Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-expert
- Berichten: 1959
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Even voor de duidelijkheid, want ik twijfel:
Ik heb voor volgende maand vluchten geboekt met British Airways. 1 van de legs van de terugvlucht (Las Vegas —> LAX) wordt echter uitgevoerd door American Airlines.
- ik ga in Las Vegas gewoon de ruimbagage afgeven bij American?
- zij labelen dit door naar Brussel (ik vlieg LAS - LAX - LHR - BRU)?
- In LA heb ik door een vluchtwijziging een overstap van bijna 8u. Ik kan de luchthaven gewoon verlaten met mijn handbagage en terugkomen voor de vlucht naar London?
Ik heb voor volgende maand vluchten geboekt met British Airways. 1 van de legs van de terugvlucht (Las Vegas —> LAX) wordt echter uitgevoerd door American Airlines.
- ik ga in Las Vegas gewoon de ruimbagage afgeven bij American?
- zij labelen dit door naar Brussel (ik vlieg LAS - LAX - LHR - BRU)?
- In LA heb ik door een vluchtwijziging een overstap van bijna 8u. Ik kan de luchthaven gewoon verlaten met mijn handbagage en terugkomen voor de vlucht naar London?
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ja, uiteraard. Echter, wellicht is er een beter alternatief. Bij dit soort wijzigingen staat het je vrij om BA te bellen en een andere route te vragen, als die beter schikt. Je kunt het beste met Google flights zoeken naar vluchten LAS-BRU, one way, op de juiste datum. Daarna vink je bij Airline de optie "Oneworld" aa om alleen vlucthen van BA en partners weer te geven. Elke vluchtoptie die dan wordt weergegeven kun je vervolgens vragen aan BA voor een kostenloze wijziging.Timothy555 schreef: ↑23 jun 2024, 18:03- In LA heb ik door een vluchtwijziging een overstap van bijna 8u. Ik kan de luchthaven gewoon verlaten met mijn handbagage en terugkomen voor de vlucht naar London?
-
- Amerika-expert
- Berichten: 1959
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Bedankt voor het advies @roelb
Er zijn een aantal alternatieven die beter zijn qua reistijden en ik heb ze allemaal bekeken. Echter: met een A380 op het upper deck (ik heb premium economy tickets) vliegen is een bucket list item. Daardoor hebben we hier als gezin besloten het beste van de overstap te maken. Hebben we er nog zin in aan het einde van de reis, dan gaan we even wat doen in LA. Zoniet, dan wacht de Centurion Lounge op LAX.
Er zijn een aantal alternatieven die beter zijn qua reistijden en ik heb ze allemaal bekeken. Echter: met een A380 op het upper deck (ik heb premium economy tickets) vliegen is een bucket list item. Daardoor hebben we hier als gezin besloten het beste van de overstap te maken. Hebben we er nog zin in aan het einde van de reis, dan gaan we even wat doen in LA. Zoniet, dan wacht de Centurion Lounge op LAX.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Begrijpelijk, ik ben ook een A380 liefhebber.
Weet echter wel dat BA met relatief "oude" 380's vliegt met het originele interieur, dat kun je hier goed zien:
Weet echter wel dat BA met relatief "oude" 380's vliegt met het originele interieur, dat kun je hier goed zien:
-
- Amerika-expert
- Berichten: 1959
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Weet ik, blijft echter iets dat ik dan voorlopig kan van m’n lijstje halen
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Dit werkt inderdaad, ik zit nu op de Engelse .com site maar prijzen worden weergegeven in Euro's dus het is toch niet de site waar Amerikanen zelf hun tickets boeken bij Delta denk ik. Verder komen de prijzen veel hoger uit dan die Delta vluchten via de KLM site. Vreemd.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Je ziet prijzen in Euro's omdat de website, doordat je deze bezoekt vanuit Nederland, automatisch je profiel instelt. Dit kun je wijzigen, helemaal onderaan de pagina.
