Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Te mooi om waar te zijn... (waarschuwing oplichting!)
-
peet
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mijn schoonmoeder heeft een paar jaar geleden een hersenbloeding gehad. Ze woont nog thuis met mijn schoonvader. Ze begrijpt vaak niet alles helemaal of het duurt wat langer.
Als diverse malen is het voor gekomen dat er een of andere verkoper belt met een mooie babbel en mijn schoonmoeder trapt erin. Gewoon omdat ze zo snel het verhaal niet volgen kan. Bv goedkopere engergie, of tele 2 etc. Als er dan post van komt van iets wat ze heeft toegezegd, heeft mijn schoonzusje vaak de grootste problemen om er onderuit te komen. heel vervelend, want je kan haar slecht verbieden om de telefoon op te nemen en mijn schoonvader is niet altijd in de buurt.
Peet
Als diverse malen is het voor gekomen dat er een of andere verkoper belt met een mooie babbel en mijn schoonmoeder trapt erin. Gewoon omdat ze zo snel het verhaal niet volgen kan. Bv goedkopere engergie, of tele 2 etc. Als er dan post van komt van iets wat ze heeft toegezegd, heeft mijn schoonzusje vaak de grootste problemen om er onderuit te komen. heel vervelend, want je kan haar slecht verbieden om de telefoon op te nemen en mijn schoonvader is niet altijd in de buurt.
Peet
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
- Animar
- Amerikakenner
Kettingbrieven zijn bij mij altijd rechtstreeks de prullenbak ingegaan. Maar een aantal jaren geleden heb ik een uitzondering gemaakt: een vriendin kwam met een soort kettingbrief aan, maar dat ging om sokken!ANY schreef:Haha, nee, maar er stond wel een tip bij over hoe je het beste je geld kon besteden; eerst 10% naar een goed doel bv. Ook vond ik het wel grappig dat het advies hoe je snel veel kan verdienen van iemand komt die begint met zeggen dat hij pas geleden zo diep in de schulden zat. Wie neemt daar nou advies van aan.ANY wrote:
Met al die electronische manieren van oplichten keek ik vandaag erg op om nog eens een ouderwetse manier te zien; een kettingbrief. Stuur een dollar op naar deze 7 adressen en stuur de brief verder naar 200 mensen...
Had je ook de doodsbedreiging erbij? Laughing Laughing
Als je dit niet doet gebeurt er iets vreslijks met jou of je familie?
Ik heb er voor de grap aan meegedaan, en ik werd écht werkelijk bedolven onder de sokken! Dat was zo leuk! Het leek me heel onschuldig en dat bleek ook zo te zijn. Daar kan ik dan wel de humor van inzien.
Later kwamen soortegelijke kettingbrieven binnenvallen, maar dan voor onderbroeken, bh's enz. Daar heb ik niet meer aan meegedaan...
Anita
Mails over erfenissen van rijke Nigerianen krijg ik ook regelmatig.
Of van met faillisement bedreigde bedrijfjes in Afrika, waarvan ik de enige redder zou zijn....
De laatste maanden krijg ik steeds mails van buitenlandse banken én van paypal met de waarschuwing dat mijn account verloopt en ik mijn gegevens in de bijlage moet controleren.
Ik heb helemaal geen rekeningen bij die banken en géén paypal account en gooi die mails direct weg. Een misselijke manier om achter je werkelijke bankrekeningnummer en creditcardgegevens te komen. Komt dit jullie bekend voor?
Of van met faillisement bedreigde bedrijfjes in Afrika, waarvan ik de enige redder zou zijn....
De laatste maanden krijg ik steeds mails van buitenlandse banken én van paypal met de waarschuwing dat mijn account verloopt en ik mijn gegevens in de bijlage moet controleren.
Ik heb helemaal geen rekeningen bij die banken en géén paypal account en gooi die mails direct weg. Een misselijke manier om achter je werkelijke bankrekeningnummer en creditcardgegevens te komen. Komt dit jullie bekend voor?
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Jazeker, ik krijg ook regelmatig mail van banken, PayPal (ik heb daar wel een rekening), en ook van Ebay. Er wordt door (echte) bedrijven ook regelmatig gewaarschuwd dat je nooit per email naar gegevens zal worden gevraagd, dus ik trap daar sowieso niet in. Ik moet zeggen dat sommige phishingmails wel heel echt lijken, zoals die van Ebay.thebes schreef:Komt dit jullie bekend voor?
