Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Sofiake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Sofiake »

Help ! Ik zie door de bomen het bos niet meer ...
Ik heb heel wat doorgelezen maar ben totale leek en had beslist om dan maar een simkaart van Verizon te kopen - niet goedkoopste ongetwijfeld, maar ik snap er allemaal niets van en zou mijn tijd liever steken in zoeken van activiteiten dan simkaarten ;-)) (ik zoek iets van onbeperkte data) maar nu blijkt dat mijn nieuwe Samsung A55 niet compatibel is. Ik ging dan kijken naar AT&T en ook daar zijn mijn A55 en de A12 van mijn dochter niet compatibel (ik veronderstel dat de iphones van mijn jongens wel ok zullen zijn).

T-mobile moet ik nu nog gaan zoeken, maar ik begin het ergste te vrezen :-(

Iemand met A55 - A12 die me kan zeggen wat ze gebruikt hebben ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ten eerste: geen paniek. Je overleeft ook zonder data. Waar wil je het voor gebruiken? En is het nodig dat iedereen data kan gebruiken? Bellen is niet nodig?
Heb je al naar een e-sim gekeken? Bijvoorbeeld van Airalo? Daar is hier al veel over geschreven. Ik heb dat met mijn A54 gebruikt, dis met de A55 moet dat zeker lukken. Misschien kan je dochter zelf eens kijken wat ze nodig heeft?

Marianne
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Helaas zijn de goedkopere telefoons van Samsung (de meeste A series) vaak allen uitgerust met een radio voor de 4G en 5G frequenties van de regio waarin ze verkocht worden. De S-series daarintegen werken altijd wereldwijd.

Als je wat verder reist dan alleen Europe dan is het dus aan te bevelen om een S-serie telefoon te kopen, niet de A. Zeker nu de oude 2G en 3G netwerken steeds vaker offline gehaald worden en je dus wel 4G of 5G moet gebruiken. Wellicht kun je voor je tripje van iemand een oude telefoon lenen? Stop je daar de simkaart in, hotspot aan en klaar.
Sofiake
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiake »

Bedankt voor de snelle reacties :-)

Mijn gsm heeft inderdaad de mogelijkheid van een e-sim, maar dat is dan niet afhankelijk van die netwerken Verizon en At&T bv (ja sorry hoor, ik ken er niks van ;-)) ?
Sofiake
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiake »

Want als ik bv via onderstaande link een e-sim green wil kopen en ik doe de test met IMEI nummer, dan krijg ik dus dezelfde melding als bij de test voor een gewone sim mn dat mijn gsm niet compatibel is ...

https://www.usasim.net/esim-usa/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik krijg daar ook de melding dat mijn toestel niet compatible is. Maar bij mij werkte Airalo wel.

Marianne
HaMPeL
Amerika-ontdekker

Bericht door HaMPeL »

Ik heb een behoorlijk aantal bladzijden teruggelezen, maar uiteraard niet alle 243 en heb nog wat gezocht.

Mijn probleem: 4 of desnoods 3 telefoons voorzien van internet op het standaard rondje zuid-west. Waaronder 2 data-hongerige tieners. Die heel aangenaam reisgezelschap zijn met 4G op de achterbank (en ja ik weet dat niet overal dekking is)...

2 Samsung A52s, één A34 5G en eventueel een oude iphone.
eSim (en daarmee Aralio, mobimatter,..) valt dus af.

Paar vragen:
1. Ik veronderstel dat deze telefoons wel (min of meer?) werken, maar misschien minder optimaal omdat ze niet alle optimale USA-LTE-banden hebben?
2. maakt het netwerk nog uit significant uit voor het zuid-westelijke rondje? Ik zie veel mensen bij een T-mobile sim uitkomen, maar las ook dat Verizon het beste netwerk heeft? En in relatie tot vraag 1: maakt het dan nog wat uit (misschien dat de provider met de beste dekking banden gebruikt die ik niet heb?)?
3. Of moet ik het met een samsung a-series telefoon maat gewoon vergeten en een wifi-router of nieuwe telefoon kopen?
4. ik kom dan uit bij een fysieke sim-aanbieder zoals usmobile, simusa, sim2roam, eu.simcorner, usasim etc. Dan is het goed checken of GSM door die kaarten wordt ondersteund. (2* 50€ om de kids zoet te houden zou een goede investering zijn..)
5. een wifi-router is ook een optie. Nu heb ik eentje, maar die is enkel voor EU geoptimaliseerd. Ik moet dan een USA module bijkopen of een nieuwe kopen. Ik lees dat veel simkaarten niet voor data of hotspot zijn? is dat enkel om bang te maken, of echt zo?
6. iemand tips voor het kopen van zo'n router. ik zie er bij de walmart best wat staan, maar niet allemaal op voorraad. Liever ook een bundel met simkaart, zodat het zeker werkt..

