In september zullen mijn vriendin en ik vertrekken naar Washington, Oregon en Californië.

1 Amsterdam > Seattle
2 Seattle > Port Angeles
3 Port Angeles
4 Port Angeles
5 Port Angeles > Mount Rainier
6 Mount Rainier
7 Mount Rainier
8 Mount Rainier > Cannon Beach
9 Cannon Beach > Hood River (Columbia River Gorge afrijden)
10 Hood River > Woodburn
11 Woodburn > Crater Lake
12 Crater Lake
13 Crater Lake > Redwood (Crescent City)
14 Redwood (Crescent City) > Redwood (Eureka)
15 Redwood (Eureka) > Lassen Vulcanic
16 Lassen Vulcanic
17 Lassen Vulcanic > Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite > San Francisco
22 San Francisco > Amsterdam
Concreet voor de kenners en ervaringsdeskundigen hebben we nu nog de volgende vragen:
a) Welke gebieden / hikes raden jullie aan in Olympic NP? We overnachten dus in Port Angeles en zitten dichtbij Hurricane Ridge. Dat gebied lijkt ons ook het mooiste want we houden van hikes in berggebieden. Twee jaar geleden in Canada zijn wij in het regenwoud van Vancouver Island geweest en dat vonden we wel wat tegenvallen.
b) In hoeverre is het het waard om Redwood aan te doen? Ik kan niet echt een gevoel krijgen bij wat nou de highlights bijvoorbeeld zijn. Het komt bij mij over als dichtbegroeid waardoor je steeds in een dicht bos zonder uitzicht aan het lopen bent. We zijn aan het overwegen om Redwood te schrappen en om de dagen bij Yosemite toe te voegen. We zijn in 2018 al eens in Yosemite geweest maar dat was maar één volledige dag (four-mile trail destijds gelopen). Dat park vonden we zo mooi dat we daar nu wel een lange tijd willen zitten.
c) Hebben jullie tips voor een verblijf in Seattle? Zijn er buurten die we daar moeten vermijden?
d) Mooie tips voor gebieden met (veel) wilde dieren? De normale wildlife die vaker voorbij komt maar ook vogels.
e) Zijn we nog belangrijke punten vergeten op onze route?
Dank alvast voor jullie reacties!
Gr. Berggeit