Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

In Canada is een eigen risico, net als in Europa, normaal. Kun je afkopen, of boeken met een creditcard die dat afdekt (volgens mij alleen een Amex Platinum).
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Jullie doen me toch altijd ‘een beetje schrik’ aan.

Wanneer ik via de Belgische Hertz website boek heb ik normaal alles wat nodig is, toch?

Ik zie dit staan:

Inbegrepen

ONBEPERKTE MIJL INCLUSIEF
LUCHTHAVEN TOESLAG
SCHADE OF DIEFSTALVERZEKERING MET VERLAAGD EIGEN RISICO
AANVULLING AANSPRAKELIJKHEIDSVERZEKERING
KENTEKENREGISTRATIE TOESLAG DEKKING
KLANT FACILITEITEN VERGOEDING

Niet Inbegrepen
PREMIUM EMERGENCY ROADSIDE SERVICE
TOESLAG EXTRA BESTUURDER
BRANDSTOF
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

roelb schreef:
19 jun 2024, 22:01
In Canada is een eigen risico, net als in Europa, normaal. Kun je afkopen, of boeken met een creditcard die dat afdekt (volgens mij alleen een Amex Platinum).
Ok, iemand bekend wat daar de kosten van zijn? En mis ik dan niet de EP verzekering, dit is toch een "aansprakelijkheids" verzekering? Onze rondreis is 2 weken Canada, maar ook 2 weken USA( Washington, Idaho en Montana).
Het lijkt er nu op, ook wanneer ik bij andere autoverhuurders boek zoals Hertz in Canada dat EP er helemaal niet bij zit en inderdaad allemaal een eigen risico deel hebben
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Timothy555 schreef:
19 jun 2024, 23:10
Jullie doen me toch altijd ‘een beetje schrik’ aan.

Wanneer ik via de Belgische Hertz website boek heb ik normaal alles wat nodig is, toch?

Ik zie dit staan:

Inbegrepen

ONBEPERKTE MIJL INCLUSIEF
LUCHTHAVEN TOESLAG
SCHADE OF DIEFSTALVERZEKERING MET VERLAAGD EIGEN RISICO
AANVULLING AANSPRAKELIJKHEIDSVERZEKERING
KENTEKENREGISTRATIE TOESLAG DEKKING
KLANT FACILITEITEN VERGOEDING

Niet Inbegrepen
PREMIUM EMERGENCY ROADSIDE SERVICE
TOESLAG EXTRA BESTUURDER
BRANDSTOF

Dat is voldoende Timothy, meer niet nodig.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

d_vdploeg schreef:
19 jun 2024, 11:02
@butterfly

Wat een verhaal en absoluut geen reclame voor Avis. Wij waren afgelopen week op Las Vegas en er stond een aardige rij bij de balie van Avis. Wij hadden via Alamo geboekt en met skip the counter konden we zo naar de auto's. Toeval dat het bij Avis zo druk is??
Ik denk dat dat bij ons kwam omdat Avis en budget de enige waren die op dat tijdstip nog open waren, de rest sloot om 23:00 of 00:00 en er waren die avond blijkbaar veel vertragingen wegens storm/ orkaan (dreiging). Maar bij mij kwam Avis via de meeste brokers als goedkoopste uit de bus (ook goedkoper dan een van de codes), misschien bij meerdere mensen?
asv60 schreef:
19 jun 2024, 08:36
@butterfly Wat een verhaal zeg. Jullie zullen wel helemaal uitgeput bij het hotel zijn aangekomen.
Ontzettend!! En ik had om 12 uur een segwegtour geboekt staan die al betaald was en die ik inmiddels niet meer kon annuleren. We zijn maar eerst gaan ontbijten (ontbijt was tot 9 uur) en daarna even 3 uurtjes gaan slapen. Leek wel of ik in 1 vakantie 2x een intercontinentale vlucht had.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Jeetje @butterfly0 , wat een toestand!
In 2022 hadden wij ook bij Avis gereserveerd. Toen deed zowel de rij bij de balie als de wachttijd buiten voor we daadwerkelijk de auto kregen, een wedstrijdje met de rij voor Immigrations. Helaas een wedstrijdje wie er het langst over deed. In ons geval betekende dit dat we om 11.45 waren geland en om 16.30 (!!) De auto hadden. Blijkbaar is zo'n Jeep Grand Wagoneer heel goed over het hoofd te zien.

Gisteren geland op Seattle. Ongeveer 30 minuten na landen zaten we in de bus naar Avis (mede dankzij MPC want daar konden we nu direct doorlopen). Bij Avis half uurtje in de rij. Ik had ons met Pre Check in aangemeld en na 5 minuten aan de balie waren wij weer weg.
Kregen een fijne Expedition toegewezen (categorie Tahoe gehuurd, deze is toch een stukje groter maar was bij boeken ook veel duurder) met nog geen 4000 mijl en alle toetsers en bellen, dus daar zijn wij blij mee.

Wel gek; wij hadden net ons hele hebben en houden in de auto en toen kwam er een gezin naar ons toelopen met de vraag of wij ook plek K26 hadden. Ja, dus deze is van ons. Wij konden er gewoon mee naar buiten rijden maar hebben al eerder gemerkt dat het toewijzen van auto's niet Avis' sterkste kant is.
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Ik deed net een backup boeking bij happytours voor deze zomer. Hertz prestige collectie Z4 RGDR.
Hele goede aanbieding, met nog eens extra 100 dollar korting als ik ter plaatse betaal met AMEX.
Prima. Die heb ik dus geboekt, want ik heb AMEX silver FB. Verder geen enkele restrictie op de happytours site of in de bevestigingsmail.

Maar als ik inlog bij Hertz (en alleen daar; dat doet vast niet iedereen) dan staat er dat het een CDP is voor AMEX Platinum Latin America. En als ik reviews ga lezen dan zijn er best wel wat mensen die weggestuurd worden (of bij moeten betalen) omdat ze niet in aanmerking komen voor de geboekte korting.

Toch wel slordig van happytours.
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Bijzonder, waar kun je een code invoeren op https://www.happytoursusa.com/en ?
jeppiepruts
Amerikafan

Bericht door jeppiepruts »

Nergens. Dus happytours boekt kennelijk bij Hertz met deze CDP omdat ik bij boeking heb aangegeven voor de tariefsoort te kiezen waarbij ik met AMEX betaal.
Bijlagen
2.png
1.png
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Tja.. goed verdienmodel voor deze toko. Hiermee duiken ze onder de prijzen van andere aanbieders waardoor ze goed kunnen concurreren.

In 99% van de gevallen gaat het waarschijnlijk goed, de verhuurders controleren meestal niet of je eligible bent voor dit soort contracten, en happytours strijkt zo toch lekker de commissie op. En als het mis gaat zullen ze wel niet thuis geven. Vestigingsadres is een virtual office postadres in Miami.
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Apart, ik heb het hele boekingsproces nog een keer doorlopen maar ik krijg de middelste optie (AMEX) niet te zien.

2 jaar geleden via deze club gehuurd, alles prima verlopen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Robbie&Irene schreef:
20 jun 2024, 08:29
Het lijkt er nu op, ook wanneer ik bij andere autoverhuurders boek zoals Hertz in Canada dat EP er helemaal niet bij zit en inderdaad allemaal een eigen risico deel hebben
In 2021 huurde ik bij Avis in Vancouver en had daar inderdaad een eigen risico van CAD 500 'per duidelijk apart schadegeval' (zo wordt het benoemd in de voorwaarden). Ik heb dat niet afgekocht maar dat risico gewoon zelf gedragen. Bij de balie is dat ook niet aangegeven om dat af te kopen trouwens en ik heb er toen ook niet meer naar gevraagd.

Voor Canada klopt het dat er een eigen risico is bij huurauto's in tegenstelling tot Amerika waar het eigen risico USD 0,00 is.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Familyof4
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Familyof4 »

JeroenenTineke schreef:
17 jun 2024, 21:55
Wij hebben een verandering van onze autohuur door ziekte van onze Amerikaanse vrienden, waardoor we nu in SEA de auto al nodig hebben vanaf 19/7 , en moeten inleveren in SLC op 15/8. We hadden een scherpe prijs met Avis( president status)vanuit Bend. Avis heeft voorzover ik het heb bekeken geen auto’s op diverse locaties in SEA op deze data.

Echter de welbekende code Alamo.de valt hier erg duur uit.(bijna $3000 voor suv) Wie is bekend met welk autohuurbedrijf vanaf deze plek/route het meest geschikt qua prijs zou kunnen uitvallen? Of toch gewoon alles even dagelijks langs gaan met de codes? Geeft wel weer stress om nu de hele boel weer om te gooien :cry:
Ik heb al een jaar of zo een boeking staan voor SEA -SLC bij Hertz met code 510000. Kan ook nooit ergens een betere prijs vinden.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ClaireVHaut »

Kent iemand VIP Cars car rental ? Ik heb er net een auto gehuurd (bij Keddy van Europcar) voor onze trip naar costa rica. Kan gratis annuleren dus ik loop geen risico. Trust Pilot is over algemeen prima.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
JeroenenTineke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door JeroenenTineke »

@Tantelotje Fijn om te horen dat het zo vlot verliep op SEA, en bij Avis. Over een paar weken hopen wij dezelfde ervaring te kunnen delen. We hebben nl daarna nog een boot te halen 4.45 in Anacortes 😅

@Familyof4 Het is waarschijnlijk een dure route SEA - SLC voor de autohuur, er zijn idd weinig andere opties dan Hertz of Avis die een beetje aantrekkelijk zijn.

