Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis 1N9R1D: nog 1 dag over, waar in te vullen?
Re: Reis 1N9R1D: nog 1 dag over, waar in te vullen?
Wij overnachten de 1e nacht in Yellowstone bij Mammoth Hot Springs. Dan voelt het logischer om ook aan de westkant binnen te komen. En omdat je dan een deel van de wegen in het park overslaat die je vanaf Jackson wel meeneemt schat ik zelf in dat je minder kans op vertraging in het park hebt. Vandaar de keuze om langs Pocatello te gaan.
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie nu dat je daarna naar Yellowstone gaat; ik had Grand Teton in gedachten. Is trouwens wel een aanrader, om heen ook via Grand Teton te rijden, dan kun je beide routes meenemen. En ja, in het park heb je meer kans op vertraging, maar dan is er ook vaak wel iets te zien.
Marianne
Marianne
Mag ik nog eens jullie advies?
Richting Yellowstone rijden we van Torrey (Capitol Reef) naar Afton. En dan de dag erna naar Yellowstone.
Nou is die route van Torrey naar Afton best heel saai door het stuk langs SLC. Er is op dat stuk ook bar weinig te doen om de reis te onderbreken (behalve boodschappen doen), dus ik ben wat alternatieven aan het bekijken en kom op de route UT150 (Mirror Lake Scenic Byway). Ik zie maar weinig ervaringen hier op het forum.
De route wordt er volgens Google Maps een uur langer van (7,5 uur ipv 6.5 uur). Is het de moeite van het omrijden waard? Het ligt halverwege de reisdag, dus een mooi tijdstip om eens uitgebreid de benen te strekken.
Richting Yellowstone rijden we van Torrey (Capitol Reef) naar Afton. En dan de dag erna naar Yellowstone.
Nou is die route van Torrey naar Afton best heel saai door het stuk langs SLC. Er is op dat stuk ook bar weinig te doen om de reis te onderbreken (behalve boodschappen doen), dus ik ben wat alternatieven aan het bekijken en kom op de route UT150 (Mirror Lake Scenic Byway). Ik zie maar weinig ervaringen hier op het forum.
De route wordt er volgens Google Maps een uur langer van (7,5 uur ipv 6.5 uur). Is het de moeite van het omrijden waard? Het ligt halverwege de reisdag, dus een mooi tijdstip om eens uitgebreid de benen te strekken.
Reisverslagen USA:
Via Bear Lake? Tussenstop in Montpelier, waar de Oregon Trail ooit liep en de bende van Butch Cassidy de streek onveilig maakte. De US 30 is niet onaardig.
soms heb je flinke een reisdag, gewoon accepteren en proberen zover mogelijk te komen. Persoonlijk zou ik liever op zo'n dag niet onnodig omrijden. Boodschappen doen, benen strekken, wellicht een wat langere lunch ergens... En dan zou ik zelfs proberen verder te geraken dan Afton. Beter één dag flink doorhalen en dan de volgende dag langer van een mooie omgeving genieten dan onderweg gekunsteld ergens een stop maken....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ken die route niet maar het ziet er mooi uit. Je hebt de hele dag voor dit stuk? Of ga je nog iets in Capitol Reef doen?
Een stop bij Bear Lake is ook een optie. Dat had ik al eerder genoemd. In 2017 reden wij in een keer van Torrey naar Jackson, zie de link in mijn laatste beticht. Lange dag maar goed te doen.
Vanuit Torrey hebben wij ook eens wat kleinere wegen genomen vanaf Loa. Niet spectaculair maar toch wel mooi om te rijden. Zie daarvoor de andere link.
Hoe ga je rijden na Afton?
Marianne
Een stop bij Bear Lake is ook een optie. Dat had ik al eerder genoemd. In 2017 reden wij in een keer van Torrey naar Jackson, zie de link in mijn laatste beticht. Lange dag maar goed te doen.
Vanuit Torrey hebben wij ook eens wat kleinere wegen genomen vanaf Loa. Niet spectaculair maar toch wel mooi om te rijden. Zie daarvoor de andere link.
Marianne
Dit overwegen we ook nog steeds. Maar er is bij Grand Teton niks betaalbaars meer te vinden (alles is > € 400 europaulr schreef: ↑02 jun 2024, 09:18soms heb je flinke een reisdag, gewoon accepteren en proberen zover mogelijk te komen. Persoonlijk zou ik liever op zo'n dag niet onnodig omrijden. Boodschappen doen, benen strekken, wellicht een wat langere lunch ergens... En dan zou ik zelfs proberen verder te geraken dan Afton. Beter één dag flink doorhalen en dan de volgende dag langer van een mooie omgeving genieten dan onderweg gekunsteld ergens een stop maken....