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
ja maar het kenmerk waardoor je kan onderscheiden of ze echt zijn, is of ze je aanspreken met je naam OF met "dear Paypal-user"
in dat laatste geval is het sowieso spam.
in dat laatste geval is het sowieso spam.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Een fatsoenlijke organisatie zal jou NOOIT vragen om een gebruikersnaam, password of credit card nummer te verifiëren. Dus al die mailtjes zijn onzin. En gevaarlijk.
Ik moet trouwens zeggen dat ik veel spam krijg (mijn mailadres is via mijn website dan ook geen geheim) maar ik krijg nooit phishing mails.
Ik moet trouwens zeggen dat ik veel spam krijg (mijn mailadres is via mijn website dan ook geen geheim) maar ik krijg nooit phishing mails.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Oh, praat me er niet van. Mijn schoonvader is zo iemand. Is ongeveer 25 jaar lid geweest van Readers Digest en ging altijd voor de hoofdprijs. Hij bestelde dus ook meestal die boeken en weet ik veel wat voor apparaten om mee te blijven doen (en die kregen wij dan meestal met onze verjaardag cadeauSandy schreef: Ook die Readers Digest crap, waar je maar moet blijven bestellen om in de running te blijven voor de hoofdprijs ... En het ergste is, dat je er heel moeilijk vanaf komt ..
Vooral bejaarden zijn een makkelijk prooi ... Ik vind het misselijkmakend!
Vorig jaar hebben we hem eindelijk zo ver gekregen om op te zeggen.
Hij heeft ook eens een complete (botte) messenset aan de deur gekocht voor € 300, omdat het zo'n aardige man was. Hij weet nu niet wat hij er mee moet doen want niemand van ons wil de set hebben.
Hij deed tot voor kort met een stuk of 8 loten mee met de postcodeloterij en ook nog met één of andere Duitse loterij.
En dan verkondigde hij ook nog altijd: "ik zou niet weten wat ik met het geld moest doen als ik zou winnen" (daar wisten wij gelukkig wel een oplossing voor te bedenken)
Elk jaar als hij terug komt van de APK keuring, heeft hij het er weer over hoe aardig ze daar voor hem zijn. Hij wordt altijd uitgenodigd voor een kopje koffie.
Wat hij maar niet begrijpt is dat ze hem gewoon een nieuwe auto willen verkopen. Ze doen hem altijd een "geweldig" aanbod voor inruil, dat wij absoluut niet zouden accepteren (veel te laag)
Gelukkig weten wij het hem altijd weer uit zijn hoofd te praten. Hij is al 80 en zou naar ons idee niet eens meer auto moeten rijden, hij is een gevaar op de weg.
Marjon
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Schei uit,zoals sommige hier weten ben ik powerseller op Ebay,en je wilt niet weten hoeveel mailtjes ik krijg om achter mijn gegevens te komen,Ebay en Pay-Pal.jerbia schreef:Jazeker, ik krijg ook regelmatig mail van banken, PayPal (ik heb daar wel een rekening), en ook van Ebay. Er wordt door (echte) bedrijven ook regelmatig gewaarschuwd dat je nooit per email naar gegevens zal worden gevraagd, dus ik trap daar sowieso niet in. Ik moet zeggen dat sommige phishingmails wel heel echt lijken, zoals die van Ebay.thebes schreef:Komt dit jullie bekend voor?
Altijd inloggen op je account via de website,niet via de mail (!) en daar controleren of het bericht echt is.
Los daarvan krijg ik veel mailtjes via mijn Ebay advertenties van Chinese groothandels in electronica en dergelijk om hun troep te verkopen.
Het zal zo'n vijftien jaar geleden zijn, dat ik voor het eerst kennis maakte met dit fenomeen. En wel in de vorm van een brief (e-mail was toen nog niet algemeen) uit Nigeria.
De getypte tekst was vrijwel hetzelfde als dat je nu per mail ontvangt.
Er is niets nieuws onder de zon, alleen het verspreidingsmedium is aangepast.
Groetjes,
Paul
De getypte tekst was vrijwel hetzelfde als dat je nu per mail ontvangt.
Er is niets nieuws onder de zon, alleen het verspreidingsmedium is aangepast.
Groetjes,
Paul
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1612 Weergaves
-
Laatste bericht door Ska_Amerika