Echter, dat doet niets met de prijzen. Prijzen van vluchten zijn gebaseerd op citypairs en fare bases. Dus voor een vlucht van A naar B zijn diverse tarieven gepubliceerd. In zo'n tarief is dan weer per fare class ("boekingscode") een prijs vastgelegd. Tarieven bestaan vervolgens een uit aantal regels waaraan je boeking moet voldoen om voor dat tarief in aanmerking te komen en regels die vervolgens van toepassing zijn op je ticket na het boeken, zoals mogelijkheden tot wijzigen, refunds, penalties, etc. Over het algemeen geldt: des te vrijer het tarief is, hoe hoger de prijs. Soms is ook een point of sale van belang, dus het land waarin je het ticket koopt. Maar dat zie je eigenlijk niet meer terug.
Boek je bij Delta, dan zul je altijd een door Delta gepubliceerd tarief vinden voor je vlucht. Boek je bij KLM, dan krijg je een door KLM gepubliceerd tarief. Overigens zouden deze, door de transatlantische samenwerking, normaal gesproken gelijk geprijsd moeten zijn voor vluchten tussen Europa en de VS, al is er soms wel eens wat afwijking, maar niet vaak. Ook maken DL en AF voor zover mij bekend geen onderscheid tussen point of sale bij gepubliceerde fares.
Oftewel: normaal maakt het voor de prijs niet zoveel uit of je bij Delta boekt of bij AF of bij KL. Echter, als je het goedkoopste ticket koopt (Basic Economy bij Delta danwel Light bij AF of KL) dan is er wel een verschil, met name rond stoelselectie en frequent flyer voordelen.
Om het nog complexer te maken: naast gepubliceerde fares zijn er ook nog private fares, oftewel tarieven die niet publiekelijk beschikbaar zijn, maar bijvoorbeeld zijn afgesproken met bepaalde travel agents en alleen door hen geboekt kunnen worden. Dat kan een prijsverschil opleveren tussen iets dat je boekt via een of andere online travel agent en de airline zelf. Gelukkig doen DL en AF/KL dat voor zover mij bekend al een hele poos niet meer, dus boeken via de airline zelf is normaal gesproken dezelfde prijs, of goedkoper dan via een derde partij.
Echter, dat doet niets met de prijzen. Prijzen van vluchten zijn gebaseerd op citypairs en fare bases. Dus voor een vlucht van A naar B zijn diverse tarieven gepubliceerd. In zo'n tarief is dan weer per fare class ("boekingscode") een prijs vastgelegd. Tarieven bestaan vervolgens een uit aantal regels waaraan je boeking moet voldoen om voor dat tarief in aanmerking te komen en regels die vervolgens van toepassing zijn op je ticket na het boeken, zoals mogelijkheden tot wijzigen, refunds, penalties, etc. Over het algemeen geldt: des te vrijer het tarief is, hoe hoger de prijs. Soms is ook een point of sale van belang, dus het land waarin je het ticket koopt. Maar dat zie je eigenlijk niet meer terug.
Boek je bij Delta, dan zul je altijd een door Delta gepubliceerd tarief vinden voor je vlucht. Boek je bij KLM, dan krijg je een door KLM gepubliceerd tarief. Overigens zouden deze, door de transatlantische samenwerking, normaal gesproken gelijk geprijsd moeten zijn voor vluchten tussen Europa en de VS, al is er soms wel eens wat afwijking, maar niet vaak. Ook maken DL en AF voor zover mij bekend geen onderscheid tussen point of sale bij gepubliceerde fares.
Oftewel: normaal maakt het voor de prijs niet zoveel uit of je bij Delta boekt of bij AF of bij KL. Echter, als je het goedkoopste ticket koopt (Basic Economy bij Delta danwel Light bij AF of KL) dan is er wel een verschil, met name rond stoelselectie en frequent flyer voordelen.
Om het nog complexer te maken: naast gepubliceerde fares zijn er ook nog private fares, oftewel tarieven die niet publiekelijk beschikbaar zijn, maar bijvoorbeeld zijn afgesproken met bepaalde travel agents en alleen door hen geboekt kunnen worden. Dat kan een prijsverschil opleveren tussen iets dat je boekt via een of andere online travel agent en de airline zelf. Gelukkig doen DL en AF/KL dat voor zover mij bekend al een hele poos niet meer, dus boeken via de airline zelf is normaal gesproken dezelfde prijs, of goedkoper dan via een derde partij.