(Ik dacht dat ik de enige was die eindeloos puntjes gebruikt, maar jij kunt er ook wat van

We gaan idd direct vanuit CR naar Afton, dus we hebben de hele dag voor dat stuk.Martin & Marianne schreef: ↑02 jun 2024, 09:30Je hebt de hele dag voor dit stuk? Of ga je nog iets in Capitol Reef doen?
Ik zie dat jullie route van Torrey naar Jackson ook zo'n 7.5 - 8 uur uur is volgens Google Maps. Amper iets gedaan onderweg en toch 9 uur reizen. Eigenlijk hoeft het van mij ook niet veel langer duren... Denk dat we dan toch maar mijlen gaan vreten. Langs Bear Lake voor de variatie en de 150 links (of in dit geval rechts

Reisverslagen USA:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom zou je via Idaho Falls willen rijden? De route via GT en Yellowstone is veel mooier. In GT zijn twee wegen die moord-zuid lopen. Op deze manier kun je ze allebei meenemen zonder heen en weer te rijden. En in Yellowstone kun je alvast iets bezoeken, je hebt daar weinig tijd dus een paar uur extra voor het park is toch fijn?
Marianne
Marianne
Is er ook geen cabin beschikbaar bij Headwaters Campground At Flagg Ranch? Dat ligt tussen GT en YS in. Daar zijn nog wel wat vrije plekken, ik weet je datum niet dat je er bent, maar dat zou je kunnen proberen.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Omdat het zoveel sneller is en korter. Het was ook meer een hersenspinsel naar aanleiding van de reactie van Paul.Martin & Marianne schreef: ↑03 jun 2024, 00:11Waarom zou je via Idaho Falls willen rijden? De route via GT en Yellowstone is veel mooier. In GT zijn twee wegen die moord-zuid lopen. Op deze manier kun je ze allebei meenemen zonder heen en weer te rijden. En in Yellowstone kun je alvast iets bezoeken, je hebt daar weinig tijd dus een paar uur extra voor het park is toch fijn?
Marianne
Als het toch alleen maar kilometers maken is, dan is de snelste weg logischer. Tussen Capitol Reef en Mammoth Hotsprings is de reistijd over Idaho Falls 9 uur. Via Grand Teton 11.15 uur (via Bear Lake zelfs 11.45). Als we flink km's kunnen maken zijn we de dag erna eerder in Yellowstone (halverwege de ochtend ipv rond de middag). Via Grand Teton zijn we er niet voor de middag. Dus Via Idaho Falls winnen we juist tijd

Ik had niet gedacht aan de 2 wegen door GT.
Ik geef ook de voorkeur aan een mooie route. Maar én een mooie route én op tijd in YS gaat niet meer op omdat er geen (betaalbare) accommodaties meer zijn rondom GT. Maar ik kan altijd nog eens kijken of er wat vrij komt de komende weken (of toch genoegen nemen met een zesje als review).
Is nog wel beschikbaar, maar kost ook meer dan $ 400,- per nacht, alle lodges van GT zijn minimaal dat bedrag. Dat wordt me echt te gek voor een doorreisadresje.
Ik zal alles nog eens op een rijtje zetten. Bedankt in elk geval voor jullie input!
Reisverslagen USA:
Over ''de snelste weg'' bedoel ik eigenlijk ook via GT. Vanaf Jackson ga je genieten van de natuur (en mogelijk af en toe een stop) ! GT is qua natuur wellicht nog wel interessanter dan YS... dus ''in één keer doorrijden'' is niet per se naar West Yellowstone, maar kan dus ook richting GT zijn. Maar ik snap je overweging om ''al'' in Afton te stoppen als alle acco's ietsje verderop zóveel duurder zijn.
@IN9RID o wow die waren eerst maar iets meer dan $100 toen ik er naar keek een paar maanden terug.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
@Reny
Ik zie in "wie wat waar" dat jullie in recent nog overnacht hebben in Heart Six Ranch in Moran. Was dat wat?
Het ligt redelijk op onze route naar YS, misschien is dat iets om die reisdag dichter bij YS te komen dan wat ik nu geboekt heb. Het scoort maar een 6.4, normaal zou ik dat nooit boeken. De recente reviews geven ook niet veel hoop. Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaring! Thanks!
Ik zie in "wie wat waar" dat jullie in recent nog overnacht hebben in Heart Six Ranch in Moran. Was dat wat?
Het ligt redelijk op onze route naar YS, misschien is dat iets om die reisdag dichter bij YS te komen dan wat ik nu geboekt heb. Het scoort maar een 6.4, normaal zou ik dat nooit boeken. De recente reviews geven ook niet veel hoop. Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaring! Thanks!

Reisverslagen USA:
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik las laatst in ons eigen verslag terug over een Intermittent Spring in Afton. Dat stond ooit op mijn lijstje n.a.v. een kleine vermelding in een reisgids, maar toen wist ik niet echt wat het was en stond het ook niet (goed?) aangegeven, dus we waren er alweer voorbij voordat we er erg in hadden en we zijn niet terug gereden.
Ik heb het nu weer eens gegoogled en het zou misschien wel leuk zijn als avond/ochtendwandeling als je in Afton overnacht.
Ik dacht toen dat het een geiser was, maar het is dus een soort waterval die in de late zomer/herfst ongeveer om het kwartier stopt met stromen. Ziet er best bizar uit. Alsof iemand de kraan even dichtdraait. Het is afhankelijk van de hoeveelheid smeltwater wanneer dit effect optreedt (de natuurlijke waterstroom dus opdroogt).
Ik heb het nu weer eens gegoogled en het zou misschien wel leuk zijn als avond/ochtendwandeling als je in Afton overnacht.
Ik dacht toen dat het een geiser was, maar het is dus een soort waterval die in de late zomer/herfst ongeveer om het kwartier stopt met stromen. Ziet er best bizar uit. Alsof iemand de kraan even dichtdraait. Het is afhankelijk van de hoeveelheid smeltwater wanneer dit effect optreedt (de natuurlijke waterstroom dus opdroogt).
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Heel toevallig las ik daar gisteren ook iets over. Misschien wel in jullie verslag. Heb zoveel gelezen inmiddels, ik weet het allemaal niet meer

Wat een gek verschijnsel! Als we toch besluiten in Afton te overnachten dan is dat idd nog een leuke wandeling in de avond. Bedankt voor de tip!
Reisverslagen USA:
Het is me gelukt: er kwam ineens nog een kamer beschikbaar in het Alpine Motel in Jackson. Dus gelijk geboekt
Dan zijn we toch weer bijna 1,5 uur dichter bij YS dan dat we zouden zijn in Afton! En dan kijken we wel welke route we ernaar toe nemen. De UT150 ziet er wel erg mooi uit en is "maar" een uurtje langer, dus wellicht dat we die toch meepikken, we kunnen onderweg nog beslissen afhankelijk van hoeveel tijd de reis al heeft gekost.

Reisverslagen USA:
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
@1N9R1D sorry voor de late reactie.
Ik zou er in ieder geval nooit meer overnachten.
De ligging is mooi, zeker als alles bloeit (wij waren er erg vroeg) maar de kamers zijn duur. Het restaurant is duur (12 dollar plus tax voor een mandje friet) en er is totaal geen service (heel on-Amerikaans!).
Kortom........wij zouden er niet meer gaan !
Mijn review op Booking.com:
Pluspunten · Het uitzicht vanaf onze hotelkamer en de wifi.
Minpunten · Bij het inchecken werd me vooral medegedeeld wat met name NIET mocht. We voelden ons niet écht welkom.
Bij het boeken van deze kamer stond dat de incheck vanaf 15 uur was en uitcheck 11 uur. Bij aankomst bleek dat we pas om 17 uur konden inchecken en om 10 uur uitchecken. Vreemd dat deze "regels" zijn aangepast ná boeking!
Er zijn geen ijsmachines wat redelijk on-Amerikaans is. IJs konden we bij de bar vragen. Daar aangekomen bleek dat we zelf een beker/glas moesten meenemen om ijs te krijgen, men was niet eens bereid één van de koffiemokken te vullen met ijs.
Toen wij in het restaurant arriveerden waren er alleen gefrituurde gerechten beschikbaar.
12 dollar voor een klein mandje frites vonden wij belachelijk duur. Tel daarbij op dat er automatisch ca. 18% tip werd toegevoegd + de officiële tax...........De prijzen zijn, net als in Nederland, de laatste jaren enorm verhoogd maar dit is belachelijk duur.
De ober was redelijk vriendelijk.
Geen koffie/thee faciliteiten op de kamer.
Op de kamer werden alle regels nog eens duidelijk (schriftelijk) vermeld, je voelt je gewoon niet welkom.
Positief: bij vertrek hebben we bij de man die het ontbijt verzorgde wél onze thermoskan met heet water mogen vullen.
Het (betaalde) ontbijt hebben we niet gebruikt, we wilden zo snel mogelijk weg.
We hebben tijdens onze reis op diverse plekken gelogeerd en we zijn zeker niet uit op luxe maar dit is naar onze mening een ranch waar het vooral draait om de activiteiten die ze organiseren (o.a. paardrijden) en de hotelkamers lijken bijzaak.
Kortom: het uitzicht en de wifi waren goed, de rest niet.
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
@Reny Deze goudeerlijke review had me al doen besluiten niet te gaan. Wist alleen niet dat die review van jou was

We hebben nu Alpine Motel in Jackson kunnen boeken.
Reisverslagen USA:
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
@1N9R1D
Goed idee !!
Heel veel plezier.
Gr.
Reny
Goed idee !!
Heel veel plezier.
Gr.
Reny
Onze verslagen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 677 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg
-