheid 2 dagen).
We twijfelen ook nog over the Devils garden loop. We zijn eerder alleen naar Landscape Arch gegaan en zouden nu graag nog een stuk doorlopen, ik twijfel echter of het de moeite waard is om de hele loop te doen of dat het beter is om tot een bepaald punt door te lopen en dan terug te keren. Hebben jullie hier tips voor?
Ik ben benieuwd naar jullie ideeen en tips.
Alvast bedankt in ieder geval.