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 24 apr 2024, 11:21
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ik zit nu op de airfrance site naar kale tarieven te kijken maar ik kan toch gratis stoelen selecteren op het deel uitgevoerd door Delta terwijl dit bij Delta zelf niet zo is volgens mij? Voor de KLM stoelen moet ik wel betalen, nu zu ik volgens mij de econmy comfort stoelen als gewone stoelen boekbaar, snap er niets van. Misschien door het reizen met kinderen onder de 12.
Ik ben echt heel erg onervaren met lange vluchten maar het lukt me ook niet om verschillende reisklassen te selecteren voor de heen en terug reis. Iemand enig idee om dat te omzeilen. Mochten we toch kiezen voor Discover dan is het misschien een optie om gedeeltelijk premium te boeken en gedeeltelijk economie en dan rijen achter elkaar te selecteren. Is dat heel controversieel? Er hangt alleen een grijs matje in de lucht, dus geen bulkhead. Ik heb geen 10 koffers nodig en priority Boarding ook niet.
Ik ben echt heel erg onervaren met lange vluchten maar het lukt me ook niet om verschillende reisklassen te selecteren voor de heen en terug reis. Iemand enig idee om dat te omzeilen. Mochten we toch kiezen voor Discover dan is het misschien een optie om gedeeltelijk premium te boeken en gedeeltelijk economie en dan rijen achter elkaar te selecteren. Is dat heel controversieel? Er hangt alleen een grijs matje in de lucht, dus geen bulkhead. Ik heb geen 10 koffers nodig en priority Boarding ook niet.
- dejong89
- Amerika-expert
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Heen in regulier en terug in premium is gewoon te selecteren. Probeer het maar eens. Bij KLM/Delta/Air France is dit wel mogelijk.
Comfort is wel iet anders dan premium. Vind het verschil tussen regulier en comfort bij KLM zelfs nihil. Premium is echt premium. Ruime stoelen, 2-3-2 zitting, sky priority ( heel fijn) en ander eten.
Comfort is wel iet anders dan premium. Vind het verschil tussen regulier en comfort bij KLM zelfs nihil. Premium is echt premium. Ruime stoelen, 2-3-2 zitting, sky priority ( heel fijn) en ander eten.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 24 apr 2024, 11:21
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Dat lukt mij dus niet, als ik een bepaalde categorie selecteer krijg ik deze ook voor de terug reis te zien en als ik mijn categorie dan aanpas gaat hij weer terug naar de eerste vlucht. Zowel met KLM site, app en airfrance site.dejong89 schreef: ↑24 jun 2024, 13:45Heen in regulier en terug in premium is gewoon te selecteren. Probeer het maar eens. Bij KLM/Delta/Air France is dit wel mogelijk.
Comfort is wel iet anders dan premium. Vind het verschil tussen regulier en comfort bij KLM zelfs nihil. Premium is echt premium. Ruime stoelen, 2-3-2 zitting, sky priority ( heel fijn) en ander eten.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Of mixed fare mogelijk is is ook afhankelijk van de fare regels van de gekozen fares. Zo zullen de meeste light fares geen combinatie toelaten met niet-light fares. Dus als je economy en premium of business wilt combineren zul je sowieso geen "light" fare moeten kiezen voor de economy leg.
Maar zelfs als het wel combineerbaar is dan kan het zijn dat het niet online mogelijk is. Je kunt in zo'n geval ook gewoon bellen met KLM om je reservering te maken. Het kan handig zijn om vooraf samen te stellen wat je precies wilt via bv ITA matrix. Je ziet dan ook direct wat de prijs gaat worden.
Maar zelfs als het wel combineerbaar is dan kan het zijn dat het niet online mogelijk is. Je kunt in zo'n geval ook gewoon bellen met KLM om je reservering te maken. Het kan handig zijn om vooraf samen te stellen wat je precies wilt via bv ITA matrix. Je ziet dan ook direct wat de prijs gaat worden.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Heeft er iemand ervaring met tussenstop in Denver? Bagage ophalen en immigration in 2 uur, is dat te doen?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Nee, het is heel simpel.barbiebien schreef: ↑24 jun 2024, 10:59Ik zit nu op de airfrance site naar kale tarieven te kijken maar ik kan toch gratis stoelen selecteren op het deel uitgevoerd door Delta terwijl dit bij Delta zelf niet zo is volgens mij? Voor de KLM stoelen moet ik wel betalen, nu zu ik volgens mij de econmy comfort stoelen als gewone stoelen boekbaar, snap er niets van. Misschien door het reizen met kinderen onder de 12.
- Boek je een AF of KLM economy light ticket, dan kun je gratis (standaard) stoelen selecteren op vluchten uitgevoerd door Delta, en moet je betalen voor stoelselectie op vluchten uitgevoerd door Air France of KLM.
- Boek je datzelfde ticket bij Delta als Basic Economy, meestal dezelfde prijs, dan kun je pas als checkin opent stoelen selecteren voor vluchten uitgevoerd door Delta, en kun je voor vluchten uitvoerd door KLM of Air France tegen betaling (zelfde prijs als voor een KLM/AF ticket) stoelen selecteren.
- Boek je een AF of KLM economy standard of economy flex ticket, dan kun je op alle vluchten gratis stoelen selecteren en mag je een stuks bagage inchecken.
- Boek je datzelfde ticket bij Delta als Main Cabin, dan geldt exact hetzelfde.
Het verschil zit hem dus tussen Basic Economy bij Delta en Light bij KLM of Air France. Doe er je voordeel mee en boek dus nooit een Basic Economy ticket bij Delta.
Wat bedoel je hiermee?Mochten we toch kiezen voor Discover dan is het misschien
Waarom zou je dit willen? Om te besparen? Ik neem aan dat je met "premium" een Premium Economy cabin bedoelt zoals KLM's PE of Delta's Premium Select? In dat geval is er meestal meer scheiding dan alleen "een matje". Sowieso zijn alle KLM en Delta toestellen met Premium Economy/Premium Select ook uitgerust met Comfort+ / Economy Comfort. Dus als je achter elkaar wilt zitten zul je een stoel moeten boeken op de voorste Economy Comfort rij en de achterste Premium Economy rij. Het moet maar net vrij zijn. En er is altijd een risico dat die stoel vervolgens wijzigt, bijvoorbeeld als het toesteltype wijzigt oid. Ook kun je dit nooit in een reservering combineren, dus het zullen twee aparte reserveringen moeten zijn. Alleen de reiziger met het Premium Economy ticket kan dan gebruik maken van de SkyPriority voordelen, de andere reiziger zal in de rij moeten bij de reguliere security.een optie om gedeeltelijk premium te boeken en gedeeltelijk economie en dan rijen achter elkaar te selecteren. Is dat heel controversieel? Er hangt alleen een grijs matje in de lucht, dus geen bulkhead.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@Beppie DEN is een relatief kleine luchthaven. Wij zijn er altijd uitgestapt, nooit overgestapt. Maar we waren altijd binnen een uur, anderhalf uur bij de autoverhuur (met shuttle), dus 2uur voor een overstap moet dan ook wel lukken. Waar vlieg je daarna heen? Is er nog een vlucht later ? Zo ja, dan zou ik me me zeker niet druk maken….
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 24 apr 2024, 11:21
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
ja, dit is het probleem. Bij een normale fare lukt het wel.roelb schreef: ↑24 jun 2024, 14:07Of mixed fare mogelijk is is ook afhankelijk van de fare regels van de gekozen fares. Zo zullen de meeste light fares geen combinatie toelaten met niet-light fares. Dus als je economy en premium of business wilt combineren zul je sowieso geen "light" fare moeten kiezen voor de economy leg.
Maar zelfs als het wel combineerbaar is dan kan het zijn dat het niet online mogelijk is. Je kunt in zo'n geval ook gewoon bellen met KLM om je reservering te maken. Het kan handig zijn om vooraf samen te stellen wat je precies wilt via bv ITA matrix. Je ziet dan ook direct wat de prijs gaat worden.
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 24 apr 2024, 11:21
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
roelb schreef: ↑24 jun 2024, 23:32Nee, het is heel simpel.barbiebien schreef: ↑24 jun 2024, 10:59Ik zit nu op de airfrance site naar kale tarieven te kijken maar ik kan toch gratis stoelen selecteren op het deel uitgevoerd door Delta terwijl dit bij Delta zelf niet zo is volgens mij? Voor de KLM stoelen moet ik wel betalen, nu zu ik volgens mij de econmy comfort stoelen als gewone stoelen boekbaar, snap er niets van. Misschien door het reizen met kinderen onder de 12.