Dank alvast..
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Op 1 telefoon Airalo en dan hotspot op de andere telefoons ? Werkt prima bij ons: 1 x esim met 10 GB en daarop gaan telefoon van partner, de laptop en de iPad via hotspot. Heb je onverhoopt tekort, gewoon opwaarderen…. Paul
Sofiake
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiake »

Reden bij mij is dezelfde als hierboven beschreven .. 3 tieners op de achterbank met data lijkt me zeker geen overbodige luxe (ik ga alleen met hen ongeveer 4 weken, dus een beetje rust zal soms welkom zijn ;-))

Kan ik bv idd zoals hierboven beschreven evt 1 Airalo esim kopen en dan de andere via hotspots ? (ik veronderstel dat mijn tieners wel weten hoe dit werkt ..)
Is er een mogelijkheid om dit op voorhand te testen ? Ik veronderstel van niet ? (mijn dochter heeft een A12 dus dat zal het grootste vraagteken worden vrees ik .. die heeft ook geen e-sim mogelijkheid)

Ik zou nl niet graag daar aankomen en mijn eerste dag tijd verliezen door langs telecomwinkels te moeten om alles in orde te brengen moest het niet lukken ....

Nogmaals bedankt voor de reacties !!
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door HillBillies »

https://eu.simcorner.com/collections/usa-sim-card

Ik heb de eSIM's hier besteld voor a.s. vakantie, AT&T én T-Mobile om zoveel als mogelijk bereik te hebben. Heb de dekkingskaarten per plaats vergeleken en T-Mobile heeft iets vaker 5G+/Ultra dan AT&T. Hier hebben ze ook fysieke sims overigens.

Heb even voor je gekeken naar die compatibiliteit (had de IMEI nummers van onze telefoons hier nog op een brief liggen):
Ook bij onze S24 Ultra, S22 Ultra en de S20 Ultra's krijg ik de melding dat deze niet volledig eSIM compatible zijn.
Op de lijst van bovenstaande staan wel ze gewoon bij, A55 niet compatible staat er.
Verder koop ik altijd mijn telefoons bij Samsung zelf, en dus unlocked, maar ik als je je telefoon bij een abonnement hebt gekocht zou ik wel even checken of deze gelocked is.

Verder zie ik het volgende staan:
**Please note: Due to T-mobile tower upgrades any Apple iPhone older than the iPhone 7, any Samsung S Model older than the S9, any other android phones and/or mid-tier/budget smartphones may be restricted to 2G speeds only.**All phones noted below are compatible with the T-Mobile network and 4G Data WILL work on these phones;

Hou verder in de gaten dat elke provider verschillend omgaat met hotspots en de maximale data.
HaMPeL
Amerika-ontdekker

Bericht door HaMPeL »

met een eSim is het makkelijker, maar ik heb geen enkele telefoon die eSim ondersteunt. En dan ook nog "Europese" telefoons die waarschijnlijk niet alle 4G/LTE-frequentie-banden ondersteunen...

De openingspost zegt: alle moderne telefoons zijn quad-band en die werken..maar het verhaal met 4G ligt dus genuanceerder..ook gebruiken de drie providers niet allemaal dezelfde banden, dus dit is een heel gepuzzel. En nu zul je zien dat dit per provider nog weer verschilt naarmate je in de woestijn of in de stad bent..

Eenn IMEI-check die aangeeft dat je 40% van AT&T, 60% van Verizon en 70% van de banden bij T-mobile kunt gebruiken zou handig zijn..maar die heb ik nog niet gevonden.

Bij T-mobile word ik niet veel wijzer:

Samsung Galaxy A51
IMEI: 35022043629xxxx
Your device is partially compatible with T-Mobile’s network technology.
This device is not blocked.
Your phone uses a physical SIM card to hold wireless account information.

en onder tell me more staat:
Important T-Mobile network technology.

To experience 5G performance on our network, you need a 5G-compatible phone that supports these technologies:

Extended Range 5G, which includes our most powerful 600MHz signal and reaches far and wide for broad nationwide coverage.
Ultra Capacity 5G, which delivers a speed and capacity boost on top of our nationwide Extended Range 5G coverage.

To experience 4G LTE on our network, you need a phone that supports these technologies:

Extended Range LTE, which also utilizes our most powerful 600MHz signal, ensures fast 4G LTE speeds and broad nationwide coverage.
Voice over LTE (VoLTE), which provides crisp and clear audio quality and helps prevent dropped calls.

Maar dus geen idee wat ze bedoellen met p[artially. Is het 20%, 4G als je geluk hebt, in de stad. Of Min of meer overal, maar dan zonder 5G (duh) en wellicht zonder het "most powerful 600Mhz signal".

80 of 20 procent is beide partially en maakt nogal een verschil.. :-D
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

@Sofiake Hier ook een samsung A serie. Geen e sim. Ik kocht daarom een sim kaart via 5ber. Die voegt een esim mogelijkheid toe aan je niet esim telefoon. Je moet dan nog wel een esim kopen ook. Dat deed ik via airalo. Ik ga begin juli dus dan zal ik weten of het werkt.
Sofiake
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiake »

deebee7 schreef:
13 jun 2024, 15:21
@Sofiake Hier ook een samsung A serie. Geen e sim. Ik kocht daarom een sim kaart via 5ber. Die voegt een esim mogelijkheid toe aan je niet esim telefoon. Je moet dan nog wel een esim kopen ook. Dat deed ik via airalo. Ik ga begin juli dus dan zal ik weten of het werkt.
Bedankt !
Ik vertrek zelf 30/6 dus ga niet kunnen wachten of het lukt ;-)
Ik denk dat ik voor mezelf dan maar een e-sim ga kopen en hopen dat mijn dochter met haar A12 via een hotspot kan .. en voor mijn jongens met hun iphone ook een e-sim of gewone sim ...

Bedankt allemaal voor de reacties!
(niet simpel als leek ;-))
daverbee
Amerika-ontdekker

Bericht door daverbee »

deebee7 schreef:
13 jun 2024, 15:21
Ik heb deze enkele maanden geleden ook gekocht. Had dit op het forum zien passeren. In april naar Vegas geweest en zonder problemen een toertje zuid westen gedaan met op de meeste plaatsen dus ontvangst. 👌
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Good to know! Mss kan je me dan even wegwijs maken want iets is me niet duidelijk. Ik heb de 5ber app op m'n smartphone en heb de airalo esim gekocht. Nu vraagt de 5ber app om de esim qr code te scannen. Maar bij airalo staat er dat als je eens begonnen bent met de installatie van de esim je niet meer terug kan. Ik kan alleen maar aan de qr code als ik het installatieproces van airalo start. Hoe heb jij dit juist gedaan? (en kon je dit al op voorhand doen of begon de termijn van de airalo al te lopen van zodra je de qr code scande in de 5ber app)
daverbee
Amerika-ontdekker

Bericht door daverbee »

Ik heb inderdaad gewacht tot de dag voor de reis voor de qr code te scannen en het installatie proces te voltooien. Eens aangekomen de 2de sim opgezet en werkte alles na enkele minuten. Via airalo kon je dan je beschikbare data nog checken.
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Gebruikte je dan een tweede telefoon om de airalo qr code op te openen? (want hoe trek je er anders een foto van?) Beetje domme vraag mss maar stel ze toch maar :lol:
daverbee
Amerika-ontdekker

Bericht door daverbee »

Ik herinner mij het zelf niet meer. Ofwel heb ik inderdaad mijn vrouw haar gsm gebruikt ofwel een printscreen gemaakt en zo gescand. Geen idee of ik het via het iccid nummer via Airalo heb gedaan. Dit kan je kopiëren en ingeven in je 5ber. Alleszins was het een beetje zoeken maar nadien geen problemen meer mee gehad. 😊
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sofiake schreef:
13 jun 2024, 16:25
Ik denk dat ik voor mezelf dan maar een e-sim ga kopen en hopen dat mijn dochter met haar A12 via een hotspot kan .. en voor mijn jongens met hun iphone ook een e-sim of gewone sim ...
Waarom laat je het je kinderen niet zelf uitzoeken? Laat ze het ook zelf betalen, dan krijgen ze ook een idee van de kosten. Bedenk ook dat er lang niet overal bereik is. En dat je in je hotel van de wifi gebruik kunt maken.

Marianne
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Wat betreft de IMEI check voor op het T-Mobile USA netwerk. Afgelopen februari werkte mijn simkaartje niet op de telefoon wat volgens de check wel zou moeten. En wel op de telefoon waarop die niet zou werken 🤔
25 States so far...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer