met een eSim is het makkelijker, maar ik heb geen enkele telefoon die eSim ondersteunt. En dan ook nog "Europese" telefoons die waarschijnlijk niet alle 4G/LTE-frequentie-banden ondersteunen...
De openingspost zegt: alle moderne telefoons zijn quad-band en die werken..maar het verhaal met 4G ligt dus genuanceerder..ook gebruiken de drie providers niet allemaal dezelfde banden, dus dit is een heel gepuzzel. En nu zul je zien dat dit per provider nog weer verschilt naarmate je in de woestijn of in de stad bent..
Eenn IMEI-check die aangeeft dat je 40% van AT&T, 60% van Verizon en 70% van de banden bij T-mobile kunt gebruiken zou handig zijn..maar die heb ik nog niet gevonden.
Bij T-mobile word ik niet veel wijzer:
Samsung Galaxy A51
IMEI: 35022043629xxxx
Your device is partially compatible with T-Mobile’s network technology.
This device is not blocked.
Your phone uses a physical SIM card to hold wireless account information.
en onder
tell me more staat:
Important T-Mobile network technology.
To experience 5G performance on our network, you need a 5G-compatible phone that supports these technologies:
Extended Range 5G, which includes our most powerful 600MHz signal and reaches far and wide for broad nationwide coverage.
Ultra Capacity 5G, which delivers a speed and capacity boost on top of our nationwide Extended Range 5G coverage.
To experience 4G LTE on our network, you need a phone that supports these technologies:
Extended Range LTE, which also utilizes our most powerful 600MHz signal, ensures fast 4G LTE speeds and broad nationwide coverage.
Voice over LTE (VoLTE), which provides crisp and clear audio quality and helps prevent dropped calls.
Maar dus geen idee wat ze bedoellen met p[artially. Is het 20%, 4G als je geluk hebt, in de stad. Of Min of meer overal, maar dan zonder 5G (duh) en wellicht zonder het "most powerful 600Mhz signal".
80 of 20 procent is beide partially en maakt nogal een verschil..