- Boek je een AF of KLM economy light ticket, dan kun je gratis (standaard) stoelen selecteren op vluchten uitgevoerd door Delta, en moet je betalen voor stoelselectie op vluchten uitgevoerd door Air France of KLM.
- Boek je datzelfde ticket bij Delta als Basic Economy, meestal dezelfde prijs, dan kun je pas als checkin opent stoelen selecteren voor vluchten uitgevoerd door Delta, en kun je voor vluchten uitvoerd door KLM of Air France tegen betaling (zelfde prijs als voor een KLM/AF ticket) stoelen selecteren.
- Boek je een AF of KLM economy standard of economy flex ticket, dan kun je op alle vluchten gratis stoelen selecteren en mag je een stuks bagage inchecken.
- Boek je datzelfde ticket bij Delta als Main Cabin, dan geldt exact hetzelfde.
Het verschil zit hem dus tussen Basic Economy bij Delta en Light bij KLM of Air France. Doe er je voordeel mee en boek dus nooit een Basic Economy ticket bij Delta.
Wat bedoel je hiermee?Mochten we toch kiezen voor Discover dan is het misschien
Waarom zou je dit willen? Om te besparen? Ik neem aan dat je met "premium" een Premium Economy cabin bedoelt zoals KLM's PE of Delta's Premium Select? In dat geval is er meestal meer scheiding dan alleen "een matje". Sowieso zijn alle KLM en Delta toestellen met Premium Economy/Premium Select ook uitgerust met Comfort+ / Economy Comfort. Dus als je achter elkaar wilt zitten zul je een stoel moeten boeken op de voorste Economy Comfort rij en de achterste Premium Economy rij. Het moet maar net vrij zijn. En er is altijd een risico dat die stoel vervolgens wijzigt, bijvoorbeeld als het toesteltype wijzigt oid. Ook kun je dit nooit in een reservering combineren, dus het zullen twee aparte reserveringen moeten zijn. Alleen de reiziger met het Premium Economy ticket kan dan gebruik maken van de SkyPriority voordelen, de andere reiziger zal in de rij moeten bij de reguliere security.een optie om gedeeltelijk premium te boeken en gedeeltelijk economie en dan rijen achter elkaar te selecteren. Is dat heel controversieel? Er hangt alleen een grijs matje in de lucht, dus geen bulkhead.
Thanks voor de uitleg!
Bij Discover airlines, hier is het een grijs matje aan het plafond, zie foto. We zouden dan inderdaad de stoelen vooraf betalen. Ik hoef niet perse 5 ruime stoelen met de kids en al helemaal geen tien koffers. Discover heeft volgens mij maar 1 vlucht per dag van Frankfurt - Orlando met 1 type toestel maar er moeten dan inderdaad twee lose boekingen gedaan worden. Maar de besparing is geen noodzaak, het was meer een hersenspinsel.
Is een overstap van JFK naar Amsterdam van 1h32 te kort? Komende vanuit Orlando in mei? Ticket wordt aangeboden door KLM en is een vlucht van Delta en daarna KLM.
Wat ik ook zo gek vindt, als ik de diverse airfrance en KLM sites van verschillende landen bekijk, sommige vluchten worden alleen in een bepaald land aangeboden. Dus een KLM vlucht op de Belgische site wordt niet op de Nederlandse site aangeboden.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
thx voor de info!! Vliegen door naar Las Vegaspaulr schreef: ↑25 jun 2024, 02:40@Beppie DEN is een relatief kleine luchthaven. Wij zijn er altijd uitgestapt, nooit overgestapt. Maar we waren altijd binnen een uur, anderhalf uur bij de autoverhuur (met shuttle), dus 2uur voor een overstap moet dan ook wel lukken. Waar vlieg je daarna heen? Is er nog een vlucht later ? Zo ja, dan zou ik me me zeker niet druk maken….
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Heeft er iemand al ervaring met de maatschappij Play via Ijsland?
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Geen ervaring maar ze zijn ontstaan uit Wow Airlines en die hadden geen beste recensies. Is een lowcost maatschappij.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 5229 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 21 Reacties
- 5031 Weergaves
-
Laatste bericht door Diederik52
-
- 36 Reacties
- 3167 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555