Wij hebben nu de boeking gesplitst en moeten officieel in Bend in hetzelfde AVis gebouw een auto inleveren en weer huren voor de reservering naar SLC, op t zelfde tijdstip. Ik heb er over gebeld en gemaild, en niemand schijnt dit uit t systeem te kunnen halen. Nu is de locatie 5 minuten vanaf onze verblijfplaats, dus we gaan er maar heen, wie weet krijgen we daar nog een betere upgrade.
HaMPeL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door HaMPeL »

ik heb voor augustus een boeking voor een standard SUV ("ford edge or similar"), 20 dagen bij Alamo.de op Las Vegas airport. prijs wel tevreden mee.

1. Heeft het nu nog nut om een backup-booking te maken? Voor wanneer het aanbod niet bevalt? En zo ja, wat zou dan een goede kandidaat zijn voor die backup-booking? Alamo.de was toen ik maanden geleden keek verreweg de goedkoopste..

2. En als ik in zo'n rij in de garage sta, zijn er dan nog auto's die ik juist wel of juist niet moet nemen? Chat GTP suggereert deze modellen :-) :
Standard SUVs: Nissan Rogue, Ford Edge, Hyundai Santa Fe, Jeep Grand Cherokee, Chevrolet Equinox, Toyota RAV4
Full-Size SUVs: Chevrolet Tahoe, Ford Expedition, Nissan Armada, Toyota Sequoia, GMC Yukon, Chevrolet Suburban

Ik mis dan de Ford Explorer en de GMC Arcadia die er denk ik wat tussen in liggen.

Wat is dan wijsheid: gewoon de dikste bak (meeste ruimte) in het rijtje kiezen, of
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Bij Alamo staan de Fulls-size SUV's in een afzonderlijke rij. Jaren geleden stonden de mid-size en standaard SUV's door elkaar (vaak stonden hier ook de mini-vans bij). Met de introductie van de compact-SUV vermoed ik dat ook Alamo een splitsing heeft gemaakt: een eigen rij voor standaard SUV's en een voor compact/small SUV's.
Dus met een reservering voor een Standaard SUV, mag je niet uit de full-size kiezen. Tenzij de rij SUV's leeg is. Dan een greeter aanspreken en vragen wat er mogelijk is. Ford Explorer en de GMC Arcadia horen doorgaans bij de standaard SUV's. Nissan Rogue = mid-size (met V3 motor....)

Ooit heb ik eens een Chevrolet Trax (toen mid-size SUV) meegekregen. Ik reis alleen dus net groot genoeg. Maar het motortje had onvoldoende vermogen om de airco goed te laten werken. Na 2 dagen in Palm Springs omgeruild.
Nu heb ik een lijstje aangelegd met het type/vermogen motoren van de verschillende modellen SUV's. Voor een standaard SUV kijk ik naar een Chevrolet Blazer, Toyota RAV4, Dodge Hornet/Durango, Ford Edge/Explorer, Jeep Grand Cherokee (V6!), GMC Acadia of Nissan Murano (V6!).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Erg plaatselijk bepaald @Frasi ...
De "mix " omschrijving van jou bestaat nog steeds op LAX.
Mijn laatste test was 14 mei jl
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Wij kwamen op Memorial day aan bij Alamo in Salt Lake City.
Ik maakte me dus zorgen om het aanbod van standard SUV's. Toch was er voldoende aanbod en koos ik voor een Ford Explorer. Dat zou ik zo weer doen. Twee jaar geleden had ik een Honda Passport, die op diverse vergelijkingssites toch nog hoger staat aangeschreven dan de explorer. Ik vond het ook een erg fijne wagen. Qua zitten vond ik de Honda beter en ook de 'schakelflippers' voor in de bergen waren fijn. De Ford had daarvoor een m.i. wat minder fijn systeem. Wel was het fijn dat de Ford via Bluetooth verbinding had met mijn playlist. Bij de Honda moest dat met een kabel. Al met al toch een voorkeur voor de Explorer.
Jo usalover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Jo usalover »

Vraagje over reserveringen bij Alamo.de :
Voor aankomende zomer heb ik diverse keren reservering geannuleerd en weer opnieuw gereserveerd met de code thpps30. Ging van €2300 naar €1650 voor 3,5 week SLC - DEN. Nu de 30 code niet meer werkt, kijk ik met de 25 en is het niet meer goedkoper te krijgen, zelfs duurder.
Het annuleren kon heel gemakkelijk via de website.
Maar ik heb ook een reservering staan voor volgend jaar maart in Reno als we gaan skieen in Lake Tahoe, 10 dagen was €831 ( via 30% kortingscode) , ga ik nu kijken voor standard SUV dan kom ik op €632 ( met 25% korting ) dus ik wil graag annuleren, maar op de website staat nu dat je alleen kan wijzigen of annuleren als je een 0800 nr belt.
Dat was voorheen niet zo, je kon gemakkelijk annuleren via de site. Heeft iemand wel es geannuleerd via de telefoon? Doen ze moeilijk als ik zeg dat de reden is dat ik een nieuwe reservering wil maken omdat deze €200 goedkoper is ?
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA